Στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ οι υποψήφιοι εξετάζονται σε τρεις θεματικές ενότητες. Ο βαθμός κάθε θεματικής ενότητας είναι από 1 έως 100. Η συνολική βαθμολογία κάθε υποψηφίου προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμών του στις τρεις θεματικές ενότητες. Ο υποψήφιος θεωρείται ως επιτυχών, αν η συνολική βαθμολογία του είναι τουλάχιστον 55 και ο βαθμός του σε κάθε θεματική ενότητα είναι τουλάχιστον 50. Να γράψετε αλγόριθμο ο οποίος:
Για κάθε υποψήφιο:
Γ1. Να διαβάζει το όνομά του και τους βαθμούς του σε καθε μία από τις τρεις θεματικές ενότητες. (∆εν απαιτείται έλεγχος εγκυρότητας δεδομένων).
Μονάδες 2
Γ2. Να εμφανίζει τον μεγαλύτερο από τους βαθμούς που πήρε στις τρεις θεματικές ενότητες.
Μονάδες 5
Γ3. Να εμφανίζει το όνομα και τη συνολική βαθμολογία του στην περίπτωση που είναι επιτυχών.
Μονάδες 4
Γ4. Ο αλγόριθμος να τερματίζει όταν δοθεί ως όνομα η λέξη “ΤΕΛΟΣ”.
Μονάδες 4
Γ5. Στο τέλος να εμφανίζει το όνομα του επιτυχόντα με τη μικρότερη συνολική βαθμολογία. Θεωρήστε ότι είναι μοναδικός.
Στην αρχή της ποδοσφαιρικής περιόδου οι 22 παίκτες μιας ομάδας, οι οποίοι αριθμούνται από 1 έως 22, ψηφίζουν για τους 3 αρχηγούς που θα τους εκπροσωπούν. Κάθε παίκτης μπορεί να ψηφίσει όσους συμπαίκτες του θέλει, ακόμα και τον εαυτό του. Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας καταχωρίζονται σε έναν πίνακα ΨΗΦΟΣ με 22 γραμμές και 22 στήλες, έτσι ώστε το στοιχείο ΨΗΦΟΣ[i,j] να έχει την τιμή 1, όταν ο παίκτης με αριθμό i έχει ψηφίσει τον παίκτη με αριθμό j, και τιμή 0 στην αντίθετη περίπτωση.
Να γράψετε αλγόριθμο ο οποίος:
∆1. Να διαβάζει τα στοιχεία του πίνακα ΨΗΦΟΣ και να ελέγχει την ορθότητά τους με αποδεκτές τιμές 0 ή 1.
Μονάδες 4
∆2. Να εμφανίζει το πλήθος των παικτών που δεν ψήφισαν κανέναν.
Μονάδες 4
∆3. Να εμφανίζει το πλήθος των παικτών που ψήφισαν τον εαυτό τους.
Μονάδες 4
∆4. Να βρίσκει τους 3 παίκτες που έλαβαν τις περισσότερες ψήφους και να εμφανίζει τους αριθμούς τους και τις ψήφους που έλαβαν. Θεωρήστε ότι δεν υπάρχουν ισοψηφίες.
1. Τι είναι Στοίβα Η στοίβα στην πληροφορική είναι μια γραμμική δομή δεδομένων με τη μορφή συλλογής στοιχείων που βρίσκονται σε μία σειρά. Η ιδιαιτερότητα …Περισσότερα
Στους παρακάτω συνδέσμους του Διαδικτυακού τόπου “κύριε δεν έχω Internet‘ θα βρείτε ένα νέο δωρεάν βιβλίο/βοήθημα με τίτλο ΑΕΠΠΠ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑΠερισσότερα
Μία άλλη προσέγγιση λοιπόν είναι για να έχουμε διαθέσιμο κώδικα που έχουμε ήδη αναπτύξει σε άλλα προγράμματα είναι να χρησιμοποιήσουμε τις τεχνικές του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού (OOP …Περισσότερα
Δημιουργήσαμε τις συναρτήσεις μας για να τις καλέσουμε αρκετές φορές στο πρόγραμμά μας. Μπορούμε όμως αφού τις φτιάξουμε στο τρέχον σενάριό μας να τις χρησιμοποιήσουμε εκτός από αυτό και σε …Περισσότερα
Ωραία βρήκαμε ένα τρόπο λοιπόν να αφαιρούμε ένα στοιχείο που εμφανίζεται σε μία λίστα παραπάνω από μία φορά. Ας σκεφτούμε όμως λίγο πιο γενικά. Υλοποιήσαμε έναν αλγόριθμο …Περισσότερα
Ένα θέμα που προέκυψε διδάσκοντας στην τάξη ήταν πως μπορούμε να διαγράψουμε κάποιο στοιχείο από μία λίστα στην Python. Ας διερευνήσουμε λοιπόν λίγο τη διαγραφή …Περισσότερα
Κάθε φορά που στέλνουμε δεδομένα οποιασδήποτε μορφής, κειμένου ή μη, σε ένα δημόσιο δίκτυο, καθιστούμε ευάλωτη την πληροφορία που περιέχουν σε αδιάκριτα βλέμματα. Ο μόνος τρόπος …Περισσότερα
Πολύ συχνά στο διαδίκτυο έρχεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ένα μήνυμα για μία έρευνα στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ. Είδαμε αλγοριθμικό ενδιαφέρον οπότε λέμε να υλοποιήσουμε …Περισσότερα
On line IP Fragmentation Calculator Το Σπαστήρι Εργαλείο για τη διάσπαση ενός IP Datagram σε fragments. Υλοποιήθηκε με τη γλώσσα προγραμματισμού python έκδοση 2.7.10 στο …Περισσότερα
Εάν και o Διαδικτυακός Τόπος δημιουργήθηκε με σκοπό το περιεχόμενό του να σχετίζεται με την Πληροφορική, εν τούτοις η σχολική πραγματικότητα καμιά φορά έχει άλλα …Περισσότερα