Κλασική Παιδική Λογοτεχνία
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1η
ΤΟΜ ΣΟΓΕΡ
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Διαβάζουμε στην τάξη το 1 ο κεφάλαιο του βιβλίου.
(υπάρχει στο διαδίκτυο: ΤΟΜ ΣΟΓΕΡ 1 ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ )
Προτεινόμενες δραστηριότητες
- Γράφουμε την περίληψη.
- Χαρακτηρίζω τον Τομ.
- Τι μου άρεσε πιο πολύ στο διήγημα αυτό και τι δεν μου άρεσε; (αν υπάρχει κάτι)
- Ποιος είναι ο συγγραφέας; Γράφω λίγα λόγια γι αυτόν.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2η
ΥΜΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ (Ευγένιος Τριβιζάς)
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3η

ΖΩΕΣ
ΠΟΝΤΟΜΑΖΕΜΑΤΑ ΟΔΗΓΙΕΣ
ΤΕΦΤΕΡΙ ΒΟΗΘΟΥ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ
ΠΟΝΤΟΜΑΖΕΜΑΤΑ - ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ ΧΡΩΜΑΤΩΝ
Ποντομαζέματα – Οδηγίες
Κάθε ημέρα ορίζεται ένας βοηθός (με αλφαβητική σειρά). όποιος μαθητής δεν επιθυμεί εξαιρείται από βοηθός. Ο βοηθός παίρνει το τεφτέρι του βοηθού και σημειώνει παρατηρήσεις (είτε επιμέλειας είτε συμπεριφοράς). Οι μαθητές που δεν παίρνουν παρατήρηση παίρνουν την ημέρα εκείνη πράσινο χρώμα (= 5 πόντοι). Οι μαθητές που είχαν συνολικά 1 -2 παρατηρήσεις παίρνουν κίτρινο (= 4 πόντοι) και οι μαθητές που είχαν από 3 παρατηρήσεις και πάνω παίρνουν κόκκινο (= 2). Ο δάσκαλος αν κάποιος μαθητής συμμετέχει ενεργά στο μάθημα, βοηθάει στην καλή λειτουργία της τάξης και δεν έχει πάρει καμιά παρατήρηση τότε μπορεί να δώσει ακόμα 2 πόντους και να πάρει ο μαθητής ροζ χρώμα (= 7).
Στο τέλος κάθε βδομάδας οι πόντοι αθροίζονται.
- Οι μαθητές που στο τέλος της εβδομάδας έχουν περισσότερα πράσινα:
Κερδίζουν μια ζωή.
- Αν κάποιος μαθητής έχει πάρει μέσα στη βδομάδα πολλές παρατηρήσεις συμπεριφοράς, τότε κάθεται στο θρανίο της σκέψης για όσες ημέρες του υποδείξει ο δάσκαλος.
- Ο μαθητής που σε μια βδομάδα θα πάρει 2 ροζ :
Κερδίζει το χειροκρότημα της τάξης.
Στο τέλος του μήνα:
- Όσοι έχουν περισσότερα πράσινα σε σχέση με κίτρινα και κόκκινα πχ 10 πράσινα, 4 κόκκινα και 5 κίτρινα (κόκκινα και κίτρινα = 9 άρα τα πράσινα είναι πιο πολλά) παίρνουν ένα από τα δωράκια που βρίσκονται μέσα στο κουτί!
Κάθε ζωή μετράει όσο ένα χρώμα δηλαδή κάποιος μπορεί να δώσει τη ζωή του για να ανέβει στην κλίμακα χρώματος πχ από το κίτρινο να πάει στο πράσινο ή από το κόκκινο στο κίτρινο.
- Οι μαθητές που στο τέλος του μήνα έχουν τα περισσότερα πράσινα κερδίζουν το χειροκρότημα της τάξης και του δασκάλου!
Τα χρώματα τα βάζει ο βοηθός ημέρας με ξυλομπογιές.