2/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Αμυγδαλεών Γρεβενών |
- |
Με το τέλος της εργασίας θεωρήσαμε σκόπιμο να αξιολογήσουμε την επίτευξη των στόχων που τέθηκαν στην αρχή. Έτσι δώσαμε αρχικά τρία σταυρόλεξα για να αξιολογήσουμε τις γνώσεις που αποκόμισαν οι μαθητές από την επεξεργασία του θέματός μας. Όταν ολοκληρώθηκε η εργασία, δώσαμε στα παιδιά ένα ερωτηματολόγιο για να εκτιμήσουμε αν ήταν θετική η στάση τους για το σχέδιο εργασίας που εκπονήθηκε και επίσης στην ώρα της "Γλώσσας", γράψανε σχετικό "σκέφτομαι και γράφω". Διαπιστώσαμε, λοιπόν, ότι τόσο οι γνώσεις που απέκτησαν, όσο και η εμπειρία όλης αυτής της διαδικασίας ήταν εξαιρετικά εποικοδομητική και ευχάριστη. Πιο αναλυτικά, διαπιστώσαμε ότι:
Οι μαθητές από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα απέκτησαν με βιωματικό τρόπο γνώσεις γύρω απ' το φυτό, τον καρπό και τα παράγωγά του, τις τοπικές παραδοσιακές ποικιλίες που καλλιεργούνταν παλιότερα και την προοπτική της βιολογικής καλλιέργειας.
Γνώρισαν οι σημερινοί μαθητές και αυριανοί πολίτες τη σπουδαιότητα και τη μεγάλη αξία που έχει η αμπελοκαλλιέργεια για την τοπική οικονομία, την τοπική κοινωνία και τον πολιτισμό.
Γνώρισαν τον παραδοσιακό τρόπο καλλιέργειας του αμπελιού, καθώς επίσης και τις τοπικές – παραδοσιακές ποικιλίες, άλλα παραδοσιακά επαγγέλματα, έμαθαν για τη μυθολογία και το λαϊκό πολιτισμό σε ό,τι έχει σχέση με το αμπέλι.
Με την ενεργό εμπλοκή των μαθητών στη διαδικασία της έρευνας με συνέντευξη σε ομάδες, οι μαθητές ανέπτυξαν πρωτοβουλίες και έτσι απέκτησαν αυτοπεποίθηση, ένιωσαν τη χαρά της δημιουργίας.
Αναπτύχθηκε η ικανότητά τους και οι δεξιότητές τους για κατασκευές και δημιουργικές εργασίες.
Επίσης αναπτύχθηκε η συνεργατικότητα και η κοινωνικοποίηση των μαθητών μέσα από τη λειτουργία των ομάδων.
Έμαθαν να συνεργάζονται, να αποκτούν τη γνώση μέσα από έρευνα, να συμμετέχουν σε όλα ανεξαιρέτως, ανάλογα με τις δεξιότητές τους και να αποκτούν παράλληλα νέες ικανότητες και κυρίως συνέβαλε ώστε η στάση τους απέναντι στη μάθηση να σταματήσει να είναι πια παθητική και να γίνει ενεργητική - να τους γεμίζει ικανοποίηση και χαρά .
Οι μαθητές ανέπτυξαν δεξιότητες παρατήρησης, έρευνας, συνεργασίας, καταγραφής και επεξεργασίας πληροφοριών (ιδιαίτερα με τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών), και αυτό συνέβαλε ώστε οι γνώσεις και τα συμπεράσματα που προέκυψαν να οδηγήσουν τους μαθητές σε μια θετική στάση για την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ξεφεύγοντας από την ανία του παραδοσιακού τρόπου διδασκαλίας, βιώσανε τη χαρά που νιώθει κανείς κάνοντας τη μάθηση παιχνίδι.
Έμαθαν οι μαθητές χρησιμοποιώντας τα γνωστά και οικεία στοιχεία, να διερευνούν καινούρια γνωστικά πεδία και σχέσεις, για γεγονότα που συνέβησαν στο παρελθόν ή πρόκειται να συμβούν στο μέλλον.
Με την ενασχόλησή τους αυτή έγιναν περισσότερο ευαισθητοποιημένα και συνειδητοποιημένα άτομα μέσα από την κατανόηση των περιβαλλοντικών και άλλων προβλημάτων και επίσης πρότειναν λύσεις για το ξεπέρασμά τους. Έμαθαν περισσότερα για τις βιολογικές καλλιέργειες γενικά και ειδικότερα για το αμπέλι.
Γνώρισαν οι μαθητές καλύτερα το περιβάλλον και μέσα απ' τη σχέση που δημιουργήθηκε, ένιωσαν ότι είναι και οι ίδιοι μέρος της φύσης, οπότε προέκυψε αβίαστα η ανάγκη να την προστατέψουν.
Γνώρισαν καλύτερα το περιβάλλον και έτσι ένιωσαν την ανάγκη να διαφυλάξουν την αυθεντικότητά του, ώστε να το κληροδοτήσουν ατόφιο στις επερχόμενες γενιές.
- |
2/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Αμυγδαλεών Γρεβενών |