Το Μέλλον - Χωρίς Πληροφορική, της Φωτεινής Τσιαβαλιά (20/11/2010)

Πάρα πολύς κόσμος βλέπει και ακούει ακόμη μία φορά για τις αλλαγές – μεταρρυθμίσεις  -αναδιαμορφώσεις στην εκπαίδευση που προτίθεται να κάνει το Υπουργείο Παιδείας και πραγματικά οι περισσότεροι από μας θα ήθελαν να ουρλιάξουν από αγανάκτηση!


Ο λόγος της επιστολής μου είναι να ακουστεί η φωνή μιας Εκπαιδευτικού που αγωνιά για το μέλλον της αλλά και για το μέλλον των μαθητών της που αγαπάει!


Είμαι εκπαιδευτικός Πληροφορικής σε Λύκειο. Η δουλειά μου είναι το σημαντικότερο κομμάτι της ζωής μου για δύο ουσιαστικούς λόγους: 1ον Αγαπάω πολύ τα παιδιά και 2ον Αγαπώ τον κλάδο που επέλεξα να σπουδάσω. Η δουλειά σε κάθε άνθρωπο είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ζωή του! Τον εαυτό του! Την αυτοεκτίμησή του! Η Κυβέρνηση συγκεκριμένα το Υπουργείο Παιδείας δεν δείχνει να εκτιμά και να σέβεται τους υπαλλήλους του, όπου στα χέρια τους αφήνει την εκπαίδευση των παιδιών του! Για να γίνω συγκεκριμένη το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει να υποβαθμίσει η ακόμα να αφαιρέσει το μάθημα της Πληροφορικής από το Γενικό Λύκειο, ποιά? Την Πληροφορική που είναι ένας ουσιαστικός κλάδος που αφορά και καλύπτει το μέλλον, την εξέλιξη και πρόοδο όλης της κοινωνίας μας..


Στους ακόλουθους συνδέσμους θα δείτε τα Βασικά χαρακτηριστικά του Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής και Επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών της Κυπριακής Χώρας καθώς επίσης μια μελέτη «Σύγκριση Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ελλάδος και Κύπρου»  Στην Κύπρο διδάσκονται οι διπλάσιες ώρες ενώ είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι αναγνωρίζουν την προσφορά και την αξία του μαθήματος.

 


http://www.moec.gov.cy/analytika_programmata/nea-analytika-programmata/pliroforiki_epistimi_HY.pdf

http://www.moec.gov.cy/mtee/epilegeomena_tenxologika_ergastiria.html

http://www.etpe.gr/files/proceedings/21/1223455565_DIDINFO08_523_528.pdf  

 


Επίσης το παρακάτω διάγραμμα από το Ελληνικού Παρατηρητήριο δείχνει την θέση της Ελλάδας μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά τον ψηφιακό και δικτυακό αλφαβητισμό.


 

 

Σε όλες τις χώρες της Ευρώπης η Πληροφορική έχει αυξημένη βαρύτητα και διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης που στοχεύουν στην απόκτηση ενός επαρκούς και συνεκτικού σώματος γνώσεων της Πληροφορικής και της Επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών   επίσης στοχεύουνστην καλλιέργεια ιδιοτήτων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων που απαιτούνται από την κοινωνία του 21ου αι. – ικανότητες κλειδιάπάνω σε όλους τους τομείς της Πληροφορικής.Δίκτυα, Επικοινωνίες, Προγραμματισμός (Αλγοριθμική Σκέψη), Πολυμέσα, Διαθεσιμότητα και χρήση του Διαδικτύου, Ψηφιακός αλφαβητισμός, προσβασιμότητα σε Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών.


Ρωτάω λοιπόν τους αρμοδίους, γιατί δεν επιθυμούν και δεν σχεδιάζουν να βάλουν μαθήματα ουσίας της Πληροφορικής στο Λύκειο? Γιατί έχουν πρόθεση να υποβαθμίσουν το συγκεκριμένο μάθημα, αλλά και σε εμάς, τους Εκπαιδευτικούς να ανατρέψουν τα δεδομένα της ζωής μας;


Βέβαια ίσως δυστυχώς να μην έχουν καταλάβει την αξία του μαθήματος αυτού, ίσως να νομίζουν ότι  η Πληροφορική είναι τα παιχνιδάκια, η πληκτρολόγηση κειμένων, το facebook…  αλλά πραγματικά δεν είναι καθόλου έτσι. Η Πληροφορική είναι επιστήμη και πρέπει να διδάσκετε στο Λύκειο όπως της αρμόζει!  


Δεν πρέπει οι μαθητές μας να μάθουν την γλώσσα του Υπολογιστή? Να μάθουν πώς σκέφτεται? Πως λειτουργεί? Τι δυνατότητες έχει? Να φτιάχνουν Προγράμματα? Να δίνουν λύσεις?


Δεν πρέπει ο μαθητής να αποκτήσει την τεχνογνωσία ώστε ο ίδιος να γίνει δημιουργός των ιδεών του και όχι ένας απλός χειριστής υπολογιστή?

Πείτε μου γιατί όλα αυτά?

 

Αναρωτιέμαι πραγματικά, και απαντήστε μου αν θέλετε…. Μήπως η Ελληνική κυβέρνηση έχει αποφασίσει ότι η Ελλάδα θα αποτελέσει στο μέλλον μια χώρα φθηνού εργατικού δυναμικού?

 


Μήπως προσαρμόζουν την Εκπαίδευση έτσι ώστε να υπάρχει άφθονο εργατικό δυναμικό φθηνό και με τις απαραίτητες δεξιότητες?

 


Μήπως Βολεύει να είμαστε μια χώρα υπανάπτυχτη ? χωρίς εξέλιξη και μέλλον?  


Υπάρχουν πολλά ακόμη που θα ήθελα να εκφράσω αλλά …. Τελειώνω εδώ με την Ελπίδα ότι ίσως ασχοληθούν οι αρμόδιοι με την Παιδεία – Εκπαίδευσή των Ελλήνων.


Με Μεγάλη Εκτίμηση


Τσιαβαλιά Φωτεινή

Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ20