Βιβλία/άρθρα/προγράμματα

ΓΝΩΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
H συναισθηματική νοημοσύνη. Γιατί το «ΕQ» είναι πιο σημαντικό από το «ΙQ». D.Goleman (μετάφραση: Άννα Παπασταύρου), Εκδόσεις ΕΛΛ. ΓΡΑΜΜΑΤΑ

Τι είναι το IQ; Η μοίρα μας; Δεν είναι πάντως αυτό που συνήθως φανταζόμαστε. Αντίθετα, οι αντιλήψεις μας για την ανθρώπινη νοημοσύνη είναι αρκετά περιορισμένες, επειδή αγνοούν ένα καίριο πεδίο ικανοτήτων που παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή.
Σε αυτό το συναρπαστικό βιβλίο ο Daniel Goleman, με αφετηρία τις πρωτοποριακές έρευνες για τη λειτουργία του εγκεφάλου και τη συμπεριφορά, καταλήγει σε μια υπέροχη σύνθεση των πρόσφατων νευροεπιστημονικών ανακαλύψεων γύρω από τα συναισθήματα και αναδεικνύει τους παράγοντες που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την ευημερία των ατόμων. Οι παράγοντες αυτοί -η αυτοεπίγνωση, ο έλεγχος των παρορμήσεων, η επιμονή, ο ζήλος και η αυτοενεργοποίηση, η ενσυναίσθηση και η κοινωνική προσαρμοστικότητα, ο αλτρουισμός και η συμπόνια- συγκροτούν ένα εντελώς διαφορετικό είδος ευφυΐας: τη συναισθηματική νοημοσύνη.

H συναισθηματική νοημοσύνη ή νοημοσύνη της καρδιάς αντιπροσωπεύει μια νέα αντίληψη επιτυχίας και ένα σπουδαίο σχέδιο ζωής. Είναι το κύριο χαρακτηριστικό των ανθρώπων που διαπρέπουν στην κοινωνική σφαίρα, οικοδομούν υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις, πετυχαίνουν στο χώρο της εργασίας. Είναι η ξεχωριστή σφραγίδα ποιότητας που σηματοδοτεί την πρόοδο του ανθρώπινου είδους.
Το πιο σημαντικό, σύμφωνα με τον συγγραφέα, είναι ότι η συναισθηματική νοημοσύνη μπορεί να διδαχθεί και μάλιστα από πολύ μικρή ηλικία. Η συναισθηματική εκπαίδευση τρέφει και ενδυναμώνει τον άνθρωπο, εξοπλίζοντάς τον με τις δεξιότητες που του είναι απαραίτητες για να αντιμετωπίσει κάθε πρόβλημα στη ζωή του. Ο Goleman καθοδηγεί γονείς και δασκάλους ως προς τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να διδάξουν αυτές τις δεξιότητες και να εκμεταλλευθούν όσο το δυνατόν καλύτερα αυτό το μοναδικό κανάλι επικοινωνίας στην παιδική ηλικία.

H συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών. Πώς να μεγαλώσουμε παιδιά με Συναισθηματική Νοημοσύνη. John Gottman, Εκδόσεις ΕΛΛ. ΓΡΑΜΜΑΤΑ

Στο βιβλίο αυτό ο John Gottman μιλά στους γονείς για τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών και την ανάπτυξή τους.
Η ουσία, λέει ο συγγραφέας, δεν είναι να επικεντρώσουμε την προσοχή μας στην κακή συμπεριφορά του παιδιού. Είναι να του δείξουμε την αγάπη μας στις δύσκολες στιγμές του, να αναγνωρίσουμε τα συναισθήματά του, να το καταλάβουμε και να το βοηθήσουμε να βρει λύσεις στα προβλήματα που το απασχολούν. Η ουσία είναι να γίνουμε εμείς οι οδηγοί και μέντορές του, να του δείξουμε τον δρόμο έτσι ώστε να πορευτεί μέσα στον δύσκολο κόσμο των συναισθημάτων. Κι αυτό μπορούμε να το πετύχουμε εφαρμόζοντας τη συναισθηματική αγωγή, μια διαδικασία που θα βοηθήσει το παιδί μας να αποκτήσει συναισθηματική νοημοσύνη.
Βασισμένο σε πολυετείς έρευνες και στην εμπειρία με εκατοντάδες γονείς, το βιβλίο αυτό μας δείχνει με πρακτικό τρόπο πώς να μεγαλώσουμε συναισθηματικά υγιή και ευτυχισμένα παιδιά.

Συναισθηματική νοημοσύνη  με καρδιά. Κ. Στάινερ (μετάφραση: Βασιλική Παππά), Εκδόσεις ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ

Σ.Ν με καρδιά

H συναισθηματική νοημοσύνη είναι μια πηγή προσωπικής ισχύος απαραίτητη για ευτυχία και επιτυχία στο σύγχρονο κόσμο.
Tο βιβλίο αυτό παρουσιάζει συγκεκριμένες δεξιότητες βήμα βήμα για την εκμάθηση της συναισθηματικής νοημοσύνης που βασίζεται στην αγάπη.
H προσέγγιση του Kλωντ Στάινερ αποτελεί ένα εργαλείο για την εκμάθηση και τη διδασκαλία της ενσυναίσθησης και της ικανότητας να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας με τον πλέον κατάλληλο τρόπο. Mε ένα μοναδικά άμεσο τρόπο μάς δείχνει πώς να δίνουμε, να δεχόμαστε και να απορρίπτουμε «χάδια», προσφέροντάς μας πολλές χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τις συναισθηματικές αλληλεπιδράσεις. Mας εισάγει σε μια νέα γλώσσα, τη γλώσσα των συναισθημάτων, που μεταμορφώνει τις διαπροσωπικές μας σχέσεις και την οπτική μας για τον κόσμο.

ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ…

Η Νοημοσύνη της Επιτυχίας – Επειδή δεν αρκεί μόνο ο Δείκτης Νοημοσύνης. Robert J. Sternberg (μετάφραση: Φωτεινή μεγαλούδη), Ελληνικά Γράμματα, 1999

Νοημοσύνη της Επιτυχίας

Η «νοημοσύνη της επιτυχίας» είναι μια νέα και ριζοσπαστική θεώρηση για την αξιολόγηση, τις διακεκριμένες επιδόσεις και την επιτυχία των ανθρώπων σε όλους τους τομείς της ζωής. Τα καινούρια δεδομένα, όπως αποκαλύπτονται στο βιβλίο αυτό, είναι βέβαιο ότι θα ανοίξουν ένα γόνιμο και ουσιαστικό διάλογο πάνω σε αυτά τα θέματα και θα ασκήσουν βαθιά επίδραση στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε και μετρούμε τις ικανότητες και τη νοημοσύνη. (. . .) Γραμμένο με απλό και κατανοητό τρόπο, (. . .) πρεσβεύει μια επαναστατική θεώρηση για τη νοημοσύνη που μπορεί να φανεί χρήσιμη στον καθένα. Είναι ένα βιβλίο για όποιον ενδιαφέρεται να μάθει τι πρέπει να κάνει για να διακριθεί. Ένα βιβλίο-οδηγός ζωής. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)

– Βήματα για τη ζωή (Πρόγραμμα ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων για το νηπιαγωγείο: Εγχειρίδιο εκπαιδευτικού και πρόγραμμα μαθημάτων). Κουρμούση, Ν. & Κούτρας, Β. (2011), Εκδόσεις Παπαζήση

b173508

Αυτό το πρόγραμμα, βασίζεται στην πεποίθηση ότι η προαγωγή της ψυχικής υγείας έχει κριτική σημασία και ότι ο μόνος τρόπος, για να ενισχυθεί σημαντικά η κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, είναι η διδασκαλία ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων στα σχολεία με οργανωμένο και συστηματικό τρόπο, ως επίσημο μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος.

Βήματα για τη ζωή

Το Πρόγραμμα κυκλοφορεί σε νέα, δίτομη μορφή και με αναθεωρημένο και προσαυξημένο περιεχόμενο, από τις Εκδόσεις Σοκόλη-Κουλεδάκη.

Διαβάστε περισσότερα για το Πρόγραμμα και την αναθεωρημένη του μορφή: Βήματα για τη ζωή

ΚΙ ΑΛΛΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ…

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Ο Κήπος με τις 11 γάτες, Εκδόσεις ΣΧΗΜΑ & ΧΡΩΜΑ. ΚΕΘΕΑ
  • Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή στο Σχολείο – Για την Προσχολική και Πρωτοσχολική Εκπαίδευση. Επιμέλεια: Χατζηχρήστου Χρυσή, Εκδόσεις ΤΥΠΩΘΗΤΩ
  • Συναισθηματική Αγωγή. Κατανόηση και βιωματική προσέγγιση συναισθημάτων Δεληκανάκη Νίκη –Καλλιφατίδου Σέβη. Εκδόσεις ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
  • Πρόγραμμα Ανάπτυξης Συναισθηματικής Νοημοσύνης, Β. Πλωμαρίτου, Εκδόσεις ΓΡΗΓΟΡΗ
  • Πρόγραμμα Ελέγχου των Συγκρούσεων «Εγώ» κι «εσύ» γινόμαστε «εμείς». Σοφία Τριλίβα και Giovanni Chimienti. Εκδόσεις ΕΛΛ. ΓΡΑΜΜΑΤΑ
  • Ούτε «καλύτερος»,ούτε «χειρότερος»…..απλά «διαφορετικός». Σοφία Τριλίβα,Σοφία Χατζηνικολάου, Τάνια Αναγνωστοπούλου.Εκδόσεις GUTENBERG
  • Τα φιλαράκια. Πώς να αντιμετωπίσουμε τα αρνητικά συναισθήματα μας. Ρίτσα Ψύλλου, Μαρία Ζαφειροπούλου. Εκδόσεις ΕΛΛ. ΓΡΑΜΜΑΤΑ
  • Ο θυμός των παιδιών Παραμύθια για την κατανόηση της παιδικής συμπεριφοράς Alba Marcoli. UNIVERSITY STUDIO PRESS

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Διαβάστε τον Οδηγό του εκπ/κού για το επιστημονικό πεδίο της Σχολικής και Κοινωνικής Ζωής, ο οποίος έχει παραχθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στο πλαίσιο του Προγράμματος ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Οδηγός ΣΚΖ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

ΑΡΘΡΑ ΑΠ` ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

1. Κουτσελίνη, Μ. & Νεοφύτου, Λ. Η Συναισθηματική Νοημοσύνη: Επιστημολογικές αμφισβητήσεις και περιορισμοί. 9ο Συνέδριο Παιδαγωγικής Εταιρείας Κύπρου. Για να δείτε το άρθρο πατήστε  Εδώ

2. Πλατσίδου, Μ. (2004). Σύγχρονες Προσεγγίσεις μιας παλιάς έννοιας. Επιστήμες της Αγωγής. Για να δείτε το άρθρο πατήστε Εδώ

3. Βουτυρά, Α. (2009). Ο ρόλος της έκφρασης συναισθημάτων μέσα στην οικογένεια και της συναισθηματικής νοημοσύνης νεαρών ατόμων στις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις. Διπλωματική Εργασία, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.  Για να δείτε την εργασία πατήστε Εδώ

4. Περιβολάκη, Ι. (2012). Η βελτίωση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης των φοιτητών μέσα από την παρακολούθηση σχετικών μαθημάτων: Αλήθεια ή μύθος; Μεταπτυχιακή Εργασία, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Για να δείτε την εργασία, πατήστε Εδώ

5. Γελαδάρη, Ε. Παράσχου, Ε. Παυλίδου, Α. (2009). «Η συναισθηματική αγωγή του παιδιού. Ο ρόλος των γονέων». Μεταπτυχιακή εργασία, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Για να δείτε την εργασία, πατήστε ΕΔΩ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

1. «Ο καθρέφτης μου είσαι εσύ» – Από τον ιστοχώρο της Άννας Παππά (https://pappanna.wordpress.com/)

2. «Πρόγραμμα κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής»: Το Πρόγραµµα εφαρµόστηκε σε δηµοτικά σχολεία της Κύπρου από το Κέντρο Έρευνας και Εφαρµογών Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστηµίου Αθηνών (ΚΕΣΧΟΨΥ) µε επικεφαλής την καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας Δρα Χρυσή Χατζηχρήστου, σε συνεργασία µε το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου. Πρόκειται για ένα πρόγραµµα πρωτογενούς πρόληψης, το οποίο απευθύνεται σε όλους τους µαθητές της τάξης και εφαρµόζεται είτε από σχολικούς ψυχολόγους, είτε από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, µετά από επιµόρφωση, εξειδικευµένη κατάρτιση σχετικά µε το θεωρητικό υπόβαθρο, το περιεχόµενο και τη διαδικασία εφαρµογής του Προγράµµατος και εποπτεία…Για να δείτε περισσότερα, πατήστε ΕΔΩ

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*