Στα πλαίσια των επιμορφωτικών προγραμμάτων που διαχειρίζεται το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α) θα υλοποιηθεί το επιμορφωτικό πρόγραμμα 70 ωρών με θέμα “Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων” από τις 19-30/3/2012 και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που ασκούν διευθυντικά ή διοικητικά καθήκοντα σε εκπαιδευτικές μονάδες του ΥΠΔΒΜΘ.
Ο κ. Σωκράτης Τουμπεκτσής, πιστοποιημένος επιμορφωτής του Ε.Κ.Δ.Δ.Α, θα εισηγηθεί το θέμα “ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, (Λειτουργικός προγραμματισμός, Επιχειρησιακά σχέδια δράσης) την Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012 από τις 8.00-14.30
Πιο αναλυτικά το θέμα της εισήγησης του κ.Σωκράτη Τουμπεκτσή θα περιλαμβάνει τις εξής ενότητες:
- Στρατηγικός (strategic) και Λειτουργικός-τακτικός (operational) και προγραμματισμός σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς (Περιβάλλον – συνιστώσες ? διαδικασία υλοποίησης – αξιολόγηση)
- Καθορισμός και εξειδίκευση στόχων από πάνω προς τα κάτω (σε επίπεδο διοικητικών μονάδων, τμημάτων, ατόμων) με βάση τους στρατηγικούς στόχους
- Συγκρότηση Ομάδας Έργου: αξιολόγηση και επιλογή ανθρώπινου δυναμικού, ανάθεση ρόλων και καθηκόντων
- Σχεδιασμός και οργάνωση δράσεων : πακέτα εργασίας (workpackages), χρονοπρογραμματισμός, κατανομή εργασιών και πόρων.
- Εργαλεία και πρότυπα για την παρακολούθηση και αξιολόγηση της υλοποίησης του σχεδίου δράσης
Η Θεματολογία του Επιμορφωτικού Προγράμματος περιλαμβάνει:
- Οργάνωση της λειτουργίας και διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων
- Καθορισμός στόχων και σχεδιασμός για την υλοποίηση τους
- Σχεδιασμός και υλοποίηση δράσεων και έργων για την εφαρμογή των στόχων (κατανομή ρόλων, ανάθεση αρμοδιοτήτων, σχεδιασμός πολιτικής ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού κ.τ.λ.).
- Παρακολούθηση, αξιολόγηση και διαχείριση της απόδοσης και αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής μονάδας σε σχέση με τους στόχους της
- Επικοινωνία και συνεργασία με άλλες Διευθύνσεις ή φορείς της περιοχής στην οποία ανήκουν και επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία της μονάδας, συντονισμός δράσεων
- Επικοινωνία και συνεργασία με άλλες Υπηρεσίες (συναρμόδιες ή εμπλεκόμενες στο έργο της Διεύθυνσης του) και τον Πολίτη (μαθητή, γονείς, τοπική κοινότητα)
- Συνεργασία με εκπαιδευτικούς
- Συνεργασία με Διοικητικούς Προϊσταμένους Εκπαίδευσης
- Επίλυση συγκρούσεων και προβλημάτων – αντιμετώπιση κρίσεων