Η επιλογή του θέματος της Σχολικής Διαμεσολάβησης έγινε στο πλαίσιο της επιθυμίας μας να υλοποιήσουμε ένα πρόγραμμα με σκοπό την ενδυνάμωση των μαθητών και τη βελτίωση του σχολικού κλίματος.
Πρόκειται για το “Προχωρώ": ένα ολιστικό πρόγραμμα Μετάβασης το οποίο ξεκίνησε το 2015 σε κάποια από τα Γυμνάσια του νομού Φλώρινας και αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα που απορρέουν από το χτίσιμο μιας ομάδας στηριζόμενο κατά κύριο λόγο στη βιωματική μάθηση. Αποσκοπεί στη δημιουργία ομάδας με τρεις διακριτούς ρόλους: Φιλίας, Διαμεσολάβησης και Υποδοχής Μαθητών του Δημοτικού.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 15 περίπου συναντήσεις με περιεχόμενο βασισμένο στον δημοσιευμένο οδηγό (Μπαφίτη, 2017) που παρέχει αναλυτικές οδηγίες και συμβουλές προς τον συντονιστή/στρια.Κυρίαρχο ρόλο στην επιτυχία του προγράμματος έπαιξε η υπεύθυνη του ΣΣΝ Φλώρινας, κ. Άννα Μπαφίτη, η οποία εκτός από έμπνευση και ενθάρρυνση από τα πρώτα κιόλας βήματα της ομάδας του Γυμνασίου Βεύης, παρείχε σε όλους τους εκπαιδευτικούς Βθμιας εκπαίδευσης που ξεκίνησαν το πρόγραμμα στα σχολεία τους την κατάλληλη επιμόρφωση και υποστήριξη με οδηγίες, πρακτικές συμβουλές και γνώσεις σχετικά με θεωρίες και έννοιες-κλειδιά της Διαμεσολάβησης και της Συμβουλευτικής.
Μπαφίτη, Α. (2017). Παρέχοντας συναισθηματική υποστήριξη και πληροφόρηση στα παιδιά για το πέρασμά τους από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Θεσσαλονίκη: Φυλάτος.