Εισαγωγική Επιμόρφωση στο ΠΕΚ Ιωαννίνων 2010-2011
19 Φεβ 2011 από admin
Ιωάννινα 27-12-2010
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Δ.Β.Μ.
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΕΚ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Δ/νση: Αμάλθειας 12
4500 Ιωάννινα
Τηλ: 6978958249
ΘΕΜΑ: ?'Εκθεση σχετικά με τη λήξη της Α΄Φάσης
Εισαγωγικής Επιμόρφωσης: Α΄/θμια Εκπ/ση?
Α. Εισαγωγή
Η Πρώτη φάση της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης στο ΠΕΚ Ιωαννίνων και στα εξακτινωμένα τμήματα Άρτας, Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας και Πρέβεζας. ολοκληρώθηκε στις 13 Δεκεμβρίου.
Σε γενικές γραμμές τα αποτελέσματα ήταν ικανοποιητικά και σε αυτό συνηγορούν το ευχάριστο κλίμα που υπήρξε μεταξύ των επιμορφωτών και των επιμορφωνόμενων , τα καλά σχόλια που εκφράστηκαν και από τις δύο πλευρές αλλά και τα ικανοποιητικά ερωτηματολόγια τα οποία συμπληρώνονταν αμέσως μετά από κάθε διδακτική ενότητα, αυθημερόν.
Αυτή τη φορά ξεκινήσαμε με μια διαφορετική φιλοσοφία σχετικά με την επιμόρφωση. Έχοντας την εμπειρία ως επιμορφωτές αλλά και μετά την εξετάση των συμπληρωμένων ερωτηματολόγιων προηγουμένων ετών, διαπιστώσαμε ενστάσεις σχετικά με:
-
την ανάληψη πολλών διδακτικών ενοτήτων από τα ίδια άτομα -επιμορφωτές
-
την επανάληψη των ιδίων πραγμάτων και την αλληλοεπικάλυψη της ύλης
-
τη μονόπλευρη θεωρητική προσέγγιση δίχως αναφορές στην εμπειρία της τάξης και της πράξης
-
την επανάληψη των ιδίων πραγμάτων τα οποία οι επιμορφωνόμενοι είχαν ακούσει ως φοιτητές-τριες στο πενεπιστήμιο
-
την ανάληψη υπερβολικών ωρών από λίγους μόνο επιμορφωτές
-
την έλλειψη διαφάνειας σχετικά με την κατανομή των ωρών
-
την ανάθεση της Β΄ φάσης επιμόρφωσης σε λίγους επιμορφωτές καθώς και τη μη ανακοίνωση της πραγματοποίησής της
Β. Θέμα
Το κλίμα λοιπόν, αρχικά, δεν ήταν για μας το επιθυμητό και σύμφωνο με τις αρχές της ισοτιμίας, της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της κοινωνικής λογοδοσίας.
Προς τούτο:
-
Ξεκινήσαμε με τη δημιουργία του site του ΠΕΚ στο οποίο αναρτήσαμε όλες τις ανακοινώσεις και το πρόγραμμα της επιμόρφωσης με τις ώρες των επιμορφωτών. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί πλέον οιοσδήποτε να ανατρέξει σε αυτό και να λύσει τυχόν απορίες του.
-
Εξοπλίσαμε το ΠΕΚ με εξοπλισμό όσο το επέτρεπαν, στην παρούσα φάση, τα οικονομικά μας. Στον τομέα αυτόν όμως πρέπει να σταθούμε με προσοχή γιατί λύσαμε προσωρινά το θέμα χάρη στη βοήθεια των σχολικών μονάδων του συγκροτήματος της Ακαδημίας οι οποίες μας δάνεισαν αρκετούς λάπτοπς και βιντεοπροτζέκτορς.
-
Επιλέξαμε τους επιμορφωτές σύμφωνα με τα τυπικά τους προσόντα αλλά και τη διδακτική τους εμπειρία στη σχολική τάξη.
-
Προχωρήσαμε σε ισοκατανομή των ωρών με ανώτατο επιτρεπόμενο πλαφόν το πολύ έως 18 ώρες και αυτές όχι στην ίδια πόλη. Περιπτώσεις που έφτασαν έως τις 20 ώρες οφείλονται στο ότι άλλοι επιμορφωτές αντικατέστησαν συναδέλφους τους οι οποίοι δεν επιθυμούσαν να διδάξουν πέρα από την πόλη των Ιωαννίνων.
-
Δώσαμε την ευκαιρία σε προσοντούχους αλλά και καταξιωμένους εκπαιδευτικούς της πράξης να γίνουν επιμορφωτές και να προσφέρουν τις φρέσκες γνώσεις τους με όρεξη στους συναδέλφους τους. Η επικοινωνία σε αυτή την περίπτωση ήταν αποτελεσματική λόγω του κοντινού ηλικιακού πλαισίου αναφοράς αλλά, αξίζει να σημειωθεί, και της πολύ καλής προετοιμασίας των νέων επιμορφωτών. Στην ουσία ανοίξαμε το δρόμο της επιμόρφωσης και δημιουργήσαμε την ελπίδα στους νέους εκπαιδευτικούς ότι μπορούν και αυτοί, εφόσον διαθέτουν τα κατάλληλα προσόντα και τη διδακτική ετοιμότητα, να διδάξουν στα ΠΕΚ. Θεωρούμε ότι η επιμόρφωση δεν πρέπει να λειτουργεί μέσα απο μια ?συμβολαιογραφικού τύπου? λογική.
-
Λειτουργήσαμε το κέτεριγκ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ο οποίος διασφάλισε την ποιότητα και την ποικιλία στο καθημερινό μενού αλλά και το μικρότερο δυνατό χρηματικό κόστος.
-
Εργαστήκαμε με συντονισμένο τρόπο παρότι το προσωπικό ήταν λιγοστό και υπολειπόταν κατά πολύ αριθμητικά από το προσωπικό των προηγουμένων ετών που έφθανε τότε τα δεκατρία άτομα.
Γ. Προτάσεις ακόμη καλύτερης λειτουργίας
-
Προμήθεια επιπλέον εξοπλισμού σε εποπτικά μέσα (Κρίνονται απαραίτητοι οκτώ (8) λάπτοπς και οκτώ (8) βιντεοπροτζέκτορς για τις ανάγκες των εξακτινωμένων τμημάτων)
Απόσπαση ενος επιπλέον ατόμου σε μόνιμη βάση με καλή γνώση υπολογιστή.
-
Έγκαιρη αποστολή από μέρους των κατά τόπους Διευθύνσεων, των ονομάτων των επιμορφωνόμενων.
Δ. Συμπερασματικά
Είναι γεγονός ότι νέος τρόπος διεκπαιρέωσης της επιμόρφωσης επέφερε πολύ καλά αποτελέσματα. Οι επιμορφωνόμενοι αντιλήφθησαν ότι η επιμόρφωση δε λαμβάνει χώρα προς όφελος ορισμένων. Η συμμετοχή νέων επιμορφωτών πρόσφερε ένα αισόδοξο κλίμα στους επιμορφωνόμενους που έβλεπαν ότι και εκείνοι με τη σειρά τους θα μπορέσουν, αύριο, να αναλάβουν καθήκοντα επιμορφωτή. Συμμετείχαν έτσι ενεργά στη διαδικασία η οποία χαρακτηρίστηκε για το συμμετοχικό και συνεργατικό της χαρακτήρα. Οι επιμορφωνόμενοι είχαν πλέον επιμορφωτές που τους έλυναν καθημερινά πρακτικά προβλήματα της τάξης με την εμπειρία τους και τη θεωρητική τους κατάρτιση.
Η οργάνωση ήταν αρκετά καλή παρά τις δυσκολίες που οφείλονταν στην έλλειψη εποπτικών μέσων και στο μικρό αριθμό των αποσπασμένων στη γραμματειακή υποστήριξη.
Διευρύναμε τη δυνατότητα συμμετοχής και αυξήσαμε τον έλεγχο επί της διαδικασίας. Πιστεύουμε πως στους νέους πρέπει να προσφέρονται ευκαιρίες για να συμμετέχουν με όρεξη και καλή διάθεση στη μαθησιακή διαδικασία, δίχως αυτό να σημαίνει ότι παραμελούμε την ποιότητα του προσφερόμενου έργου.
Πολυδεύκης Ασωνίτης
Υποδιευθυντής του ΠΕΚ Ιωαννίνων
για την Α΄/θμια Εκπαίδευση