Περί Αξιολόγησης
24 Μαρ 2012 από admin
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Συγχέεται
Με με όρους όπως η μέτρηση, βαθμολογία, εξέταση
Είναι
Διαδικασία συστηματικής συλλογής και ανάλυσης δεδομένωνπου βοηθά στον εντοπισμό στοιχείων απαραίτητων για τη βελτίωση του αξιολογουμένου.
Το αντικείμενό της
-
Ένα εκπαιδευτικό σύστημα
-
Μια σχολική μονάδα
-
Ένα πρόγραμμα σπουδών
-
Ένα σχολικό εγχειρίδιο
-
Άλλο υλικό
-
Τον εκπαιδευτικό
-
Το μαθητή
Μοντέλα Αξιολόγησης
-
Το Τεχνοκρατικό
-
Το πλουραλιστικό
Στο Τεχνοκρατικό η αξιολόγηση
-
Νοείται ως ένας μηχανισμός ελέγχου στην εκπαίδευση
-
Ορίζεται ποσοτικά με βάση συγκεκριμένη κλίμακα μέτρησης
-
Ο αξιολογούμενος δε συμμετέχει στη διαδικασία αξιολόγησής του
-
Δεν δίνει στοιχεία για την ερμηνεία των δυνατοτήτων και των αδυναμιών του αξιολογούμενου
-
Δίνει μόνο στοιχεία συγκριτικά, που οδηγούν σε ιεραρχική κατάταξη τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και το σχολείο.
Στο πλουραλιστικό ή ανθρωπιστικό μοντέλο
-
Επικεντρώνεται στα υποκείμενα της εκπαίδευσης
-
Συνυπολογίζει πολλούς παράγοντες
-
Εντοπισμός ελλείψεων με σκοπό την ερμηνεία, κατανόηση και βελτίωση του αξιολογούμενου (συστηματική παρουσίαση, συνεντεύξεις, ημερολόγια, κ.ά).
Η σύγχρονη παιδαγωγική αντίληψη προσανατολίζεται προς της δεύτερη κατεύθυνση ή οποία αποσκοπεί στη βελτίωση του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου μέσα από συλλογικές διαδικασίες στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας.