ΥΛΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ-ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΗ ΤΕΛΙΚΗ
2 Φεβ 2013 από admin
Πολυδεύκης Ασωνίτης
2-2-2013
Τελευταία Νέα
1. Θα διαβάσετε τα δικά μου που παραθέτω, στη συνέχεια με τα Διδακτικά Μοντέλα, καλά. Αυτός θα είναι ο άξονας.
2.Τις σελίδες του βιβλίου 25-55 με τα Διδακτικά Μοντέλα, θα τις διαβάσετε σαν ανάγνωση ενδιαφέροντος και όχι αποστήθισης. Αυτά σαν γέμιση.
Επιπλέον θα διαβάσετε τις σελίδες: 209, 210, 211, 261.
Τις ερωτήσεις θα τις διαπραγματευτούμε τη Δευτέρα.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
1) ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ
(Paul Heman, αρχές δεκαετίας ΄60)
Μοντέλο του Βερολίνου
Κεντρική θέση:
* Οι ανθρωπιστικές αξίες
* Η μόρφωση του ανθρώπου
* Η βελτίωση της ανθρώπινης συμπεριφοράς ως ιδεατός σκοπός
Στάδια Διδασκαλίας
· Πρόθεση
· Θέμα
· Μέθοδος
· Μέσα
· Προϋποθέσεις
· Αξιολόγηση
2) ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ (Klafki, Ανατολική Πρωσία, 1927)
Κεντρική θέση:
· Οι μαθητές να επηρεάζουν τις κοινωνικές εξελίξεις
· Να βελτιώνουν εξελίξεις
· Αλληλεπίδραση με την κοινωνική πραγματικότητα
Τι εξετάζουμε:
· Το κοινωνικό-πολιτισμικό πλαίσιο
· Οι συνθήκες του σχολείου
· Το οικογενειακό περιβάλλον
· Ο ευρύτερες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες
· Η κοινωνική ευαισθητοποίηση των μαθητών
Τι επιδιώκουμε:
· Χειραφέτηση
· Αυτονομία
· αλληλεγγύη
Γ. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ (Robinson, Αμερικανός)
Curriculum
Κεντρική ιδέα:
· Ο κεντρικός σχεδιασμός
· Πρόγραμμα με σαφήνεια και ακρίβεια
· Προσδιορισμός διδακτικών ενοτήτων
· Προσδιορισμός διδακτικών ωρών
· Διαδικαστική δομή του μαθήματος
· Σχεδιασμός διδασκαλίας
· Οργάνωση μάΘησης
· Έλεγχος μάθησης
ΣΤΑΔΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
· Θέμα
· Στόχοι
*Κατευθυντήριοι μαθησιακοί στόχοι
*Γενικοί μαθησιακοί στόχοι
* Ειδικοί μαθησιακοί στόχοι
· Η οργάνωση της διδασκαλίας (Τα διδακτικά βήματα)
· Οι συνθήκες και τα διαθέσιμα μέσα
· Ο έλεγχος της μάθησης
Δ. ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Lothar Klingberg (Γερμανός, 1972)
Κεντρική ιδέα:
· Η συζήτηση
· Η διαπραγμάτευση
· Η παράθεση των στοιχείων της έρευνας
· Αποτελέσματα απαλλαγμένο από σκοπιμότητες και υποκειμενικές παραδοχές-αντιλήψεις.
· Προσέγγιση με ευρετικές διαδικασίες
——————————————————————————————————————–Έως εδώ———————————————-