Τηλεοπτικό κανάλι φτιαγμένο από παιδιά Dschooltv
Σχολικό έτος 2004-2005 τάξη Δ2΄

Το υλικό που παρουσιάζω παρακάτω το δούλεψα ως Πολιτιστικό Πρόγραμμα, ωστόσο μπορεί να δουλευτεί και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στη Θεματική ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ-ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ, στην υποθεματική Ρομποτική, STEM/STEAM, Νέες Τεχνολογίες.

Σχεδιάστηκε με σκοπό να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν την ικανότητα να αναλύουν και να αξιολογούν τα προγράμματα που παρακολουθούν, αναγνωρίζοντας την ποιότητα και το περιεχόμενο τους, να τα εκπαιδεύσει στο πώς να επιλέγουν κατάλληλα και ποιοτικά προγράμματα σύμφωνα με την ηλικία τους και τα ενδιαφέροντά τους, να τους δείξει πώς η τηλεόραση μπορεί να επηρεάσει τις απόψεις, τις συμπεριφορές και τις συνήθειές τους, να τους διδάξει τη σημασία της ισορροπημένης χρήσης της τηλεόρασης, να τα φέρει σε επαφή με τα επαγγέλματα της τηλεόρασης, να τα ενθαρρύνει να εξερευνήσουν τη δημιουργική πλευρά της και να συμμετέχουν στη δημιουργία περιεχομένου.

Απευθύνεται σε παιδιά Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων Δημοτικού, αλλά φυσικά θα μπορούσε να προσαρμοστεί και για μαθητές Γυμνασίου ή Λυκείου.

Θέλω να λάβετε υπόψη σας ότι το πρόγραμμα αυτό πραγματοποιήθηκε πριν από 20 χρόνια με μια βιντεοκάμερα  τούβλο, με μεγάλη δυσκολία στο μοντάζ και στο κόψε ράψε και με τα περισσότερα παιδιά να μην έχουν καμία επαφή με τέτοια εργαλεία. Πιστεύω ότι αν γινόταν σήμερα, θα είχε εξίσου καλά αποτελέσματα και θα παρήγαγε καταπληκτικό ψηφιακό περιεχόμενο, ακόμα και αν χρησιμοποιούσατε απλώς το κινητό σας.

Η τηλεόραση είναι σήμερα βασικό μέσο διασκέδασης όχι μόνο των ενήλικων αλλά και των παιδιών. Μεγάλο μέρος του ελεύθερου χρόνου τους αφιερώνεται σε αυτήν. Τι βλέπουν όμως τα παιδιά στην τηλεόραση και τι μαθαίνουν από αυτήν; Γεγονός είναι ότι επηρεάζονται πολύ από ότι βλέπουν στη μικρή οθόνη. Διάσημοι τηλεοπτικοί αστέρες, τραγουδιστές, μοντέλα κλπ. γίνονται τα πρότυπά τους. Συχνά βλέπουν βίαιες ταινίες, αλλά και τέτοιες να μη δουν τα περισσότερα παιδικά προγράμματα που υποτίθεται ότι είναι φτιαγμένα ειδικά γι’ αυτά περιέχουν βία. Τα παιδιά επίσης επηρεάζονται και ως καταναλωτές. Τα χιλιάδες προϊόντα που βλέπουν στις διαφημίσεις τα θεωρούν απολύτως απαραίτητα και ο τρόπος ζωής που προβάλλεται μέσα από την τηλεόραση θεωρείται από αυτά ο ιδανικός, πράγμα που έρχεται σε σύγκρουση με τον πραγματικό τρόπο ζωής τους. Από την άλλη  δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το πόσο ελκυστικό έχει γίνει αυτό το μέσο και εντέλει πόσο πολύ απαραίτητο, κυρίως λόγω του μικρού οικονομικού κόστους του.
           Γνωρίζοντας όλα αυτά και αφού συζητήθηκαν στην τάξη, το ερώτημα που τέθηκε στους μαθητές ήταν πώς θα ήταν η τηλεόραση αν ήταν φτιαγμένη από παιδιά για παιδιά. Τι προγράμματα θα ήθελαν να είχε και τι προγράμματα θα έπρεπε να είχε. Οι διαφημίσεις λένε πάντα την αλήθεια και ο τρόπος ζωής που προβάλλεται είναι ο πραγματικός και ιδανικός;Το πολιτιστικό πρόγραμμα που περιγράφεται παρακάτω βασίστηκε στις απαντήσεις που έδωσαν οι μαθητές στο ερώτημα αυτό.

Βασική ιδέα

Η δημιουργία ενός τηλεοπτικού καναλιού από τους μαθητές της τάξης που ανέλαβαν ρόλους δημοσιογράφων, ερευνητών, σεναριογράφων, ηθοποιών, διαφημιστών, παρουσιαστών, σκηνογράφων, εικονοληπτών, ενδυματολόγων, φωτογράφων κλπ.

Ο ρόλος της δασκάλας

Ο ρόλος της δασκάλας ήταν ενθαρρυντικός - καθοδηγητικός. Βοήθησε τους μαθητές στις προσπάθειές τους, τους καθοδήγησε στην αναζήτηση πληροφοριών και έκανε την σκηνοθεσία.

Χωρισμός σε ομάδες

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 6 ανομοιογενείς ομάδες εργασίας για να αμβλυνθούν οι διαφορές μέσα στην τάξη. Οι ομάδες ανέλαβαν πρωτοβουλίες, αποφάσισαν με ποιο τρόπο θα δουλέψουν, σχεδίασαν τα βήματα υλοποίησης του θέματός της η καθεμιά, οργάνωσαν τις δραστηριότητές τους, συγκέντρωσαν πληροφορίες. Μοιράστηκαν αρμοδιότητες και ζήτησαν τη βοήθεια της δασκάλας τους όταν ήταν απαραίτητο. Κάποιες φορές η τάξη λειτούργησε και σαν μια ομάδα και ασχολήθηκε με γενικές δραστηριότητες.

Ανάλυση περιεχομένου -Στάδια υλοποίησης

Αρχικό στάδιο υλοποίησης 

Η αφορμή για την εφαρμογή του project δόθηκε, όταν η τάξη επισκέφτηκε τον τοπικό τηλεοπτικό σταθμό "Patra tv" και πήρε μέρος στην εκπομπή του "Μια χαρά". Σκοπός της επίσκεψης αυτής ήταν να παρουσιάσουν οι μαθητές το περσινό πολιτιστικό πρόγραμμά τους με τίτλο "Η ιστορία μέσα από τα μάτια των παιδιών" και να γνωρίσουν από κοντά το μαγικό κόσμο των στούντιο και τους ανθρώπους που δουλεύουν σ' αυτά.

Η σχολική ομάδα επηρεασμένη από την επίσκεψη αυτή επέλεξε το θέμα και πραγματοποίησε έρευνα πάνω στα τηλεοπτικά κανάλια, τηλεοπτικά περιοδικά και τηλεοπτικά προγράμματα. Πραγματοποίησε έρευνα για τις προτιμήσεις των τηλεθεατών σχετικά με τις διάφορες εκπομπές και πρότεινε τα υποθέματα στα οποία θα εστίαζε. Αποφάσισε για το όνομα του δικού της καναλιού και το σήμα του. Χωρίστηκε σε υποομάδες που η κάθε μία ανέλαβε να δουλέψει ένα υποθέμα διεξοδικά.

Και όλα αυτά έγιναν ως εξής: «Αποφασίσαμε να κάνουμε μια έρευνα για να δούμε ποιες εκπομπές αρέσουν στους ανθρώπους. Φτιάξαμε ένα ερωτηματολόγιο και σήμερα το μοιράσαμε στα παιδιά, στους δασκάλους, στους γονείς και στις γιαγιάδες και στους παππούδες. Είχε πολύ πλάκα και όλοι απαντούσαν με κέφι. Εμείς στο διάλειμμα βάλαμε τα παιδιά να απαντήσουν και τη Δευτέρα θα εξετάσουμε τα αποτελέσματα της έρευνας. Έτσι θα δούμε τι θα βάλουμε κι εμείς στο δικό μας κανάλι. Τάσος»

Το ερωτηματολόγιο μπορείτε να το κατεβάσετε από ΕΔΩ.

 

Αποτελέσματα της έρευνας: Αποκτήσαμε τη γνώμη συνολικά 110 ατόμων:

Ρωτήσαμε 32 κορίτσια: 18 βλέπουν κάθε μέρα τηλεόραση 14 βλέπουν μόνο Σαββατοκύριακο Αγαπημένο κανάλι: ΑΝΤ1 Προτιμούν : “fame story” , “Καφέ της Χαράς”, “Κωνσταντίνου και Ελένης” Δεν προτιμούν: κουτσομπολίστικες εκπομπές, ειδήσεις, σαπουνόπερες

Ρωτήσαμε 30 αγόρια: 28 βλέπουν κάθε μέρα τηλεόραση 2 βλέπουν μόνο Σαββατοκύριακο Αγαπημένο κανάλι: Mega Προτιμούν: “Κωνσταντίνου και Ελένης”, “Πόκεμον”, “Fame story” Δεν προτιμούν: ειδήσεις, κουτσομπολίστικες, σαπουνόπερες

Ρωτήσαμε 27 γυναίκες: 12 βλέπουν κάθε μέρα 15 βλέπουν μόνο Σαββατοκύριακο Αγαπημένο κανάλι: ΑΝΤ1 Προτιμούν: ενημερωτικές εκπομπές, “Καφέ της Χαράς”, καλές ταινίες Δεν προτιμούν: reality, ταινίες βίας, κουτσομπολίστικες

Ρωτήσαμε 9 άντρες: 5 βλέπουν κάθε μέρα τηλεόραση 4 βλέπουν μόνο Σαββατοκύριακο Αγαπημένο κανάλι: Mega, Super sport Προτιμούν: ενημερωτικές εκπομπές, αθλητικά, καλές ταινίες Δεν προτιμούν: παιδικές εκπομπές, reality, κουτσομπολίστικες

Ρωτήσαμε 13 ηλικιωμένους: 13 βλέπουν κάθε μέρα τηλεόραση Αγαπημένο κανάλι:ΑΝΤ1 Προτιμούν: ενημερωτικές εκπομπές, ελληνικές σειρές Δεν προτιμούν: reality, κάποιες ελληνικές σειρές, κουτσομπολίστικες

Αφού μελετήθηκαν τα ερωτηματολόγια, οι ομάδες της τάξης αποφάσισαν να ασχοληθούν με τα παρακάτω υποθέματα.

Υποθέματα

  1. Οι ειδήσεις του Dschool TV
  2. Παιδική εκπομπή «Τα μαμούνια»
  3. Ντοκιμαντέρ «Η Ακρόπολη της Αθήνας»
  4. Τηλεπαιχνίδι «Δέκα χωρίς τόνο»
  5. Ψυχαγωγική εκπομπή «Αμάν, τα τρελόπαιδα!»
  6. Διαφημίσεις

1. Δραστηριότητες Ομάδας Ειδήσεων «Οι Δαιμόνιοι Ρεπόρτερ»

Παρακολούθησαν τις ειδήσεις σε κανάλι της επιλογής τους, παρατήρησαν το δημοσιογραφικό λόγο, τον τρόπο προβολής των ειδήσεων και την στάση του σώματος του εκφωνητή, κατανόησαν τον τρόπο που γίνεται το ρεπορτάζ. Πρότειναν τρόπους αναζήτησης ειδήσεων και βγήκαν στο κυνήγι τους. Εκμεταλλεύτηκαν όλες τις σχολικές δραστηριότητες, βρήκαν ειδήσεις, έκαναν ρεπορτάζ, διασταύρωσαν τις πληροφορίες τους, πήραν συνεντεύξεις, μαγνητοφώνησαν, απομαγνητοφώνησαν, βιντεοσκόπησαν, κατέγραψαν και σκηνοθέτησαν. Κατασκεύασαν το στούντιο των ειδήσεων ζωγραφίζοντας το σκηνικό με το σήμα της εκπομπής. Οι παρουσιαστές έμαθαν και πρόβαραν τα κείμενά τους. Τα νέα του Dschool tv βιντεοσκοπήθηκαν. Οι ειδήσεις με τις οποίες τελικά ασχολήθηκαν ήταν:

  • Η Δ2 τάξη στο Patra tv (είδηση και απόσπασμα)
  • Βαθμοί (είδηση και ρεπορτάζ)
  • «Το χαμόγελο του παιδιού» στο σχολείο μας (είδηση και συνέντευξη)
  • Η χριστουγεννιάτικη γιορτή μας (είδηση και απόσπασμα)
  • Κατασκευή αποκριάτικης μάσκας (είδηση και συνέντευξη)
  • Φιλίππιοι αγώνες (είδηση και συνέντευξη). Το θέμα αυτό τελικά δεν προβλήθηκε λόγω έλλειψης χρόνου.
  • Θεατρική παράσταση «Τα 13 ρολόγια» (είδηση και ρεπορτάζ)
  • Η γιορτή της 25ης Μαρτίου (είδηση και απόσπασμα)
  • Εφημερίδα «Πελοπόννησος» (είδηση)
  • Η γιορτή της μητέρας (είδηση και απόσπασμα)
  • 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Εκπ/κών ταινιών (είδηση και απόσπασμα)

 

Η εκπομπή τους

 

2. Δραστηριότητες Ομάδας Παιδικής Εκπομπής «Τα μαμούνια»

Η ομάδα συνεννοήθηκε και παρακολούθησαν της παιδική εκπομπή που άρεσε στους περισσότερους (Ουράνιο τόξο της ΕΡΤ). Παρατήρησαν τη δομή της και αποφάσισαν για τα θέματα της δικής τους παιδική εκπομπής. Φρόντισαν για ό,τι χρειαζόταν για την πραγματοποίησή της. Έγραψαν σενάρια (και ΕΔΩ), διόρθωσαν τα κείμενα, μοίρασαν ρόλους, συνεργάστηκαν με άλλη ομάδα για την πραγματοποίηση του κουκλοθέατρου που θα έδειχναν στην εκπομπή τους, έφτιαξαν αγγελίες ζητώντας από τους μαθητές του σχολείου να τους στείλουν ζωγραφιές που θα τις πρόβαλαν στο κοινό, έφτιαξαν σκηνικά και κατασκευές (και ΕΔΩ), παρουσίασαν κλπ. Εντέλει η παιδική εκπομπή περιελάμβανε τα εξής θέματα:

  • Κουκλοθέατρο «Δυο άμυαλα παιδιά» (δικό τους σενάριο)
  • Κατασκευή μολυβοθήκης από ζυμάρι (δικό τους σενάριο)
  • Παρουσίαση ζωγραφιών

 

Η εκπομπή τους

 

3. Δραστηριότητες ομάδας Ντοκιμαντέρ «Οι Μικροί Ερευνητές»

Η ομάδα παρακολούθησε ντοκιμαντέρ και εστίασε στις πληροφορίες που προσφέρει στον τηλεθεατή καθώς και στον τρόπο που τις παρουσιάζει. Το θέμα με το οποίο αποφάσισαν τελικά να ασχοληθούν ήταν "Η Ακρόπολη της Αθήνας", θέμα που είναι άλλωστε ενταγμένο στην ύλη της τάξης τους και τους ήταν φυσικά πολύ οικείο. Επισκέφθηκαν την Ακρόπολη και ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με την επιστροφή των Ελγινείων μαρμάρων. Συγκέντρωσαν σχετικό υλικό, πραγματοποίησαν έρευνες, μελέτησαν βιβλία και εγκυκλοπαίδειες, μάζεψαν πληροφορίες. Έγραψαν κείμενα, διόρθωσαν, έμαθαν, έκαναν πρόβες, παρουσίασαν. Το μισό ντοκιμαντέρ γυρίστηκε στην τάξη και το άλλο μισό στην Ακρόπολη.

 

Η εκπομπή τους

 

4. Δραστηριότητες ομάδας Τηλεπαιχνιδιού «Οι Μικροί Περίεργοι»

Αποφάσισαν το είδος του τηλεπαιχνιδιού και όρισαν τους κανόνες του. Συνέλεξαν υλικό, μελέτησαν, μάζεψαν πληροφορίες, κατέγραψαν τις ερωτήσεις που χρησιμοποίησαν στο τηλεπαιχνίδι τους. Οι ερωτήσεις αυτές χωρίστηκαν σε τέσσερις κατηγορίες: α) Μαθηματικά και Γλώσσα, β) Ιστορία, γ) Μελέτη Περιβάλλοντος και δ) Διάφορα. Έφτιαξαν σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα, ακροστιχίδες κλπ., όλα βασισμένα στις ερωτήσεις του τηλεπαιχνιδιού. Διαφήμισαν το τηλεπαιχνίδι φτιάχνοντας αγγελίες με σκοπό την εύρεση επίδοξων παιχτών. Έγραψαν τα λόγια των παρουσιαστών, διόρθωσαν, έκαναν πρόβες.

Η προθυμία των άλλων μαθητών να συμμετέχουν στο παιχνίδι ήταν μεγάλη και τελικά η ομάδα επέλεξε ως παίχτες παιδιά από το άλλο τμήμα της Δ΄ τάξης. Όταν όλα ήταν έτοιμα το τηλεπαιχνίδι βιντεοσκοπήθηκε στη βιβλιοθήκη του σχολείου.

 

Η εκπομπή τους

 

5. Δραστηριότητες ομάδας Ψυχαγωγικής Εκπομπής «Τα Τρελόπαιδα»

Έγραψαν σενάρια, διόρθωσαν, μοίρασαν ρόλους, αποστήθισαν, έκαναν πρόβες, μεταμφιέστηκαν, συγκέντρωσαν τα απαραίτητα, αυτοσχεδίασαν, έπαιξαν, σκηνοθέτησαν… Τα σκετσάκια που βιντεοσκόπησαν ήταν:

  • Ο Γιάννης και οι κότες (κείμενο του βιβλίου της Γλώσσας που το διασκεύασαν σε σενάριο)

  • Μια δασκάλα στα πρόθυρα νευρικής κρίσης (σε δικό τους σενάριο)

  • Εγώ, μωρό μου, είμαι η Καλομοίρα (δικό τους σενάριο)

  • Ο Τοτός και η γιαγιά του (διασκευή ανέκδοτου)

  • Οι θεοί του Ολύμπου και η Εθνική Ελλάδας (δικό τους σενάριο)

  • Άδικος κόπος (διασκευή ανέκδοτου)

  • Μαθήματα ορθοφωνίας (διασκευή ανέκδοτου)

 

Η εκπομπή τους

 

6. Δραστηριότητες ομάδας διαφημίσεων «Τα Σαΐνια»

Παρακολούθησαν τηλεοπτικές διαφημίσεις (και ΕΔΩ), συγκέντρωσαν άλλες από εφημερίδες και περιοδικά για επεξεργασία. Τις ταξινόμησαν (καταναλωτικές, κοινωνικές, πολιτικές). Πήραν αποφάσεις σχετικές με τα είδη που επρόκειτο να διαφημίσουν. Τρέιλερ, κι άλλο ένα είδος διαφήμισης. Έγραψαν σενάρια, μοίρασαν ρόλους, έκαναν πρόβες, αυτοσχεδίασαν, μεταμφιέστηκαν, έπαιξαν…

Οι διαφημίσεις προβλήθηκαν εμβόλιμα ανάμεσα στις άλλες εκπομπές και ήταν τελικά οι εξής:

  • Μην καπνίζεις
  • Μην πίνετε όταν οδηγείτε
  • Γυαλιά Αϊτομάτικα
  • Ζελές Σκαντζοχοιρέισον
  • Κολόνια Ερωτύλος
  • Μπισκότα Ζαλαδατίνη
  • Δέκα χωρίς τόνο (τρέιλερ)
  • Εφημερίδα «Τα καλά παιδιά»
  • Διαφήμιση καναλιού (γράφτηκε από όλους τους μαθητές σε στίχους)

 

Οι διαφημίσεις τους

 

Διαφήμιση καναλιού

Η κάθε ομάδα έγραψε τη δική της στροφή και όλες μαζί βοήθησαν για την τελική μορφή του ποιήματος αυτού.

Η διαφήμιση του καναλιού τοποθετήθηκε πρώτη στην προβολή, αμέσως μετά τα γράμματα εισαγωγής.:

Κανάλι Dschool tv
κατάλληλο για το παιδί
«Μαμούνια» λένε την παιδική του εκπομπή που
είναι ωραία και εκπαιδευτική.

Οι Μικροί Ερευνητές
ψάχνουν και βρίσκουν ότι θες
φτιάχνουν ντοκιμαντέρ ωραία
για όλη την παρέα.

Δαιμόνιοι Ρεπόρτερ τα νέα κυνηγούν
ειδήσεις για να βρούνε στην τηλεόραση να πουν.

Τη δράση εδώ θα βρείτε
και με το τηλεπαιχνίδι του Dschool tv θα ενθουσιαστείτε.

Έχουμε και κωμική εκπομπή
για να γελάσετε πολύ.
Αμάν, τα Τρελόπαιδα είναι εδώ
με το γέλιο τους το πονηρό.

Το Dschool tv να δείτε
κι εδώ να διαφημιστείτε.
Έχουμε διαφημιστές σαΐνια
που τρώνε δρακουλίνια!

Κανάλι Dschool tv
όλα για το παιδί.
Είναι συναρπαστικό
και θα μείνετε με το στόμα ανοιχτό!

 

Τελικό στάδιο υλοποίησης

Η σχολική ομάδα συγκέντρωσε και έφερε στην τάξη περιοδικά τηλεοπτικών προγραμμάτων. Μελετήθηκαν όλα πολύ καλά και παρατηρήθηκαν οι ομοιότητες και οι διαφορές τους. Οι μαθητές εστίασαν στην ώρα προβολής των προγραμμάτων και μελέτησαν τον τρόπο γραφής ενός προγράμματος, καθώς και στα σήματα που συνόδευαν ττην κάθε εκπομπή. Αποφασίστηκε η ώρα προβολής των δικών τους εκπομπών καθώς και η σήμανσή τους.
Τέλος τα βιντεοσκοπημένα κομμάτια γράφτηκαν από τη δασκάλα όλα μαζί σε μια βιντεοκασέτα με συγκεκριμένη σειρά που αποφασίστηκε από την σχολική ομάδα.
Οι μαθητές σχεδίασαν διαφημιστικές αφίσες και έγραψαν προσκλήσεις (και ΕΔΩ) με το τηλεοπτικό πρόγραμμα για την ημέρα παρουσίασης του τηλεοπτικού τους καναλιού.

Αφού συζητήσαμε το πόσο η τηλεόραση διαμορφώνει την κοινωνική πραγματικότητα, το πόσο μας επηρεάζει και το πώς μας επιβάλλει καταστάσεις και πρόσωπα που γίνονται ευρέως γνωστά, τα παιδιά κατασκεύασαν χειροποίητες επαγγελματικές κάρτες με το όνομα και την ιδιότητά που είχαν αναλάβει στο κανάλι, τις οποίες και καρφίτσωσαν στα ρούχα τους την ημέρα της παρουσίασης.
Φυσικά σχεδίασαν και αυτόγραφα, τα οποία μοίρασαν στο κοινό τους την ημέρα παρουσίασης του τηλεοπτικού σταθμού τους.

Παρουσίαση προγράμματος

Η ομάδα πρόβαλε τον τηλεοπτικό σταθμό της στη σχολική κοινότητα και στην τοπική κοινωνία στις 3 Ιουνίου 2005. Εξέδωσε επίσης βιβλιαράκι με όλα τα κείμενα, τα σενάρια των εκπομπών και κάποιες από τις εργασίες που έκανε. Πραγματοποίησε έκθεση φωτογραφίας από τις δραστηριότητες των μαθητών. Παρουσίασε διεξοδικά τις δραστηριότητες του προγράμματος στα τελευταία τρία φύλλα της εφημερίδας τους "ΤΑ ΚΑΛΑ ΠΑΙΔΙΑ". Τέλος το πρόγραμμα παρουσιάστηκε και στον τοπικό τύπο που έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην εργασία των παιδιών (Πελοπόννησος 18/6/2005)

Οι εκπομπές του τηλεοπτικού καναλιού, όπως προβλήθηκαν στο κοινό την ημέρα της παρουσίασης.

 

Εμπειρίες παιδιών

"Εμείς τα παιδιά της Δ2 τάξης με την κυρία μας Δήμητρα Μυλωνάκη φτιάξαμε ένα τηλεοπτικό κανάλι που το λένε Dschool TV. Για να βρούμε τι εκπομπές θα έχει, αρχίσαμε με το ερωτηματολόγιο που μοιράσαμε σε μικρούς και μεγάλους. Σε ποιον αρέσει η τηλεόραση; Ποιο κανάλι προτιμά; Τι έργα βλέπει; 121 άτομα μας απάντησαν και τότε αποφασίσαμε τι εκπομπές θα έχει το κανάλι μας. Κορίτσια και αγόρια χωριστήκαμε σε ομάδες. Οι Δαιμόνιοι Ρεπόρτερ για τις ειδήσεις. Τα μαμούνια για την παιδική μας εκπομπή. Οι Μικροί Ερευνητές για το ντοκιμαντέρ. Οι Μικροί Περίεργοι για το τηλεπαιχνίδι. Τα Τρελόπαιδα για την ψυχαγωγική εκπομπή και τα Σαΐνια για τις διαφημίσεις. Όταν ξεκινήσαμε το πρώτο που κάναμε ήταν να γράψουμε τα λόγια. Μετά τα μάθαμε και τα γυρίσαμε. Άλλος μαγνητοφωνούσε, άλλος τραβούσε με την κάμερα, άλλος μίλαγε στο μικρόφωνο, άλλος έβγαζε φωτογραφίες, άλλος έπαιρνε συνέντευξη, άλλοι ντυνόντουσαν με διάφορες φορεσιές, άλλοι έκαναν γκριμάτσες για να γελάει ο κόσμος, άλλοι έκαναν τους μεθυσμένους και τραγουδούσαν, άλλοι βάζανε μουστάκια και άλλοι βάζανε περούκες. Άλλοι κάνανε τους ασθενείς και άλλοι τις τουρίστριες. Άλλοι διαφήμιζαν μπισκότα και άλλοι το τηλεπαιχνίδι. Τα περάσαμε πολύ ωραία!" Χρύσα

"Εμείς ήμαστε οι Δαιμόνιοι Ρεπόρτερ. Εμείς φτιάξαμε τις ειδήσεις. Γυρνούσαμε με την κάμερα και κάναμε ρεπορτάζ και πήραμε συνεντεύξεις από πολλούς ανθρώπους". Νίκος Μ.
"Πήραμε συνέντευξη από το Χαμόγελο του Παιδιού, από γονείς και παιδιά για τη βαθμολογία, από την κυρία που μας έδειξε τις μάσκες, από τους φοιτητές. Ο ένας τραβούσε και ο άλλος ρωτούσε". Τάσος
"Όλα αυτά εμείς τα απομαγνητοφωνήσαμε. Δηλαδή γράψαμε τα λόγια που είχαμε τραβήξει. Γιατί εμείς χρησιμοποιήσαμε μαγνητόφωνο, κάμερα, μικρόφωνο και φωτογραφική μηχανή". Κωνσταντίνα
"Ζωγραφίσαμε και το σκηνικό των ειδήσεων. Με τα τραβήγματα μερικές φορές νευριάζαμε γιατί κάναμε λάθη και μερικές φορές γελάγαμε. Είχε πολύ πλάκα. Περάσαμε τέλεια". Κωνσταντίνος Γ.

"Εμείς ήμαστε τα Μαμούνια και φτιάξαμε την παιδική εκπομπή. Στην αρχή γράψαμε ένα δικό μας παραμύθι για κουκλοθέατρο και το κάναμε πολλές πρόβες. Δανειστήκαμε το κουκλοθέατρο από το Νηπιαγωγείο της κυρίας Τέτας, του φτιάξαμε σκηνικά και ο Χάρης μας έφερε τις κούκλες της μητέρας του". Κλαίρη
"Η ομάδα μας έπαιξε τους ρόλους και βρήκαμε και παιδιά από άλλες ομάδες για να κουνάνε τις κούκλες. Στην αρχή ήταν δύσκολο να συγχρονιστούμε αλλά τελικά τα καταφέραμε". Κώστας
"Μετά ψάξαμε σε πολλά βιβλία κατασκευών για να βρούμε μια κατασκευή που θα μπορούσαμε να φτιάξουμε και να τη δείξουμε στην εκπομπή μας. Τελικά φτιάξαμε μολυβοθήκες από ζυμάρι". Αλέξανδρος
"Φτιάξαμε και αγγελίες για να μας φέρουν τα παιδιά του σχολείου ζωγραφιές να τις δείξουμε στην εκπομπή. Γράψαμε και τα λόγια των παρουσιαστών. Στα γυρίσματα κάναμε αρκετά λάθη, γιατί μπερδεύαμε τα λόγια μας και τραβούσαμε τις σκηνές πάλι και πάλι. Δουλέψαμε σκληρά, αλλά τα περάσαμε καταπληκτικά". Κατερίνα

"Εμείς ήμαστε ο Μικροί Ερευνητές και φτιάξαμε το ντοκιμαντέρ «Η Ακρόπολη της Αθήνας». Ψάξαμε σε πολλές εγκυκλοπαίδειες και βιβλία για να βρούμε πληροφορίες σχετικά με τους ναούς της Ακρόπολης". Παναγιώτης
"Βρήκαμε ποιος τους έχτισε, πότε, τι ρυθμός ήταν και άλλα πολλά. Άλλα γυρίσματα τα κάναμε μέσα στην τάξη με τα βιβλία και άλλα τα κάναμε στην Ακρόπολη και στο Μουσείο". Χρύσα
"Η κυρία μας τράβαγε και εμείς ντρεπόμαστε λίγο. Όταν κάναμε λάθος μας ξανατράβαγε. Στο ντοκιμαντέρ μιλήσαμε και για τα Μάρμαρα του  Παρθενώνα και γράψαμε και ένα γράμμα για τον Τόνι Μπλερ". Σωτηρία
"Γράψαμε πολλές πληροφορίες, αλλά είχε και πλάκα γιατί άλλος έκανε τον παρουσιαστή, άλλος τον Περικλή, άλλος τη δασκάλα κι εγώ με το κοστούμι μου έκανα τον Τόνι Μπλερ". Γιώργος Τσ.

"Εμείς ήμαστε οι Μικροί Περίεργοι και φτιάξαμε το τηλεπαιχνίδι «Δέκα χωρίς τόνο». Στην αρχή ψάξαμε στα βιβλία και γράψαμε διάφορες ερωτήσεις σε καρτελάκια για να ρωτάμε τους παίχτες". Νίκος Γ.
"Φτιάξαμε και αγγελίες όπου ζητάγαμε παιδιά από την Τετάρτη τάξη να παίξουν στο παιχνίδι. Και βρήκαμε 6 παίχτες. Γράψαμε τους κανόνες του παιχνιδιού και τα λόγια των παρουσιαστών που τα μάθαμε απ’ έξω". Δημήτρης
"Μετά κάναμε πρόβες ώσπου να τραβήξουμε με την κάμερα. Μερικές φορές η κυρία μας τράβαγε πάνω από πέντε φορές γιατί κάποια παιδιά έκαναν λάθος τα λόγια ή τα ξεχνάγαμε". Ευανθία
"Εμείς, αλλά και η κυρία μας κουραζόμαστε πάρα πολύ για να τα φτιάξουμε αυτά τα πράγματα αλλά διασκεδάζαμε κιόλας. Ευχαριστούμε την κυρία Δήμητρα Μυλωνάκη που κάθεται και μας φτιάχνει όλα αυτά τα πράγματα που δεν τα κάνει κανείς άλλος". Ευγενία

"Εμείς ήμαστε τα Τρελόπαιδα και φτιάξαμε το «Αμάν, τα τρελόπαιδα». Κάναμε διάφορα αστεία. Πήραμε ανέκδοτα και τα κάναμε σκετς, αλλά γράψαμε και δικά μας". Κωνσταντίνος Ρ.
"Γελούσαμε συνέχεια. Όμως κάναμε και γκάφες. Για να γυρίσουμε ένα σκετς έπρεπε να γράψουμε τα λόγια και να ντυθούμε με κατάλληλες στολές". Πηνελόπη
"Μαθαίναμε τα λόγια μας και τα τραβάγαμε με την κάμερα. Η κυρία ήταν αρκετές φορές κάμερα γούμαν. Εμείς μεταμφιεζόμασταν, φοράγαμε μουστάκια και περούκες". Ελένη
"Πολλά κορίτσια ντύθηκαν αγόρια και πολλά αγόρια ντύθηκαν κορίτσια. Πολλές φορές κάναμε λάθη και τα τραβάγαμε πάλι απ’ την αρχή". Μαρία
"Άλλες φορές τα τελειώναμε αμέσως. Μια μέρα στο Αμάν τραβήξαμε 14 φορές το ίδιο έργο! Η κυρία κόντεψε να σαλτάρει! Εμείς πάντως το φχαριστηθήκαμε πάρα πολύ". Ηλίας

"Εμείς ήμαστε τα Σαΐνια και φτιάξαμε τις διαφημίσεις. Φτιάξαμε διαφημίσεις καταναλωτικές και κοινωνικές. Πρώτα αποφασίζαμε τι θα διαφημίσουμε και μετά γράφαμε τα λόγια". Γιώργος Ζ.
"Μετά τα μαθαίναμε και αποφασίζαμε πώς και πού θα τα παίξουμε. Στο πρόγραμμα αυτό είχαμε και καλές και άσχημες στιγμές. Είχαμε και τα αστεία μας". Μάνος
"Μια φορά γυρνάγαμε μια διαφήμιση κι εγώ έκανα ένα σωρό προσπάθειες και όλο μπέρδευα τα λόγια μου. Μέχρι που η κυρία μου έφτιαξε ένα τεράστιο σκονάκι. Επίσης σε μία άλλη διαφήμιση πήγαμε και στο καφενείο". Νίκος Τζ.
"Δουλέψαμε πολύ σκληρά. Μεταμφιεζόμασταν και παιδευόμασταν ένα χρόνο να φτιάξουμε αυτό το κανάλι. Ήταν στα σίγουρα ένα πολύ ωραίο πρόγραμμα και φτιάξαμε ένα πολύ ωραίο κανάλι". Χάρης
"Αυτό που θέλαμε εμείς ήταν να διασκεδάσουμε τον κόσμο και να τον μορφώσουμε. Περάσαμε πολλά βάσανα, όπως στα σκετς που έπρεπε να έχουμε χιούμορ και να μιλάμε δυνατά. Έπρεπε να σκεφτούμε ποιοι θα έπαιζαν στα σκετς, πώς θα ντυθούμε, τι έπρεπε να κάνουμε, πώς να φερθούμε ο ένας στον άλλο, τι θα μετακινήσουμε, πού θα το παίξουμε. Το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι που δεν κουράστηκε η κυρία. Γιατί αν κουραζόταν δεν θα γινόμασταν διάσημοι ούτε θα διασκεδάζαμε τόσο. Τελικά αυτή η κυρία είναι πάντα ξεκούραστη". Νίκος Γ.

Στην παρακάτω παρουσίαση μπορείτε να διαβάσετε τα κείμενα που παρήχθησαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος από τις ομάδες και μοιράστηκαν με τη μορφή μικρού βιβλίου στους μαθητές:


Σύνδεσμος ΕΔΩ

Αξιολόγηση

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία. Η αξιολόγησή του από τους συμμετέχοντες μαθητές έδειξε τον ενθουσιασμό τους και την ευχαρίστηση που πήραν σε όλη τη διάρκειά του από την ενασχόλησή τους μ’ αυτό.

Η αξιολόγηση από την εκπ/κό έδειξε ότι οι βασικοί σκοποί αλλά και οι ειδικότεροι στόχοι που είχαν τεθεί αρχικά επιτεύχθηκαν. Ενισχύθηκε το πνεύμα συνεργασίας και αλληλεγγύης ανάμεσα στους μαθητές οι οποίοι ανέπτυξαν ατομικά και ομαδικά σχέδια δράσης για να ολοκληρώσουν το πρόγραμμα. Οι μαθητές ενθαρρύνθηκαν προς την έρευνα και την ανακάλυψη, ο προφορικός τους λόγος εμπλουτίστηκε σημαντικά και ο γραπτός τους λόγος βελτιώθηκε ποσοτικά αλλά και ποιοτικά από πλευράς λεξιλογίου, έκφρασης, ορθογραφίας και σύνταξης. Τα ντροπαλά παιδιά ξεπέρασαν τις αναστολές τους παίζοντας πρωταγωνιστικούς ρόλους που τα ίδια είχαν επιλέξει και οι αδύνατοι μαθητές σημείωσαν σημαντική πρόοδο αφού απέκτησαν καινούρια κίνητρα για περισσότερη και σοβαρότερη εργασία μέσα στην τάξη.

Λόγω του θέματος του προγράμματος οι σχολικές ομάδες κατάφεραν να εμπλέξουν σ’ αυτό σχεδόν όλες τις τάξεις (ειδήσεις, ρεπορτάζ, διαγωνισμός ζωγραφικής, συμμετοχή στο τηλεπαιχνίδι) και κατάφεραν να γίνουν οι τηλεοπτικοί αστέρες του σχολείου. Αυτό μαζί με την εμπειρία της πανηγυρικής παρουσίασης του προγράμματος στην κοινότητα τους προσέφερε αυτοπεποίθηση, αυτοεκτίμηση, σιγουριά και κοινωνικότητα, που αρκετά παιδιά δεν είχαν πριν. Αλλά πάνω απ’ όλα αυτά, έμαθαν ότι το σχολείο είναι χώρος ζωής, έκφρασης και δημιουργίας.

Τηλεοπτικό κανάλι φτιαγμένο από παιδιά ΑΛΕΠΟΥΔΟΚΑΝΑΛΟ
Σχολικό έτος 2000-2001 τάξη Δ1΄

Πρόκειται για το ίδιο πρόγραμμα πραγματοποιημένο από τους μαθητές μου της Δ΄ τάξης του σχολικού έτους 2000-2001.

 

Δείτε τις δραστηριότητες του ΑΛΕΠΟΥΔΟΚΑΝΑΛΟΥ ΕΔΩ.

Δημιουργός Copyright © 2024-2025,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 01/09/2024

counter free