Όλα ξεκίνησαν κάπως έτσι …
Γνωριμία με τα φυτά
Παρατήρηση των φυτών, συζήτηση σχετική με αυτά και σύνδεση με τις προϋπάρχουσες γνώσεις των μαθητών.
Ανακαλύπτοντας τα μέρη του φυτού
- Παιχνίδι ρόλων
Οι μαθητές ανακαλύπτουν και αναγνωρίζουν τα μέρη του φυτού. Στη συνέχεια, μέσα από ένα παιχνίδι ρόλων, συσχετίζουν τη λειτουργία του κάθε μέρους με αντικείμενα και δραστηριότητες ανθρώπων και τα αναπαριστούν:
α.ρίζα (κρατά σταθερό το φυτό) –> τσιμέντο
β.βλαστός (μεταφέρει θρεπτικές ουσίες στα φύλλα)–> ασανσέρ
γ.φύλλο (εκεί ετοιμάζεται η τροφή του φυτού)–> μάγειρας
- Ζωγραφική και παιχνίδι
Οι μαθητές ζωγραφίζουν δικά τους φυτά στα οποία είναι ευδιάκριτα :η ρίζα, ο βλαστός και τα φύλλα.
Χωρισμένοι σε 4 ομάδες οι μαθητές κόβουν τις ζωγραφιές τους, ώστε να κοπούν τα 3 μέρη του φυτού. Κάθε ομάδα ανακατεύει τα κομμάτια και τα δίνει στους μαθητές μιας άλλης ομάδας με σκοπό να συναρμολογηθούν όσο πιο γρήγορα γίνεται. Νικήτρια είναι η πιο γρήγορη ομάδα!!!
- Κατασκευές
Εξετάζοντας τα χαρακτηριστικά ενός φυτού
Ταξινόμηση φυτών
- Ανάλογα με το μέρος που τρώμε από αυτά.
(Ομαδικές και ατομικές κατασκευές)
- Σε δημητριακά, όσπρια, λαχανικά, εσπεριδοειδή.
- Ανάλογα με την εποχή.
Η ελιά
Κατασκευές των μαθητών σχετικές με την ελιά.
Δημιουργία ακροστιχίδας.
Το σταφύλι
Κατασκευές των μαθητών σχετικές με το σταφύλι.
Δημιουργία ακροστιχίδας.
Ετοιμάζοντας τα γλαστράκια μας
Οι μαθητές βάφουν σε διάφορα χρώματα τα γλαστράκια που θα φιλοξενήσουν τα σποράκια μας.
Σπέρνοντας…
…ρίγανη, ντομάτα, βασιλικό, αρακά, φακές, πιπερίτσα και σκυλάκι!
Έτοιμη η γωνιά των φυτών μας!
Σπορά στην αυλή σε ψαροκασέλα
Λίγο καιρό μετά…
Τα παιδιά από την αρχή έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και αγάπη για τα φυτά της τάξης.Έτσι αποφασίστηκε κάθε μέρα 2 μαθητές
να είναι υπεύθυνοι για τη φροντίδα και το πότισμα των φυτών. Τα αποτελέσματα δεν άργησαν να φανούν!!!
Ψηφιδωτά από σπόρους
Αναζήτηση και καταγραφή παροιμιών
Αναζήτηση και καταγραφή αινιγμάτων
- Ελιά
- Κρεμμύδι
- Καλαμπόκι
- Κάστανο
- Ντομάτα
Δημιουργία σχολικού κήπου
Η Παρασκευή 12 Απριλίου 2013 ήταν αφιερωμένη στη δημιουργία του σχολικού κήπου.
Οι προετοιμασίες ξεκίνησαν από τις προηγούμενες ημέρες.
Με την παρακάτω πρόσκληση, καλέσαμε όλους τους μαθητές του σχολείου να βοηθήσουν και
να συνεργαστούν για τη δημιουργία του κήπου?
Οι υπεύθυνοι κηπουροί της Γ΄1 τάξης έτοιμοι για δράση!
Και η φύτευση ξεκινά!!!
Με τη βοήθεια της Διευθύντριας, μαθητών από άλλες τάξεις, των δασκάλων τους,
μελών του Συλλόγου Γονέων και φυσικά της υπεύθυνης του Περιβαλλοντικού Προγράμματος (κ. Τσίγκου Αλεξάνδρας)
καταφέραμε να φτιάξουμε έναν πανέμορφο κήπο, γεμάτο χρώματα και αρώματα!!!
Μεταφύτευση
Τα φυτά που μεγάλωναν στην τάξη μας, μεταφυτεύθηκαν σε γλάστρες και δόθηκαν σε όλους τους μαθητές του σχολείου.
Τραγούδια με θέμα τα φυτά
- Το χρυσαλιφούρφουρο
( Στίχοι: Μαριανίνα Κριεζή , Μουσική:Νίκος Κυπουργός, Τραγούδι: Σαββίνα Γιαννάτου)
- Γεια σου κύριε Μενεξέ
- (Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης, Μουσική:Δημήτρης Λάγιος, Τραγούδι: Ελένη Βιτάλη)
- Το καρότο και η αγκινάρα
(Στίχοι ? Μουσική: Γιάννης Ζουγανέλης, Τραγούδι: Ελεονώρα Ζουγανέλη)
- Ο χορός των μπιζελιών
(Στίχοι Μαριανίνα Κριεζή, Μουσική:Λένα Πλάτωνος, Τραγούδι: Λένα Πλάτωνος ? Αντώνης Κοντογεωργίου)
Διδασκαλία παραδοσιακού χορού: «Τα κουκιά»
Το τραγούδι αναφέρεται στο φύτεμα, το σκάλισμα, το μάζεμα και το φόρτωμα των κηπευτικών προϊόντων και ειδικά των κουκιών.
Οι μαθητές με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού κ. Κάρκα Αικατερίνης διδάχθηκαν το συγκεκριμένο παραδοσιακό χορό.
Έτσι αφού κατάφεραν να μιμηθούν, με κινήσεις, τις παραπάνω δραστηριότητες, στη συνέχεια χόρεψαν ολοκληρωμένα το τραγούδι.
Εργαλεία του κήπου…με ανακυκλώσιμα υλικά
Ένα κουτί από κιμωλίες, ένα μεταλλικό κουτί του καφέ, ένα κουτάκι χυμού, μερικά καπάκια, ξυλάκια παγωτού,
μια χτένα και χαρτόνι ήταν τα υλικά που χρησιμοποίησαν οι μαθητές για να δημιουργήσουν τις κατασκευές τους!!!
Κατασκευή αφίσας: Υγιεινή Διατροφή
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις
- Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
- Ίδρυμα Δαμιανού (Σχίνος)
- Αρχαιολογικός Χώρος Ελευσίνας
(Μύθος Δήμητρας – Περσεφόνης)
Ανάγνωση και επεξεργασία παραμυθιού
Καλοκαιρινή γιορτή λήξης: «Το χρυσόδεντρο που τραγουδούσε»
Το θεατρικό μας έκλεισε με το αγαπημένο μας τραγούδι:
https://www.youtube.com/watch?v=Rdc3iQILnGU
«Το δέντρο που φυτέψαμε»
(Στίχοι-Μουσική: Γιώργος Χατζηπιερής,
Τραγούδι: Αλκίνοος Ιωαννίδης, Φοίβος Δεληβοριάς)
Το δέντρο που φυτέψαμε στου κήπου τη γωνιά
μεγάλωσε κι απάνω του φωλιάζουνε πουλιά
Παπαρούνες, κρίνα, πανσέδες, γιασεμιά
μαργαρίτες, ρόδα, ανθίζουν στα κλαριά…
Μας κοροϊδεύει αυτός, κι αντί για τα πουλιά
μας αραδιάζει λουλούδια με φτερά !!
Το δέντρο που φυτέψαμε στου κήπου τη γωνιά
μεγάλωσε κι απάνω του φωλιάζουνε πουλιά
Καλαμάρια, μύδια, τσιπούρες και σαργοί
καραβίδες, στρείδια, γαρίδες κι αστακοί…
Μα πού τα βρήκε αυτός, τόσα θαλασσινά
και μες στον κήπο θα φτιάξει κακαβιά !!
Το δέντρο που φυτέψαμε στου κήπου τη γωνιά
μεγάλωσε κι απάνω του φωλιάζουνε πουλιά
Αλεπούδες, τίγρεις, λιοντάρια τρομερά
αντιλόπες, ζέβρες, αρκούδες κι ερπετά…
Τα άγρια ζώα τα πήρε για πουλιά,
κι έφτιαξε ζούγκλα στου κήπου τη γωνιά !!
Το δέντρο που φυτέψαμε στου κήπου τη γωνιά
μεγάλωσε κι απάνω του φωλιάζουνε πουλιά
Χελιδόνια, αηδόνια, σπουργίτια κι αετοί
πελαργοί, κοτσύφια και τσαλαπετεινοί…
Ναι, τώρα μάλιστα, μας μίλησε σωστά
και κελαηδούνε στο δέντρο τα πουλιά !!!