Κώστας

Γιαννουλέας

Α  Γ  Γ  Λ  Ι  Κ  Α

 επικοινωνία

Αρχική Σελίδα

περιεχόμενα

2ο Γυμνάσιο

3ο Γυμνάσιο

Σελιδες Μαθητών 

Σελιδ.Καθηγητών 
Συλλογος Γονέων
Εκπ/τικά  Νέα
Τεχνολογία
Πρώτες Βοήθειες
Ειδήσεις - Links
Αθλητικά- Καιρός
Τοξοβολία
Songs - Games
Ανακύκλωση
Ν. Λακωνίας
Σπάρτη- Μυστράς
Πολιτιστικά
Φιλοσοφικά
 on line users 

free counters

www.google.gr
kostasgian.blogs
 
otenet/kostboul
 

 

Τουριστικός οδηγός για ΛΟΝΔΙΝΟ, LONDINO

 UK's biggest cities:

1. London

2. Birmingham

3. Glasgow

4. Manchester

5. Sheffield

 

 

 

 

02       ................Εισαγωγή-Θέμα.................Εργασίες..μαθητών............................................ Translation

....................Class.A...................

..................Class.B................

.................Class.C..................

............................................................
Εργασίες 2010-11 Εργασίες 2010-11 Εργασίες 2010-11

 Επισκέπτες Ιστοσελίδας Ο μετρητής παρέχεται από το www.sch.gr .

-Αγγλικά - Αρχάριοι  

-Αγγλικά - Προχωρημένοι

-Αγγλικά - Αρχάριοι    

-Αγγλικά -Προχωρημένοι

-Αγγλικά

Golden Rules For Excellent Health  . Write a poem on love and colours 
H καθημερινή ζωή σε μια ξένη χώρα
. ..Celebrations around the world Site για ξενόγλωσσους καθηγητές
..

free counters 

 Choose language

 

..
Σελίδες στο Ιντερνετ για Αγγλικά
.
Ο καιρός για ΛΟΝΔΙΝΟ
www.sandwich-recipe.co.uk
england
Στοιχεία
Περιοχή: Αγγλία
Έκταση: 1572 km²
Πληθυσμός: 7.700.000[1] (εκτιμήσεις 2008)
Πυκνότητα πληθυσμού: 4.761 /km²
Ζώνη Ώρας: GMT (UTC 0)
Ταχυδρομικός κωδικός: Διάφοροι
Δικτυακός τόπος: http://www.london.gov.uk/

Η Αγγλία είναι η μεγαλύτερη από τις χώρες που αποτελούν το Ηνωμένο Βασίλειο της Μεγάλης Βρετανίας και Βορείου Ιρλανδίας. Πολλές φορές το όνομά της χρησιμοποιείται λανθασμένα αντί του ονόματος του Ηνωμένου Βασιλείου.

Πήρε το όνομά της από τους Άγγλους, ένα από τα φύλα τα οποία αρχικά κατοικούσαν στην Βόρεια Γερμανία και μετανάστευσαν στην Αγγλία κατά τον 3ο αιώνα μ.Χ.. Από εκεί προέρχεται και η λατινική ονομασία Anglia. Η πρωτεύουσα της Αγγλίας, το Λονδίνο, είναι και πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου. Άλλες μεγάλες πόλεις της Αγγλίας είναι το Μάντσεστερ, το Λίβερπουλ και το Νιούκασλ.

Προστάτης Άγιος (πολιούχος) της Αγγλίας είναι ο Άγιος Γεώργιος.

Σημαία       Εθνόσημο

Η σημαία της Αγγλίας είναι ο Σταυρός του Αγίου Γεωργίου. Ο κόκκινος σταυρός ήταν έμβλημα της Αγγλίας στην περίοδο του Μεσαίωνα και των Σταυροφοριών και αποτελεί ένα από τα αρχαιότερα γνωστά εμβλήματα που εκπροσωπούν την Αγγλία. Ως εθνική σημαία της Αγγλίας χρησιμοποιήθηκε από το 16ο αιώνα.

Ο Άγιος Γεώργιος έγινε προστάτης άγιος της Αγγλίας το 13ο αιώνα και ο θρύλος με τον Άγιο Γεώργιο να σκοτώνει δράκοντα χρονολογείται από το 12ο αιώνα.

London
51°30′ N 0°7′ W

 

 Για τα παιδιά ομογενών      www.unikidshellas.net
ΤΟ www.unikidshellas.net είναι μια προσπάθεια να προωθηθεί κάθε τι ελληνικό στα παιδιά των ομογενών που ζουν σε ΗΠΑ, Αυστραλία, Αφρική, Ευρώπη και αλλού και να τα βοηθήσει να μάθουν την ελληνική γλώσσα και να γνωρίσουν την παράδοση, να εξοικειωθούν με τα ήθη και έθιμα, τη μυθολογία, την Ιστορία, την ποίηση, τη λογοτεχνία, τη διατροφή, την υγεία, το περιβάλλον, τα τουριστικά αξιοθέατα της πατρίδας μας κ.ά. Ο ιστότοπος μιλάει ελληνικά και αγγλικά και εκτός από τα κείμενα πλαισιώνεται ακόμα από ενδιαφέρον οπτικοακουστικό υλικό. Ακόμα και αν δεν ανήκετε στην κατηγορία των γονέων-ομογενών του εξωτερικού, αξίζει τον κόπο να τον επισκεφθείτε.

Flag of The United Kingdom 

Ιστορία

Σημάδια ανθρώπινης δραστηριότητας στην Αγγλία υπάρχουν για παραπάνω από 500.000 χρόνια πριν, παρόλο που η Εποχή των Παγετώνων έκανε κατά διαστήματα την Αγγλία ακατοίκητη. Κατά την Εποχή του Λίθου, αναπτύχθηκε στην Αγγλία μία από τις παλαιότερες καλλιεργητικές κοινότητες του κόσμου, αν όχι η παλαιότερη, οι οποίες αντικατέστησαν τους κυνηγούς. Στην Δυτική Αγγλία εμφανίζονται, 4.000 χρόνια πριν, ανεπτυγμένες μεγαλιθικές κοινότητες με μεγαλύτερο επίτευγμα αυτών το Stonehenge. Ακολούθησαν τα κέλτικα φύλα που ήρθαν από την Δυτική Ευρώπη, κυρίως τη Γαλλία. Αυτά τα φύλα, ονομάστηκαν Γάλλοι από τους Φοίνικες, δείχνοντας ότι από τότε η Βρετανία ήταν σημαντικό κομμάτι του Πανευρωπαϊκού εμπορικού δικτύου.

Οι Βρετανοί ήταν σημαντικοί παράγοντες σε θέματα της υπόλοιπης Ευρώπης και υποστήριξαν τους Γαλάτες συμμάχους τους, στους Γαλατικούς Πολέμους εναντίον της Ρωμαΐκής Δημοκρατίας. Αυτό προκάλεσε τους Ρωμαίους να επιτεθούν στην Βρετανία και σταδιακά να κατακτήσουν όλο το νότιο κομμάτι. Η Αγγλία ξέφυγε της Ρωμαΐκής κυριαρχίας στον 5ο αιώνα όταν η Ρώμη περνούσε κρίση.

Χωρίς τη στήριξη του Ρωμαϊκού στρατού, η Βρετανία δεν μπορούσε να απωθήσει τα Γερμανικά φύλα που έφταναν τον 4ο και 5ο αιώνα, τα οποία πλέον αποτελούν την πλειοψηφία των σημερινών Άγγλων. Πολλοί Ρωμαίοι όμως παρέμειναν στο νησί, οι οποίοι απορροφήθηκαν στα αγγλικά κράτη.

Τα νέα φύλα στην Βρετανία ήταν τρία: οι Άγγλοι, οι Σάξωνες και οι Ιούτοι. Σταδιακά, διαμορφώθηκαν κράτη τα οποία απορροφήθηκαν μεταξύ τους, με πιο γνωστή την Αγγλοσαξονική Επταρχία. Σύντομα, εμφανίστηκε ένας βασιλιάς-ηγέτης για όλους τους Αγγλοσάξονες, ο οποίος είχε τον έλεγχο όλων ή των περισσότερων Άγγλων. Βέβαια, είναι αδύνατο να προσδιοριστεί με ακρίβεια το πότε το Αγγλικό Βασίλειο ενώθηκε πλήρως. Μία άποψη είναι ότι η πλήρης ένωση των Άγγλων προέκυψε από την ανάγκη να αμυνθούν στην επίθεση των Δανέζων Βίκινγκ, οι οποίοι κατέκτησαν το Ανατολικό κομμάτι της Αγγλίας τον 8ο αιώνα. Ο Εγκβέρτος, Βασιλιάς του Ουέσεξ (839 μ.Χ.), θεωρείται ο πρώτος Βασιλιάς όλων των Άγγλων, αν και ο τίτλος "Βασιλιάς της Αγγλίας" χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά επίσημα από τον Αλφρέδο τον Μέγα (871-899).

Η πολιτιστική κληρονομιά που δεν άφησαν σε αυτήν την περιοχή οι Βρετανοί, φαίνεται ειδικά στην τοπωνυμία. Πολλές ονομασίες τοποθεσιών στην Αγγλία και στην Σκωτία, προέρχονται από Κέλτικα Αγγλικά ονόματα, όπως το Λονδίνο, Ντουμπάρτον, Γιόρκη, Ντόρκεστερ, Ντόβερ και Κολτσέστερ. Η ουαλική ονομασία για την Αγγλία είναι Lloegr, με άγνωστη προέλευση, αν και πιθανολογείται να σημαίνει "Χαμένες Χώρες" (Lost Lands).

Μέχρι πρόσφατα, θεωρούσαμε ότι όταν οι Αγγλο-Σάξονες μετανάστευσαν στην Βρετανία, οι Βρετανοί είχαν απωθηθεί από το νησί. Όμως, γενετικές μελέτες απέδειξαν ότι οι αρχαίοι Άγγλοι δεν μετανάστευσαν. Πολλές αρχαιοαγγλικές φυλές παρέμειναν εκεί όπου αργότερα θα σχηματιζόταν το έθνος της Αγγλίας.

Τα ευρήματα του Καπέλλι ενίσχυσαν την έρευνα του Στήβεν Μπάσετ από το Πανεπιστήμιο του Μπέρμινγχαμ, η οποία έρευνα κατά την δεκαετία του 1990, έλεγε ότι η περιοχή των Ουέστ Μίντλαντς ακόμη και σήμερα αποτελείται πιο πολύ από αρχαία Αγγλικά φύλα παρά από Αγγλοσαξονικά.

 

The Palace of Westminster, on the banks of the River Thames 

"Happy Birthday... Μπιγκ Μπεν"! Το ρολόι-σύμβολο του Λονδίνου έγινε 150 ετών και φωταγωγήθηκε αναλόγως

 "Happy Birthday... Μπιγκ Μπεν"! Το ρολόι-σύμβολο του Λονδίνου έγινε 150 ετών και φωταγωγήθηκε αναλόγως

Αξιοθέατα του Λονδίνου

 Το Λονδίνο (αγγλ.: London) είναι η πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου όπως και της Αγγλίας, στα νοτιοανατολικά της οποίας βρίσκεται[2] . Εκτείνεται εκατέρωθεν του ποταμού Τάμεση, όπου βρίσκεται και το λιμάνι του, ένα από τα μεγαλύτερα στη χώρα. Επί δύο χιλιετίες ήταν σημαντικός οικισμός. Η ιστορία του ανάγει στην ίδρυσή του από τους Ρωμαίους.[3] Από την ίδρυσή του, το Λονδίνο παραμένει πρωταγωνιστής σε σημαντικά κινήματα και φαινόμενα της παγκόσμιας ιστορίας, όπως η Βιομηχανική Επανάσταση και η Αναγέννηση της Γοτθικής Αρχιτεκτονικής.[4] Ο πυρήνας της πόλης είναι η αρχαία πόλη του Λονδίνου, από την οποία σώζονται ακόμα περιορισμένα μεσαιωνικά κατάλοιπα. Τουλάχιστον από το 19ο αιώνα το όνομα "Λονδίνο" αναφέρεται σε ολόκληρη τη μητρόπολη, γύρω από αυτό.[5] Το μητροπολιτικό Λονδίνο περιλαμβάνει, πέρα από το Σίτι (City, κέντρο της πόλης), 32 διαμερίσματα, τα οποία αρχικά ήταν αυθύπαρκτες πόλεις, τελικά όμως συνενώθηκαν εξαιτίας της πολεοδομικής επέκτασης της βρετανικής πρωτεύουσας και ενσωματώθηκαν σε αυτήν.[6][7][8]H πόλη έχει εκλεγμένο δήμαρχο και Συνέλευση.[9]

Αποτελεί μεγάλο επιχειρηματικό, χρηματοοικονομικό αλλά και πολιτιστικό κέντρο. Εκεί εδρεύουν πλήθος εταιρειών, οργανισμών καθώς και διαφόρων άλλων παγκόσμιων Ιδρυμάτων [10] . Η επίδραση του Λονδίνου στην πολιτική, στην εκπαίδευση, στα ΜΜΕ, στη μόδα και στις τέχνες, συνετέλεσαν στο να θεωρείται ως σημαντική παγκόσμια πόλη.[11] Στο Λονδίνο βρίσκονται τέσσερα Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς: Το Ανάκτορο, το Αββαείο και ο ναός της Αγίας Μαργαρίτας στο Ουεστμίνστερ, ο Πύργος του Λονδίνου, ο ιστορικός οικισμός του Γκρίνουιτς και οι Βασιλικοί Βοτανικοί Κήποι του Κιου.[12] Η πόλη είναι από τους πλέον δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο και εξαιτίας της οικονομικής ανάπτυξης η δημοφιλία της αυξήθηκε τα τελευταία χρόνια.[13]

Ο πληθυσμός αυξάνεται ακόμα πιο πολύ αν προσμετρηθούν μερικά εκατομμύρια κάτοικοι της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής. Η πολυμορφικότητα του πληθυσμού είναι εξαιρετικά μεγάλη καθώς περιλαμβάνει ανθρώπους από όλες τις φυλές του κόσμου και, συνεπώς, το καθιστά μία από τις μεγαλύτερες πολυπολιτισμικές κοινότητες παγκοσμίως. Στο Λονδίνο κατοικούν μερικοί από τους πιο πλούσιους ανθρώπους στον κόσμο. Περισσότερες από 300 γλώσσες ομιλούνται εντός της πόλης.[14] Με βάση στοιχεία του 2006, ο επίσημος πληθυσμός του είναι 7.512.400 κάτοικοι εντός ορίων του Μείζονος Λονδίνου και αποτελεί το μεγαλύτερο σε πληθυσμό Δήμο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.[15] Το 2001 η αστική περιοχή του Μείζονος Λονδίνου είχε πληθυσμό 8.278.251 κατοίκους[1], ενώ η μητροπολιτική περιοχή υπολογίζεται ότι αριθμεί 12 με 14 εκατομμύρια κατοίκους. Το Λονδίνο έχει επιλεγεί για να διοργανώσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2012.

 επιστροφή στην αρχήFlag of The United Kingdom

 επιστροφή στην αρχήFlag of The United Kingdom

The United Kingdom is divided into four constituent parts, commonly referred to as the home nations:

bullet

England

bullet

Scotland

bullet

Northern Ireland

bullet

Wales

The constituent parts of the United Kingdom have administrative subdivisions as follows:

bullet

The regions and metropolitan and non-metropolitan counties of England

bullet

The council areas of Scotland

bullet

The counties and county boroughs of Wales

bullet

The districts of Northern Ireland

LINKS:

bullet

BBC Nations History of the nations within the UK.            British Broadcasting Corporation (BBC)

bullet

CIA World Factbook: UK.                                            Gateway to UK governmental services and websites.

bullet

Number 10 Downing Street                                         Office of National Statistics

bullet

Office of Public Sector Information Source for all UK legislation 1987-present (successor to Her Majesty's Stationery Office).

bullet

The British Isles Independent view of the UK.                 The British Monarchy

bullet

The United Kingdom Parliament                             

bullet

Official Yearbook of the UK factbook produced by the Office for National Statistics (years 2000 to 2005 available online).

bullet

UK Cities lists a variety of useful resources for every city in the UK.

bullet

UK travel guide United Kingdom for travellers.

bullet

World66 Guide to United Kingdom A travel guide written by its users.

bullet

Travel Advisories for the UK Updated section on travel dangers.

bullet

http://www.multimap.co.uk/ provides online maps and aerial photographs of the UK.

bullet

http://www.streetmap.co.uk/ an alternative to MultiMap.

bullet

Just Landed United Kingdom - Useful info for moving to the United Kingdom.

bullet

Physical map of United Kingdom.

bullet

http://www.upmystreet.com/ detailed localised information about places in the United Kingdom.

bullet

UK Parks National parks, Areas of Outstanding Natural Beauty and other protected areas.

LINKS :

 

bullet

Travel guide to London from Wikitravel

bullet

The Open Guide to London (http://london.openguides.org/) is a project to document all of London in a wiki.

bullet

London Guide (http://www.englandguide.co.uk/London) London Guide on Englandguide.co.uk

bullet

World66 Guide to London (http://www.world66.com/europe/unitedkingdom/england/london) A travel guide written by it's users.

bullet

First chapter of the book "London: The Biography" (http://books.guardian.co.uk/firstchapters/story/0,6761,544022,00.html) by Peter Ackroyd

Mayor of London, the London Assembly and the Greater London Authority official web site for the Mayor of London and the London Assembly. www.london.gov.uk

London (http://earthobservatory.nasa.gov/Newsroom/NewImages/images.php3?img_id=10917) at NASA's Earth Observatory
bullet

An Explanation of the Name of London (http://www.cogs.susx.ac.uk/users/richardc/london2.ps) (PostScript file)

bullet

London from Evening Standard (http://www.thisislondon.com/)

bullet

London Weather Forecast (http://www.asinah.org/weather/EGLL.html)

bullet

London Restaurants Guide (http://www.london-eating.co.uk/).

bullet

London Bars and Pubs Guide (http://www.london-drinking.com/).

bullet

London Directory (http://www.netlondon.com/)

bullet

more London Directories (http://www.londontown.com/directory/)

bullet

Transport for London Site (http://www.transportforlondon.gov.uk/tfl/)

bullet

London Underground (http://tube.tfl.gov.uk/)The Tube

bullet

Hotels in London (http://hotels.iib.co.uk/hotel/city/United-Kingdom/London.html)

bullet

London Hotels (http://www.2pl.com/London/bs-1250300001.htm) 2PL Network

bullet

The Londinium directory of London  (http://www.londinium.com)

bullet

Urban Path: Nice things in London (http://www.urbanpath.com)

bullet

London Hotels (http://www.londonhotelseye.com/)

bullet

LoveMyTown - City of London (http://www.lovemytown.co.uk/CityProfiles/London/index.htm) civic pride facts and organisations in London

 

 επιστροφή στην αρχήFlag of The United Kingdom

 

                                                                                              Εισαγωγή- Θέμα                                                                                       

Εργασίες μαθητών

 

3ο Γυμνάσιο Σπάρτης              Σχολικό Έτος 2010-2011

Α  ΤΑΞΗ

Αλλοιμόνου Δήμητρα Τίνα Κάτσενου Μαριάννα Μαυρουδή
  Άννα Γιαννάκα Παπαδημητρίου Π, Σαραντόπουλος Σ. Τσαρκαλή Θ.,Τζάρα Γ., Σπυρίδη Μ.
  Αντωνάκος Γιώργος, Βλαχάκης Κων. Μορφογένης Κων.  
       

Β ΤΑΞΗ

 Θεματική Ενότητα : Τα μεγάλα μυστήρια του κόσμου Μιράντα Νέστορα-Stonehenge
Αγγελική Ανδριανού-Πυραμίδες Αντωνία Ανδριανού-Stonehenge Ασπασία Ρηγάκου-Stonehenge Μακεδονόπουλος Παναγιώτης
Γιάννα Μήτσια,  Αλεξάνδρα Σωτήραλη-Βαβυλώνα Παναγάκη Μαρία,  Παπαδόγιαννη Γεωργία-Περού Τρισεύγενη Αλέξη,  Αριστέα Κουτσοβίτη-Sacsahuaman Χαρούλα Βλάχου,  Αλεξάνδρα Λαμπράκη-Ollantaytambo
  Θεματική Ενότητα : Η ζωή σε ξένες χώρες  
Αγγελική Ανδριανού-Ιαπωνία Αντωνία Ανδριανού-Χαβάη Ίρις Δημητριάδου-Αλάσκα Κων. Μουρούτσος Ispania
Γιάννα Μήτσια,  Αλεξάνδρα Σωτήραλη-Αργεντινή και Ομάν Μιράντα Νέστορα-Αλάσκα Μαρία Τσιγκανέ-Ινδιάνοι Τρισεύγενη Αλέξη,  Αριστέα Κουτσοβίτη-Αμστερνταμ
  Βλάχου Χαρούλα,  Σωτήραλη Αλεξάνδρα-Γερμανία Ελένη Μηνακάκη,  Δήμητρα Μορφογένη,Ορνέλα Μπίτρι-Ισπανία  
       

Γ ΤΑΞΗ

 Άνταμ Εστ., Γεωργαντά Μαρ.   Λιακέα Γεωργία,Μανιατάκου Ελένη
 

Λίνα Αποστολοπούλου,

Φώτης Γραμματικάκης

Κουντούρη Αναστ,  Μπουζούκα Αναστ, Αντωνάκης Ηλίας

Λίνα Αποστολοπούλου,

Φώτης Γραμματικάκης-Σπάρτη

    Υπεύθυνη : Τσαλιαγκού Λία καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας

 επιστροφή στην αρχήFlag of The United Kingdom

 ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ (PROJECTS) ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2008-2009  

 Υπεύθυνες Καθηγήτριες  : Τσαλιαγκού Λία - Οικονομάκη Αλεξάνδρα

 Το σχολικό έτος 2008-2009 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας project  από τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου με θέμα το Περιβάλλον. 

Όλοι οι μαθητές συμμετείχαν με προθυμία στην ολοκλήρωση του συγκεκριμένου project

Χωρίστηκαν σε ομάδες των 3-4 μαθητών και κάθε ομάδα ανέλαβε να ασχοληθεί με μία συγκεκριμένη πτυχή του θέματος. 

Κατέληξαν στην εξής θεματολογία:

-          Rainforests (τροπικά δάση)

-          Paper recycling (ανακύκλωση χαρτιού)

-          Greenhouse effect (φαινόμενο του θερμοκηπίου)

-          Water contamination (μόλυνση των υδάτων)

-          Animals in danger ( ζώα υπό εξαφάνιση)

-          Air pollution (ατμοσφαιρική ρύπανση)

Ακολουθεί ένα μικρό δείγμα από εργασίες των μαθητών.

 
1.  water pollution 1 3.  
2.  water pollution 2 4.  

 

3ο Γυμνάσιο Σπάρτης              Σχολικό Έτος 2009-2010  

 

         PROJECT Α’ Γυμνασίου Πρ. 

 ΘΕΜΑ: GOLDEN RULES FOR EXCELLENT HEALTH   (ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΗ ΥΓΕΙΑ)             

 Πριν τη δημιουργία του συγκεκριμένου project, συζητήσαμε τι είδους τροφές μπορούμε να αποφύγουμε και ποια είδη τροφίμων κάνουν καλό στην υγεία μας. Στη συνέχεια, ζητήθηκε από τους μαθητές να ομαδοποιήσουν τα «πρέπει» και τα «δεν πρέπει» στη σωστή διατροφή. Ακολουθούν μερικές από τις εργασίες των μαθητών.

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Λία Τσαλιαγκού  

 

RULES FOR EXCELLENT HEALTH

 

∞ FRUIT : We must eat two or three fruit a day.

 ∞ VEGETABLES : We have to eat vegetables every day.

 ∞ DAIRY PRODUCTS : We must drink one or two glasses of milk and eat a lot of yoghurt and cheese.

 ∞ WATER : Drink 5 – 8 glasses of water every day.

 ∞ Don’t forget to have a complete breakfast.

 ∞ We must avoid fizzy drinks.

 ∞ We always say “Yes” to FISH!!!

 ∞ We must not eat sugary food and chocolate cakes.

                                                                                      Aggeliki Andrianou

                                         Antonia Andrianou

 

 

 

GOLDEN RULES FOR EXCELLENT HEALTH  

 

-    You must choose whole grain bread, cereal, crackers, rice or pasta.

 -          You mustn’t eat pizza, burgers and chips or chocolate cake.

 -          You should prefer tofu burgers, roasted potatoes and homemade pizza.

 -          You mustn’t drink fizzy drinks.

 -          You must eat homemade food.

 -          You shouldn’t eat sugary and fatty foods.

 -          You don’t have to stop eating pizza completely.

 -          You must eat three normal-sized meals a day.

 -          You mustn’t skip a meal.

                                            Diakatou Eleni

                                           Dimitriadou Iris

GOLDEN RULES FOR EXCELLENT HEALTH

 

 → You mustn’t skip a meal.

 You must eat a lot of vegetables and fruit.

 You mustn’t eat a lot of sweets.

 You must eat three normal sized meals a day.

 You must take some regular exercise to keep fit.

 You mustn’t eat fast food very often.

 You don’t have to stop eating pizza completely.

 

                                    Zoe Tzanetea

                                        Penny Minakaki

 

GOLDEN RULES FOR EXCELLENT HEALTH

 

 -We must eat three normal-sized meals a day.

 -We mustn’t eat fat, salt and additives.

-We mustn’t eat food with a lot of sugar because it can damage 

        our teeth and that also means bad breath.

 -We must eat tofu burgers, roast potatoes, homemade pizza and fruit.

   

                                                         by Mary Tsigane

 

GOLDEN RULES FOR EXCELLENT HEALTH

∞ You must choose whole grain bread,cereal, crackers , reice or pasta.

 ∞ You don’t have to stop eating burgers and pizza completely.

 ∞ You must eat three healthy normal-sized meals a day.

 ∞ You must cut down on a lot of your fave but unhealthy food.

 ∞ You don’t have to stop drinking fizzy drinks completely.

 ∞ You must drink and eat dairy products like milk, yoghurt and cheese.

 ∞ You must eat fruit and vegetables every day.

 

 

                           by Miranda Nestora

 

 

RULES FOR GOOD EATING HABITS!

 

  1. You must cut down on sweets because they are bad for your health.

  2. You must decrease salt in your meals.

  3. Eat whole grain bread because it’s healthier.

  4. You must eat more vegetables and fruit because they have vitamins and they give you more energy.

  5. You don’t have to eat a lot of meat and poultry.

  6. You must not forget to eat fish.

  7. You must eat grains because they give us energy.

  8. You mustn’t drink fizzy drinks because they can damage your teeth.

  9. We have to eat dairy products every day.

  10. Don’t forget that junk food is bad for your heart because it contains huge amounts of fat and additives.

      Rafaela Leka

             Demi Morfogeni

 επιστροφή στην αρχήFlag of The United Kingdom

 

Project-Γ' Γυμνασίου προχωρημένοι 2009-10

 

Write a poem on love and colours  

(Γράψτε ένα ποίημα για την αγάπη και τα χρώματα) 

Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Λία Τσαλιαγκού

 Σχόλιο από την καθηγήτρια : 

Η φαντασία και η ευαισθησία των μαθητών σε όλο τους το μεγαλείο!!!!

 

 

PAIN

 Red is the blood  

That leaks from your hand

White is your face

And there’s pain in your heart.

So ,please, stop telling me lies,

Cause I know you hurt

I can see it in your eyes

That are black like the nights.

        by Georgia Allimonos  ............................................................

............................... 

DREAMS

 

 

My dream is to fly over the rainbow

So high up in the sky.

My dream is to find the little elf

And keep all the gold for myself.

My dream is to fly very high

And take a photo of the rainbow from the sky.

 

          By Phillip Blahos

..........................................................

 

POEM

 

Don’t look back

The sky is blue

Just care about what

Will give you true

Happiness.

 

Don’t look back

The trees are green

You shouldn’t become a ruck

Cause you’ll never be pleased.

 

      by Panagiotis Dogantzis

................................................................

POEM  

I have a pen,

My pen is blue.

I have a love,

My love is YOU.

 

When trees become Green,

I take a lot of pleasure in.

But when it gets dark,

Everything I see is black.

 

RAINBOW

Rolling

Achievements

In

Natural

Beauties

Of the

World.

by Jim Giouroukis

COLOURS

Create  

Optimism

Living

On

Unlimited

Rainbow

Sources.  

RED

 

Red is an apple

Red is a cherry

Red is a rose

And a ripe strawberry.

 

 COLOURS

Red is the colour of anger

Welling up inside of me

Orange is the colour of fun

And all my happy energy.

Yellow is the colour of the sun

Which makes me feel happy and warm

Green is the colour of giggles and laughter

Midnight feasts in a boarding room dorm.

Blue is the color for calm and cool

Like swimming in a swimming pool.

Pink is the colour of blushing and happy

Love and kisses and all stuff that’s sappy

Colours describe how we feel every day

Listen to colours

They’ll help you find your way.

 

 YELLOW, GREEN

The sun is yellow

Your eyes are green

My heart beats like crazy because……

YOU are my dream!

 

          By Maria Gialeli  

 ....................................................................

 A rainbow of colors,
In the light, after rain.
There are seven of them,
And, each one has a name.

Red is the first
Rainbow color in the sky.
Orange is next
Like jack-o-lantern pie.

Yellow is the third,
Lemons come to mind.
Color four is green,
Think of grassy hills to climb

Blue is color five, 
Like the water in a lake 
The sixth is indigo
Blue-gray blends that you can make. 

Violet is the color 
Of the last rainbow band.
Violet is flowery; 
Like the pedals in your hand.

So, wave your arms above you
Cast your colors high
And, try to make a rainbow
Across a cloudy sky
 

Αναστάσης Τζινιέρης   

RAINBOW

 

A colourful rainbow

Came to my house

Blue , yellow and purple

Are the wonderful set.

Red gives me energy

Blue gives me peace

And purple gives me your kiss!

            by Helen Dimakou

 

POEM

 

Red is our heart

And pink our lives

Please let me see the rainbow

And don’t tell me any more lies.

 

        Katerina Dalalaki

 

POEM

 

Fly away in the blue sky

Cause I don’t know the way to say goodbye

Run away without any pain

Cause the clouds are grey so it’s gonna rain.

A red sunrise will come

The hues of purple lead the skies.

 

       by Jimmy Konstantinakos

 

POETRY AND COLOURS

 

The yellow sun is shining

But the wind is blowing

And grey clouds are gathering

So the blue sky is darkening.

 

The green grass was sparkling

But now storm is coming

And everything is black

Fortunately, I’ m back.

 

       by    Helen Bagiokou

 

COLOURS

 When the sky is blue

My heart is with you

When blue turns into grey

It means that you are away.

                           By Derou Vasiliki

 

POEM

 When I see a rainbow

Way up in the sky

I always wonder why

It is in the sky

Way up there so high.

Red, orange, yellow, green, blue, indigo

And violet, too

Why won’t you let me get

Closer to you?

              by Florou Adamantia

COLOURS

 

Black is the night

And a witch’s hat

Black is my mum’s hair

And that witch’s cat.

 

Blue is the ocean

Blue are my eyes

Blue is the sky where

The lonely eagle flies.

 

         By Ploumi Vasiliki

 

LOVE

 

Love is white

Love is in the sky

Love is something

That you can’t describe.

                by Dimitra Roumelioti

 

POEM

 

Blue

Brilliant royal

Calming  cooling   looming

Horizon water grass  trees

Giving  living  starting

Healthy delicious

Green.

 

                 by Jim Zachos

 

 

The colour of love

 

Yellow is for hatred

Red is for life

But my heart is white

Blue is the sky

Don’t ask me why.

 

Don’t be afraid of what you like

Just use red to make a better life

My love is you

And pink is the color of love

But when I’m close to you

My heart beats fast,like Tick-Tock

And that’s the color of love.

                 by Erato Diakatou

 επιστροφή στην αρχήFlag of The United Kingdom

 

Project - Α' Γυμνασίου Πρ. - Περιγράψτε την καθημερινή ζωή σε μια ξένη χώρα

 

            LIFE IN ITALY

Italy has played an important part in Europe since the early Roman Empire . Population: 58 million

Geographic size: 116,000 square miles                  

Capital: Rome                               

Major Cities and population: Rome, Milan, Naples, Genoa,

and Venice

Italy is a peninsula in the Mediterranean Sea . Its most prominent feature is its boot-like shape kicking the island of Sicily . Much of Italy is covered by mountains. The Dolomite Mountains which extend across northern Italy   Apennine Mountains cut down the center of Italy , The Italy includes two large islands: Sicily and Sardinia . Sicily is the largest island in the Mediterranean , with active volcanoes and earthquakes. Sardinia is basically mountains rising out of the ocean.

 Education in Italy is free and compulsory from 6-16 years of age,[1] and is divided into five stages: kindergarten (scuola materna), elementary school (scuola elementare), middle school (scuola media), high school (liceo) and university (università).[2] Italy has both public and private education systems. Italy has a large selection of universities, with the University of Bologna (founded in ca. 1088) being the oldest in the Western World,[3] and La Sapienza University in Rome being the biggest in Italy.

           Leisure time

Italians take naps if their leisure time occurs during the heat of the day. They spend some time at the beach. They sit out in the garden and read newspapers if their leisure time occurs during the later, cooler daylight hours. They meet friends in cafes. They go shopping for fresh foods or special clothing needs. They get together with family and friends to try out new recipes or hear the latest news.

             Sport

           Italy has a long sporting tradition. In almost all sports, both individual and team, Italy has good representative and many successes. The most popular sport is Football. Basketball and Volleyball are the next most popular/played, with Italy having a rich tradition in both. Italy has also got strong traditions in golf, tennis, athletics and rugby

               Arts

Italian art describes the visual arts in Italy from ancient times to the present. In Ancient Rome, Italy was a centre for art and architecture. There were many Italian artists. Italy is an art lover's paradise. It has been likened to one vast museum. No other country in the world has such a rich heritage of artistic creativity. A unesco  study placed 40% of the art of the world in Italy . For your convenience, we highlight different art periods and list some of the most outstanding museums, art galleries and archaeological sites related to these periods.

Αγγελική Ανδριανού               

H O L L A N D

GEOGRAPHY

Holland is a name in common usage given to a region in the western part of the Netherlands.

The name 'Holland' is also often informally used to refer to the whole of the country of the Netherlands.

By the 17th century, Holland had risen to become an economic power, dominating the other provinces of the Dutch Republic. Today, the former County of Holland consists of the two Dutch provinces of North Holland and South Holland.

Holland is situated in the west of the Netherlands.

It has numerous rivers and lakes and an extensive inland canal and waterway system.

Holland is protected from the sea by a long line of coastal dunes.

Holland is 7,494 square kilometres (land and water included), making it roughly 13% of the area of the Netherlands.

The combined population is 6.1 million.

The main cities in Holland are Amsterdam and Rotterdam.  Amsterdam is formally the capital of the Netherlands and its most important city.

The Port of Rotterdam is Europe's largest and most important harbour and port.

 

EDUCATION

The education system in Holland is known for its high quality and its international study environment. The Universities in the Netherlands enjoy a worldwide reputation. Studying in the Netherlands developes an open mind and increase your international orientation.

                                                                                                                   SPORT

Cycling

You will see the most beautiful spots in Holland while cycling around. Cycle past endless bulb fields and wide rivers and discover the magnificent dunes just behind the coast. Numerous cycle routes have been mapped out through woods, heaths and polders. Major cities, such as Amsterdam and Rotterdam, are also great fun to explore by bike.

Golfing

To be able to play golf on a Dutch golf course, a Golf Certificate (GVB) must be shown. The holder of a GVB has proven to have sufficient knowledge of the rules of the game and proven a certain degree of skill. For those who do not have access to such a Golf certificate, a Handicap Card (with index) is required.  

Leisure time

Artis offers many possibilities for an enjoyable and exciting day out. You can take a look at animals from all parts of the world. Or you can visit the Geological Museum, the Zoological Museum, the Plant Houses, the Aquarium or the Planetarium.


Artis is first and foremost a zoo with magnificent animals. For example, you will find desert antilopes, llamas and giraffes. You can also see the zookeepers feeding the animals at fixed times. If you walk further through the zoo you can visit the revamped Aquarium. Here you see a real coral reef and a tidal forest as well as a real Amsterdam Canal!  

Museum and Art

Do you want to learn something during a day out? You can if you visit the Zoological Museum or the Geological Museum. In the Geological Museum the history of life on earth is told by means of various activities. In the Zoological Museum there are special exhibitions under the theme 'de mens in de natuur, de natuur in de mens' (humans in nature and nature in humans). At present in the Vrolik collection you can see a young man's heart and even a dog with a harelip!

·Van Gogh Museum in Amsterdam

A visit to the Van Gogh Museum is a unique experience of your visit to Amsterdam. The museum contains the largest collection of van Gogh's paintings in the world.

The displays provide the opportunity to keep track of the artist's developments, or compare his paintings to works by other artists from the 19-th century. The museum also holds an extensive offer of exhibitions on various subjects from 19-th century art history

 The museum ΄[Annas] Frank

The museum ΄[Annas] Frank in the `Amsterdam exists from 1960 and he is dedicated in the girl, that fell victim of Holocaust at the B' World War. The museum includes enough personal objects of Anna, through the spaces in which [ezise] - many from which were maintained by that [makabria] season. Is exposed also her personal timetable. The museum is found in the centre of Dutch capital.

Sparta 25-01-2010           

                                                                                                                                                                                                  Antonia  Andrianou

Russia

Geography

The geography of Russia entails the physical and human geography of Russia, a country extending over much of northern Eurasia. Comprising much of eastern Europe and northern Asia, it is the world's largest country in total area. Due to its size, Russia displays both monotony and diversity. As with its topography, its climates, vegetation, and soils span vast distances. From north to south the East European Plain is clad sequentially in tundra, coniferous forest (taiga), mixed and broad-leaf forests, grassland (steppe), and semi-desert (fringing the Caspian Sea) as the changes in vegetation reflect the changes in climate. Siberia supports a similar sequence but is taiga. The country contains 40 UNESCO Biosphere reserves

Russia, also officially known as the Russian Federation[is a country in northern Eurasia. It is a federal semi-presidential democratic republic, comprising 83 federal subjects. Russia shares borders with the following countries (from northwest to southeast): Norway, Finland, Estonia, Latvia, Lithuania and Poland (both via Kaliningrad Oblast), Belarus, Ukraine, Georgia, Azerbaijan, Kazakhstan, China, Mongolia, and North Korea. It also has maritime borders with Japan (by the Sea of Okhotsk) and the United States (by the Bering Strait).

Art

From icons and onion domes to suprematism and the Stalin baroque, Russian art and architecture seems to many visitors to Russia to be a rather baffling array of exotic forms and alien sensibilities.

Education

Education in Russia is provided predominantly by the state and is regulated by the federal Ministry of Education. Regional authorities regulate education within their jurisdictions within the prevailing framework of federal laws.

Before 1990 the course of school training in Soviet Union was 10-years, but at the end of 1990 the 11-year course has been officially entered. Education in state-owned secondary schools is free; first tertiary (university level) education is free with reservations: a substantial share of students is enrolled for full pay. Male and female students have nearly equal shares in all stages of education, except tertiary education where women lead with 57%.

The literacy rate in Russia, according to the 2002 census, is 99.4% (99.7% men, 99.2% women). 16.0% of population over 15 years of age (17.6 million) have tertiary (undergraduate level or higher) education; 47.7% have completed secondary education (10 or 11 years); 26.5% have completed middle school (8 or 9 years) and 8.1% have elementary education. Highest rates of tertiary education, 24.7% are recorded among women aged 35–39 years (compared to 19.5% for men of the same age bracket).

Sports

The Russians play all kinds of sport including basketball, volleyball, football, tennis, table tennis, boxing, skiing, hockey, skating, etc. The girls in Russia indulge in sporting activities like gymnastics, figure-skating, etc. The tourists in Russia are likely to get ample opportunities to take part in all the sporting activities mentioned. You can also try out water sports like swimming, diving, canoeing, etc. Fishing is also one of the ways of spending leisure time in Russia.

                                                                                                                                                                                             
Βιολέτα Γολοβκό

SWITZERLAND  - Land and People

 GEOGRAPHY

Extending across the north and south side of the Alps.The population is about 7.7 million, resulting in an average population density of around 190 people per square kilometre.

SPORTS
Skiing, snowboarding and mountain reign are among the most popular sports in Switzerland , the nature of the country being particularly suited for such activities. Traditional sports include Swiss wrestling or "Schwinger". It is an old tradition from the rural central cantons and considered the national sport by some.

EDUCATION
Education in Switzerland is very diverse because the constitution of Switzerland delegates the authority for the school system to the cantons . There are both public and private schools, including many private international schools. The minimum age for primary school is about six years in all cantons, but most cantons provide a free "children's school" starting at four or five years old.

LEISURE
Leisure activities range from taking part in gruelling sports to relaxing with family and friends. Many people also devote part of their leisure time to the public service.

                                                                                                                                                                              Iris D.

FRANCE

BY JOANNA MITSIA

GEOGRAPHY

FRANCE IS A COUNTRY OF

 WESTERN EUROPE.

IT HAS A POPULATION OF

ABOUT 64 MILION. OFFICIAL

NAME OF COUNTRY IS FRENCH REPUBLIC

 THE OFFICIAL LANGUAGE IS FRENCH.

LEISURE TIME

PEOPLE IN FRANCE IN THEIR LEISURE TIME,

WATCH TV, READ BOOKS, THEY

DO SPORTS ACTIVITIES AND THEY HAVE A LOTO OF

CLUBS WHICH THEY ARE MEMBERS.

EDUCATION

THE FRENCH EDUCATIONAL SUSTEM IS

DIVIDED INTO THREE DIFFERENT STAGES:

1.PRIMARY EDUCATION.

2.SECONDARY EDUCATION.

3.HIGHER EDUCATION.

SPORTS

PEOPLE IN FRANCE DO A LOT

OF SPORTS LIKE FOOTBALL,VOLLEYBAL,

HANDBALL,MOTORSPORT,RUGBY UNION,

BASKETBALL,CRICKET.ALSO WALKING IS

 A POPULAR ACTIVITY.

         Spain

           geography : 

Spain is a european country which is in the southweast . Spain population is about 45.000.000 people . Madrit is the capital and the population of her is 4.000.000 . There are some big cites such as Barcelona ,Valentia and Sevila.

 

            Leisure time :

   Spain is famous for the nice beaches . Every year a lot of tourists go to Spain for holidays , also the climate is very good all over the year and especially the summer .

 

                      Sports  :

  Spanish has improved the most sports and especially  football and basketball . They won the European Football  Cap in 2004 . The main teams are : 1. Real Madrit  and 2. Barchelona .

 

                     Arts  : 

  In Spain have lived the most of famous artist and especially painters like Picasso .

 

                 Education :

 In Spain there are lot of Universities in which studies. Student studies expext spanish from all over the world .  

Spain is  very famous for some archtects .

 Helen Minakaki , A2

  

Δήμητρα Μορφογένη-USA Λαμπράκη Αλεξάνδρα-Γερμανία Μηνακάκη Παναγιώτα-Γαλλία
.

 

Project -Γ' Γυμνασίου Προχωρημένοι-Celebrations around the world

 

Αδαμαντία Φλώρου Αναστασία Κωνσταντοπούλου Βαγγέλης Μήτσιας
Βασιλική Πλούμη Δημήτρης Ζάχος Δογαντζής Παν.-Κοντάκος Γιώργος
Εβίτα Μάνη Μιχαέλα Καστρίτη .
.

 επιστροφή στην αρχήFlag of The United Kingdom

 

 

 

Σελίδες στο Ιντερνετ  για Αγγλικά

 

 

Βοηθός στην έκθεση αγγλικών

http://teacher.scholastic.com/activities/storystarters/storystarter1.htm

 

ΑΝ ΤΑ μικρά σας δυσκολεύονται με τις εκθέσεις των αγγλικών και αισθάνονται αδυναμία στο να εκφράζονται σε αυτή τη γλώσσα, μια ενδιαφέρουσα λύση είναι το  http://teacher.scholastic.com/activities/storystarters/storystarter1.htm. Δημιουργήθηκε από εκπαιδευτικούς και ειδικεύεται στο να οξύνει τη φαντασία των παιδιών βοηθώντας τα να γράφουν πιο εύκολα και με μεγαλύτερη άνεση. Συνδυάζει παιχνίδι και μάθηση, τον καλύτερο τρόπο να πειστεί ένα πιτσιρίκι να συμμετέχει με χαρά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αν διαθέτετε χρόνο για να διαβάζετε μερικές ώρες μαζί με τα παιδιά σας, δοκιμάστε το και πολύ πιθανόν σύντομα να δείτε αποτελέσματα. 

 

Εικονογραφημένο λεξικό    

 

http://blachan.com/shahi/

ΕΙΝΑΙ λεξικό, και μάλιστα αναλυτικότατο. Αυτό όμως που το κάνει ξεχωριστό είναι η ταυτόχρονη εμφάνιση φωτογραφιών μαζί με την επεξήγηση του λήμματος. Ετσι, ακόμα και αν δεν καταλάβετε τι ακριβώς είναι αυτή η μυστήρια λέξη που ψάχνετε, οι φωτογραφίες θα βοηθήσουν στα σίγουρα. Το λεξικό «μιλάει» αγγλικά, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να το χρησιμοποιείτε μόνο για λέξεις σε αυτή τη γλώσσα, αλλά και πάλι είναι εξαιρετικά χρήσιμο! Μπείτε στο http://blachan.com/shahi/ και θα το ανακαλύψετε και μόνοι σας!  

 

 

ΛΕΞΕΙΣ

http://wordahead.com

Στη χώρα μας τα παιδιά ξεκινούν να μαθαίνουν αγγλικά από πολύ μικρή ηλικία. Αρκετές φορές όμως «κλοτσάνε», ειδικά όταν το λεξιλόγιο δυσκολεύει. Αν αντιμετωπίζετε τέτοια προβλήματα ή ακόμα και αν θέλετε και εσείς να τσεκάρετε ορισμένες λέξεις της αγγλικής που σας μπερδεύουν, μην παραλείψετε να επισκεφθείτε αυτό το site. Βασισμένο σε μια απλή αλλά πανέξυπνη ιδέα, λειτουργεί ως εικονογραφημένο λεξικό. Και για να είμαι πιο συγκεκριμένη, παρουσιάζει τη σημασία κάθε λέξης της αγγλικής μέσα από μικρά βίντεο-κόμικς, προσδιορίζοντας παράλληλα αν πρόκειται για ρήμα, για ουσιαστικό κ.λπ. Ετσι τα πιτσιρίκια θα εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους χωρίς καλά καλά να το καταλαβαίνουν!

 

   
   
   
   
 

 επιστροφή στην αρχήFlag of The United Kingdom

 

 

 Φωτο.....

 

 επιστροφή στην αρχήFlag of The United Kingdom

 

Λειτουργία Μετρητή απο 27/09/2010

free counters