Μαθητής-interface

Ο Moore (1989) προσδιόρισε τρεις τύπους αλληλεπίδρασης που λαμβάνουν χώρα κατά τη μαθησιακή διαδικασία: μαθητή- περιεχομένου, μαθητή-δασκάλου, μαθητή- μαθητή. Οι Hillman, Willis, και Gunawardena (1994) πρόσθεσαν και ένα άλλο τύπο: μαθητή-interface, που περιγράφει τη διάδραση μεταξύ μαθητή και εργαλείων που απαιτούνται για την εκτέλεση κάποιας εργασίας.


Όπως είναι προϋπόθεση μιας καλής διδασκαλίας ο σωστός σχεδιασμός, έτσι και σε ένα ηλεκτρονικό περιβάλλον μάθησης απαιτείται μεγάλη προσοχή στον σχεδιασμό και στην επιλογή των κατάλληλων εργαλείων. Το περιβάλλον μάθησης θα πρέπει να διευκολύνει την πρόσβαση των μαθητών στη γνώση και να ενισχύει τη διάδραση με το περιεχόμενο. Πρέπει, λοιπόν, να ληφθούν υπόψη πολλοί παράγοντες, από το ευχάριστο περιβάλλον έως τις δυνατότητες υποστήριξης πολλών δραστηριοτήτων από την πλευρά των μαθητών.

Από την εμπειρία μου βλέπω ότι πολλοί μαθητές χρησιμοποιούν τα ψηφιακά μέσα παθητικά. Δηλαδή δεν ελέγχουν ούτε τη ροή της πληροφορίας, ούτε οι ίδιοι συμμετέχουν στην εξέλιξη της μαθησιακής διαδικασίας ενεργά.

Το ψηφιακό υλικό που ακολουθεί, έχει φτιαχτεί για τα Θρησκευτικά της Γ’ τάξης του Δημοτικού. Αν και έχει σχεδόν μια δεκαετία ζωής, μπορείτε να διακρίνετε πώς «μέσα στη σχολική τάξη» (στον χώρο εργασίας) ο μαθητής μπορεί να δραστηριοποιηθεί καλύπτοντας πλήθος δεξιοτήτων. Μπορείτε, επίσης, να διακρίνετε τη διάδραση με το περιβάλλον μάθησης, καθώς ο μαθητής ενεργεί και το περιβάλλον «αποκρίνεται» θετικά ή αρνητικά στις ενέργειές του.
Ακολουθήστε το λινκ:http://users.sch.gr/ikomninou/Noa/CONTENT/Intro.swf

 

Βεβαιωθείτε ότι έχετε εγκατεστημένο το flash player για να δείτε το λογισμικό. Αφού δείτε την εισαγωγή, επιλέξτε το "περιμένοντας τον Χριστό" και στη συνέχεια την "Κιβωτό του Νώε". Αφού δείτε τη σύντομη επανάληψη της διδακτικής ενότητας, θα μεταφερθείτε στη σχολική τάξη. Εκεί θα δείτε πώς οι μαθητές μπορούν να κάνουν κάποιες δραστηριότητες που είναι διαδραστικές.


Παιδαγωγική Αλληλεπίδραση (περισσότερες από μία επιλογές)
Πιο σημαντική από όλα είναι η παιδαγωγική αλληλεπίδραση, αυτή δηλαδή που αποσκοπεί στην προώθηση της μάθησης. Αυτή μπορεί να πάρει μια σειρά από μορφές/είδη, στα οποία περιλαμβάνονται:
Βιβλία
Διάλογος
Ερωτήσεις
CD-rom
Διόρθωση