Μαθητής- μαθησιακό αγαθό
Η αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευόμενου και μαθησιακού αγαθού
είναι ένα καθοριστικό χαρακτηριστικό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που οδηγεί σε αλλαγές στην αντίληψη, στην κατανόηση και στις γνωστικές δομές του νου του μαθητή.
Οι καλές παιδαγωγικές πρακτικές περιλαμβάνουν εκπαιδευτικές στρατηγικές που ενισχύουν την αλληλεπίδραση του μαθητή με το μαθησιακό αγαθό. Έτσι είναι ουσιαστικής σημασίας να κάνουμε το μαθησιακό αγαθό τόσο ελκυστικό, ώστε να διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον του μαθητή. Οι Νέες Τεχνολογίες έχουν εξελιχθεί αρκετά και προσφέρουν εύκολες λύσεις για τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού υλικού που θα είναι ταυτόχρονα διαδραστικό, θα βασίζεται δηλαδή στην ανταπόκριση του μαθητή στα μαθησιακά ερεθίσματα.
Η σημασία αυτού του είδους της αλληλεπίδρασης εξαίρεται από τους Moore & Kearsley (1996): "δεν είναι πάρα πολύ δύσκολο να παρουσιάσει κάποιος πληροφορίες σε μια απόσταση. Το δύσκολο είναι να κάνει τους ανθρώπους να συμμετέχουν και να δραστηριοποιούνται ".
Στρατηγικές για την ενσωμάτωση της αλληλεπίδρασης στο μαθησιακό αγαθό
- Παρουσιάστε το περιεχόμενο του μαθήματος σε περισσότερες από μία μορφές.
- Ζητήστε από τους μαθητές να συμμετέχουν σε online προσομοιώσεις.
- Δώστε τους υπερσυνδέσμους (link) για απευθείας σύνδεση με τις πηγές των πληροφοριών, ώστε οι μαθητές να διερευνήσουν το θέμα σε μεγαλύτερο βάθος.
- Χρησιμοποιήστε ήχο και βίντεο κλιπ, για να δώσετε «πρόσβαση» σε επισκέπτες εμπειρογνώμονες από κάποιον τομέα.
- Χρησιμοποιήστε ζωντανή, σύγχρονη τηλεδιάσκεψη με προσκεκλημένους ομιλητές και με παρουσιάσεις εργασιών μαθητών.
- Ελαχιστοποιήστε το ποσοστό του μαθησιακού αγαθού που παράγεται από τον εκπαιδευτή και ζητήστε από τους μαθητές να παράγουν το δικό τους περιεχόμενο.
- Δημιουργήστε φόρουμ συζητήσεων που απαιτούν από τους μαθητές να συζητούν και να αξιοποιούν το περιεχόμενο των συζητήσεων.
- Αναθέσετε δραστηριότητες που απαιτούν από τους μαθητές να αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο και να ερευνήσουν το θέμα με περισσότερες λεπτομέρειες.
Η φυσική μας κατάσταση (να μην υπάρχουν, δηλαδή, αναπηρίες ή άλλες φυσικές αδυναμίες).
| |
Η διάθεσή μας.
| |
Ο τύπος νοημοσύνης/μάθησης που έχουμε.
| |
Η προηγούμενη γνώση του περιεχομένου.
| |
Οι εμπειρίες που έχουμε (ειδικά οι εμπειρίες από περιβάλλοντα μάθησης).
| |
Οι γνώσεις υπολογιστών που διαθέτουμε.
| |
Η αυτο-εικόνα μας. | |