ΓΙΝΕ ΚΑΙ ΕΣΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
Πριν προχωρήσεις στις παρακάτω δραστηριότητες, θυμήσου τι έμαθες στην Α' Γυμνασίου για το κειμενικό είδος της περιγραφής:
Διάλεξε ένα από τα παραπάνω αντικείμενα και προσπάθησε να γράψεις μια δική σου "έκφραση" την οποία θα δημοσιεύσεις στο ιστολόγιο της τάξης σου ή στο Ιστολόγιο της Ασπίδας. Ως πηγή έμπνευσης μπορείς να χρησιμοποιήσεις την περιγραφή του Ομήρου. Θυμήσου τα βασικά χαρακτηριστικά της:
-η ομηρική έκφραση ακολουθεί μια συγκεκριμένη πορεία (από το κέντρο στην περιφέρεια)
-στην ομηρική έκφραση σημαντικό ρόλο παίζουν τα επίθετα που χρησιμοποιούνται.
Εναλλακτικά μπορείς να αναζητήσεις ένα έργο τέχνης που θα ήθελες να περιγράψεις στις παρακάτω ιστοσελίδες (να θυμάσαι βέβαια ότι η τέχνη εξελίσσεται και αλλάζει ανάλογα με την εποχή και την κοινωνία που τη δημιουργεί. Έτσι για όποιο έργο τέχνης επιλέξεις, καλό είναι να δώσεις και κάποιες ιστορικές πληροφορίες για το χρόνο και τον τόπο δημιουργίας του):
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Ψηφιακή βιβλιοθήκη Περσέας: Κατάλογοι Αρχαιολογίας-Τέχνης (αναζήτηση με λέξεις-κλειδιά στα αγγλικά)
Θυμήσου και από το μάθημα των Εικαστικών της Α' Γυμνασίου, κάποια χαρακτηριστικά στα οποία δίνουμε έμφαση όταν περιγράφουμε ένα έργο τέχνης:
Με αφετηρία την ομηρική περιγραφή της ασπίδας του Αχιλλέα αλλά και τις άλλες "εκφράσεις" που διάβασες, μπορείς να συλλέξεις λεξιλόγιο χρήσιμο για την περιγραφή ενός έργου τέχνης. Θα σου φανεί χρήσιμο για την παρακάτω δραστηριότητα, στο εγχειρίδιο Νεοελληνικής Γλώσσας Β' Γυμνασίου:
Στην Α Γυμνασίου είχες την ευκαιρία να έρθεις σε επαφή με διάφορα είδη περιγραφικού κειμένου. Ας θυμηθούμε εδώ μια σχετική άσκηση:
Όπως θα έχεις ήδη δει, η ομηρική περιγραφή της ασπίδας του Αχιλλέα δεν αποτελεί μόνο μια φανταστική "έκφραση" αλλά και ένα ταξίδι στη ζωή της ομηρικής εποχής. Ταξίδεψε με τη σειρά σου στη ζωή της Αθήνας μέσα από φωτογραφίες του 19ου και του 20ου αιώνα (1834-1930). Η κάθε φωτογραφία έχει κάτι να σου διηγηθεί. Γίνε και εσύ ρεπόρτερ και δώσε μας τις εντυπώσεις σου.