ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ: ΟΤΑΝ ΤΟ HOLLYWOOD ΠΗΓΕ ΣΤΗΝ ΤΡΟΙΑ...

Έχεις ολοκληρώσει όλες τις ενότητες για την Ασπίδα του Αχιλλέα.
Ελπίζουμε να ήταν ευχάριστη η περιήγησή σου!
Η ομηρική "έκφραση" είναι μόνο ένα μικρό κομμάτι του κειμένου της Ιλιάδας. Ελπίζουμε τώρα να συνεχίσεις με την ανάγνωση ολόκληρου του έργου.
Στο Hollywood σκέφτηκαν να το κάνουν ταινία!
Σωστό ή Λάθος;
Αφού ολοκληρώσεις την ανάγνωση της Ιλιάδας και παρακολουθήσεις και την ταινία, μπορείς να δοκιμάσεις να απαντήσεις στις ακόλουθες ερωτήσεις σχετικά με την κινηματογραφική απόδοση του ομηρικού κειμένου!


Η Ιλιάδα μπορεί να αντιμετωπιστεί ως ιστορική πηγή.

Σωστό Λάθος


Ο Πάτροκλος είναι καρδιακός, επιστήθιος φίλος του Αχιλλέα.

Σωστό Λάθος


Η Βρισηίδα ήταν ιέρεια του Απόλλωνα, όπως στην ταινία.

Σωστό Λάθος


Ο Αχιλλέας διαπράττει ύβρη προς το θεό Απόλλωνα με αποκοπή του κεφαλιού αγάλματός του.

Σωστό Λάθος


Η φιλονικία Αγαμέμνονα - Αχιλλέα συμβαίνει μόλις οι Αχαιοί αποβιβάζονται στην Τροία.

Σωστό Λάθος


Η Βρισηίδα αναλαμβάνει ενεργό μέρος στο έπος.

Σωστό Λάθος


Μέσα στην Ιλιάδα ενεργό ρόλο παίζουν οι θεοί του Ολύμπου.

Σωστό Λάθος


Ο Έκτορας θανατώνει τον Μενέλαο.

Σωστό Λάθος


Ο Αίαντας σκοτώνεται από τον Έκτορα.

Σωστό Λάθος


Ο Αχιλλέας δε γνώριζε το σχέδιο του Πάτροκλου να επιτεθεί στους Τρώες με την πανοπλία του.

Σωστό Λάθος


Η καινούργια πανοπλία του Αχιλλέα κατασκευάζεται από το θεό Ήφαιστο.

Σωστό Λάθος


Ο Έκτορας πληγώνεται θανάσιμα από τον Αχιλλέα στον ώμο.

Σωστό Λάθος


Μαζί με το νεκρό Έκτορα, ο Αχιλλέας παραδίδει στον Πρίαμο και τη Βρισηίδα.

Σωστό Λάθος


Ο Λαοκόων ήταν ιερέας του Απόλλωνα στην Τροία και προειδοποίησε τους Τρώες να μη δεχτούν το Δούρειο Ίππο, με το περίφημο "Φοβοῦ τοὺς Δαναοὺς καὶ δῶρα φέροντας". Αλλά κανείς δεν τον άκουσε, αντιθέτως δύο τεράστια φίδια τον έπνιξαν μαζί με τους γιους του.

Σωστό Λάθος


Ο Αχιλλέας βρίσκεται μέσα στο Δούρειο Ίππο και σκοτώνεται κατά την Άλωση της Τροίας.

Σωστό Λάθος


Η Βρισηίδα σκοτώνει τον Αγαμέμνονα.

Σωστό Λάθος


Το επεισόδιο με τον ιερέα του Απόλλωνα Χρύση και τη Χρυσηίδα στην πρώτη ραψωδία είναι πολύ σημαντικό ως προς την εξέλιξη του έπους.

Σωστό Λάθος


Η φιλονικία του Αχιλλέα με τον Αγαμέμνονα είναι ο πυρήνας του έπους.

Σωστό Λάθος


Ένα έργο τέχνης έχει αρχή μέση και τέλος και, αν διαταράξουμε τη διάρθρωσή του, τότε απομακρυνόμαστε τόσο από αυτό, ώστε μπορούμε να μεταδώσουμε πολύ λίγα από τα μηνύματά του.

Σωστό Λάθος


Το κείμενο δεν έχει τόση μεγάλη σημασία στο χολυγουντιανό σινεμά, αλλά οι προσδοκίες μας για το αν μια ταινία είναι 'καλή ή κακή' εξαρτώνται κυρίως από τους ηθοποιούς, το σκηνοθέτη, τα εφέ.

Σωστό Λάθος
Ο σκηνοθέτης της 'Τροίας' Wolfgang Petersen δήλωσε ότι εμπνεύστηκε από την Ιλιάδα του Ομήρου. Από το μικρό αυτό κουίζ των ερωτήσεων τι συμπεραίνεις σχετικά με την κινηματογραφική απόδοση του Τρωικού Πολέμου; Γιατί, κατά τη γνώμη σου, η ταινία ονομάστηκε 'Τροία' και όχι 'Ιλιάδα';
 
Αν μπορούσες να στείλεις ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομίου (e-mail) στον Petersen ή σε έναν από τους ήρωες-ηθοποιούς που θα ήθελες (Αχιλλέα - Brad Pitt, Έκτορα - Eric Bana, Πάρη - Orlando Bloom, Πρίαμο - Peter O' Toole κ.λπ.) πώς θα περιέγραφες τα συναισθήματα και τις εντυπώσεις σου, σε σύγκριση με το κείμενο του Ομήρου που είχες την ευκαιρία να γνωρίσεις φέτος;
Εικονίδιο ηΔραστηριότητας Αγώνας λόγων

Η ταινία Τροία προκάλεσε μεγάλη συζήτηση γύρω από την ελευθερία του δημιουργού-σκηνοθέτη, σε σχέση με το αρχαίο κείμενο από το οποίο εμπνεύστηκε. Ο ίδιος ο σκηνοθέτης, όπως είπαμε παραπάνω, δήλωσε ότι η ταινία του δεν αποτελεί κινηματογραφική απόδοση του ομηρικού έπους, το οποίο αποτελέσε απλώς την πηγή έμπνευσης (μαζί με την Αινειάδα). Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ιλιάδα δεν αποτελεί ιστορική πηγή αλλά λογοτεχνία (δηλαδή αποτέλεσμα δημιουργικής έμπνευσης) μπορείτε στην τάξη να χωριστείτε σε δύο ομάδες και να διεξαγάγετε έναν αγώνα λόγων: η πρώτη ομάδα θα υπερασπίζεται τις επιλογές του σκηνοθέτη, η δεύτερη θα επικρίνει τον τρόπο με τον οποίο "χρησιμοποίησε" την Ιλιάδα.

Επιχειρήματα μπορείτε να αντλήσετε από κινηματογραφικές κριτικές δημοσιευμένες σε εφημερίδες αλλά και από την έρευνα που πραγματοποίησαν οι συμμαθητές/τρίες σας με θέμα Η Αρχαία Ελληνική Ιστορία μέσα από την κάμερα του Hollywood.


Εικονίδιο ηΔραστηριότητας Ο Όμηρος στον κινηματογράφο

Στην ενότητα "Ut poesis, pictura: Ο τρωικός πόλεμος στην τέχνη" είχες την ευκαιρία να δεις και να αναζητήσεις έργα που μαρτυρούν την ομηρική επίδραση στις καλές τέχνες, από τη μυκηναϊκή εποχή μέχρι τις μέρες μας. Τι συμβαίνει όμως με την 7η τέχνη, τον κινηματογράφο; Η ταινία του Πίτερσεν δεν είναι η πρώτη κινηματογραφική απόδοση του ομηρικού έπους! Αναζήτησε και άλλες ταινίες που μαρτυρούν την παρουσία του Ομήρου στον κινηματογράφο.

Μια ανάλογη έκθεση είχε οργανωθεί πρόσφατα στη Βασιλεία, με θέμα «Όμηρος: Από το μύθο της Τροίας στην ποίηση και στην τέχνη».

Όσο για τη μουσική, ένα δείγμα της ομηρικής παρουσίας ακολουθεί παρακάτω...


Και λίγη ροκ-μέταλ Ιλιάδα...

The Triumph of Steel

From Wikipedia, the free encyclopedia

The Triumph of Steel
The Triumph of Steel cover
Studio album by Manowar
Released 1992
Genre Power Metal
Length 69:26
Label Atlantic
Professional reviews
Manowar chronology
Kings of Metal
(1988)
The Triumph of Steel
(1992)
Louder Than Hell
(1996)

The Triumph of Steel was released in 1992 by Manowar. It is the only Manowar album to feature David Shankle and Rhino. Cover art by Ken Kelly.

Contents

Track listing

  1. "Achilles, Agony and Ecstasy in Eight Parts" – 28:38
    • Prelude
    • I. Hector Storms the Wall
    • II. The Death of Patroclus
    • III. Funeral March
    • IV. Armor of the Gods
    • V. Hector's Final Hour
    • VI. Death Hector's Reward
    • VII. The Desecration of Hector's Body
      • Part 1
      • Part 2
    • VIII. The Glory of Achilles
  2. "Metal Warriors" – 3:54
  3. "Ride the Dragon" – 4:33
  4. "Spirit Horse of the Cherokee" – 6:02
  5. "Burning" – 5:10
  6. "The Power of Thy Sword" – 7:51
  7. "The Demon's Whip" – 7:50
  8. "Master of the Wind" – 5:26

Achilles, Agony and Ecstasy in Eight Parts

AAaE is the longest (28'38") and most complex Manowar song: probably an anticipation of a concept album that was never accomplished. Because of its Homeric content, AAaE has recently attracted the attention of a group of scholars at Bologna University (Italy). Mrs E. Cavallini, Professor in Classics, has written about this song: "Joey DeMaio’s lyrics imply a careful and scrupulous reading of the Iliad. The songwriter has focused his attention essentially on the crucial fight between Hector and Achilles, has paraphrased some passages of the poem adapting them to the melodic structure with a certain fluency and partly reinterpreting them, but never altering or upsetting Homer’s storyline. The purpose of the lyrics (and of the music as well) is to evoke some characteristic Homeric sceneries: the raging storm of the battle, the barbaric, ferocious exultance of the winner, the grief and anguish of the warrior who feels death impending over him. The whole action hinges upon Hector and Achilles, who are represented as specular characters, divided by an irreducible hatred and yet destined to share a similar destiny. Both are caught in the moment of the greatest exaltation, as they savagely rejoice for the blood of their killed enemies, but also in the one of the extreme pain, when the daemon of war finally pounces on them. Furthermore, differently than in the irreverent and iconoclastic movie Troy, in AAaE the divine is a constant and ineluctable presence, determining human destinies with inscrutable and steely will: and, despite the generic reference to “the gods”, the real master of human lives is Zeus, the only God to whom both Hector and Achilles address their prayers"[1].

Personnel

References


Αυτό το άρθρο υπόκειται στους όρους της Άδειας Δωρεάν Τεκμηρίωσης GNU. Χρησιμοποιεί υλικό από Άρθρο "The Triumph of Steel".