Νέο Λύκειο χωρίς Πληροφορική - Ανέκδοτο ή Συνέπεια της Κρίσης; του Γιάννη Αναγνωστάκη (19/10/2010)
- Λεπτομέρειες
- Δημιουργήθηκε στις Τρίτη, 19 Οκτώβριος 2010 09:05
Πριν από μερικές μέρες διέρρευσε στον τύπο ένα προσχέδιο για το πώς ?οραματίζεται? το νέο Λύκειο το Υπουργείο Παιδείας. Οι προθέσεις της ελληνικής κυβέρνησης για την εξομοίωση του ελληνικού Λυκείου με το Γαλλικό International Baccalaureate (IB) ήταν λίγο πολύ γνωστές, μέσω δημόσιων τοποθετήσεων των αρμοδίων στελεχών και της Υπουργού, κας Άννας Διαμαντοπούλου.
Σύμφωνα πάντα με το Υπουργείο Παιδείας, το προσχέδιο αυτό δεν είναι το τελικό, αλλά αποτελεί πρόταση μίας επιτροπής (άγνωστης σύνθεσης). Η επίσημη πρόταση αναμενόταν να κατατεθεί εντός του Οκτωβρίου για να τεθεί σε πλαίσιο τρίμηνης δημόσιας διαβούλευσης, αλλά τελικά, όπως ανακοινώθηκε, οι προτάσεις του Υπουργείου μετατέθηκαν για μετά τις δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές.
- Το Υπουργείο Παιδείας προβάλει μία εντελώς λαθεμένη εικόνα για την επιστήμη της Πληροφορικής. Συγκεκριμένα ταυτίζει την επιστήμη της Πληροφορικής με την χρήση του υπολογιστή. Για το λόγο αυτό ευαγγελίζεται ότι στο άμεσο μέλλον , θα μπορεί ο τελειόφοιτος του Γυμνασίου να αποκτά πιστοποίηση στην χρήση Η/Υ. Επιπρόσθετα, θεώρησε σημαντικό, και ήδη εφαρμόζεται σε 800 πιλοτικά δημοτικά σχολεία το μάθημα της Πληροφορικής. Η επιστήμη της Πληροφορικής όμως δεν είναι η γνώση 2-3 εφαρμογών γραφείου. Ούτε όμως και η απόκτηση μίας πιστοποίησης θα αποτελεί σημαντικό επαγγελματικό προσόν σε κάποια χρόνια, αφού θα είναι τόσο απαραίτητη όσο είναι σήμερα η ανάγνωση και η γραφή.
- Μήπως η ενδεχόμενη εξαφάνιση της Πληροφορικής από τα Λύκεια συνδέεται με την είσοδο της στο Δημοτικό; H πρόσληψη καθηγητών στο Δημόσιο για να διδάξουν την χρήση των Η/Υ απαιτεί πολλά έξοδα και γι αυτό η λύση που σκέφτεται να προωθήσει του Υπουργείο είναι η μετάταξη των εκπαιδευτικών-πληροφορικών από το Λύκειο στο Δημοτικό. Με λίγα λόγια, άνθρωποι οι οποίοι επί χρόνια δίδασκαν τους έφηβους στο Λύκειο θα κληθούν να διδάξουν τα παιδιά στο Δημοτικό. Πόσο λογικό ακούγεται αυτό; Πόσο εφικτό είναι όταν οι υποδομές είναι αν όχι μηδαμινές, στην καλύτερη απαρχαιωμένες ;
- Βάσει ποιας μελέτης εισάγεται η χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών στα παιδιά του Δημοτικού, όταν αυτά δεν γνωρίζουν ακόμα να διαβάσουν και να γράψουν ;
- Γνωρίζουν στο Υπουργείο Παιδείας ότι σχεδόν σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής ένωσης, η Πληροφορική διδάσκεται ως ανεξάρτητο γνωστικό αντικείμενο και με σαφώς πιο εμπλουτισμένη και πιο εκσυγχρονισμένη ύλη;
- Με τι εφόδια θα εισέρχονται τον 21ο αιώνα οι μελλοντικοί φοιτητές της Πληροφορικής και θετικών επιστημών στις σχολές τους;
- Πως είναι το δυνατόν το 1993, χωρίς καθηγητές Πληροφορικής, να εισάγονται μαθήματα Πληροφορικής σε Γυμνάσιο και Λύκειο, και σχεδόν 20 χρόνια μετά με καταρτισμένο πλέον δυναμικό, στην εποχή που όλοι μιλάνε για Ψηφιακό (Αν)αλφαβητισμό και για την Κοινωνία της Γνώσης, αντί να αναβαθμίζεται να εξαφανίζεται ο κλάδος της Πληροφορικής από τα Λύκεια;
Σχετικά links
- Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής: www.pekap.gr
- Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος: www.epe.org.gr
- Ελληνική Εταιρία Επιστημόνων και Επαγγελματικών Πληροφορικής και Επικοινωνιών: www.epy.gr