Σεμινάρια - Ημερίδες

 ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ -ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2014-15 

5) Παρουσίαση εργασιών του θεματικού δικτύου "Ασφάλεια στο Διαδίκτυο". Οι εργασίες που υλοποιήθηκαν από τους μαθητές σχολείων της 2ης & 3ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Ηλείας στο πλαίσιο συμμετοχής στο διαπεριφερειακό θεματικό δίκτυο σχολείων Κεντρικής Μακεδονίας και Δυτ. Ελλάδας με θέμα  "Ασφάλεια στο Διαδίκτυο", παρουσιάστηκαν στην ημερίδα που διοργανώθηκε από τους Σχολικούς Συμβούλους Χολέβας Νικόλαο και Ζεύλα Παναγιώτη την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2015 στο Συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας. Στο δίκτυο σκοπός του οποίου ήταν η επιμόρφωση, συνεργασία και η ανταλλαγή ιδεών ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και σε εξειδικευμένους επιστήμονες στο χώρο των ΤΠΕ - συμμετείχαν και υλοποίησαν σχετικές εργασίες οι μαθητές των: 2ου Δημ. Σχ. Πύργου, 6ου Δημ. Σχ. Αμαλιάδας, Δημ. Σχ. Πανόπουλου, Δημ. Σχ. Πελοπίου, Δημ. Σχ. Σκουροχωρίου, Δημ. Σχ. Χαβαρίου και Δημ. Σχ. Χειμαδιού. Στόχος ήταν η ενημέρωση-επιμόρφωση εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων σχετικά με τηνα σφαλή χρήση του διαδικτύου, τους τρόπους και τις πρακτικές πρόληψης και αποφυγής των κινδύνων κατά την πλοήγηση στο Διαδίκτυο και την αποφυγή κινδύνων εθισμού. Ομιλίες έγιναν από το Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορικής κ. Μπίρμπα Θεόδωρο και την Ψυχολόγο, Υπαστυνόμο Α' κα. Θεοδώρα Χασάπη. Επίσηςς, εργασίες των μαθητών παρουσιάστηκαν από τους εκπαιδευτικούς: Αργυροπούλου Κων/να, Βασιλοπούλου Βικτωρία, Γκούτη Ελένη, Διαμαντόπουλο Διονύσιο, Ζελεχοβίτη Ευστάθιο, Καμέτα Αθανασία, Καραμεσίνη Δήμητρα, Λάσκαρη Παναγιώτη, μητροπούλου Βασιλική, Παπαζαφειρόπουλο Κων/νο, Σταυλιώτη Γεωργία και Σώκκα Βασίλειο.

Αφίσα Ημερίδας    Πρόγραμμα Ημερίδας

   

 

 

 

   

 

4) Την Τρίτη 12 Μαΐου 2015 πραγματοποιήθηκε στο 5ο Δημ. Σχ. Πύργου επιμορφωτική ημερίδα με τη συμμετοχή δασκάλων της Ε' τάξης Δημοτικού. Θέματα της ημερίδας ήταν: α) Το Κειμενοκεντρικό - Διαδικαστικό Μοντέλο Παραγωγής Λόγου, οι στρατηγικές κατανόησης των κειμένων και η παρουσίαση σχεδίου μαθήματος με την αξιοποίηση του διαδικτύου για τις δραστηριότητες λεξιλογίου και ορθογραφίας, β) Η μεθόδευση της διδακτικής πορείας στο μάθημα των Φυσικών και οι πειραματικές κατασκευές με απλά υλικά καθημερινής χρήσης, γ) Η ευαισθητοποίηση των δασκάλων σε θέματα υγείας και πρώτων βοηθειών για την αντιμετώπιση μιας έκτακτης κατάστασης, δ) η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός: τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης.  - Έγινε δειγματική διδασκαλία από το δάσκαλο κ. Τσιάτα Γεώργιο στο μάθημα των Φυσικών, στην ενότητα Ηλεκτρισμός, με τους μαθητές της Ε' τάξης Δημοτικού. Σχετικά με τη μεθόδευση της διδακτικής πορείας ακολουθήθηκαν τα τρία βασικά στάδια: της δημιουργίας κινήτρων και της γνωστικής σύγκρουσης, της επεξεργασίας με την αναζήτηση δυνατών λύσεων, που έχουν προσωρινό - υποθετικό χαρακτήρα και πρέπει να επιβεβαιωθούν, με το πείραμα (που σκοπός του είναι ο έλεγχος της υπόθεσης) και με την παρατήρηση και το συμπέρασμα που οδηγούν στην επιβεβαίωση της υπόθεσης. Παρουσιάστηκαν πειράματα  με τη χαρά των παιδιών να είναι εμφανή μιας και είναι σίγουρο ότι ο ενθουσιασμός για τα πειράματα με απλά υλικά δεν μπορεί να αντικατασταθεί από καμιά θεωρία, όσο καλά κι αν είναι αυτή γλωσσικά διατυπωμένη. Στο δεύτερο μέρος της ημερίδας ο ιατρός κ. Αμπατζίδης Ιορδάνης παρουσίασε βιωματικά με τη συμμετοχή δασκάλων θέματα, όπως: η αντιμετώπιση της υποθερμίας, η αντιμετώπιση του πνιγμού, πώς σταματάμε την αιμορραγία, τι κάνουμε στο δάγκωμα φιδιού και εντόμων και τι πρέπει να ξέρουμε για την αναφυλακτική αντίδραση. Είναι βασικό να θυμόμαστε ότι όταν τηλεφωνούμε στο ΕΚΑΒ (166) να μην ξεχνούμε να αναφέρουμε: Ποιος είσαι - Πού είσαι - Πόσοι είναι οι πάσχοντες - Πώς είναι οι πάσχοντες. Τέλος συζητήθηκαν μέσα από μελέτες περίπτωσης θέματα ενδοσχολικής βίας σχετικά με το τι είναι και τι δεν είναι ενδοσχολικός εκφοβισμός, τι μπορούν να κάνουν τα θύματα του εκφοβισμού, τι μπορούν να κάνουν οι θεατές του εκφοβισμού και η άμεση παρέμβαση των εκπαιδευτικών. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η επιθετική συμπεριφορά χαρακτηρίζεται ως εκφοβισμός, μόνο όταν συντρέχουν οι εξής δύο προϋποθέσεις: η πρόθεση των θυτών είναι να βλάψουν το θύμα και η αντίδραση των θυμάτων να είναι παθητική, υποδηλώνοντας φόβο και ανισότητα στη δύναμη. 

 

 IMG a  IMG b  IMG c
 IMG d  IMG e  IMG f

 

 3) Την Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2015  πραγματοποιήθηκε στο 5ο Δημ. Σχ. Πύργου επιμορφωτική συνάντηση με θέμα: "Το κειμενοκενρικό -Διαδικαστικό Μοντέλο Παραγωγής Γραπτού Λόγου στην Δ' τάξη Δημοτικού - Στρατηγικές κατανόησης κειμένων, Προσεγγίσεις της έννοιας του Κοινωνικού Σχολέιου, Παρουσίαση - πρόταση εφαρμογής της δράσης "Μικροί Λογοτέχνες σε ψηφιακές αφηγήσεις". Σκοπός του μοντέλου μέσα σε ένα πλαίσιο φθίνουσας καθοδήγησης είναι να αποχτήσουν οι μαθητές την ικανότητα αυτόνομα να παράγουν κείμενα κάθε είδους. Στα πλαίσια της εφαρμογής του προγράμματος του "Κοινωνικού Σχολείου" συζητήθηκαν οι δράσεις που έγιναν και προτάθηκαν οι επόμενες δράσεις. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί χωρίστηκαν σε ομάδες και με τη βοήθεια των επιμορφωτών κ. Σπηλιόπουλου Σπήλιου και κ. Τσακριλή Λάμπρου με αφορμή το κείμενο του ανθολογίου των Γ' - Δ' τάξεων "Η πτώση του φύλλου που το έλεγαν Φρέντυ", παρουσίασαν σε μορφή animation το περιεχόμενο του κειμένου. Οι μαθητές θα μπορούσαν με αφορμή το παραγόμενο υλικό να παίξουν την ιστορία του Φρέντυ χρησιμοποιώντας το σώμα, την κίνηση και την έκφραση καθώς και να φανταστούν τον Φρέντυ σε κάθε εποχή (να μαζέψουν ή να ζωγραφίσουν φύλλα διαφορετικών δέντρων και να φτιάξουν ένα κολάζ) 

   

 

2) Την Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2014 πραγματοποιήθηκε στο Δημ. Σχολείο Σκουροχωρίου η επιμορφωτική συνάντηση δικτύου εκπαιδευτικών της 2ης και 3ης Περιφέρειας Ηλείας με θέμα: «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο». Αρχικά έγινε παρουσίαση των μελών του δικτύου, στη συνέχεια προσεγγίστηκε το θέμα με καταιγισμό ιδεών, μιας και στην οργάνωση της έρευνας αυτή η τεχνική αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα βήματα. Ακολούθησε η δημιουργία υποθεμάτων και ερωτημάτων με αναφορά στις πηγές και στις μεθόδους που θα χρησιμοποιηθούν (Τι; Από ποιον; Πού; Πώς;). Ακολούθησε ο χωρισμός σε ομάδες και η επεξεργασία Φύλλων Εργασίας. Για τις ανάγκες επικοινωνίας και συνεργασίας του δικτύου δημιουργήθηκε Wikiκαι ζητήθηκε από τους εκπαιδευτικούς να αναρτήσουν τις θεματικές ενότητες με τις οποίες θα ασχοληθούν, όπως φαίνονται στον πιο κάτω πίνακα:

ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ»

2Η & 3Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΗΛΕΙΑΣ

ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ: ΖΕΥΛΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ? ΧΟΛΕΒΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΚΟΥΡΟΧΩΡΙΟΥ: Διαδικτυακά παιχνίδια - Αποξένωση.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΛΟΠΙΟΥ: O εαυτός μου στο διαδίκτυο/ Σερφάρω σε ασφαλή ?νερά?- Πληροφορούμαι, ψυχαγωγούμαι με κριτική σκέψη και σεβασμό στον εαυτό μου και στους άλλους.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΒΑΡΙΟΥ:  ?Είμαι εγώ ο αρχηγός και ο υπολογιστής βοηθός?.

 

6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ:  Internet και παιδί. Η επικοινωνία στο διαδίκτυο, οφέλη και κίνδυνοι.

 

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΟΠΟΥΛΟΥ: Ασφαλής πλοήγηση

3/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΕΙΜΑΔΙΟΥ: Η πολύωρη ενασχόληση του παιδιού στο διαδίκτυο και η επιρροή της στην προσωπικότητά του.

2Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ: Πολύωρη ενασχόληση με τον υπολογιστή, το διαδίκτυο και το Facebook

 

 1) Την Τετάρτη 3/9/2014, την Πέμπτη 4/9/2014 και την Πέμπτη 5/9/2014 πραγματοποιήθηκαν στο 5ο ? 4ο & 3ο Δημ. Σχ. Πύργου επιμορφωτικά σεμινάρια με θέμα: ?Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου - Στρατηγικές διδασκαλίας - Βασικές μεθοδολογικές επισημάνσεις - Το Κοινωνιόγραμμα, ως μέθοδος περιγραφής και αξιολόγησης των αλληλεπιδράσεων των μελών μιας ομάδας?. 

 

 

 Στα σεμινάρια οι εκπαιδευτικοί σε ομάδες ακολούθησαν τα βασικά στάδια δημιουργίας του κοινωνιογράμματος  ως οργάνου μέτρησης των σχέσεων μεταξύ των μελών μιας σχολικής ομάδας. Πρόκειται για μέθοδο που επιτρέπει τη διαμόρφωση γνώμης ως προς την κοινωνική αποδοχή συγκεκριμένων ατόμων και την κοινωνική σύνθεση της ομάδας. Επίσης, παρουσιάστηκαν στρατηγικές διδασκαλίας, όπως της άμεσης αποτελεσμαυικής διδασκαλίας, της κατευθυνόμενης διερεύνησης, της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας. Ο δάσκαλος/α κατά την ώρα του προγραμματισμού πρέπει να προσεγγίζει και να αναλύει το περιεχόμενο της διδακτικής ενότητας ακολουθώντας το σχήμα των ΒΑΣΙΚΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ( α. Συλλογή δεδομένων β. Οργάνωση Δεδομένων  γ. Ανάλυση Δεδομένων δ. Υπέρβαση Δεδομένων). Επίσης, παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν υποδείγματα προγραμματισμού της διδακτικής ενότητας και του τριμήνου ( Υπόδειγμα 1 - Υπόδειγμα 2 - Ενδεικτ. Περιγρ. Εικόνα Τάξης ).

 

Πρόσθετες πληροφορίες