Μπαλκίζας Ν., Κοσμίδου Ι., (2007),«Ο Κόσμος των
Χρωμάτων». Διαθεματική Προσέγγιση της Ελληνικής Ζωγραφικής του 19ου & 20ου
Αιώνα με τη Χρήση του Υπολογιστή.
Πτυχιακή Εργασία στα
πλαίσια του ΜΠΣ Πληροφορική στην Εκπαίδευση, Επόπτης Καθηγητής Α. Ράπτης,
Ε.Κ.Π.Α./Π.Τ.Δ.Ε.
Ανάγνωση
Μπαλκίζας Ν., (2007), Ψηφιακή Τέχνη: όταν η
τεχνολογία συναντά την τέχνη.
Εργασία στα πλαίσια
του ΜΠΣ Πληροφορική στην Εκπαίδευση, Υπεύθ. Καθηγητής Ι. Κεκές, Ε.Κ.Π.Α./Π.Τ.Δ.Ε.
e-Monalisa,
2007 (Σύνθεση).
Η εξελικτική πορεία της
καλλιτεχνικής δημιουργίας σηματοδοτείται από τις ανησυχίες και τις
αναζητήσεις του καλλιτέχνη. Συχνά αγωνιώδης, άλλοτε με πολλούς
προβληματισμούς, άλλοτε με σταθερότητα και σιγουριά, αλλά πάντα με πάθος,
συναίσθημα, γνησιότητα. Το ενδιαφέρον είναι να δει κανείς τη συνέχεια σε
όλες τις φάσεις της δουλειάς του, την εσωτερική του ανησυχία, τα ‘’βήματά’’
του, μέχρι την ολοκλήρωση, μέχρι το τέλος, μέχρι την επόμενη έμπνευση, μέχρι
την επόμενη ‘’αρχή’’…
Μπαλκίζας Ν., (2006),M.C. Escher: η σκέψη του
επιστήμονα, η ματιά του καλλιτέχνη…
Εργασία στα πλαίσια
του ΜΠΣ Πληροφορική στην Εκπαίδευση, Υπεύθ. Καθηγητής Ι. Κεκές, Ε.Κ.Π.Α./Π.Τ.Δ.Ε.
Ending
Brings Beginnings, 2006
Συχνά αναρωτιέσαι αν το τέλος ενός πράγματος είναι και το τέλος της
διαδρομής ή η αρχή ενός νέου πράγματος, η αρχή μιας καινούριας διαδρομής.
Η πορεία μας στη ζωή σηματοδοτείται από πολλές ενάρξεις, κάθε τόσο χαράσσουμε
νέες πορείες, αναζητάμε το μοναδικό, το άγνωστο, κάθε βήμα μας είναι βήμα
προς τη δική μας τελειότητα…
Ενίοτε, οι πορείες μας διακόπτονται, σταματάνε. Είναι το τέλος μιας εποχής,
ένα όριο… Όριο που μας καθορίζει, μας ενώνει με το παρελθόν, μας δεσμεύει με
το μέλλον.
Κι έτσι ξεκινάμε μια καινούρια πορεία, το άγνωστο πάλι μπροστά μας, το μοναδικό
πάλι στη σκέψη μας, η ματιά μας στραμμένη προς το επόμενο όριο που θα μας
καθορίσει ξανά και ξανά… μέχρι το επόμενο τέλος, μέχρι την επόμενη αρχή,
μέχρι το επόμενο όριο…
Μπαλκίζας Ν., (2005),
Εργασίες εξαμήνου στο μάθημα "Χρήση και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού
Λογισμικού", στα πλαίσια του ΜΠΣ Πληροφορική στην Εκπαίδευση, Υπεύθ.
Καθηγητής Ι. Κεκές, Ε.Κ.Π.Α./Π.Τ.Δ.Ε.
Ανάγνωση
Beyond Geometry, 2005
(Σύνθεση).
«Πέρα από τη Γεωμετρία▪
οφείλουμε ως δημιουργοί εκπαιδευτικού λογισμικού να αντικρίζουμε τα πράγματα
όχι μόνο από την ανάποδή τους πλευρά αλλά και από την αντίστροφη φορά τους,
πολύ δε περισσότερο από την αρνητική τους όψη. Η λογική του καθρέφτη, πολλές
φορές μας δείχνει μια άλλη διάσταση που μπορεί να μην την είχαμε φανταστεί
ποτέ. Η αρνητική διάσταση των πραγμάτων μας προσφέρει εναλλαγές. Εναλλαγές
που κάποτε μας βγάζουν από τα αδιέξοδά μας. Εκεί που η ημέρα εναλλάσσεται με
το σκοτάδι, τα χρώματα αναμιγνύονται με το λευκό και το μαύρο, οι σκιές
χάνονται στο φως που κι αυτό με τη σειρά του κρύβεται απ’ αυτές. Η ανάποδη
πλευρά είναι οι ανατροπές που συμβαίνουν στο μυαλό μας, οι ιδέες μας που μας
οδηγούν σε λύσεις αλλά και αδιέξοδα, οι σκέψεις που μας φέρνουν την
αμφιβολία ή την επιβεβαίωση, το πνεύμα μας που μας οδηγεί στην αμφισβήτηση ή
στην παραδοχή. Όπως ακριβώς ο Da Vinci αποτύπωνε τις σκέψεις του σε
καθρεφτική γραφή, ο Dalí μεταμόρφωνε τους κύκνους σε ελέφαντες και οι
‘’παραισθήσεις’’ του Escher μπέρδευαν συμμετρικά τα πουλιά με τα ψάρια.
Κάπως έτσι… ».
Μπαλκίζας Ν., (2005),
Εργασίες εξαμήνου στο μάθημα "Επιστημολογία και Γνωσιοθεωρία", στα πλαίσια
του ΜΠΣ Πληροφορική στην Εκπαίδευση, Υπεύθ. Καθηγητής Ι. Κεκές, Ε.Κ.Π.Α./Π.Τ.Δ.Ε.
Ανάγνωση
Leonardo da Vinci. The Proportions of the Human Figure (Vitruvian Man).1490. Pen, ink and watercolour over metalpoint. Gallerie dell’Accademia,
Venice, Italy.
Salvador Dalí.
The Hallucinogenic Toreador (Le toréro
hallucinogène).
Η Αφροδίτη της Μήλου. (Λεπτομέρεια).1968-70. Oil on
canvas, 398.8 x 299.7 cm, St. Petersburg (FL), The Salvador Dalí Museum.
«Η δημιουργία του εξώφυλλου οφείλεται στην έμπνευσή μου
από το γνωστό λογοτεχνικό βιβλίο ‘’ΚΩΔΙΚΑΣ DA VINCI’’ (Dan Brown, 2004). Σε
κάποια σελίδα του βιβλίου περιγράφεται η εικόνα του εξώφυλλου, με σύμβολα,
εικόνες, χαρακτηρισμούς...
Ωστόσο, σκοπός μου δεν ήταν να συνθέσω την ‘’εικόνα’’
της περιγραφής, αλλά να αποτυπώσω -κατά κάποιο τρόπο- στο εξώφυλλο τα όσα
δημιουργικά, ευφάνταστα, αλλά και απορίες προκλήθηκαν στο μυαλό μου,
διαβάζοντάς την. Αισθάνομαι, βέβαια, υποχρεωμένος να αναφέρω την πηγή της
έμπνευσής μου, αποδίδοντας στο συγγραφέα του συγκεκριμένου βιβλίου αυτό που
του ανήκει».
Εργασία στα πλαίσια
του Προγράμματος Επιμόρφωση και Εξειδίκευση Εκπαιδευτικών και Στελεχών
Γενικής Εκπαίδευσης, (με έμφαση στους εκπαιδευτικούς προσχολικής και
πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης) για Μαθητές με Προβλήματα Λόγου και Ομιλίας, Υπεύθ.
Καθηγητής Γ. Δράκος, Ε.Κ.Π.Α./Π.Τ.Δ.Ε.