Η στάση του δασκάλου 
Σημαντικό συστατικό στοιχείο της Παιδαγωγικής Ατμόσφαιρας της Σχολικής Τάξης αποτελεί η στάση του δασκάλου απέναντι στον κάθε μαθητή. Ως στάση του δασκάλου προς το μαθητή εννοείται ο τρόπος που αντιμετωπίζεται  ο δεύτερος από τον πρώτο. Η στάση εμπεριέχει το χαρακτήρα της συναισθηματικής, ασυνείδητης (ενστικτικής) ή συνειδητής (εξορθολογισμένης), διάθεσης του δασκάλου προς το μαθητή, η οποία εξελισσόμενη λαμβάνει τη διάσταση προδιάθεσης ή προκατάληψης του εκπαιδευτικού...     περισσότερα
 
Ο ανταγωνισμός
Πρόκειται για μια ενστικτική: α) Αμυντική (μαχητική) κινητοποίηση της προσωπικότητας του ατόμου απέναντι σ' αυτούς που θεωρεί ότι κινούνται απειλητικά σε βάρος του με σκοπό:
1. Να του υφαρπάσουν δίκαια που κοινωνικά και νομικά του είναι αναγνωρισμένα και
2. Να τον αποκλείσουν από τον κοινωνικό χώρο των ζωτικών του συμφερόντων και αυτονόητων δικαιωμάτων του...περισσότερα
 
Οι διδακτικές εκδρομές - επισκέψεις είναι το αποτελεσματικό διδακτικό μέσο ή η μοναδική διδακτική ευκαιρία που δίνει τη δυνατότητα στον εκπ/κό και τους μαθητές του να προσεγγίσουν το εξεταζόμενο θέμα - αντικείμενο στο φυσικό του χώρο και να το επεξεργαστούν ποικιλόμορφα και ποικιλότροπα. Πρόκειται για μια διδακτική δράση ή κατάσταση μάθησης - μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας - που εξασφαλίζει και παρέχει στους μαθητές μοναδικές ευκαιρίες για βιωματικές δραστηριότητες και εμπειρίες....περισσότερα

Οι διδακτικές εκδρομές  επισκέψεις
·
            
·
            
·
           
·

         
·
·
            
·
            

θεωρία και πράξη
Δραστηριότητες
Παιδαγωγική του Σχολείου
 
Δραστηριότητες που έχουν νόημα για το μαθητή
Πολλές σχολικές δραστηριότητες δεν έχουν νόημα για τους μαθητές επειδή δεν καταλαβαίνουν για ποιο λόγο τις κάνουν, ποιος είναι ο σκοπός τους και η χρησιμότητά τους. Ορισμένες φορές οι σχολικές δραστηριότητες δεν έχουν νόημα για τους μαθητές διότι ανήκουν σε διαφορετικό πολιτισμικό πλαίσιο. Πολλά σχολεία δεν είναι παρά κοινότητες όπου παιδιά από διαφορετικό πολι-

τισμικό περιβάλλον μαθαίνουν μαζί. Υπάρχουν συστηματικές πολιτισμικές
διαφορές στις πρακτικές, τις συνήθειες, τους κοινωνικούς ρόλους κλπ. που...περισσότερα
Παιδαγωγική του σχολείου

Ψυχολογία της μάθησης

Διδακτική μεθοδολογία
               
Εκπ/κές καινοτομίες
            

.............................
         


·
         
             
·
          
              
·
                
·
            
σελίδες     1   ½   2     επόμενη  
Αντώνης Παππού  2006 ,                 επικοινωνίας