Κρίσεις – Απόψεις των Σχολικών Συμβούλων ΠΕ11 για τη Φυσική Αγωγή στο “Νέο σχολείο”
.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Φυσικής Αγωγής στο πλαίσιο των καθηκόντων και των αρμοδιοτήτων τους, όπως καθορίζονται από το νόμο, κατέθεσαν στους αρμόδιους φορείς, τις κρίσεις και τις απόψεις τους από τη μέχρι τώρα εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος σπουδών του «Νέου Σχολείου» σε θέματα που δυσχεραίνουν την αποτελεσματική διεξαγωγή του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και την εκπλήρωση των σκοπών της.
? Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής αποτελεί ένα αυτόνομο επιστημονικό πεδίο και η όποια ενσωμάτωσή του σε άλλο διδακτικό/μαθησιακό πεδίο (όπως της Σ.Κ.Ζ.) περιορίζει την πολυδιάστατη και πολύπλευρη συμβολή του στην εκπαιδευτική διαδικασία.
? Η απώλεια της τρίτης ώρας Φυσικής Αγωγής στην Πρώτη (Α?) και Δευτέρα (Β?) τάξη των Γυμνασίων όπου εφαρμόζεται το πιλοτικό πρόγραμμα σπουδών του «Νέου Σχολείου», έρχεται σε αντίθεση με το ψήφισμα της 13ης Νοεμβρίου 2007, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου όπου ορίζεται και επεξηγείται σαφώς η αναγκαιότητα και ο ρόλος του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης συμπεριλαμβανομένου και του νηπιαγωγείου από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής.
? Σύμφωνα με την Γ4/745/18.12.84, για λόγους βιολογικούς και υγιεινής, πρέπει να αποφεύγεται να τοποθετείται το μάθημα της Φυσικής Αγωγής την τελευταία (διδακτική) ώρα του πρωινού και την πρώτη του απογευματινού κύκλου, για να μην περιορίζεται το δραστικό πεδίο του μαθήματος όσον αφορά τη φυσική δραστηριότητα των μαθητών/τριών.
? Οι αρμόδιοι φορείς /συντελεστές του νέου προγράμματος σπουδών επιζητούν την αρωγή των Σχολικών Συμβούλων στην εφαρμογή των προγραμμάτων του ?Νέου Σχολείου?. Για την ουσιαστική και αποτελεσματική εμπλοκή των Σχολικών Συμβούλων κρίνεται αναγκαία η συμμετοχή τους στην Β? και Γ΄ φάση της σχετικής επιμόρφωσης.
? Με την αξιοποίηση και την ευρεία χρήση των ΤΠΕ στο μάθημα της Φ.Α. όπως σαφώς αναφέρεται στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών, θεωρούμε αναγκαία την ένταξη του μαθήματος και τη συμμετοχή των Σχολικών Συμβούλων Φυσικής Αγωγής και των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής στην επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στις ΤΠΕ.
Κατεβάστε το πλήρες κείμενο εΔώ
.