Ποιήματα , οπτικοποιήσεις και πίνακες για την εκμάθηση ορθογραφικών κανόνων
Παρακάτω δίνεται χρήσιμο υλικό που μπορεί να βοηθήσει παιδιά που δυσκολεύονται στην ορθογραφία. Οι εικόνες που χρησιμοποίησα είναι από το διαδίκτυο:
Οπτικοποίηση για καταλήξεις ρημάτων
(Πηγή: http://www.prasinipriza.com/ https://www.youtube.com/watch?v=G_YO9vgDqgM)
Μνημονικοί κανόνες για ορθογραφία ρημάτων(http://www.prasinipriza.com/)
Μνημονικοί πίνακες ορθογραφίας (http://www.epimorfosi.edu.gr/ )
Διδασκαλία μεταφορικών εκφράσεων-ιδιωματισμών με εικόνες
Η κατανόηση των μεταφορών και των ιδιωματισμών στο λόγο από μαθητές με δυσκολίες, μπορεί να γίνει εύκολα με τη χρήση οπτικοποιήσεων και συγκεκριμένα εικόνων! Μπορούμε με τη βοήθεια του διαδικτύου να βρούμε οποιαδήποτε εικόνα και να "αναπαραστήσουμε" τη μεταφορική-ιδιωματική έκφραση που επιθυμούμε να διδάξουμε. Πολύ βοηθητική είναι και η κατηγοριοποίηση των ιδιωματισμών (ιδιωματισμοί σχετικά με τα ζώα, τα τρόφιμα κ.λπ. ). Παρακάτω δίνεται ενδεικτικό υλικό...
Διαβάστε περισσότερα: Διδασκαλία μεταφορικών εκφράσεων-ιδιωματισμών με εικόνες
Η αλφαβήτα και τα δίψηφα... αλλιώς
Η διδασκαλία της αλφαβήτου με τη χρήση πολυαισθητηριακής μεθόδου, σε συνδυασμό με την παραδοσιακή διδασκαλία, επιταχύνει τους ρυθμούς μάθησης παιδιών με δυσκολίες μάθησης, αλλά παρουσιάζει και ιδιάιτερο ενδιαφέρον για τα παιδιά χωρίς δυσκολίες. Τα παιδιά κατασκευάζουν, ατομικά ,τα γράμματα χρησιμοποιώντας υλικά των οποίων το αρχικό γράμμα είναι το γράμμα που θέλουμε να εμπεδωθεί ή τα συνδέουν με σχετικές εικόνες. Η κατασκευή είναι απλή : χρειαζόμαστε μόνο απλά χαρτόνια, κόλλα και φυσικά τα υλικά που θα επιλέξουμε. Με τον τρόπο αυτό ενεργοποιούμε όλες τις αισθήσεις των παιδιών, π.χ. μυρίζουμε το «Κ» της κανέλας, αγγίζουμε το «Υ» του υφάσματος, γευόμαστε το «Α» του αλατιού, βλέπουμε το «Γ» του γλάρου, ακούμε το «Τ» του τύμπανου!