2ο ΜΑΘΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
26 Νοε 2012 από admin
Πολυδεύκης Ασωνίτης
Μάθημα 2ο
26-11-2012
Α. Τεχνολογικά Μαθήματα
Πρέπει:
? Να αποκαλύπτουν τη δομή
? Να συμπεριλαμβάνουν τη διασύνδεση με τα άλλα μαθήματα
? Να ελέγχονται ως προς την παρούσα αλλά και τη μελλοντική σημασία τους
? Να δημιουργούν συνάφειες με:
*Τεχνική και οικονομία
*Τεχνολογία με κοινωνικό, πολιτισμικό και ιδιωτικό τομέα
*Τεχνική και περιβάλλον
*Τεχνική και επαγγελματική δραστηριότητα
Β. Μοντέλα Διδακτικής Τεχνολογικών
μαθημάτων
? Το τεχνολογικά προσανατολισμένο μοντέλο
? Το μοντέλο το προσανατολισμένο στην κοινωνία
? Το πολύ-προοπτικό μοντέλο
Β1. Το τεχνολογικά προσανατολισμένο μοντέλο
? Το μάθημα ως αυτόνομο περιεχόμενο
? Έλλειψη σύνδεσης με άλλα μαθήματα
? Ασύνδετη γνώση με την κοινωνία
Β2. Το προσανατολισμένο στην κοινωνία μοντέλο
? Κριτική αντιμετώπιση
? Στόχος η χειραφέτηση των νέων ανθρώπων
? Σύνδεση με οικονομία, περιβάλλον, παραγωγή
Β3. Το πολύ-προοπτικό μοντέλο
? Διαλεκτική θεώρηση
? Προσανατολισμός σε ανθρωπιστικές αρχές
? Πράξη, παρέμβαση, εναλλακτικές προτάσεις
Παράδειγμα: Η ρύπανση του περιβάλλοντος
1. Στόχοι
Κατευθυντήριοι μαθησιακοί στόχοι
*Οι μαθητές να κατανοήσουν τους σχετικούς όρους
* Να αντιληφθούν τα προβλήματα
*Να ευαισθητοποιηθούν
* Να αναπτύξουν στάσεις και συμπεριφορές
Γενικοί μαθησιακοί στόχοι
*Να αναλάβουν δράσεις
*Να επινοήσουν τρόπους αντιμετώπισης
*Να γίνουν ερευνητές
*Να παράγουν δικό τους έργο
Ειδικότερα:
*Γνωστικός τομέας (σκέψη, γνώση, αντιλήψεις, κατανόηση)
*Συναισθηματικός τομέας (συναισθήματα, πεποιθήσεις)
*Ψυχο-κινητικός τομέας (δεξιότητες, εφαρμογές, δημιουργία
Ειδικοί μαθησιακοί στόχοι
*Να γνωρίσουν τις επικίνδυνες χημικές ουσίες
*Να μάθουν τη διαδικασία δεντροφύτευσης
*Να μάθουν τα στάδια της ανακύκλωσης
)
2. Μέθοδος Πραγμάτωσης
· Ομαδοσυνεργατική
· Έρευνα Πεδίου
· Ερωτηματολόγιο
· Φωτογράφιση
· Με διάλεξη
· Με προσέγγιση βιβλιογραφίας
3. Η Οργάνωση της διδασκαλίας
Λέξεις κλειδιά (μόλυνση, κλιμματικές αλλαγές, φαινόμενο θερμοκηπίου)
· Ο εκπαιδευτικός φέρνει υλικό στην τάξη και προκαλεί συζήτηση (φωτογραφίες, άρθρα)
· Ο εκπαιδευτικός εξακτινώνει το θέμα εννοιολογικά με ιστόγραμμα και εννοιολογικό χάρτη
απόβλητα ατμοσφαιρική ρύπανση
μόλυνση
φαινόμενο θερμοκηπίου κλιματικές αλλαγές
· Ο εκπαιδευτiκός εξακτινώνει το θέμα διαθεματικά με άλλα μαθήματα
Κεντρική έννοια
Ρύπανση
Μαθήματα Σκοποί
Θρησκευτικά Οι μαθητές να μάθουν:
Ιστορία π.χ. Ρωμαϊκά λουτρά, Τα μέτρα ιστορικά
Γεωγραφία Χώρες με ΧΥΤΙ. Να δουν και άλλες χώρες.
Μαθηματικά
Τέχνη π.χ. Τούρκικα λουτρά-αρχιτεκτονική,
Να γνωρίσουν άλλες τεχνοτροπίες
5. Η αξιολόγηση
Τα φύλλα Εργασίας
*Ερωτήσεις κλειστού-ανοικτού τύπου
*Συμπλήρωσης κενού
*Αντιστοίχησης
*Εναλλακτικής απάντησης
6. Προβολή της εργασίας