ΠΕΚ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
5 Σεπ 2010 από admin
Οι ραγδαίες αλλαγές στον επιστημονικό, τεχνολογικό, οικονομικό, κοινωνικό και πολιτιστικό τομέα που χαρακτηρίζουν τη σύγχρονη εποχή καθιστούν επιτακτική την ανάγκη για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών προκειμένου να ανταποκριθούν στις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αυτό που αναζητά σήμερα ένας μαθητής είναι κατά πολύ διαφορετικό από τα δεδομένα του παρελθόντος, τα οποία διαμορφώνονταν ερήμην του. Η ρήση: "Πρώτα ο μαθητής" σηματοδοτεί την εστίαση της μάθησης στις ανάγκες και τις αναζητήσεις του σημερινού παιδιού και όχι στα ιδεοπλαστικά σχήματα του παρελθόντος τα οποία ουδεμία σχέση είχαν με την ψυχολογία και την προσληπτική δυνατότητά του.
Στόχος των ΠΕΚ είναι να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν στα νέα δεδομένα στο χώρο της εκπαίδευσης έτσι ώστε να προσδιορίσουν τους τρόπους, τις μεθόδους και τις διαδικασίες εκείνες που μεταμορφώνουν το μαθητής από παθητικό δέκτη σε ενεργό υποκείμενο με κριτική σκέψη και διερευνητική διάθεση απέναντι στην γνώση και την κοινωνική πραγματικότητα. Το πέρασμα από τη χειραγώγηση στην χειραφέτηση εκπαιδευτικού και μαθητή αποτελεί πρωταρχικό μέλημα.
Αυτό βέβαια το οποίο αποτέλεσε πεδίο ερωτημάτων σχετικά με τα ΠΕΚ είχε να κάνει με τη διαδικασία επιλογής των επιμορφωτών, το βαθμό της ετοιμότητά τους, το εύρος της ικανότητάς των στο να διδάξουν όλα τα μαθήματα τα οποία δήλωναν, το είδος της παρεχόμενης επιμόρφωσης, η άνιση κατανομή των ωρών διδασκαλίας, η έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με την κατανομή των ωρών των επιμορφωτών, η απουσία αρχικής-διαγνωστικής αξιολόγησης των επιμορφούμενων, η απουσία διαδικασίας κατατόπισης σε λειτουργικά ζητήματα.
Το ΠΕΚ Ιωαννίνων θα προσπαθήσει να κάνει ό, τι καλύτερο για να αντιμετωπισθούν τα παραπάνω ζητήματα. Η διαφάνεια, η ισοτιμία, η ενημέρωση, η κοινωνική λογοδοσία και η διαφύλαξη των διαδικασιών συμμετοχής θα αποτελέσουν τους βασικούς άξονες της λειτουργίας του.
Πολυδεύκης Ασωνίτης
Δρ. Επιστημών αγωγής
Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.
Υποδιευθυντής ΠΕΚ Ιωαννίνων