Ημερολόγιο καταστρώματος
για την εξ' αποστάσεως εκπαίδευση


14/3/2020:
Πρώτη επαφή με όσους γονείς είχαν δηλώσει το μέιλ τους στην αρχή του σχολικού έτους στη δασκάλα. Ενημερώθηκαν ότι στόχος της επικοινωνίας αυτής ήταν να έρθω σε μια πρώτη επαφή με τους μαθητές μου μέσω skype.

15/3/2020: Δημιούργησα ομάδα στο μέσεντζερ με όσους γονείς ανταποκρίθηκαν για να υπάρχει πιο άμεση επικοινωνία.

18/3/2020: Κλείσαμε το πρώτο ραντεβού τηλεδιάσκεψης και έδωσα οδηγίες για τη χρήση του Skype. Κατάφερα να μιλήσω με 10 από τους μαθητές μου Δ΄ τάξης. Ανέθεσα τις πρώτες αποστολές.

Στις αποστολές αυτές συμμετείχαν 12 από τους 17 μαθητές μου. Οι 11 έστειλαν τις εργασίες τους μέσω μέσεντζερ και ο ένας μέσω μέιλ.

20/3/2020: Οι γονείς προσπάθησαν φιλότιμα, κατέβασαν τα cisco webex meetings σύμφωνα με τις οδηγίες μου, όμως δεν καταφέραμε να το δουλέψουμε καλά στο κομμάτι της επικοινωνίας μας. Συνάντησα σε αυτήν την πλατφόρμα τρεις από τους μαθητές μου. Για τους υπόλοιπους αναγκάστηκα να λειτουργήσω το σκάιπ, κάπως καλύτερα αυτή τη φορά. Μίλησα αυτή τη φορά με 13 από τους 17 μαθητές μου, είπαμε τα νέα μας και περάσαμε πολύ ωραία. Τους ανέθεσα αυτή τη φορά 4 αποστολές στις οποίες συμμετείχαν οι 16 από τους 17.

24/3/2020: Συναντηθήκαμε στο σκάιπ με 16 από τους 17 μαθητές. Συζητήσαμε σαν να κάναμε πρωινό κύκλο. Μίλησα προσωπικά με τον καθένα και οι υπόλοιποι περίμεναν υπομονετικά τη σειρά τους με κλειστά μικρόφωνα, για να μην δημιουργείται περιττός θόρυβος. Έτσι είχαν όλοι την ευκαιρία να πουν τα νέα τους ή τις δυσκολίες τους σαν να ήμασταν στην τάξη και τα υπόλοιπα παιδιά άκουγαν.

Τους έδειξα μια παρουσίαση (με διαμερισμό οθόνης) σχετική με την 25η Μαρτίου και συζητήσαμε για την Ελληνική Επανάσταση.

Τους ανέθεσα 9 αποστολές στις οποίες συμμετείχαν 16 από τους 17. Η Μελίνα ζήτησε για την επόμενη φορά αποστολή σχετική με γυμναστική.

27/3/2020: Συναντηθήκαμε στο σκάιπ ΟΛΟΙ. Κάναμε "πρωινό κύκλο" και ύστερα συζητήσαμε για τυχόν προβλήματα, δυσκολίες, ανησυχίες, τι ευχαριστήθηκαν, τι τους δυσκόλεψε κλπ.

Τους έδειξα μια παρουσίαση με την ιστορία "Η χώρα των μεγάλων κουταλιών". Μελετήσαμε και επεξεργαστήκαμε νοηματικά την ιστορία. Μετά τους εξήγησα τις αποστολές. Αυτή τη φορά ήταν 9. 

Ύστερα μίλησα και με τους γονείς. Τους ενημέρωσα για την πλατφόρμα e-me που θα χρησιμοποιήσει το σχολείο μας. Αναμένω τις εγγραφές τους.

Τις επόμενες μέρες μέχρι την επόμενη τηλεδιάσκεψη τα παιδιά έκαναν τις αποστολές στο σπίτι τους φυσικά. Όταν τις τέλειωναν τις έβγαζαν φωτογραφίες και μου τις έστελναν με όποιον τρόπο βόλευε τον καθένα. Άλλος με μέιλ, άλλος στο σκάιπ, άλλος στο μέσεντζερ (οι περισσότεροι). Κάθε παιδί που ολοκλήρωνε, του έστελνα ένα προσωπικό μέιλ ανατροφοδότησης. Πού είχε λάθη, τι ήταν σωστό κλπ.

31/3/2020: Συναντηθήκαμε στο σκάιπ ΟΛΟΙ. Κάναμε "πρωινό κύκλο" και ύστερα συζητήσαμε για τυχόν προβλήματα, δυσκολίες, ανησυχίες, τι ευχαριστήθηκαν, τι τους δυσκόλεψε κλπ.

"Διαβάσαμε"-είδαμε την Εχθρόπιτα του Ντέρεκ Μάνσον. Τα παιδιά εξέφρασαν τα συναισθήματά τους και όλοι μαζί οδηγηθήκαμε στο συμπέρασμα ότι πρέπει να δίνουν στον άλλον την ευκαιρία να μας δείξει τον εαυτό του πριν πάρουμε την απόφαση να τον απομονώσουμε - να τον κάνουμε εχθρό μας. Ποιος ξέρει, ίσως έτσι αποδειχτεί ότι ταιριάζουμε και ότι αυτός που νομίζουμε εχθρό είναι ένας πιθανός φίλος.

Τους εξήγησα τις καινούριες αποστολές, τους έδειξα πώς να παίξουν τα παιχνίδια και συζητήσαμε για το μπούμεραγκ.

3/4/2020:  Συναντηθήκαμε στο σκάιπ ΟΛΟΙ. Κάναμε "πρωινό κύκλο" και ύστερα συζητήσαμε για τυχόν προβλήματα, δυσκολίες, ανησυχίες, τι ευχαριστήθηκαν, τι τους δυσκόλεψε κλπ. Η επικοινωνία σήμερα ήταν πραγματικά δύσκολη. Νομίζω περισσότερο οφειλόταν στην ταχύτητα του ίντερνετ που είχαν τα παιδιά από το σπίτι

Διαβάσαμε μαζί την Τελεία του Peter H. Reynolds. Εστιάσαμε στα συναισθήματα της κεντρικής ηρωίδας και στη σημασία της εμψύχωσης του ανθρώπου.

Συζητήσαμε για τον Πουαντιγισμό και την καλλιτέχνιδα Γιαγιόι Κουσάμα. Τους εξήγησα τις καινούριες αποστολές.

6/4/2020: Προσπαθήσαμε όλοι να μάθουμε το Webex. Κάναμε πολλές πρόβες με συναδέλφους, για να δούμε πώς λειτουργεί. Δοκιμαστικά τεστ κάναμε και με τους γονείς και το Σάββατο και την Κυριακή. Υπήρξαν πολλές δυσκολίες στο να συνδεθούν αρχικά. Άλλοι δεν μπορούσαν να μπουν, άλλοι δεν άκουγαν ή δεν έβλεπαν, άλλους δεν μπορούσα να τους δω εγώ, υπήρχαν συνδέσεις άσχημες κλ. Για να δούμε.

8/4/2020: Τηλεδιάσκεψη στο Webex. Τολμώ να πω ότι είχε μεγάλη επιτυχία! Μπορούσα να βλέπω όλα τα παιδιά στην οθόνη μου, πράγμα που διευκόλυνε πολύ την επικοινωνία. Κάθε φορά που ρωτούσα κάτι αμέσως έβλεπα την αντίδρασή τους και μπορούσα έτσι να δίνω τον λόγο ανάλογα με την περίπτωση. Μέχρι που σήκωναν και χέρι (πραγματικό) όπως στην τάξη τα μικρούλια μου και τους έδινα τον λόγο. Ενώ μετά από όλες αυτές τις τηλεδιασκέψεις έχουν μάθει πλέον μόνα τους να κλείνουν τα μικρόφωνα όταν δε μιλάνε, για να μη μικροφωνίζει το σύστημα. Ήταν μια πραγματικά καλή επικοινωνία.

Είπαμε τα νέα μας, συζητήσαμε τα αποτελέσματα των αποστολών τους, είδαμε βίντεο, ο Δημήτρης μας τραγούδησε το τραγούδι του κοροναϊού και όλοι μαζί τον χειροκροτήσαμε, ακούσαμε τραγούδια, μέχρι και παραγγελιές μου έκαναν! Τα παιδιά μου κάνουν πλέον και παραγγελίες στις δραστηριότητες. Ζητάνε να κάνουν αρκετά πράγματα για να γεμίσουν τον χρόνο τους. Τους άρεσε πολύ και η ζούμπα και, αν και αυτή τη φορά δεν τους είχα βάλει, αυτά τη ζήτησαν. Ζήτησαν μέχρι και μαγειρική να τους αναθέσω.

Σήμερα ήταν μια πραγματικά καλή ηλεκτρονική μέρα!

10/4/2020: Τηλεδιάσκεψη στο Webex. Τα πιτσιρίκια έμαθαν να σηκώνουν πλέον και το εικονικό χέρι της πλατφόρμας. Ωστόσο κάποια σήμερα είχαν προβλήματα σύνδεσης, αφού τους πέταγε έξω από το μάθημα, πράγμα που με ανάγκασε να κρατώ την τάξη ξεκλείδωτη για να μπορούν να ξαναμπαίνουν αυτοί που είχαν προβλήματα και συγχρόνως να κάνω το μάθημά μου.

Αυτό το μάθημα ήταν εορταστικό για το Πάσχα και οι αποστολές κινήθηκαν σε αυτό το πνεύμα.

14/4/2020: Τηλεδιάσκεψη στο Webex. Συζητήσαμε για τις πασχαλινές τους δραστηριότητες. Μας επισκέφτηκε στην εικονική μας τάξη και ο διευθυντής του σχολείου και ανταλλάξαμε ευχές.

Προσπάθησα να τους μάθω το whiteboard. Είναι ένα εργαλείο χρήσιμο που δίνει τη δυνατότητα στον δάσκαλο να βλέπει το προσωπικό "τετράδιο" του κάθε μαθητή. Σκοπεύω να το χρησιμοποιήσω κυρίως για μαθηματικές πράξεις.

 

22/4/2020: Τηλεδιάσκεψη στο Webex. Συζητήσαμε για τις πασχαλινές τους διακοπές.

Σήμερα προχώρησα σε παρακάτω μάθημα Ιστορίας "Η Μακεδονία, μια νέα ελληνική δύναμη". Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν πολύ καλά, αφού με τον ίδιο τρόπο (μέσω παρουσίασης) κάναμε και στο σχολείο το μάθημα.

Επίσης κάναμε επανάληψη στον κάθετο πολλαπλασιασμό. Άλλα παιδιά χρησιμοποίησαν χαρτί και μολύβι και άλλα τον πίνακα whiteboard.

Αυτή τη φορά το πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε ήταν ότι δεν μπορούσαν όλοι οι μαθητές να παρευρεθούν στην τηλεδιάσκεψη, αφού πλέον πολλοί κάνουν με τον ίδιο τρόπο και μαθήματα αγγλικών. Αυτό με ανάγκασε να παραδώσω δύο φορές τα ίδια μαθήματα, μία πρωί και μία απόγευμα. Δε συμμετείχαν στο μάθημα δύο μαθητές.

24/4/2020: Τηλεδιάσκεψη στο Webex και "πρωινός" κύκλος. Συζητήσαμε για τις δραστηριότητές τους και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν στις αποστολές τους.

Προχώρησα ένα παρακάτω μάθημα στη Γλώσσα διδάσκοντας τη "Φρουτοπία".

Στα μαθηματικά δίδαξα τον ελληνικό πολλαπλασιασμό τριψήφιο με τριψήφιο.

Στο μάθημα  συμμετείχαν 15 από τους 17 μαθητές.

28/4/2020: Τηλεδιάσκεψη στο Webex και "πρωινός" κύκλος. Συζητήσαμε για τις δραστηριότητές τους και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν στις αποστολές τους.

Προχωρήσαμε ένα παρακάτω μάθημα στην Ιστορία διδάσκοντας το κεφάλαιο "Ο Μ. Αλέξανδρος καταλαμβάνει τη Μ. Ασία και την Αίγυπτο".

Στο μάθημα δε συμμετείχαν δύο μαθητές.

29/4/2020: Τηλεδιάσκεψη στο Webex. Διόρθωση προηγούμενων ασκήσεων μαθηματικών.

Εργαστήκαμε πάνω στο κεφ. 35 των μαθηματικών "Διαχείριση αριθμών ως το 20.000".

Εξασκηθήκαμε και στον αλγόριθμο του ελληνικού πολλαπλασιασμού με τριψήφιους αριθμούς.

Το μάθημα κύλησε πολύ καλά. Αρχικά έλεγξα τις προηγούμενες ασκήσεις που τους είχα δώσει. Ρώτησα για το αποτέλεσμα που είχαν βρει, εντόπισα εκείνες τις πράξεις που είχαν κάνει λάθος κάποια από αυτά και τις έλυσα εγώ στην οθόνη με το annotator του Webex.  Για τις καινούριες ασκήσεις τους έδινα συγκεκριμένο χρόνο (όπως έκανα και στο σχολείο άλλωστε) και τα παιδιά τις έλυναν με τον νου τους, πάνω στο βιβλίο ή το τετράδιό τους. Ύστερα έβαζα κάποια από αυτά και ανακοίνωναν το αποτέλεσμα, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο έφτασαν σε αυτό. Ύστερα εγώ έγραφα τη λύση στην οθόνη και όποιος είχε λάθος διόρθωνε.

Στο μάθημα δε συμμετείχαν δύο μαθητές.

30/4/2020: Τηλεδιάσκεψη στο Webex. Διόρθωση προηγούμενων ασκήσεων μαθηματικών.

Εργαστήκαμε πάνω στο κεφ. της Γλώσσας "Τρύπωνας ο φαφαγάλος".

Το μάθημα κύλησε πολύ καλά. Συμμετείχαν 16 από τους 17 μαθητές.

5/5/2020: Τηλεδιάσκεψη στο Webex και "πρωινός" κύκλος.

Προχωρήσαμε ένα παρακάτω μάθημα στην Ιστορία διδάσκοντας το κεφάλαιο "Η πορεία του Μ. Αλεξάνδρου προς την Ινδία. Το τέλος της εκστρατείας".

Το μάθημα κύλησε πολύ καλά. Συμμετείχαν 15 από τους 17 μαθητές.

6/5/2020: Τηλεδιάσκεψη στο Webex και "πρωινός" κύκλος.

Διόρθωση προηγούμενων ασκήσεων μαθηματικών.  Εργαστήκαμε πάνω στο κεφ. 36 των μαθηματικών "Γνωρίζω τους αριθμούς ως το 100.000".

Εξασκηθήκαμε και στον αλγόριθμο του κάθετου πολλαπλασιασμού με τριψήφιους αριθμούς.

Το μάθημα κύλησε πολύ καλά. Συμμετείχαν 14 από τους 17 μαθητές.

7/5/2020: Τηλεδιάσκεψη στο Webex και "πρωινός" κύκλος.

Με την ευκαιρία της Γιορτής της Μητέρας συζητήσαμε με τα παιδιά για τη δύναμη της μητρικής αγάπης, τις σχέσεις τους με τις μαμάδες τους, τις βιολογικές και τις θετές μητέρες.

Συμμετείχαν 16 από τους 17 μαθητές.

12/5/2020: Τηλεδιάσκεψη στο Webex και "πρωινός" κύκλος.

Προχωρήσαμε ένα παρακάτω μάθημα στην Ιστορία διδάσκοντας το κεφάλαιο "Ο θάνατος του Μ. Αλεξάνδρου".

Το μάθημα κύλησε πολύ καλά. Συμμετείχαν 16 από τους 17 μαθητές.

13/5/2020: Τηλεδιάσκεψη στο Webex και "πρωινός" κύκλος.

Προχωρήσαμε σήμερα στο κεφ. 37 των Μαθηματικών "Γνωρίζω τους αριθμούς ως το 200.000"

Η διδασκαλία κύλησε ομαλά. Συμμετείχαν 15 από τους 17 μαθητές.

14/5/2020: Τηλεδιάσκεψη στο Webex και "πρωινός" κύκλος.

Εργαστήκαμε πάνω στο κεφ. της Γλώσσας "Όλου του κόσμου τα παιδιά".

Το μάθημα κύλησε ομαλά. Συμμετείχαν 16 από τους 17 μαθητές.

19/5/2020: Τηλεδιάσκεψη στο Webex και "πρωινός" κύκλος.

Προχωρήσαμε στο κεφ. της Ιστορίας "Η αυτοκρατορία του Μ. Αλεξάνδρου χωρίζεται".

Το μάθημα κύλησε ομαλά. Συμμετείχαν 16 από τους 17 μαθητές.

20/5/2020: Τηλεδιάσκεψη στο Webex και "πρωινός" κύκλος.

Διορθώσαμε τις προηγούμενες ασκήσεις και εργαστήκαμε πάνω στο κεφ. 38 των Μαθηματικών  "Διαχειρίζομαι προβλήματα".

Το μάθημα κύλησε ομαλά. Συμμετείχαν 15 από τους 17 μαθητές.

21/5/2020: Τηλεδιάσκεψη στο Webex και "πρωινός" κύκλος.  Λόγω της Ημέρας Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων συζητήσαμε σχετικά. Ευαισθητοποιηθήκαμε και σκεφτήκαμε τη συμπεριφορά μας απέναντι σε ανθρώπους που βρίσκονται σε κίνδυνο.

Εργαστήκαμε πάνω στο κεφ. της Γλώσσας "Το σχολείο του κόσμου".

Το μάθημα κύλησε ομαλά. Συμμετείχαν 16 από τους 17 μαθητές

26/5/2020: Τηλεδιάσκεψη στο Webex και "πρωινός" κύκλος.  Προχωρήσαμε στο κεφάλαιο της Ιστορίας "Ο Πύρρος, ο βασιλιάς της Ηπείρου".

Το μάθημα κύλησε ομαλά. Συμμετείχαν όλοι οι μαθητές

27/5/2020: Τηλεδιάσκεψη στο Webex και "πρωινός" κύκλος.

Διορθώσαμε τις προηγούμενες ασκήσεις και εργαστήκαμε πάνω στο κεφ. των Μαθηματικών  "Εκτιμώ και υπολογίζω με τον νου".

Το μάθημα κύλησε ομαλά. Συμμετείχαν όλοι οι μαθητές.

 

Δημιουργός Copyright © 2019-2020, Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 16/09/2023

 
 
counter free