ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΙΑ
Πλούσιος ή Στολισμένος ρυθμός (Ύστερη Κλασική Ι)

Ζωγράφος του Γάμου των Αθηνών, Κρίση Πάριδος


 

Κωδωνόσχημος κρατήρας ύψος 31 εκ., περ. 420-400 π.Χ., Βιέννη, Kunst Historisches Museum IV 1771

 

Στο κέντρο της α' πλευράς κάθεται ο Πάρης με ανατολίτικη αμφίεση ιδιαίτερα στολισμένη. Στο αριστερό του γόνατο στέκεται με άσπρη σάρκα ο φτερωτός Έρωτας. Η πρώτη θεά που καταφτάνει είναι η Αθηνά. Ακουμπά το δεξί της πόδι σε βράχο, κρατά το δόρυ της και προσπαθεί να πείσει τον Πάρη να τη διαλέξει ως την πιο όμορφη. Ακολουθεί η Αφροδίτη που κάθεται ενώ ένας φτερωτός Έρωτας τη στεφανώνει. Στη συνέχεια (μη ορατός στην φωτογραφία) εικονίζεται ο Ερμής. Αριστερά του Πάρη δύο γυναίκες, από τις οποίες η μία θα πρέπει να είναι η Ήρα.

 

Ζωγράφος του Γάμου των Αθηνών

 

Στη β' όψη εικονίζεται ο Απόλλωνας γυμνός και δαφνοστεφανωμένος να ακουμπά σε δέντρο δάφνης και να κρατά κλαδί δάφνης. Στα δεξιά του Απόλλωνα κάθεται η αδερφή του η Άρτεμη κρατώντας τόξο. Αριστερά του Απόλλωνα εικονίζονται τρεις θεές. Είναι η Αθηνά, η Αφροδίτη με δύο Έρωτες να πετούν γύρω της και στο τέλος η Ήρα, κρατώντας σκήπτρο.

 

Ζωγράφος του Γάμου των Αθηνών

 

Πηγές: Classical Art Research Centre and the Beazley Archive δεσμός Βιέννη, Kunst Historisches Museum δεσμός