ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΙΑ
Πλούσιος ή Στολισμένος ρυθμός (Ύστερη Κλασική Ι)

Ζωγράφος της Ειμαρμένης, Ελένη, Πάρης, Αφροδίτη


 

Αμφορέας Αμφορίσκος ύψος 18 εκ., περ. 420-410 π.Χ., Βερολίνο, Antikenmuseen Nr. 30036

 

Στο κέντρο της σύνθεσης η Ελένη κάθεται στα πόδια της Αφροδίτης. Η θεά φορά πέπλο και διάδημα στο κεφάλι και αγκαλιάζει με το δεξί χέρι την Ελένη προσπαθώντας να την πείσει ότι πρέπει να ακολουθήσει τον Πάρη. Η Ελένη φορά χιτώνα και στο κεφάλι μαντήλα. Έχει σκυμμένο το κεφάλι της και κοιτά γεμάτη ντροπή με τα μάτια χαμηλωμένα. Πίσω από την Ελένη η Πειθώ με καλάθι στο χέρι. Ακολουθούν δύο γυναίκες. Η τελευταία με τον σάκκο στα μαλλιά είναι η Νέμεση και αγκαλιάζει την άλλη (την Τύχη;) δείχνοντας με το χέρι προς την Ελένη, δηλώνοντας τι πρόκειται να ακολουθήσει μετά την αρπαγή της Ελένης. Πίσω από την Αφροδίτη ο φτερωτός Ίμερος αγκαλιάζει τον Πάρη. Δεξιότερα άλλες δύο γυναίκες. Η μία από αυτές είναι η Ειμαρμένη.

Στο αγγείο διακρίνονται οι επιγραφές: ΝΕΝΕΣΙΣ, [Τ]Υ[Χ]Ε, ΠΕ[Ι]Θ[Ω], ΑΦΡΟΔ[ΙΤΗ], ΙΜΕ[ΡΟΣ], ΕΙΜ(Α)Ρ[ΜΕΝΗ]

 

Ζωγράφος της Ειμαρμένης

 

Ζωγράφος της Ειμαρμένης

 

Πηγές: Classical Art Research Centre and the Beazley Archive δεσμός Βερολίνο, Antikenmuseen δεσμός Perseus δεσμός