Ευρωπαϊκό Σύστημα πιστωτικών μονάδων για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (ECVET)

Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Β? ΕΠΑ.Λ

Σχολικό έτος 2013-14

«Μελέτη και κατασκευή ψυκτικής μηχανής παραγωγής παγοκύβων»

 

A. Σκοποί του προγράμματος

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα έχει σαν σκοπό την απόκτηση εμπειρίας πάνω σε θέματα οργάνωσης μελέτης και κατασκευής μιας μηχανής παραγωγής, μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Η δραστηριότητα επίσης, στοχεύει στην παροχή και ανάπτυξη τεχνικών γνώσεων και δεξιοτήτων μέσα από δραστηριότητες κατασκευής και στην καλλιέργεια πνεύματος ομαδικότητας και συνεργασίας.

 Θεωρούμε ότι κάθε κατασκευαστική δραστηριότητα μέσα σε ? όσο το δυνατό - πραγματικές συνθήκες (χρονοδιάγραμμα εργασιών, όνομα εταιρίας,  εργασία ανά κατασκευαστικά τμήματα, εργασιακοί κανόνες κλπ)  ενεργοποιεί τη διάθεση των μαθητών για ουσιαστική συμμετοχή και μάθηση. Ως εκ τούτου, επιδιώκεται η ενίσχυση της αυτενέργειας, η καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας και ομαδικότητας και η δημιουργία γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων μέσα από διαδικασίες σχεδιασμού και κατασκευής. Ως απώτερος τέλος σκοπός επιδιώκεται η διαμόρφωση μια πιο ουσιαστικής αντίληψης για το επαγγελματικό προφίλ των συμμετεχόντων και η κατανόηση της ανάγκης βελτίωσης αυτού του προφίλ πριν την απόφοιτη και την ένταξη στην ? απαιτητικότερη από ποτέ ? αγορά εργασίας.

 Β. Στόχοι του προγράμματος

Το πρόγραμμα επικεντρώνεται σε στόχους ώστε οι μαθητές:

  • να μάθουν να την όλη διαδικασία κατασκευής μιας χειροκίνητης μηχανής (ιδέα, σχεδιασμός, κοστολόγιο, καταμερισμός εργασιών, δημιουργία τμημάτων, κατασκευή, τελικό αποτέλεσμα).
  • να αποκτήσουν και να εφαρμόζουν τεχνικές γνώσεις σχεδιασμού και κατασκευής
  • να τηρούν τους κανόνες ασφάλειας  και να χρησιμοποιούν τα Μέσα Ατομικής Προστασίας
  • να χρησιμοποιούν σωστά εργαλεία και μηχανήματα
  • να αναπτύσσουν δεξιότητες και ικανότητες μέσα από την κατασκευή.              

Γ. Γενική αναφορά δραστηριότητας

Η όλη διαδικασία έγινε με μορφή άτυπης επιχείρησης όχι στο πλαίσιο της εικονικής επιχείρησης για επιχειρηματική εξέλιξη ενός προϊόντος.  Η έμφαση δόθηκε περισσότερο στο κατασκευαστικό επίπεδο και οι ρόλοι ήταν σύμφωνα με οργανόγραμμα αποκλειστικά σε τμήματα παραγωγικής διαδικασίας και τεχνικού σχεδιασμού.

 Η ολομέλεια αποτελούταν από 14 μαθητές 6 από τον τομέα Γεωπονίας, 5 από τον τομέα Μηχανολογίας και 3 από τον τομέα Ηλεκτρολογίας. Οι μαθητές της Γεωπονίας ήταν φυσικό να μην ήταν οικείοι με το όλο εγχείρημα αλλά γρήγορα αφομοιώθηκαν στην όλη δραστηριότητα καθώς επέλεξαν ρόλους  σύμφωνα με τις ατομικές τους δεξιότητες.

 Η όλη δραστηριότητα ξεκίνησε το Νοέμβριο του 1014 και τελείωσε στις 14.05.2014 με παρουσίαση του έργου σε εκδήλωση στο χώρο του σχολείου. Σε όλο αυτό το διάστημα παράλληλα με την κατασκευή υπήρχε συνεχή καταγραφή ενεργειών και φωτογράφηση όλων των φάσεων κατασκευής. Αποτέλεσμα είναι η καταγραφή της συνολικής έκθεσης και ενός βίντεο που αναδεικνύονται τα μέλη του εγχειρήματος μέσα από τις φάσεις κατασκευής και το οποίο ? με τη σύμφωνη γνώμη όλων ? αναρτήθηκε στο διαδίκτυο.

 

Για να δείτε την συνολική έκθεση πατήστε εδώ.

 

 

Joomla templates by Joomlashine