Ευρωπαϊκό Σύστημα πιστωτικών μονάδων για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (ECVET)

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας 2014-15

 

Τίτλος: "Χουλιγκανισμός ? βία: Ιδεολογία ή απλός τρόπος έκφρασης;"

 

Το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας που πραγματοποιήθηκε σχολικό έτος 2013- 14 στο ΕΠΑ.Λ Κάτω Αχαΐας είχε θέμα τη βία και τις διάφορες μορφές της με εστίαση στο χουλιγκανισμό. Σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων  αφενός μεν σε θέματα  γηπεδικής βίας, προσπάθησε να διερευνήσει τα αίτια που οδηγούν σε αυτή, τους παράγοντες που την υποδαυλίζουν, και τους τρόπους αντιμετώπισης της.

Το πρόγραμμα από την αρχή προκάλεσε το ενδιαφέρον αρκετών μαθητών και η ολομέλεια απαρτίστηκε από 17 μαθητές. Η διάρκεια του προγράμματος ήταν από 10.11.2014 μέχρι 04.05. 2015. Αξίζει να σημειωθεί  πως το πρόγραμμα δεν περιορίστηκε μόνο στην αθλητική βία αλλά μέσω των δράσεων επιχειρήθηκε διασύνδεση και με άλλες μορφές βίας ιδιαίτερα της ενδοσχολικής. Κάτω από αυτό το πρίσμα, δημιουργήθηκε πληθώρα δράσεων όπου οι μαθητές αποκόμισαν σημαντικά ερεθίσματα για την γηπεδική βία αλλά και τη βία γενικότερα.

Οι δράσεις του προγράμματος ήταν οι ακόλουθες:

  • διαλέξεις για όλο το φάσμα του θέματος όπως το προφίλ της χουλιγκανικής συμπεριφοράς, η έκταση του φαινομένου, τα αίτια που το προκαλούν και το συντηρούν, οι παράγοντες που οδηγούν τους νέους σε ακραίες συμπεριφορές κλπ. Επίσης εστιάσαμε και σε άλλες μορφές βίας όπως το bullying.
  • ερωτηματολόγιο: Το ερωτηματολόγιο που δημιουργήθηκε αφορούσε τη βία ως αποτέλεσμα της εφηβικής συμπεριφοράς. Παρ όλο που η διασπορά του περιορίστηκε στο ΕΠΑΛ Κάτω Αχαΐας, τα συμπεράσματα που  παρήχθησαν ήταν πολύ χρήσιμα αποτελεί μια καλή μέθοδο διερεύνησης που οδηγεί στην εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων, όσον αφορά τις αιτίες εφηβικής βίας και τη στάση των εφήβων στη βία γενικότερα. Το ερωτηματολόγιο μάλιστα  ενσωματώθηκε σε σελίδα στο blog  όπου ο κάθε επισκέπτης μπορεί να απαντήσει.
  • δημιουργία ιστοχώρου (blog).  Η δράση αυτή αποφασίστηκε από την ολομέλεια με αρχικό σκοπό την ύπαρξη ενός χώρου συγκέντρωσης όλου του υλικού για το χουλιγκανισμό που αναζητήθηκε στο διαδίκτυο. Σε συνεργασία όμως με καθηγητά της Πληροφορικής, δημιουργήθηκε ένα αρκετά ενημερωμένο blog που ο επισκέπτης μπορεί να δει ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τη γηπεδική βία. Επιπλέον το blog εμπλουτίστηκε με διάφορα gadgets με τελικό αποτέλεσμα οι μαθητές να αποκομίσουν επιπλέον αρκετές γνώσεις σχετικά με τη δημιουργία ιστοχώρων.Το όνομα του blog  είναι http://www.exitviolence.blogspot.gr/

 

 

  • Παρουσίαση του προγράμματος στο 5ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας στην Πάτρα την 2.4. 15. Η μαθητική ομάδα παρουσίασε το blog και δημιουργήθηκε περίπτερο που κέντρισε το ενδιαφέρον πολλών επισκεπτών. Αυτό που επιχειρήθηκε στην περίπτωσή μας, είναι μια διασύνδεση του προγράμματος Αγωγής
    Υγείας με το Φεστιβάλ αυτό, σε μια προσπάθεια προώθησης των προγραμμάτων αυτών μέσω ψηφιακών τεχνημάτων. Με τον τρόπο αυτό προβάλλεται τόσο το πρόγραμμα ως διάχυση των αποτελεσμάτων του,  όσο και η όλη προσπάθεια της ολομέλειας για την υλοποίηση του.
    Τα οφέλη για τους συμμετέχοντες ήταν πολλαπλά. Οι μαθητές για πρώτη φορά είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν ένα δικό τους δημιούργημα μπροστά σε μεγάλο κοινό και υπό παρουσία Επίσης είχαν την ευκαιρία να δικτυωθούν και αν ανταλλάξουν απόψεις για τη βία και το bullying με αρκετούς επισκέπτες του περιπτέρου μας.

 

  • Παρουσίαση από τη μαθητική στα πλαίσια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του ΕΠΑΛ Κάτω Αχαΐας την 16.03.2015 για τη σχολική βία. Η παρουσίαση πέρα από το ενημερωτικό υλικό περιείχε βίντεο και υλικό από πρόσφατο περιστατικό σχολικής βίας στην Ελλάδα. Οι μαθητές παρακολούθησαν την όλη εκδήλωση με μεγάλο ενδιαφέρον και στο τέλος με ακολούθησε συζήτηση  για το bullying στην Ελλάδα.

  • Εικονική συνέντευξη: Πρόκειται για κάτι που άρεσε στους μαθητές. Η εικονική συνέντευξη είναι μια ερευνητική τεχνική που προφέρει χρήσιμα συμπεράσματα και μια αρκετά διεξοδική μελέτη και επεξεργασία των ερευνητικών ερωτημάτων. Στην δική μας περίπτωση η συνέντευξη με ένα χούλιγκαν προφανώς δεν ήταν άμεση, αλλά αντλήθηκε από το διαδίκτυο. Οι μαθητές από τα λεγόμενα των προσώπων κατέγραψαν ενδιαφέροντες παρατηρήσεις από τις οποίες μέσα από συζήτηση οδήγησαν σε δημιουργία αξιοσημείωτων συμπερασμάτων.
  • Παρουσίαση powerpoint για το χουλιγκανισμό που προβλήθηκε σε εκδήλωση εντός της ολομέλειας με την ολοκλήρωση του προγράμματος.

Αξιολογώντας το πρόγραμμα, θα πρέπει να συμπεράνουμε ότι σε γενικές γραμμές πέτυχε τους στόχους του. Λόγω των πολυποίκιλων δράσεων οι συμμετέχοντες μαθητές κατανόησαν κατ αρχή ότι ένα πρόγραμμα δεν είναι μια σειρά στείρων διαλέξεων αλλά ένα σύνολο δράσεων που αποσκοπά στην όσο το δυνατό σφαιρικότερη προσέγγιση και κατανόηση ενός θέματος. Για το  λόγο αυτό, υπήρχε ουσιαστική συμμετοχή και αναπτύχθηκε ένα δημιουργικό κλίμα συνεργασίας,  αλληλοκατανόησης και αλληλοσεβασμού. Όλοι μας μείναμε απόλυτα ευχαριστημένοι με την υπόσχεση να ανανεώσουνε τα ραντεβού μας για του χρόνου

  • Επισκεφτείτε το blog μας για το χουλιγκανισμό και τη  βία στο:  http://www.exitviolence.blogspot.gr/
  • Δείτε το βίντεο της παρουσίασης του ΕΠΑΛ Κάτω Αχαΐας στο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής δημιουργίας πατώντας εδώ.
  • Δείτε την παρουσίαση οδηγιών για τη δημιουργία blog όπως παρουσιάστηκαν στο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής δημιουργίας πατώντας εδώ  
  • Δείτε την παρουσίαση για τη σχολική  βία πατώντας  εδώ
  • Δείτε την παρουσίαση για το χουλιγκανισμό πατώντας εδώ
  • Για τη συνολική παρουσίαση του προγράμματος πατήστε εδώ

 

Joomla templates by Joomlashine