Brainwriting

Κερδίστε περισσότερα από τις ιδέες που κατατίθενται

Οι συνεδριάσεις για brainstorming χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία ιδεών και είναι γεγονός ότι, στο τέλος καταλήγουν με αρκετές λύσεις σε προβλήματα. Όμως, αυτό που συνήθως συμβαίνει είναι κάποιοι που έχουν πάντα ιδέες και ισχυρή προσωπικότητα να επηρεάζουν τους άλλους, οι οποίοι δεν ασχολούνται με το να έχουν τις δικές τους ιδέες, αλλά απλώς ακολουθούν τους πρώτους. Κάποιοι άλλοι έχουν χαμηλό προφίλ και διστάζουν να πάρουν τον λόγο ή απλώς φοβούνται ότι οι άλλοι θα απορρίψουν τις ιδέες τους...

Είναι εξίσου πιθανό, κάποιοι με ισχυρή προσωπικότητα να υπερασπίζονται με σθένος τις ιδέες τους και να μην ακούν τις ιδέες των άλλων. Έτσι, συχνά υπάρχουν άτομα σε μια ομάδα που περισσότερο απασχολούνται με το πώς θα υποστηρίξουν τις ιδέες τους και λιγότερο με το πώς θα έχουν περισσότερες. Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει ένα κλίμα ανταγωνισμού που δεν καταλήγει πάντα στην καλύτερη λύση, αλλά σε αυτή που υποστηρίχθηκε με το μεγαλύτερο σθένος.

Αν αντιμετωπίζετε τέτοια προβλήματα στην τάξη σας, πώς μπορείτε να τα λύσετε; Ο καλύτερος τρόπος είναι να εφαρμόσετε την τεχνική brainwriting. Αυτή η τεχνική επιτρέπει σε όσους συμμετέχουν να καταθέτουν τις ιδέες τους, χωρίς τα προηγούμενα εμπόδια.
 
Είναι εξίσου πιθανό να διαπιστώσετε ότι με αυτόν τον τρόπο έχετε στη διάθεσή σας περισσότερες ιδέες από την εφαρμογή του παραδοσιακού brainstorming, γιατί το brainstorming επιτρέπει μόνο σε έναν να μιλάει κάθε φορά, έτσι υπάρχει καθυστέρηση στην παραγωγή ιδεών από τους άλλους.
 
Αυτή η τεχνική επιταχύνει τις διαδικασίες, γιατί όλοι μετέχουν ταυτόχρονα τις ιδέες τους.
 

Πώς θα χρησιμοποιήσετε αυτή την τεχνική

 

  • Μοιράστε ένα φύλλο χαρτί στο οποίο θα υπάρχει ένα κενό για να γραφτεί το πρόβλημα στην κορυφή της σελίδας και έναν πίνακα με κενά κελιά από κάτω για να γραφτούν ιδέες για το πρόβλημα.
  • Προσδιορίστε με ακρίβεια τα προβλήματα (ή το πρόβλημα, αν είναι ένα)
  • Κάθε μαθητής γράφει στο φύλλο του το πρόβλημα που έχει να λύσει ( ή μπορεί να υπάρχει ένα πρόβλημα κοινό για όλους).
  • Κάθε μαθητής πρέπει να γράψει στο χαρτί του την ιδέα του για τη λύση του προβλήματος που έχει αναλάβει
  • Στη συνέχεια δίνει το φύλλο χαρτί στον διπλανό του, ο οποίος θα πρέπει να γράψει τη δική του λύση. Έτσι, όλοι παίρνουν το χαρτί του διπλανού τους.
  • Συνεχίζετε μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία και τα χαρτιά να περάσουν από όλους και όλοι να έχουν συμπληρώσει τη δική τους λύση σε κάθε φύλλο χαρτί.
Αν το πρόβλημα είναι κοινό για όλους, τότε όλοι γράφουν στα χαρτιά τους το πρόβλημα και στη συνέχεια καταγράφουν την ιδέα που σκέφτηκαν. Στο τέλος, συγκεντρώνονται τα φύλλα όλων και αξιολογούνται οι ιδέες που καταγράφτηκαν από τους συμμετέχοντες.
Tα βασικά χαρακτηριστικά αυτής της τεχνικής είναι:

Γρήγορο


X




Χρονοβόρο

 

Λογικό




X


  Ψυχολογικό

 

Ατομικό





X

Ομαδικό

 

Αδειοδοτημένο υπό τους όρους Creative Commons Attribution Non-commercial 3.0 License

Ioanna Komninou Athens 2012