«Μίμη να ένα τόπι? Άννα να ένα λάπι τόπι… – Φυσική Αγωγή και ΤΠΕ»
.
Ευρηματικότατη η προσαρμογή που έγινε σύμφωνα με τα νέα δεδομένα της σημερινής κοινωνίας που ζούμε στη συγκεκριμένη εικόνα του αναγνωστικού της Α΄ Δημοτικού. Το κείμενο δίνει την αφορμή για να τεθεί ένα σημαντικό ερώτημα: με την υποκινητικότητα που καταγράφεται στις μέρες μας είναι δυνατόν να προτείνεται η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στη Φυσική Αγωγή, τη στιγμή μάλιστα που ευρήματα σχετικών ερευνών ενισχύουν την άποψη πως η υπερβολική ενασχόληση με τις ΤΠΕ δημιουργεί διάφορα προβλήματα καθηλώνοντας για ώρες τους χρήστες σε μια καρέκλα μπροστά από έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή;
Αναλύοντας τον προβληματισμό που αναδύεται και στην προσπάθεια να δοθεί μια ολοκληρωμένη απάντηση οφείλεται να ληφθούν υπόψη οι παρακάτω παράγοντες:
- στο σύνολό τους οι επιστημονικές έρευνες έχουν καταγράψει μια θετική επίδραση των ΤΠΕ στη μάθηση, όταν γίνεται λογική χρήση και εντάσσονται σωστά στην εκπαιδευτική διαδικασία,
- τα περιβάλλοντα των ΤΠΕ είναι πολύ ελκυστικά προσελκύοντας το σύνολο των νέων εντός και εκτός σχολείου,
- τα νέα προγράμματα σπουδών (ΠΣ) προτείνουν την αξιοποίηση των ΤΠΕ και στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, τονίζοντας ότι ο απώτερος και ουσιαστικότερος στόχος τους είναι τα παιδιά να ενστερνιστούν αξίες και να αναπτύξουν συμπεριφορές, που θα τους επιτρέψουν να ενταχθούν αρμονικά και να λειτουργήσουν παραγωγικά στη σύγχρονη κοινωνία, αξιοποιώντας πολλούς παράγοντες πέραν αυτών που σχετίζονται άμεσα με το μάθημα της Φ. Α.,
- το σχολείο πρέπει να εναρμονιστεί με τις ραγδαίες εξελίξεις που υφίστανται σε όλους τους τομείς (επιστημονικό – τεχνολογικό – κοινωνικό) να επαναπροσδιορίσει και να αναβαθμίσει το ρόλο και τη λειτουργία του, ώστε να ανταποκρίνεται το δυνατόν εποικοδομητικότερα στα νέα δεδομένα,
- η Φυσική Αγωγή αποτελεί ένα πολυδιάστατο γνωστικό αντικείμενο που στοχεύει στην ισορροπημένη και ολιστική ανάπτυξη της προσωπικότητας των νέων και τους προετοιμάζει για να ανταποκρίνονται διαχρονικά στις ανάγκες της διαρκώς μεταβαλλόμενης κοινωνίας.
Περισσότερα εΔώ
Από το σεμινάριο των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής στη Ρόδο 7-12-2012
(για περισσότερες φωτογραφίες πατήστε πάνω στη φωτό)