Διάγραμμα διηγήματος, μια διδακτική δοκιμή για το «Πατέρα στο σπίτι» του Παπαδιαμάντη
Λένε ότι η έλλειψη πόρων ενεργοποιεί τη δημιουργική σκέψη. Το ίδιο, πιστεύω, συμβαίνει και με το δάσκαλο, όταν πρέπει να ανακαλύψει πόρους, περάσματα δηλαδή ή διαύλους επικοινωνίας με τους έφηβους μαθητές του στο μάθημα της Λογοτεχνίας. Σκέφτεται να βρει τρόπους να φέρει το μαθητή του κοντά στον Βιζυηνό ή στον Παπαδιαμάντη, χωρίς να τους θυσιάσει είτε φιλολογίζοντας είτε αγνοώντας τους. Πρέπει να επιστρατεύσει όχι μόνο τις γνώσεις του αλλά και την ευρηματικότητά του για να αποκαταστήσει μια δημιουργική σχέση του νέου ανθρώπου με το λογοτεχνικό κείμενο, όταν μάλιστα αυτό, έχοντας διανύσει χιλιόμετρα χρόνου, εφορμά ξαφνικά στη σχολική αίθουσα.
Για να διαβάσετε το άρθρο πατήστε εδώ.