Υλικό μέρους Πολιτιστικών προγραμμάτων που εφαρμόστηκαν σε σχολεία της Δ. Αττικής το σχολικό έτος 2018-19 με το συντονισμό της Δρ. Φουλίδης Ξανθίππης , Υπεύθυνης Πολιτιστικών Προγραμμάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ. Αττικής.
The role of vocational guidance, counselling and cultural activities in improving the educational climate of the school
Υλικό μέρους Πολιτιστικών προγραμμάτων που εφαρμόστηκαν σε σχολεία της Δ. Αττικής το σχολικό έτος 2018-19 με το συντονισμό της Δρ. Φουλίδης Ξανθίππης , Υπεύθυνης Πολιτιστικών Προγραμμάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ. Αττικής.
Πρακτικά του1ου Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου
Συμβουλευτική, Επαγγελματικός Προσανατολισμός
και Πολιτιστικές Δραστηριότητεςサ
Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου Erasmus+
«O ρόλος του επαγγελματικού προσανατολισμού, της συμβουλευτικής και των
πολιτιστικών δραστηριοτήτων στη βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος του σχολείου»
με τη συνεργασία της ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π.
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής
Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού (ΕΛΕΣΥΠ)
ΕΛΕΥΣΙΝΑ, 1-3 Μαρτίου 2019
ISBN 978-960-9552-59-2
Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής διοργανώνει σε συνεργασία με την ΕΛΕΣΥΠ το 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο με θέμα: «Συμβουλευτική, και Επαγγελματικός Προσανατολισμός Εκπαιδευτικές Πολιτιστικές Δραστηριότητες» στo Eργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Ελευσίνας (Ε.Ε.Ε.ΕΚ Ελευσίνας) και στο Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο Ελευσίνας στις 1, 2 και 3 Μαρτίου 2019. Το συνέδριο γίνεται στο πλαίσιο του έργου Erasmus+: «O ρόλος του επαγγελματικού προσανατολισμού, της συμβουλευτικής και των πολιτιστικών δραστηριοτήτων στη βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος του σχολείου».
Στόχοι του συνεδρίου
Το συνέδριο απευθύνεται σε:
Θεματικές Ενότητες
Οι εργασίες που θα υποβληθούν
Οι εργασίες που υποβάλλονται στο Συνέδριο χρειάζεται να είναι πρωτότυπες. Ο/η συγγραφέας ή οι συγγραφείς (έως 4 ανά εργασία) με την υποβολή μιας εργασίας δεσμεύονται ότι δεν έχουν δημοσιεύσει αλλού ή υποβάλει προς δημοσίευση, την ίδια ή παραλλαγή της. Οι εργασίες, σύμφωνα με τη διεθνή επιστημονική δεοντολογία, εγκρίνονται μετά από διαδικασία ανώνυμης κρίσης από δύο τουλάχιστον κριτές. Οι εργασίες κρίνονται αποκλειστικά με βάση τα επιστημονικά κριτήρια από την Επιστημονική Επιτροπή του Συνεδρίου και από Επιτροπή κριτών που θα αποτελείται από Μέλη Δ.Ε.Π Ελληνικών Πανεπιστημίων, Συντονιστές/στριες Εκπαιδευτικού Έργου, Διδάκτορες. Οι οδηγίες μορφοποίησης και υποβολής εργασιών έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του έργου Erasmus+: «O ρόλος του επαγγελματικού προσανατολισμού, της συμβουλευτικής και των πολιτιστικών δραστηριοτήτων στη βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος του σχολείου», που είναι http://users.sch.gr/etheolog/wordpress/
Επιζητούμενες εργασίες
Οι συγγραφείς θα καταθέσουν τον τίτλο και την περίληψη της εισήγησής τους (450-500 λέξεις) στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe3AhATfGBn5fnzRpO0ZuknE4Gl0VFVP3RRtjOsipIB7jAP2g/viewform μέχρι 25 Ιανουαρίου 2019
Εφόσον κριθεί θετικά από τις/τους κριτές και την παρουσιάσουν στο Συνέδριο, θα λάβουν βεβαίωση συμμετοχής. Στην περίπτωση που επιθυμούν η εργασία τους να συμπεριληφθεί στον τόμο των ηλεκτρονικών πρακτικών του Συνεδρίου είναι υποχρεωμένοι/ες μέσα σε μια εβδομάδα από την παρουσίαση της εργασίας στο Συνέδριο να στείλουν το πλήρες κείμενο σύμφωνα με τις συνεδριακές προδιαγραφές.
Αφορούν στην παρουσίαση πρωτότυπων ερευνητικών μελετών και εργασιών. Το τελικό κείμενο δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 10 σελίδες χωρίς τη βιβλιογραφία.
Αφορούν στην παρουσίαση μελετών και εργασιών που βρίσκονται σε εξέλιξη. Το κείμενο δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 2 σελίδες με ενδεικτική βιβλιογραφία.
Αφορούν εργασίες, έρευνες, δράσεις. Θα περιέχουν την κεντρική ιδέα, τη μεθοδολογία και τα βασικά ερωτήματα. Οι παρουσιάσεις αφίσας θα γίνουν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο και θα συνοδεύονται από οργανωμένη ομαδική συζήτηση. Οι αφίσες θα αποσταλούν εκτυπωμένες σε χαρτί μεγέθους A4.
Αφορούν κυρίως σε workshops παρουσίασης διδακτικών προσεγγίσεων. Θα πραγματοποιηθούν σε αίθουσες διδασκαλίας ή εργαστήρια Η/Υ και θα έχουν διάρκεια 1 – 2 ώρες. Οι εισηγητές/τριες είναι υποχρεωμένοι/ες να υποβάλλουν φύλλα εργασίας ή άλλο εκπαιδευτικό υλικό που θα αξιοποιήσουν.
Αφορούν εισηγήσεις όλων των παραπάνω κατηγοριών για την παρουσίαση των οποίων οι συγγραφείς τους αδυνατούν να παραστούν στις εργασίες του Συνεδρίου και τους δίνεται η δυνατότητα της εξ αποστάσεως παρουσίασης.
Κρίσιμες Ημερομηνίες
Εγγραφή
Η εγγραφή στο συνέδριο είναι δωρεάν και γίνεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe3AhATfGBn5fnzRpO0ZuknE4Gl0VFVP3RRtjOsipIB7jAP2g/viewform
Στους/ στις συνέδρους παρέχεται: φάκελος του Συνεδρίου, βεβαίωση εισήγησης, βεβαίωση παρακολούθησης, τα Πρακτικά του Συνεδρίου σε ηλεκτρονική μορφή (ISBN)
Ενημέρωση για το συνέδριο (ανακοινώσεις, επιτροπές, διαδικασία υποβολής εργασιών και εγγραφής των συνέδρων) παρέχεται στην ιστοσελίδα του έργου Erasmus+: «O ρόλος του επαγγελματικού προσανατολισμού, της συμβουλευτικής και των πολιτιστικών δραστηριοτήτων στη βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος του σχολείου», που είναι http://users.sch.gr/etheolog/wordpress/
Πληροφορίες: Ξ.Φουλίδη, Ε. Θεολογής
Τηλέφωνο: 210-5545391
ηλ. ταχυδρομείο: politistika@dide-dytik.att.sch.gr
Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής διοργανώνει σε συνεργασία με την ΕΛΕΣΥΠ το 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο με θέμα: «Συμβουλευτική, και Επαγγελματικός Προσανατολισμός Εκπαιδευτικές Πολιτιστικές Δραστηριότητες» στo Eργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Ελευσίνας (Ε.Ε.Ε.ΕΚ Ελευσίνας) και στο Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο Ελευσίνας στις 1, 2 και 3 Μαρτίου 2019. Το συνέδριο γίνεται στο πλαίσιο του έργου Erasmus+: «O ρόλος του επαγγελματικού προσανατολισμού, της συμβουλευτικής και των πολιτιστικών δραστηριοτήτων στη βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος του σχολείου».
Στόχοι του συνεδρίου
Το συνέδριο απευθύνεται σε:
Θεματικές Ενότητες
Οι εργασίες που θα υποβληθούν
Οι εργασίες που υποβάλλονται στο Συνέδριο χρειάζεται να είναι πρωτότυπες. Ο/η συγγραφέας ή οι συγγραφείς (έως 4 ανά εργασία) με την υποβολή μιας εργασίας δεσμεύονται ότι δεν έχουν δημοσιεύσει αλλού ή υποβάλει προς δημοσίευση, την ίδια ή παραλλαγή της. Οι εργασίες, σύμφωνα με τη διεθνή επιστημονική δεοντολογία, εγκρίνονται μετά από διαδικασία ανώνυμης κρίσης από δύο τουλάχιστον κριτές. Οι εργασίες κρίνονται αποκλειστικά με βάση τα επιστημονικά κριτήρια από την Επιστημονική Επιτροπή του Συνεδρίου και από Επιτροπή κριτών που θα αποτελείται από Μέλη Δ.Ε.Π Ελληνικών Πανεπιστημίων, Σχολικούς Συμβούλους, Διδάκτορες. Οι οδηγίες μορφοποίησης και υποβολής εργασιών έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του έργου Erasmus+: «O ρόλος του επαγγελματικού προσανατολισμού, της συμβουλευτικής και των πολιτιστικών δραστηριοτήτων στη βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος του σχολείου», που είναι http://users.sch.gr/etheolog/wordpress/
Επιζητούμενες εργασίες
Οι συγγραφείς θα καταθέσουν τον τίτλο και την περίληψη της εισήγησής τους (450-500 λέξεις) στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe3AhATfGBn5fnzRpO0ZuknE4Gl0VFVP3RRtjOsipIB7jAP2g/viewform μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2018
Εφόσον κριθεί θετικά από τις/τους κριτές και την παρουσιάσουν στο Συνέδριο, θα λάβουν βεβαίωση συμμετοχής. Στην περίπτωση που επιθυμούν η εργασία τους να συμπεριληφθεί στον τόμο των ηλεκτρονικών πρακτικών του Συνεδρίου είναι υποχρεωμένοι/ες μέσα σε μια εβδομάδα από την παρουσίαση της εργασίας στο Συνέδριο να στείλουν το πλήρες κείμενο σύμφωνα με τις συνεδριακές προδιαγραφές.
Αφορούν στην παρουσίαση πρωτότυπων ερευνητικών μελετών και εργασιών. Το τελικό κείμενο δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 10 σελίδες χωρίς τη βιβλιογραφία.
Αφορούν στην παρουσίαση μελετών και εργασιών που βρίσκονται σε εξέλιξη. Το κείμενο δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 2 σελίδες με ενδεικτική βιβλιογραφία.
Αφορούν εργασίες, έρευνες, δράσεις. Θα περιέχουν την κεντρική ιδέα, τη μεθοδολογία και τα βασικά ερωτήματα. Οι παρουσιάσεις αφίσας θα γίνουν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο και θα συνοδεύονται από οργανωμένη ομαδική συζήτηση. Οι αφίσες θα αποσταλούν εκτυπωμένες σε χαρτί μεγέθους A4.
Αφορούν κυρίως σε workshops παρουσίασης διδακτικών προσεγγίσεων. Θα πραγματοποιηθούν σε αίθουσες διδασκαλίας ή εργαστήρια Η/Υ και θα έχουν διάρκεια 1 – 2 ώρες. Οι εισηγητές/τριες είναι υποχρεωμένοι/ες να υποβάλλουν φύλλα εργασίας ή άλλο εκπαιδευτικό υλικό που θα αξιοποιήσουν.
Αφορούν εισηγήσεις όλων των παραπάνω κατηγοριών για την παρουσίαση των οποίων οι συγγραφείς τους αδυνατούν να παραστούν στις εργασίες του Συνεδρίου και τους δίνεται η δυνατότητα της εξ αποστάσεως παρουσίασης.
Κρίσιμες Ημερομηνίες
Εγγραφή
Η εγγραφή στο συνέδριο είναι δωρεάν και γίνεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe3AhATfGBn5fnzRpO0ZuknE4Gl0VFVP3RRtjOsipIB7jAP2g/viewform
Στους/ στις συνέδρους παρέχεται: φάκελος του Συνεδρίου, βεβαίωση εισήγησης, βεβαίωση παρακολούθησης, τα Πρακτικά του Συνεδρίου σε ηλεκτρονική μορφή (ISBN)
Ενημέρωση για το συνέδριο (ανακοινώσεις, επιτροπές, διαδικασία υποβολής εργασιών και εγγραφής των συνέδρων) παρέχεται στην ιστοσελίδα του έργου Erasmus+: «O ρόλος του επαγγελματικού προσανατολισμού, της συμβουλευτικής και των πολιτιστικών δραστηριοτήτων στη βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος του σχολείου», που είναι http://users.sch.gr/etheolog/wordpress/
Πληροφορίες: Ξ.Φουλίδη, Ε. Θεολογής
Τηλέφωνο: 210-5545391
ηλ. ταχυδρομείο: politistika@dide-dytik.att.sch.gr
Η Οργανωτική Επιτροπή
Ξενοφών Βαμβακερός
Καλαϊτζόγλου Ελευθέριος
Κάτων Βαζαίος, Ναυσικά Μπάζα
Μαρία Βλαχοπούλου, Αλεξάνδρα Ανωγειανάκη
Η Επιστημονική Επιτροπή
Μαρία Γκασούκα, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Βασιλική Χρυσανθοπούλου, ΕΚΠΑ
Ξενοφών Βαμβακερός, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής
Γιώργος Κούζας, ΕΚΠΑ
Δρ Αναστασία Παμουκτσόγλου, π. πάρεδρος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ερευνήτρια- συγγραφέας
Καλούρη Ουρανία, Καθηγήτρια Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ)
Κατσαμπούρη Φωτεινή, Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών, Σύμβουλος Προσανατολισμού
Μαστοράκη Έλενα, Σύμβουλος Προσανατολισμού (MASW, PhDc)
Μπότου Αναστασία, Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών, Σχολική Σύμβουλο
Κατσίγιαννη Ευγενία, Υπεύθυνη ΣΕΠ, ΚΕΣΥΠ Λαμίας (MΔΕ)
Γεωργία Αθανασοπούλου, Σχολική Σύμβουλος ΠΕ05
Γεώργιος Παυλικάκης, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04
Δρ. Nίκος Μποζίνης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου
Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης,Εκπαιδευτικός – Ερευνητής, Αντιπρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.
Τσέργας Νικόλαος, Επίκουρος καθηγητής Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Καλαβά-Μυλωνά Νίνα, Δρ. Συμβουλευτικής & Επ. Προσανατολισμού
Κοντζίνου Ιωάννα, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας, εκπ/κός, M.Sc.
Κοτσιαφίτου Αναστασία, Υπεύθυνη ΚΕ.ΣΥ.Π ΠΑΤΗΣΙΩΝ, Καθηγήτρια Θεολόγος, Φιλόλογος, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων, Msc Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Φιλοσοφίας ΕΚΠΑ
Αντωνίου Θεόδωρος, Δρ. Επιστήμες Αγωγής
Κοτσιφάκος Δημήτριος, απόφοιτος Α-ΤΕΙ Αθηνών, απόφοιτος ΕΠΠΑΙΚ
Αναστάσιος Βιολέτης, Διευθυντής του 1ου ΓΕΛ Άνω Λιοσίων
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΞΕΝΟΦΩΝ Α. ΒΑΜΒΑΚΕΡΟΣ
Eσωτερική διανομή
Φ. Πολιτιστικών Θεμάτων
Επιμορφωτικό Σεμινάριο στο 2ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων με θέμα: «Ανάπτυξη κινήτρων στη σχολική τάξη»
ΤΟΠΟΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ: ΣΕΒΙΛΛΗ (ΙΣΠΑΝΙΑ)
ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: idevelop
ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ: 14/05/2018-18/05/2018
ΤΙΤΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
«ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ»
ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ:
ΕΛΛΑΔΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΑΥΣΤΡΙΑ,
ΕΣΘΟΝΙΑ, ΚΡΟΑΤΙΑ, ΣΛΟΒΑΚΙΑ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ: 10
Οργάνωση σεμιναρίου με θέμα: «Καινοτόμες προσεγγίσεις στη μάθηση» στο 3ο ΓΕΛ Άνω Λιοσίων στο πλαίσιο του έργου erasmus+ : «Ο ρόλος του επαγγελματικού προσανατολισμού, της συμβουλευτικής και των πολιτιστικών δραστηριοτήτων στη
βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος του σχολείου» στις 29/03/2018.
Συνεργασία
Για τη δημιουργία της παρουσίασης αξιοποιήθηκε υλικό από το σεμινάριο “A Satisfying School Experience: Strategies and Skills”, το οποίο παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί στην Φλωρεντία, Ιταλία στα πλαίσια δράσης Erasmus+.
Florence Seminar-Collaboration
The Transformational Teacher
Ο Μετασχηματιστικός Εκπαιδευτικός
Μία Ικανοποιητική Σχολική Εμπειρία,
Φλωρεντία, Μάιος 2018
Το διδακτικό αυτό σενάριο αξιοποιεί την τεχνική των Έξι Καπέλων Σκέψης του Edward de Bono, η οποία με τη χρήση εικαστικών κατασκευών, ζωγραφικής, θεάτρου, ποίησης και τραγουδιού, δηλαδή με ανακαλυπτικό, πρωτότυπο, βιωματικό και διαθεματικό τρόπο εκμάθησης προσανατολίζει τους/τις μαθητές/τριες στην επίλυση προβλημάτων. Η διδακτική ενότητα έχει υλοποιηθεί στη διαθεματική ερευνητική εργασία (project) της Α΄ Γενικού Λυκείου, όπως και στο ΣΕΠ της Α΄ τάξης του Επαγγελματικού Λυκείου. Αντίστοιχη εφαρμογή υλοποιείται και στις τάξεις του Γυμνασίου, σε συνδυασμό με τις εκπαιδευτικές δράσεις στα πολιτιστικά θέματα. Επιγραμματικά, οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε έξι ομάδες, στις οποίες τίθεται ένα πρόβλημα και ακολουθεί δρώμενο σχετικό με την επίλυσή του. Σε επόμενη φάση, οι ομάδες κατασκευάζουν ταμπλό με ζωγραφιές-σχήματα-λέξεις-ποιήματα σχετικό με το χρώμα του καπέλου τους, που το παρουσιάζουν στην ολομέλεια. Στο τέλος οι ομάδες καλούνται να προβληματιστούν σχετικά με την εφαρμογή της μεθόδου και σε άλλα προβλήματα που τις απασχολούν.
Υλοποίηση δράσεων διδακτικού σεναρίου, στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus+ : «Επίλυση προβλημάτων με τη μέθοδο των έξι καπέλων σκέψης», πραγματοποιήθηκαν: