ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ
Η ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΔΙΔΕΤΑΙ ΜΕ ΑΓΩΓΗ
Τα υλικά με τα οποία πραγματοποιήσαμε εμείς το πείραμα ήταν: ένα κομμάτι σύρμα, ένα κερί, μια πένσα, λίγη πλαστελίνη.
Παρατήρηση: Καθώς θερμαίνω την άκρη της βελόνας, τα κομματάκια κεριού λιώνουν και πέφτουν. Πρώτο πέφτει το κομματάκι του κεριού που βρίσκεται κοντά στη φλόγα και τελευταίο αυτό που βρίσκεται κοντά στο χέρι μου.
Η ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΜΕ ΡΕΥΜΑΤΑ
Υλικά που χρησιμοποιήσαμε: 1 δοχείο,1 μπουκάλι, 1 κομμάτι από χαρτόνι, κόκκινη νερομπογιά
Παρατήρηση: Το χρωματισμένο νερό ανεβαίνει από το δοχείο στο μπουκάλι.
Τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε: 2 μπαλόνια, 3 δοχεία
Παρατήρηση: Το μπαλόνι με το ζεστό νερό επιπλέει στο δοχείο με το νερό. Το μπαλόνι με το κρύο νερό βυθίζεται στο δοχείο με το νερό.
ΦΥΤΑ
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΦΥΤΟΥ
Δραστηριότητα: «Ενώνω τα μέρη του φυτού»
Οι μαθητές ζωγραφίζουν δικά τους φυτά στα οποία είναι ευδιάκριτα :η ρίζα, ο βλαστός και τα φύλλα.
Χωρισμένοι σε 4 ομάδες οι μαθητές κόβουν τις ζωγραφιές τους, ώστε να κοπούν τα 3 μέρη του φυτού. Κάθε ομάδα ανακατεύει τα κομμάτια και τα δίνει στους μαθητές μιας άλλης ομάδας με σκοπό να συναρμολογηθούν όσο πιο γρήγορα γίνεται. Νικήτρια είναι η πιο γρήγορη ομάδα!!!
Η ΑΝΑΠΝΟΗ
Υλικά που χρησιμοποιήσαμε: ποτήρι, ασβεστόνερο, καλαμάκι
Παρατήρηση: Το ασβεστόνερο στο ποτήρι θολώνει, όταν φυσώ μέσα σ’αυτό.
Υλικά που χρησιμοποιήσαμε: 2 μπουκάλια, μαϊντανό, ασβεστόνερο
Παρατήρηση: Το ασβεστόνερο στο μπουκάλι με το μαϊντανό θολώνει.
Η ΔΙΑΠΝΟΗ
Υλικά που χρησιμοποιήσαμε: 2 δοχεία, νερό, κλαδιά ελιάς,λάδι
Παρατήρηση: Ο βλαστός που έχει φύλλα έχει αποβάλει νερό στο περιβάλλον. Η στάθμη στο μπουκάλι έχει κατέβει. Στο άλλο μπουκάλι η στάθμη δεν έχει κατέβει.
Υλικά που χρησιμοποιήσαμε: 4 μπουκάλια, νερό, κλαδιά ελιάς, λάδι
Παρατήρηση: Η στάθμη στο τέταρτο μπουκάλι έχει κατέβει πολύ, στο δεύτερο έχει κατέβει αρκετά, στο πρώτο έχει κατέβει πολύ λίγο, ενώ στο τρίτο καθόλου.
ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ
Ο ΜΑΓΝΗΤΗΣ
Παρατήρηση: Ο μαγνήτης έλκει τους συνδετήρες από απόσταση.
Παρατήρηση: Ο μαγνήτης έλκει τους συνδετήρες με επαφή.
Ο ΜΑΓΝΗΤΗΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΕΤΑΙ
(Δε διαθέταμε ραβδόμορφους μαγνήτες, αλλά έγιναν οι απαραίτητες επεξηγήσεις πριν ξεκινήσει το πείραμα με τους μαγνήτες των φωτογραφιών.)
Παρατήρηση: Όταν πλησιάζω δύο πόλους με το ίδιο χρώμα, απομακρύνονται. Όταν πλησιάζω δύο πόλους με διαφορετικό χρώμα, πλησιάζουν.
Απάντηση: Για να μετακινήσω το μαγνήτη που βρίσκεται πάνω στα καλαμάκια χωρίς να τον αγγίξω, αρκεί να πλησιάσω έναν άλλον μαγνήτη.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ ΣΤΟΝ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟ- Ο ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΗΣ
Παρατήρηση: Όταν πλησιάζω τον μαγνήτη στην πυξίδα, η μαγνητική βελόνα της πυξίδας γυρίζει.
Παρατήρηση: Η μαγνητική βελόνα της πυξίδας περιστρέφεται όταν ένα καλώδιο τυλιγμένο γύρω από μια πυξίδα είναι συνδεδεμένο με μπαταρία.
ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Η ΑΝΑΠΝΟΗ
Παρατήρηση: Δεν έχουν όλα τα μπαλόνια που φουσκώσαμε το ίδιο μέγεθος.
Παρατήρηση: Σε κατάσταση ηρεμίας αναπνέω περίπου 30 φορές το λεπτό.
Μετά από τροχάδην αναπνέω περίπου 50 φορές το λεπτό.
ΦΩΣ
ΤΟ ΜΑΤΙ ΜΑΣ
Παρατήρηση: Οι σταγόνες φτάνουν ως το φρύδι και κυλάνε στο πλάι χωρίς να μπούνε στο μάτι.