ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ

Η ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΔΙΔΕΤΑΙ ΜΕ ΑΓΩΓΗ

Τα υλικά με τα οποία πραγματοποιήσαμε εμείς το πείραμα ήταν: ένα κομμάτι σύρμα, ένα κερί, μια πένσα, λίγη πλαστελίνη.

10751831_10152753874563886_332592070_n
Στάζουμε σταγόνες από κερί.
10743816_10152753875008886_1599189595_n
Με την πένσα κρατάμε το σύρμα.
10752111_10152753874773886_1378348502_n
Στερεώνουμε το κερί με πλαστελίνη.
10748708_10152753875218886_1713103945_n
Θερμαίνουμε τη μια άκρη της βελόνας και παρατηρούμε.

Παρατήρηση: Καθώς θερμαίνω την άκρη της βελόνας, τα κομματάκια κεριού λιώνουν και πέφτουν. Πρώτο πέφτει το κομματάκι του κεριού που βρίσκεται κοντά στη φλόγα και τελευταίο αυτό που βρίσκεται κοντά στο χέρι μου.

 

Η ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΜΕ ΡΕΥΜΑΤΑ

Υλικά που χρησιμοποιήσαμε: 1 δοχείο,1 μπουκάλι,  1 κομμάτι από χαρτόνι, κόκκινη νερομπογιά

1
Γεμίζουμε το δοχείο με ζεστό νερό και ρίχνουμε κόκκινη νερομπογιά.
2
Κόβουμε ένα κομμάτι από χαρτόνι και ανοίγουμε μια μικρή τρύπα. Καλύπτουμε το δοχείο.
4
Γυρίζουμε το μπουκάλι με το κρύο νερό πάνω από το χαρτόνι.
3
Προσέχουμε το μπουκάλι να βρίσκεται ακριβώς πάνω από την τρύπα.
5
Παρατηρούμε.

Παρατήρηση: Το χρωματισμένο νερό ανεβαίνει από το δοχείο στο μπουκάλι.

 

Τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε: 2 μπαλόνια, 3 δοχεία

1
Βάζουμε λίγο νερό στα μπαλόνια και τα δένουμε. Στη συνέχεια γεμίζουμε το ένα δοχείο με κρύο νερό και το άλλο με ζεστό.
10743428_10152756037113886_1512156240_n
Στο μεγάλο δοχείο βάζουμε νερό βρύσης.
2
Τοποθετούμε το κόκκινο μπαλόνι στο δοχείο με το ζεστό νερό και το πράσινο μπαλόνι στο δοχείο με το κρύο νερό.
πειραμα 3
Βγάζουμε τα μπαλόνια από τα δοχεία και τα τοποθετούμε στο δοχείο με το νερό βρύσης.
5
Παρατηρούμε τα δύο μπαλόνια.

Παρατήρηση: Το μπαλόνι με το ζεστό νερό επιπλέει στο δοχείο με το νερό.  Το μπαλόνι με το κρύο νερό βυθίζεται στο δοχείο με το νερό.

ΦΥΤΑ

ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΦΥΤΟΥ

Δραστηριότητα: «Ενώνω τα μέρη του φυτού»

Οι μαθητές ζωγραφίζουν δικά τους φυτά στα οποία είναι ευδιάκριτα :η ρίζα, ο βλαστός και τα φύλλα.

Χωρισμένοι σε 4 ομάδες οι μαθητές κόβουν τις ζωγραφιές τους, ώστε να κοπούν τα 3 μέρη του φυτού. Κάθε ομάδα ανακατεύει τα κομμάτια και τα δίνει στους μαθητές μιας άλλης ομάδας με σκοπό να συναρμολογηθούν όσο πιο γρήγορα γίνεται. Νικήτρια είναι η πιο γρήγορη ομάδα!!!

10945129_10152970728808886_1494835754_n

10937536_10152970728488886_100130662_n

10937359_10152970728153886_1145543443_n

10941298_10152970728398886_1319762187_n

Η ΑΝΑΠΝΟΗ

Υλικά που χρησιμοποιήσαμε:  ποτήρι, ασβεστόνερο, καλαμάκι

10904377_10152953366258886_294032553_n
Τοποθετούμε σε ένα ποτήρι ασβεστόνερο
10937427_10152953366378886_1363755982_n
Φυσάμε με το καλαμάκι μέσα στο ασβεστόνερο
10928119_10152953366408886_2088458409_n
Παρατηρούμε

Παρατήρηση: Το ασβεστόνερο στο ποτήρι θολώνει, όταν φυσώ μέσα σ’αυτό.

 

Υλικά που χρησιμοποιήσαμε:  2 μπουκάλια, μαϊντανό, ασβεστόνερο

10934179_10152970728678886_1354107554_n

10966744_10153008135353886_1134502_n
(Λίγες μέρες μετά…)

Παρατήρηση: Το ασβεστόνερο στο μπουκάλι με το μαϊντανό θολώνει.

Η ΔΙΑΠΝΟΗ

Υλικά που χρησιμοποιήσαμε:  2 δοχεία, νερό, κλαδιά ελιάς,λάδι

10934684_10152965730763886_753827916_n

10966743_10153008135563886_1760172093_n
(Λίγες μέρες μετά…)

Παρατήρηση: Ο βλαστός που έχει φύλλα έχει αποβάλει νερό στο περιβάλλον. Η στάθμη στο μπουκάλι έχει κατέβει. Στο άλλο μπουκάλι η στάθμη δεν έχει κατέβει. 

Υλικά που χρησιμοποιήσαμε:  4 μπουκάλια, νερό, κλαδιά ελιάς, λάδι

10947776_10152971537778886_89480137_n

10956045_10153008135513886_1279889917_n
(Λίγες μέρες μετά…)
10968021_10153008135528886_22747582_n
Η στάθμη στο τέταρτο μπουκάλι έχει κατέβει πολύ.
10968208_10153008135408886_139422136_n
Η στάθμη στο δεύτερο μπουκάλι έχει κατέβει αρκετά.
10961697_10153008135383886_5148927_n
Η στάθμη στο πρώτο μπουκάλι έχει κατέβει πολύ λίγο.
10958739_10153008135308886_683223096_n
Η στάθμη στο τρίτο μπουκάλι δεν έχει κατέβει καθόλου.

Παρατήρηση: Η στάθμη στο τέταρτο μπουκάλι έχει κατέβει πολύ, στο δεύτερο έχει κατέβει αρκετά, στο πρώτο έχει κατέβει πολύ λίγο, ενώ στο τρίτο καθόλου.

ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ

Ο ΜΑΓΝΗΤΗΣ

11117341_10153194169908886_1162930699_n
Τοποθετούμε τους συνδετήρες σε απόσταση 20εκ. από το μαγνήτη και τον πλησιάζουμε σιγά σιγά προς αυτούς

Παρατήρηση: Ο μαγνήτης έλκει τους συνδετήρες από απόσταση.

11195381_10153194170123886_1767276882_n
Ακουμπάμε τον μαγνήτη στους συνδετήρες

Παρατήρηση: Ο μαγνήτης έλκει τους συνδετήρες με επαφή.

 

Νέος φάκελος1.
Πλησιάζουμε το μαγνήτη στα αντικείμενα και παρατηρούμε

Στιγμιότυπο πλήρους οθόνης 2842015 113358 πμ.bmp

 

Ο ΜΑΓΝΗΤΗΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΕΤΑΙ

Πλησιάζω 2 πόλους με το ίδιο χρώμα
Πλησιάζω δύο πόλους με το ίδιο χρώμα

 

Πλησιάζω δύο πόλους με διαφορετικό χρώμα
Πλησιάζω δύο πόλους με διαφορετικό χρώμα
(Δε  διαθέταμε ραβδόμορφους μαγνήτες, αλλά έγιναν οι απαραίτητες επεξηγήσεις πριν ξεκινήσει το πείραμα με τους μαγνήτες των φωτογραφιών.)

Παρατήρηση: Όταν πλησιάζω δύο πόλους με το ίδιο χρώμα, απομακρύνονται. Όταν πλησιάζω δύο πόλους με διαφορετικό χρώμα, πλησιάζουν.

 

11225973_10153222343028886_1472472718_n
Τοποθετούμε ένα μαγνήτη πάνω σε καλαμάκια
11253803_10153222343088886_1548156174_n
Πλησιάζουμε έναν άλλον μαγνήτη
11216054_10153222343068886_1488566303_n
Ο μαγνήτης που κρατάμε έλκει το μαγνήτη που βρίσκεται πάνω στα καλαμάκια

Απάντηση: Για να μετακινήσω το μαγνήτη που βρίσκεται πάνω στα καλαμάκια χωρίς να τον αγγίξω, αρκεί να πλησιάσω έναν άλλον μαγνήτη.

 

ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ ΣΤΟΝ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟ- Ο ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΗΣ

Πλησιάζουμε τον μαγνήτη κοντά στην πυξίδα

 

Παρατήρηση: Όταν πλησιάζω τον μαγνήτη στην πυξίδα, η μαγνητική βελόνα της πυξίδας γυρίζει.

 

 

Τυλίγουμε το καλώδιο γύρω από την μπαταρία. Συνδέουμε το καλώδιο με την μπαταρία

Παρατήρηση: Η μαγνητική βελόνα της πυξίδας περιστρέφεται όταν ένα καλώδιο τυλιγμένο γύρω από μια πυξίδα είναι συνδεδεμένο με μπαταρία.

 

 

ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Η ΑΝΑΠΝΟΗ

11047205_10153063999283886_1706453457_n
Φουσκώνουμε από ένα μπαλόνι
11042626_10153063999278886_989009133_n
Παρατηρούμε

Παρατήρηση: Δεν έχουν όλα τα μπαλόνια που φουσκώσαμε το ίδιο μέγεθος.

 

11005586_10153063999493886_1160688346_n
Παρατηρώ τις αναπνοές μου πριν και μετά από τροχάδην

 Παρατήρηση: Σε κατάσταση ηρεμίας αναπνέω περίπου 30 φορές το λεπτό.

Μετά από τροχάδην αναπνέω περίπου 50 φορές το λεπτό.

 

ΦΩΣ

ΤΟ ΜΑΤΙ ΜΑΣ

Ρίχνουμε μερικές σταγόνες νερού στο μέτωπο και τις αφήνουμε να κυλήσουν.

Παρατήρηση: Οι σταγόνες φτάνουν ως το φρύδι και κυλάνε στο πλάι χωρίς να μπούνε στο μάτι.

 

Πειράματα