ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΙΑ
Αρχαϊκή Αγγειογραφία, Μελανόμορφος ρυθμός πρώιμη περίοδος

Ζωγράφος των Γοργόνων, Ο αποκεφαλισμός της Μέδουσας


 

Λέβης με υπόστατο, ύψη: σώμα 44 εκ., υπόστατο 59 εκ., περίπου 595-585 π.Χ., Παρίσι, Μουσείο του Λούβρου, E874

 

Κάνε κλικ στις μικρογραφίες

Ο Ζωγράφος των Γοργόνων πήρε το όνομά του από το αυτό αγγείο. Ήταν μαθητής του ζωγράφου του Νέσσου. Οι μορφές του είναι λιγότερο εκφραστικές και κάπως άκαμπτες και άψυχες. Η γραμμή του σχεδίου του είναι σωστή και οι συνθέσεις του διακρίνονται από αυστηρή συμμετρική οργάνωση.

Στο πάνω μέρος του αγγείου εικονίζεται ο αποκεφαλισμός της Μέδουσας (αριστερά) από τον Περσέα (δεξιά). Στη μέση οι δυο αδελφές της Μέδουσας, η Σθενώ και η Ευρυάλη κυνηγούν τον Περσέα. Στην παράσταση εικονίζονται ακόμη η Αθηνά και ο Ερμής.

Στην άλλη πλευρά του αγγείου παριστάνεται μονομαχία δύο οπλιτών, οι οποίοι πλαισιώνονται από δύο τέθριππα με τους ηνιόχους τους.

Οι υπόλοιπες επιφάνειες του αγγείου καλύπτονται με ζώνες ζώων, τεράτων και φυτικών πλοχμών. Στην πρώτη από πάνω ζώνη των ζώων διακρίνονται ανδρικές μορφές ανάμεσα στα ζώα.

Η διακόσμηση με ζώνες ζώων αποτελεί κορινθιακή επίδραση.

 

 

Αρχ. Αγγειογραφία, Μελανόμορφη, Ζωγράφος των Γοργόνων, λέβης

 

Λεπτομέρεια από wikimedia

 

Αρχ. Αγγειογραφία, Μελανόμορφη, Ζωγράφος των Γοργόνων, λέβης