Άγιος Γεώργιος

 

Ονομασία: Άγιος Γεώργιος

 

Τοποθεσία: Νεμέα Κορινθίας

 

Περιγραφή: O Άγιος Γεώργιος είναι το πιο γνωστό απ? όλα το ξωκλήσια της Νεμέας. Βρίσκεται δυτικά της πόλης και πάνω στο δρόμο που οδηγεί προς Λεόντιο, Πετρί και Ψάρι. Είναι χαρακτηρισμένο ιστορικό μνημείο. Το ιερό ναΰδριο του Αγίου Γεωργίου, ονομαζόμενο και Κάτω Αϊ-Γιώργης, υπήρξε παλιό μετόχι της Ιεράς Μονής Αγίου Γεωργίου Φενεού ή Φονιά.

Ο ναός είναι βυζαντινού ρυθμού, πετρόκτιστος. Το μήκος του είναι 10,50 μ., το πλάτος του 5,50 μ. και το ύψος του 8,50 μ. Διαθέτει πολυγωνικό τρούλο και ένα φροντισμένο άλσος. Στο εσωτερικό του ναού διατηρούνται πολεμίστρες δείγμα πως στα ταραγμένα χρόνια της τουρκοκρατίας ο ναός υπήρξε σταθμός κλεφτών. Το δάπεδο του ναού είναι πέτρινο όπως και το τέμπλο του ιερού.

Δεμένο με την ιστορία του τόπου, αποτελεί και το σύμβολο της παλιάς ονομασίας της έδρας του δήμου. Δε γνωρίζουμε συγκεκριμένα πότε κτίστηκε. Υπολογίζεται ότι είναι κτίσμα του 14ου ή 15ου αιώνα. Με διάταγμα του 1905 ο ναός υπάγεται στην ενορία Εισοδίων της Θεοτόκου.

Στη Νεμέα μπορεί κανείς να συναντήσει πολλά ξωκλήσια με σημαντικότερα αυτό της Ζωοδόχου Πηγής και του Αγίου Νικολάου.

 

Χάρτης:


Προβολή Άγιος Γεώργιος σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Άγιος Νικόλαος

Ονομασία: Άγιος Νικόλαος.

Τοποθεσία: Νεμέα Κορινθίας.

Περιγραφή: Ο Άγιος  Νικόλαος  είναι ένα από τα παλαιότερα και ιστορικότερα εκκλησάκια του δήμου μας.

Παλαιότερα ήταν μετόχι του Μητροπολίτη Κορινθίας. Σε Πατριαρχικό Συνοδικό Σιγίλιο του 1794 με υπογραφή του Γερασίμου, Αρχιεπισκόπου και Οικουμενικού Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, αναφέρεται πως ο ναός κτίστηκε το 1730 υπό του Μητροπολίτου Κορινθίας Γρηγορίου με τη συναίνεση των προκρίτων και των χριστιανών της επαρχίας στην κώμη του Αγίου Γεωργίου - όπως λεγόταν η Νεμέα την τουρκοκρατία. Με διάταγμα του 1905 ο ναός υπάγεται στην ενορία Εισοδίων της Θεοτόκου.

Ο ναός ρυθμού βασιλικής είναι πέτρινος και διατηρείται σε άριστη κατάσταση. Το τέμπλο του είναι πέτρινο και αγιογραφημένο. Μεγάλη εντύπωση δημιουργεί η μη ύπαρξη ηλεκτρικού ρεύματος. Ο φωτισμός του ναού μόνο με κεριά δημιουργεί κατανυκτική ατμόσφαιρα στον προσκυνητή καθώς προσεύχεται με τις ίδιες συνθήκες όπως και οι πρώτοι πιστοί του ναού.

 

Χάρτης:


Προβολή Άγιος Νικόλαος σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Ζωοδόχος Πηγή-Ραχιώτισσα

Ονομασία: Ζωοδόχος Πηγή ή Ραχιώτισσα.

 

Τοποθεσία: Νεμέα Κορινθίας

 

Περιγραφή:Το εκκλησάκι της Ζωοδόχου Πηγής είναι χτισμένο βόρεια της σημερινής Νεμέας, πάνω στην ακρόπολη της αρχαίας πόλης του Φλιούντα, ερείπια του οποίου διακρίνονται στους πρόποδες του λόφου. Ανήκει στην ενορία Εισοδίων της Θεοτόκου με διάταγμα του 1905.

Κτισμένο στα θεμέλια και μέχρι τη μέση από ογκόλιθους παρμένους από την αρχαία πόλη το εκκλησάκι φανερώνει ότι είναι πολύ παλιό. Είναι χαρακτηριστικό δείγμα για το πώς οι παλαιοί χριστιανοί διέλυσαν τις κατασκευές των αρχαίων προγόνων τους για να κατασκευάσουν τους δικούς τους τόπους λατρείας. Το δάπεδο του ναού είναι κι αυτό στρωμένο με τεράστιους ογκόλιθους ενώ και στο ιερό υπάρχουν δύο θαυμάσιες αψίδες κατασκευασμένες από υλικά της αρχαίας πόλης.

Το μήκος του ναού είναι 11,50 μ., το πλάτος του 7,50μ. και το ύψος του 6 μ. Έχει χτιστεί σε δύο φάσεις καθώς έχει υποστεί επέκταση τριών μέτρων κατά μήκος, όπως φαίνεται στους τοίχους του. Το τέμπλο είναι ξύλινο και χρονολογείται από το 1974.

 

Χάρτης:


Προβολή Ραχιώτισα σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Ιερά μονή Παναγίας του Βράχου

 

Ονομασία: Ιερά  Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου ή Παναγιά του Βράχου.

 

Τοποθεσία: Νεμέα Κορινθίας.

 

Περιγραφή: Η Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου ή  Παναγία του Βράχου, βρίσκεται γαντζωμένη στο μέσο σχεδόν ενός απόκρημνου και βραχώδους όρους που υψώνεται επιβλητικά, το Πολύφεγγο. Εντός του σπηλαίου υπάρχει το ναΰδριο, καθολικό, της πάλαι τότε διαλαμψάσεως Ιεράς Μονής Κοιμήσεως Θεοτόκου, που ιδρύθηκε στις πρώτες δεκαετίες του 17ου αιώνα (1631). Φυσικά είχε αρχίσει να κτίζεται αρκετά χρόνια νωρίτερα, αρχές του 16ου αιώνα και το 1631 ανακηρύσσεται επίσημα Μονή με άδεια της Υψηλής Πύλης και σήμερα αποτελεί ιερό προσκύνημα πανελλήνιας ακτινοβολίας και σεβασμού. Η Παναγία του Βράχου είχε μεγάλη συμβολή στον αγώνα της απελευθέρωσης του γένους. Στα χρόνια εκείνα το ιερό τέμπλο της Μονής ήταν επίχρυσο, σημάδι του πλούτου που συσσώρευσε εκεί ο σεβασμός και η πίστη των ανθρώπων. Εντός του σπηλαίου υπάρχει και σώζεται έως σήμερα πηγή, αγίασμα, το οποίο και στα χρόνια της Τουρκοκρατίας τροφοδοτούσε και δρόσιζε τους πατέρες και τους αγωνιστές που έβρισκαν εκεί ασφάλεια σε περιόδους επιδρομών.

Η Ιερά Εικόνα φυλάσσεται σήμερα στο Μετόχι του Αγίου Αθανασίου για μεγαλύτερη προστασία. Έχει διαστάσεις 0,90 Χ 0,67 εκατ. και χαρακτηρίζεται ως Παναγία του Πάθους. Δεξιά και αριστερά της μορφής Της και στο επάνω μέρος έχει ζωγραφισμένους δυο Αγγέλους γονυπετείς, φέροντες και σύμβολα του Πάθους. Επιγράφεται ως «Η Αμόλυντος Παρθένος ». Τα θαύματά Της είναι πάμπολλα και έχουμε πάρα πολλές μαρτυρίες θαυματουργικών επεμβάσεων της Παναγίας.

Το 1936, επί ηγουμενίας Χριστόφορου Βλάχου, ιερόσυλες χείρες σύλησαν το εξ΄ αργύρου επικάλυμμα της Εικόνος και άρπαξαν όλα τα αφιερώματα και τα τιμαλφή, προσφορές των πιστών. Μάλιστα ένας εκ των ιερόσυλων, φεύγοντας πυροβόλησε την Εικόνα, η οποία μέχρι και σήμερα φέρει τον τραυματισμό αυτό στη δεξιά χείρα της Παναγίας μας.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί το ασκηταριό του Πολυφέγγους που βρίσκεται σφηνωμένο μέσα στη σπηλιά της κορυφής του προβούνου, με τοιχογραφίες της Υπαπαντής του Κυρίου και του Αγίου Γεωργίου, του 11ου - 12ου αιώνα.

Η Ιερά Μονή εορτάζει την 15η Αυγούστου, εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

 

Χάρτης:


Προβολή Παναγία Βράχου σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Θρησκευτικός Τουρισμός

O θρησκευτικός τουρισμός γεννήθηκε από την ανάγκη των ανθρώπων να έρθουν σε επαφή με τους ιερούς τόπους καθώς και με τα θεία, να προσκυνήσουν τα ιερά ή να εκπληρώσουν κάποιο τάμα τους. Αυτή η μορφή ταξιδιού είχε γνωστοποιηθεί από τα αρχαία χρόνια, καθώς οι θρησκευτικές γιορτές και τελετές ήταν συνήθεις τόσο στις πολυθεϊστικές και ειδωλολατρικές θρησκείες, όσο και στις τωρινές μονοθεϊστικές. Η επίσκεψη σε ένα θρησκευτικό προορισμό εκτός από το καθαρά θρησκευτικό και πνευματικό στοιχείο, μπορεί να πηγάζει και από άλλους παράγοντες, όπως αξιοποιώντας τις αργίες, συνοδεύοντας τις μεγάλες κυρίως θρησκευτικές γιορτές, για απόδραση και ξεκούραση ή η γνωριμία και ο θαυμασμός σημαντικών πολιτιστικών στοιχείων, όπως είναι οι ναοί και τα μοναστήρια, οι εικόνες και τα ιερά κειμήλια. Υπό αυτή την έννοια ο θρησκευτικός τουρισμός αποτελεί τμήμα του πολιτιστικού τουρισμού. Εξάλλου συνήθης είναι ο συνδυασμός του με  άλλες μορφές τουρισμού όπως είναι ο αγροτουρισμός ή ο περιηγητικός τουρισμός.Ο "θρησκευτικός τουρισμός" αποτελεί την καλύτερη πρόσβαση σε αυτόν τον πνευματικό & ιστορικό πλούτο ( που είναι ποτισμένος με την Ελληνική παράδοση ) , το αντίδοτο στην σημερινή απαξίωση & κατάντια ( καθώς αποτελεί τη ζωντανή απόδειξη ότι οι αυθεντικές <ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ> δεν παρακμάζουν ποτέ ) ! Μέσω αυτής της κατάστασης ο επισκέπτης / πιστός αισθάνεται μια ψυχική ανάταση, εξάλλου αυτό προσδοκά και με την αναγωγή του στο Θείο. 

Η περιοχή της Νεμέας δε χαρακτηρίζεται από έντονη θρησκευτική τουριστική δραστηριότητα, λόγω της ανυπαρξίας κάποιου εν ενέργεια μοναστηρίου στην περιοχή. Όμως η Ιερά μονή κοιμήσεως Θεοτόκου στην είσοδο της Νεμέας καθώς και ο Άγιος Γεώργιος στην έξοδο της περιοχής αποτελούν δύο από τα σημαντικότερα θρησκευτικά αξιοθέατα που πρέπει κανείς να επισκεφθεί και να θαυμάσει ερχόμενος στη Νεμέα. 

 

 

Joomla templates by a4joomla