Μαθαίνω σήμερα για την Ευρωπαϊκή Ένωση, γίνομαι αύριο ενεργός πολίτης
Σεπτεμβρίου 17, 2014 in Ε. Π. στο Νότιο Αιγαίο by Νεκτάριος Φαρασόπουλος
Σχολική Μονάδα: 1ο Δημοτικό Σχολείο Καλυθιών Ρόδου
Τάξεις: Στ
Συμμετέχων Εκπαιδευτικός: Ολυμπία Πατέλη
Πρόγραμμα: Teachers4Europe
Όνομα Δράσης: Μαθαίνω σήμερα για την Ευρωπαϊκή Ένωση, γίνομαι αύριο ενεργός πολίτης
Σχολικό Έτος: 2013 ? 2014
Στο πρόγραμμα «Μαθαίνω σήμερα για την Ευρωπαϊκή Ένωση, γίνομαι αύριο ενεργός πολίτης» συμμετείχαν οι 15 μαθητές/τριες του Α1 τμήματος του 1ου Δημοτικού Σχολείου Καλυθιών Ρόδου, την περίοδο Φεβρουαρίου – Απριλίου 2014. Βασικός σκοπός του προγράμματος σε πρώτη φάση ήταν να έρθουν οι μαθητές/τριες σε επαφή με θέματα που αφορούν στην ΕΕ και να ευαισθητοποιηθούν από αυτά έτσι ώστε να αναπτύξουν αργότερα ενεργό δράση. Σε δεύτερη φάση σκοπός του προγράμματος ήταν η σύνθεση των γνώσεων και εμπειριών των παιδιών σε ένα βίντεο μικρής διάρκειας, τέτοιο που να είναι σε θέση να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει άλλα συνομήλικα παιδιά (ηλικίας 6-7 ετών) γύρω από θέματα που σχετίζονται με την ΕΕ (αξίες της ΕΕ, χώρες μέλη κτλ.). Συνολικά έλαβαν χώρα μία μικρή εισαγωγική δράση και τέσσερις εκτενέστερες. Στην πρώτη από αυτές τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα σύμβολα της ΕΕ (σημαία, ύμνος) και κατασκεύασαν τη δική τους σημαία συλλογικά. Στη δεύετερη, συνέθεσαν ένα ομαδικό κολάζ με τις σημαίες των χωρών μελών της ΕΕ, ενώ στην τρίτη δράση κατέληξαν μέσα από συζήτηση και χρήση φωτογραφιών που αντλήθηκαν από το διαδίκτυο σε βασικούς τομείς της ζωής μας που έχουν επηρεαστεί από τη συμμετοχή της χώρας μας στην ΕΕ. Τα παιδιά, μάλιστα, δραματοποίησαν κάποια από τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν. Στα πλαίσια της τέταρτης δράσης – με αφετηρία το σύνθημα της ΕΕ «Ενωμένοι στην Πολυμορφία»- οι μικροί/ές μαθητές/τριες ευαισθητοποιήθηκαν γύρω από θέματα που αφορούν στη διαφορετικότητα και την πολυμορφία που καταγράφεται στους κόλπους της ΕΕ. Όλες οι δράσεις είτε φωτογραφήθηκαν είτε βιντεοσκοπήθηκαν και στο τέλος έγινε σύνθεση των επιμέρους φωτογραφιών και βίντεο (με χρήση του προγράμματος Movie Maker) σε ένα μεγαλύτερο βίντεο (διάρκειας περίπου 6′ 25») που αποτελεί και το παραδοτέο της εργασίας αυτής. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στα προβλεπόμενα χρονικά πλαίσια χωρίς προβλήματα.
Εδώ μπορείτε να δείτε περισσότερες λεπτομέρειες καθώς και υλικό από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια της εφαρμογής του προγράμματος