mathsch

Go to content

Main menu


Επαναληπτικά θέματα Α'-Β'-Γ' Λυκείου  (4/1/2012)

Σταγόνες Διδακτικής των Μαθηματικών


Καλωσήρθατε

σε αυτό το δικτυακό τόπο


Τι περιέχεται:

  • Κάποια θέματα διδακτικής των μαθηματικών

  • Απόψεις πάνω στα Ρεαλιστικά μαθηματικά και στο πλαίσιο εφαρμογής τους στην τάξη  

  • Σκέψεις πάνω στη Μετάπλαση μαθηματικών προβλημάτων  ως συνακόλουθης διαδικασίας της προσομοίωσης των μεθόδων του ερευνητή - μαθηματικού

  • Κάποιες σκέψεις πάνω στον τρόπο συγγραφής και διαμόρφωσης της δομής ενός σχολικού εγχειριδίου, καθώς και προτάσεις για την ουσιαστική συμβολή του στο διδακτικό έργο

  • Προβολή της αξίας των ιστορικών διαδρομών και του ρόλου της ιστορίας των μαθηματικών στη διδακτική πρακτική   

  • Τα μαθηματικά της εκπαίδευσης μέσα από το πρίσμα των διδακτικών προσεγγίσεων

  • Χρήσιμοι μαθηματικοί και εκπαιδευτικοί σύνδεσμοι



Διδακτική πρόταση (Αεροπορική επιδρομή)

Δραστηριότητα 1


Παίρνουμε με τα εργαλεία του προγράμματος το ίχνος της πορείας του αεροπλάνου. Σχεδιάζουμε την απλούστερη παραμετροποιημένη τριγωνομετρική συνάρτηση που μοιάζει με την καμπύλη του ίχνους πάνω στο επίπεδο προσομοίωσης. Ζητάμε από τους μαθητές να προσδιορίσουν με μεταβολή των παραμέτρων τον ακριβή τύπο της καμπύλης που διαγράφει το αεροπλάνο στον ουρανό με τοποθέτηση της παραμετροποιημένης τριγωνομετρικής πάνω στο ίχνος.

Δραστηριότητα 2


Με την ίδια διαδικασία ζητάμε την ακριβή εξίσωση της καμπύλης που ακολουθεί η βόμβα, όταν ρίχνεται από το αεροπλάνο για να πλήξει το αυτοκινούμενο πυροβόλο.

Τεχνικές συμβουλές


1) Ο χρόνος αρχίζει να τρέχει, όταν η ταχύτητα του αεροπλάνου γίνει μεγαλύτερη του μηδενός. Ο χρόνος σταματά, όταν η ταχύτητα του αεροπλάνου γίνει μηδέν.
2) Για να γίνει περισσότερο ρεαλιστικό το μοντέλο της αερομαχίας, οι τρεις μεταβολείς: περιστροφή αυτοκινούμενου πυροβόλου, αρχικό ύψος αεροπλάνου και χρόνος κινούνται ταυτόχρονα.
3) Στην κατασκευή του μοντέλου ελήφθησαν υπόψη:
α) Η περιστροφή του πυργίσκου του αυτοκινούμενου πυροβόλου
β) Το εύρος "κλειδώματος" του στόχου και για το αυτοκινούμενο και για το αεροπλάνο
γ) Οι αρχικές θέσεις αυτοκινούμενου και αεροπλάνου
δ) Το αρχικό ύψος του αεροπλάνου
ε) Τα κουμπιά "πυρ" όπου δίνεται η δυνατότητα στους χειριστές στη θέση "0" να εγκλωβίζουν το στόχο δίχως να τον πλήξουν και στη θέση "1" όπου γίνεται η προσβολή του στόχου
στ) Δίνεται η δυνατότητα να μην πληγεί άμεσα ένας στόχος, ενώ εγκλωβίζεται και βάλλεται.


Επίλογος:

Για όλες αυτές τις δυνατότητες του μοντέλου χρησιμοποιήθηκαν μαθηματικά. Στη διακριτική ευχέρεια του δάσκαλου των μαθηματικών επαφίεται η διατύπωση συγκεκριμένων προβλημάτων, που η διαπραγμάτευσή τους από τους μαθητές του θα οδηγήσει στην ανάδυση νέων γι' αυτούς μαθηματικών εννοιών.




Copyrights P. Pinatsis


Πλοήγηση:

Μπορείτε να πλοηγηθείτε σ΄αυτό το δικτυακό τόπο χρησιμοποιώντας τις συνδέσεις που βρίσκονται στην πάνω μεριά της σελίδας.


Νέα:

11/9/08 Καλή σχολική χρονιά
22/9/08 Δημιουργία αυτού του δικτυακού τόπου.
11/11/08 Αλλαγή εμφάνισης του δικτυακού τόπου.

27/8/09
Αλλαγή εμφάνισης του δικτυακού τόπου.
22/12/09
Εμπλουτισμός της ύλης του δικτυακού τόπου.
4/4/10 Καλό Πάσχα - Χριστός Ανέστη

29/12/10
Προσθήκη υλικού - Καλά Χριστούγεννα - Καλή χρονιά
16/1/11
Προσθήκη υλικού
8/2/2011
Εμπλουτισμός της ύλης
28/4/2011 Προτεινόμενα θέματα
19/9/11 Αλλαγή εμφάνισης του δικτυακού τόπου.




Τελευταία ενημέρωση:

19-9-2011 (Αλλαγή εμφάνισης )



Back to content | Back to main menu