Αριθμός Επισκεπτών

Η ώρα είναι...

Links

Safe


Είναι άραγε ασφαλές το Internet;



Οι μαθητές, φανατικοί χρήστες του διαδικτύου, ευρευνούν και μαθαίνουν ΤΙ ακριβώς είναι το διαδίκτυο και σχολιάζουν οι ίδιοι την χρήση του.

Την έρευνα και παρουσίαση των συμπερασμάτων του project ανέλαβε το Α1 Τμήμα του σχολείου μας. Δείτε τα στοιχεία που μας δίνουν και τι μας συμβουλεύουν...


Σάκα"Το Διαδίκτυο είναι ένα καταπληκτικό μέσο το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως για επικοινωνία, ενημέρωση και ψυχαγωγία από εκατομμύρια ανθρώπους. Χρησιμοποιείται όμως και για τη διανομή περιεχομένου το οποίο είναι παράνομο ή επιβλαβές. Εφόσον ο κυβερνοχώρος δεν έχει εθνικά όρια, παράνομες δραστηριότητες μπορούν εύκολα να βρουν «εικονικό καταφύγιο» σε αυτό το μέσο."
Πηγή : SafeLine.gr

Σάκα1Προσωπικά πιστεύω πως το διαδίκτυο είναι ασφαλές μόνο όταν το χρησημοποιούμε με προσοχή. Δηλαδή, δεν πρέπει να δίνουμε τα στοιχεία μας σε αγνώστους γιατί δεν ξέρουμε ποτέ ποιός βρίσκεται πίσω από μια "άκακη" συνομιλία. Ακόμα δέν πρέπει να κατεβάζουμε (download) προγράμματα αγνώστων κατασκευαστών επειδή υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο υπολογιστής μας να κολλήσει ιό.
Έρευνα - Σχολιασμός : Καρούλης Χρήστος

Ένα σημαντικό θέμα σχετικά με το Διαδίκτυο είναι η ασφάλεια την ώρα που έχουμε πρόσβαση σε αυτό.

Σάκα"Η πρόσβαση στο Διαδίκτυο σήμερα δεν είναι ακίνδυνη, ανεξάρτητα από τον τρόπο χρήσης των υπηρεσιών του. Υπάρχουν κακόβουλοι χρήστες και αρκετές δυνατότητες πρόκλησης ζημιών, τόσο στο επίπεδο του χρησιμοποιημένου λογισμικού και υλικού, όσο και σε προσωπικό επίπεδο.??

Πηγή : Wikipedia

Σάκα1Για αυτό το λόγο πρέπει να προσέχουμε και να παίρνουμε μερικές προφυλάξεις όπως:

  • Να φροντίσουμε να έχουμε το ειδικό πρόγραμμα antivirus το οποίο προστατεύει τον υπολογιστή μας από τους ιούς.
  • Να προσέχουμε τις ιστοσελίδες που επιλέγουμε για περιήγηση. Σε περίπτωση που δεν ξέρουμε το περιεχόμενό τους ή δεν μας το έχει συστήσει κάποιος φίλος μας δεν πρέπει να τις χρησιμοποιούμε.
  • Να μην δίνουμε προσωπικά μας στοιχεία σε άτομα που δεν γνωρίζουμε, την ώρα που μιλάμε μαζί τους στο λεγόμενο chat.
  • Τέλος, πρέπει να προσπαθήσουμε να τηρήσουμε τους παραπάνω κανόνες. Επίσης, δεν πρέπει ούτε εμείς να παραβιάζουμε τα προσωπικά δεδομένα των άλλων. Το ίδιο και αυτοί όπως και εμείς θέλουμε να διασκεδάζουμε χρησιμοποιώντας το Διαδίκτυο με ασφάλεια χωρίς κάποιος άλλος να μας ενοχλεί!!!!!

Έρευνα - Σχολιασμός : Λέκα Στέλλα


Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας. Οι δυνατότητες που προσφέρει το Διαδίκτυο είναι τεράστιες. Η αποτελεσματική αξιοποίησή του, όμως, προϋποθέτει την ορθή χρήση του.

ΣάκαΣυμβουλές

  • Κατά την πλοήγηση στους χώρους του Διαδικτύου είναι καλό να έχουμε υπόψη μας τα παρακάτω:
  • Το Διαδίκτυο είναι κυρίως μια κοινωνία ανθρώπων και κρύβει τους ίδιους κινδύνους που κρύβει κάθε κοινωνία, ιδιαίτερα όταν διευκολύνεται στο έπακρο ο τρόπος επικοινωνίας των ανθρώπων μεταξύ τους.
  • Οι πληροφορίες που παρουσιάζονται στο Διαδίκτυο δεν είναι πάντα έγκυρες.
  • Η κοινοποίηση των προσωπικών στοιχείων του χρήστη (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο, φωτογραφία, κωδικοί πρόσβασης, αριθμός πιστωτικών καρτών, e-mail κ.λπ.) είναι καλό να αποφεύγεται.
  • Η τοποθέτηση του υπολογιστή (εάν είναι δυνατόν) σε κοινόχρηστο χώρο και όχι αποκλειστικά στο παιδικό δωμάτιο ενθαρρύνει τη χρήση του Διαδικτύου σε οικογενειακό περιβάλλον και βοηθά στην επίβλεψη των ιστοσελίδων τις οποίες επισκέπτονται τα παιδιά.
  • Η καλή επικοινωνία με τα παιδιά είναι απαραίτητη ώστε να ενθαρρύνονται να μιλάνε για αυτούς με τους οποίους επικοινωνούν, ανταλλάσσουν μηνύματα και να ενημερώνουν εάν ποτέ γίνονται θύματα απειλών, εκφοβισμού ή παρενόχλησης οποιασδήποτε μορφής.
  • Η χρήση του υπολογιστή ως μέσου απασχόλησης του παιδιού χωρίς την παρουσία ενηλίκου είναι καλό να αποφεύγεται. Ο υπολογιστής δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως ηλεκτρονική babysitter !!!
  • Η δημιουργία ενός συνόλου από κανόνες χρήσης του Η/Υ αποδεκτών από όλους και η ανάρτηση τους σε εμφανές σημείο δίπλα στον υπολογιστή συντελεί στην προστασία όλων των χρηστών.
  • Στη διεύθυνση http://www.safeline.gr/ έχουμε ίσως τη μοναδική ελληνική ανοικτή γραμμή για καταγγελία παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο. Μη διστάσετε να τη χρησιμοποιήσετε.

Παγκόσμιος Ιστός

safe02Ο Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web) είναι μια από τις σημαντικότερες υπηρεσίες του Internet και προσφέρει στους χρήστες του τη δυνατότητα πρόσβασης στη μεγαλύτερη δεξαμενή πληροφοριών στον κόσμο. Πρόκειται για μια τεράστια συλλογή εγγράφων, τα οποία είναι αποθηκευμένα σε εκατομμύρια υπολογιστές στον κόσμο και η οποία εμπλουτίζεται συνεχώς από όλους τους χρήστες οι οποίοι αποφασίζουν να ανεβάσουν στο χώρο του τις σελίδες τους.

Η πλοήγηση στις σελίδες του παγκοσμίου ιστού πραγματοποιείται μέσω ειδικών προγραμμάτων πλοήγησης - browsers - (π.χ. Internet Explorer, Mozilla Firefox κ.λπ.) και απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή από τον χρήστη, διότι εγκυμονεί πολλαπλούς κινδύνους, τόσο για την ασφάλεια του υπολογιστή του, όσο και για την ασφάλεια των προσωπικών του δεδομένων.

Τα μέτρα τα οποία μπορεί να ληφθούν για να εξασφαλίσουν κατά το δυνατόν ασφαλή πλοήγηση στις σελίδες του παγκοσμίου ιστού εξαρτώνται:

  • aπό τις υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει ο παροχέας σύνδεσης (internet provider) και
  • από τις ενέργειες που κάνει ο ίδιος ο χρήστης.

Προστασία προσωπικών δεδομένων

safe04Ο χρήστης των προγραμμάτων αλληλογραφίας πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός και να μην αναφέρει ποτέ σε μηνύματα προσωπικά του στοιχεία, καθώς και αριθμούς πιστωτικών καρτών ή οποιαδήποτε άλλα δεδομένα. Τα e-mails είναι από τους συνηθέστερους στόχους των κάθε είδους hackers, οι οποίοι μπορούν να υποκλέψουν όλα τα στοιχεία. Γενικά είναι καλό να αλλάζει τακτικά ο κωδικός πρόσβασης του λογαριασμού e-mail .Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται η διαχείριση λογαριασμών webmail, οι οποίοι είναι πολύ πρακτικοί και διαθέσιμοι από παντού, αλλά και με χαμηλό δείκτη προστασίας προσωπικών δεδομένων. Σε αυτούς τους λογαριασμούς συχνά παρέχεται επιλογή για απομνημόνευση του ονόματος χρήστη και του κωδικού στον υπολογιστή, ώστε ο χρήστης να μην πληκτρολογεί κανένα από τα στοιχεία του κάθε φορά που συνδέεται από τον ίδιο υπολογιστή ("Απομνημόνευση του ID μου σε αυτό τον υπολογιστή"). Εδώ φυσικά δεν ενεργοποιείται η παραπάνω επιλογή.

Πηγή: http://www.e-yliko.gr/htmls/pc_use/safety.aspx


Σάκα1

"Το διαδίκτυο είναι πολύ χρήσιμο εργαλείο, εάν χρησιμοποιείται σωστά."


Έρευνα - Σχολιασμός : Κλειδωνάρης Δημήτρης


safe08ΣάκαΤο Διαδίκτυο είναι ένα δυνατό εργαλείο στα χέρια μας, που όμως αν δεν το χρησιμοποιούμε σωστά μπορεί να εμπερικλείει κινδύνους. Η πρόκληση στο Διαδίκτυο είναι να μπορούμε να αναγνωρίζουμε πιθανούς κινδύνους, να γνωρίζουμε τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων και να έχουμε επιλογές για αποφυγή τους και τερματισμό τους.

Οι κυριότεροι κίνδυνοι που συνεπάγονται από τη χρήση του διαδικτύου είναι:

  • Ακατάλληλο Περιεχόμενο
  • Ανεπιθύμητα Μηνύματα (Spam)
  • Αποξένωση 
  • Αποπλάνηση (Grooming
  • Βίαια Παιχνίδια
  • Εθισμός (Internet Addiction)
  • Εκφοβισμός (Cyberbullying)
  • Επιβλαβείς Συμπεριφορές
  • Ηλεκτρονικός Τζόγος
  • Ιοί (Virus)
  • Παιδική Πορνογραφία
  • Παραβίαση Ιδιωτικότητας
  • Παραπληροφόρηση (Misinformation)
  • Παραποίηση Γλώσσας
  • Υποκλοπή Προσωπικών στοιχείων (Phishing)
  • Φυσικές Παθήσειςsafe07


Πηγή:http://www.pi.ac.cy/InternetSafety/sec_kindinoi.html

safe06«Η άποψή μου είναι ότι τα παιδιά μπορούν να αναζητούν πληροφορίες ή ακόμη και να ψυχαγωγούνται μέσω του Διαδικτύου, πάντα, όμως, με μέτρο!! Όπως καθετί στη ζωή μας, έτσι και το Διαδίκτυο μπορεί να χαρακτηριστεί καλό ή κακό, ανάλογα με τον τρόπο που το χρησιμοποιούμε. Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι πρόκειται για δημόσιο χώρο, αφού μπορούν όλοι να δουν τα προσωπικά σου στοιχεία και τις κινήσεις σου. Θα πρέπει, λοιπόν, να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μη δίνουμε ποτέ το όνομα, τη διεύθυνση ή το τηλέφωνό μας. Δε θα πρέπει να εμπιστευόμαστε οποιονδήποτε γνωρίζουμε μέσω του Διαδικτύου, ούτε να πιστεύουμε κάθε, μη διασταυρωμένη, πληροφορία. Τέλος, ο χρόνος που περνάμε μπροστά στον υπολογιστή θα πρέπει να είναι περιορισμένος και, επιπλέον, θα πρέπει να ενημερώνουμε τους γονείς μας σχετικά με οτιδήποτε μας φοβίζει ή προβληματίζει.

Σάκα1Οι γονείς, από την πλευρά τους, πρέπει να γνωρίζουν τις ιστοσελίδες που επισκέπτονται τα παιδιά τους, ενώ μπορούν, επίσης, να εγκαταστήσουν ένα Λογισμικό Προστασίας Παιδιών (WebWatcher, SpectorPro, SpyAgent) για περισσότερη ασφάλεια, κατά την απουσία τους. Πρέπει να βοηθούν τα παιδιά τους να επιλέγουν «καλούς» κωδικούς πρόσβασης (με αριθμούς και γράμματα), τους οποίους δε θα πρέπει να αποκαλύπτουν σε τρίτους. Σε περίπτωση που τα παιδιά πέσουν θύματα ανεπιθύμητης αλληλογραφίας ή εκμετάλλευσης, μερικές λύσεις είναι : φραγή στη σύνδεση, αλλαγή στοιχείων αναγνώρισης ή καταγγελία στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

Έρευνα - Σχολιασμός : Κονιστή Άννα


ΣάκαΤα τελευταία χρόνια το διαδίκτυο έχει εισβάλλει στις ζωές όλων μας. Μικροί και μεγάλοι «σερφάρουν» στις διάφορες ιστοσελίδες αναζητώντας καθημερινά πληροφορίες. Ως γνωστόν, όμως, το ίντερνετ μπορεί να κρύβει κινδύνους, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για μικρά παιδιά.
safe09Σε αυτήν την περίπτωση, λοιπόν, οι γονείς θα πρέπει να έχουν υπόψη τους κάποιες απλές συμβουλές, ώστε να επιτύχουν το ασφαλές «σερφάρισμα» των παιδιών τους:
-Οι γονείς πρέπει να φροντίζουν για την εκπαίδευση και την ασφάλεια στο διαδίκτυο των παιδιών τους, ανεξαρτήτως ηλικίας. Αυτό απαιτείται για την προστασία τους από ακατάλληλο περιεχόμενο και από ακατάλληλες ή επικίνδυνες επαφές.
-Οι γονείς πρέπει να αφιερώνουν χρόνο με τα παιδιά για να εξερευνούν μαζί ιστοσελίδες και να συμμετέχουν στις δραστηριότητές τους στο διαδίκτυο. Έτσι, μπορούν να παρακολουθούν τι κάνουν και ταυτόχρονα να τα διδάσκουν και να τα καθοδηγούν. Ανάλογα με την ηλικία και την ωριμότητα, μπορούν να τα αφήνουν περισσότερο χρόνο μόνα τους.
-Τα παιδιά πρέπει να μάθουν ότι πολλά απ' όσα βλέπουν στο διαδίκτυο μπορεί να μην είναι αληθινά. Να ξέρουν ότι όταν συνομιλούν με κάποιον στο διαδίκτυο, δεν μπορούν να γνωρίζουν ποιος είναι και ότι τα ονόματα που χρησιμοποιούνται είναι συχνά ψευδώνυμα.
-Πρέπει να μάθουμε στα παιδιά μας να μη δέχονται σε καμία περίπτωση να συναντήσουν κάποιον που γνώρισαν μέσω του διαδικτύου και να μη στέλνουν δικές τους φωτογραφίες ή της οικογένειάς τους. Να είναι προσεκτικά έτσι ώστε να μη δίνουν σε καμία περίπτωση διευθύνσεις, αριθμούς τηλεφώνων, ηλεκτρονικές διευθύνσεις, αριθμούς πιστωτικής κάρτας ή κωδικούς σε οποιονδήποτε στο διαδίκτυο. Μόνο η ωριμότητα που θα αποκτήσουν σταδιακά μεγαλώνοντας και η εκπαίδευση που θα τους παρέχουμε θα τους επιτρέπει να κινούνται πιο ελεύθερα στο διαδίκτυο.
-Για την ασφάλεια των παιδιών, οι γονείς πρέπει να χρησιμοποιούν υπηρεσίες ή προγράμματα που δίνουν γονικό έλεγχο σε ό,τι αυτά επισκέπτονται και να αποκόπτονται ακατάλληλες ιστοσελίδες. Να δίνουμε στα παιδιά διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μόνο όταν είναι ώριμα για να το χειρίζονται και είναι καλό να παρακολουθούμε συχνά τη δραστηριότητά τους. Να γνωρίζουν το τι είναι ασφαλές να «κατεβάζουν» από το διαδίκτυο και να μπαίνουν περιορισμοί στο τι και πόσα μπορούν να «κατεβάζουν».

safe10Χρειάζεται να μπαίνει όριο στο χρόνο που ένα παιδί επιτρέπεται να παραμένει στο διαδίκτυο. Οι γονείς είναι καλό να θυμούνται ότι οι εμπειρίες των παιδιών στο διαδίκτυο δεν τα προετοιμάζουν για τις πραγματικές διαπροσωπικές σχέσεις.
-Ο υπολογιστής που είναι συνδεδεμένος στο διαδίκτυο και χρησιμοποιούν τα παιδιά είναι προτιμότερο να βρίσκεται σε ανοικτό κοινό χώρο και όχι στο υπνοδωμάτιο των παιδιών για να μπορούν πιο εύκολα οι γονείς να επιβλέπουν τις δραστηριότητες του παιδιού τους.
-Τα παιδιά καλό θα είναι να συμπεριφέρονται στο διαδίκτυο με την ίδια ευγένεια και τους ίδιους καλούς τρόπους, όπως κάνουν και στην κανονική ζωή. Εάν κάποιος δεν τους συμπεριφέρεται σωστά ή εάν δέχονται οποιαδήποτε μορφή παρενόχλησης ή απειλές, θα πρέπει να ενημερώνουν άμεσα τους γονείς τους, άλλα μέλη της οικογένειας ή δασκάλους τους.
-Πρέπει να μάθουμε στα παιδιά μας να ακολουθούν τους ίδιους κανόνες στο διαδίκτυο που τους διδάσκουμε, όταν χρησιμοποιούν οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρονικό υπολογιστή ή κινητό τηλέφωνο εκτός από το σπίτι τους, δηλαδή στο σχολείο, σε βιβλιοθήκες, σε σπίτια φίλων ή άλλους χώρους.
-Οι γονείς να μην ξεχνούν ότι οι εξελίξεις στον τομέα του διαδικτύου και της κινητής τηλεφωνίας είναι συνεχείς, δυναμικές και γρήγορες. Γι' αυτό χρειάζεται και οι ίδιοι να ενημερώνονται και να παρακολουθούν τις εξελίξεις, ώστε να μπορούν να κατανοούν τι συμβαίνει και να βοηθούν τα παιδιά τους. Εάν οι ίδιοι νιώθουν ότι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν, καλό θα ήταν να ζητήσουν βοήθεια από κάποιον με γνώση του αντικειμένου.

Πηγή: Διά δρασις

Έρευνα : Βούλγαρης Θανάσης


Οι κυριότεροι κίνδυνοι του Διαδικτύου είναι:

Ακατάλληλο Περιεχόμενο

ΣάκαΣυνήθως με τον όρο ακατάλληλο περιεχόμενο, αναφερόμαστε σε περιεχόμενο, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει ρατσιστικό ή ξενοφοβικό περιεχόμενο, προώθηση επιβλαβών συμπεριφορών, προώθηση τυχερών παιχνιδιών, παρουσίαση πορνογραφικού υλικού, προώθηση βίας κλπ.

Ανεπιθύμητα Μηνύματα

Ανεπιθύμητα Μηνύματα θεωρούνται τα μηνύματα εκείνα που υπό κανονικές συνθήκες οι χρήστες δεν θα επέλεγαν να δουν και τα οποία διανέμονται σε μεγάλο αριθμό παραληπτών. Παραδείγματα ανεπιθύμητων μηνυμάτων είναι μηνύματα που περιέχουν διαφημιστικά για αμφίβολα προϊόντα, μηνύματα με περιεχόμενο που συσχετίζεται με ψευδοτυχερά παιχνίδια, ψευδονομικές υπηρεσίες, πορνογραφικό υλικό κτλ. Πολύ συχνό φαινόμενο είναι και η λήψη αλυσιδωτών μηνυμάτων. Τα μηνύματα αυτά είναι, συνήθως, ανεπιθύμητα και ο αποστολέας ζητά από τον παραλήπτη να προωθήσει το μήνυμα σε άλλα άτομα, τα οποία γνωρίζει. Ο κίνδυνος εδώ, είναι ότι κάθε φορά που προωθούμε ένα μήνυμα, αν δεν είμαστε προσεχτικοί, μαζί με αυτό εμφανίζεται και η ηλεκτρονική διεύθυνση όλων των προηγούμενων ατόμων που προώθησαν το ίδιο μήνυμα. Έτσι δεν γνωρίζουμε ποιος θα παραλάβει το μήνυμα και τι θα κάνει με τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις, οι οποίες θα εμφανίζονται σε αυτό.

Αποξένωση

safe11Η αλόγιστη και πολύωρη χρήση του Διαδικτύου, δημιουργεί συναισθηματική απόσταση και αλλοιώνει την ποιότητα επικοινωνίας ανάμεσα στους ανθρώπους, κάτι το οποίο πολλές φορές οδηγεί στην Αποξένωσή τους από τον Πραγματικό Κόσμο.

Αρκετοί είναι αυτοί οι οποίοι ξοδεύουν άπειρες ώρες μπροστά στον υπολογιστή παίζοντας διαδικτυακά παιχνίδια, σερφάροντας στο Διαδίκτυο ή ακόμα και επικοινωνώντας με φίλους τους μέσω του Διαδικτύου. Η πολύωρη ενασχόληση με τα πιο πάνω, οδηγεί πολλές φορές στην Αποξένωση από τον Πραγματικό Κόσμο εφόσον επιτρέπει στους ανθρώπους να ψυχαγωγούνται ή να επικοινωνούν χωρίς τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της προσωπικής επαφής.

Βίαια Παιχνίδια

Σύμφωνα με έρευνες, εκατομμύρια άτομα αφιερώνουν χρόνο σε καθημερινή βάση σε ηλεκτρονικά παιχνίδια Όπως στην αγορά έτσι και στο Διαδίκτυο υπάρχουν διάφορες κατηγορίες παιχνιδιών. Η πιο δημοφιλής κατηγορία παιχνιδιών είναι η κατηγορία παιχνιδιών δράσης η οποία χωρίζεται σε άλλες υποκατηγορίες, όπως παιχνίδια πολεμικών τεχνών (Beat?em up), λαβυρίνθων (maze), πλατφόρμας (platform), βολών (shooters) κ.ά.

Η κατηγορία βολών θεωρείται η πλέον βίαια κατηγορία παιχνιδιών και έχει κατακριθεί ιδιαίτερα για τα κακά πρότυπα και τις αρνητικές επιδράσεις που πιθανότατα να έχει, ειδικά σε νεαρά άτομα . Όπως λέει και το όνομα, σκοπός είναι να χρησιμοποιήσουμε όπλα, ώστε να εξοντώσουμε τους αντιπάλους και να ολοκληρώσουμε τις αποστολές του παιχνιδιού.

Βία όμως που εκφράζουμε στα παιχνίδια μπορεί να την εμφανίσουμε και στην κανονική μας ζωή. Ανησυχητικά είναι τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τις έρευνες των Πανεπιστημίων της Καλιφόρνια και του Σαν Φρανσίσκο στις ΗΠΑ. Οι μελετητές βρήκαν ότι η βία στα ηλεκτρονικά παιχνίδια προκαλεί αντικοινωνική και πολεμοχαρή συμπεριφορά στην καθημερινότητα των παιδιών ηλικίας 18 έως 21

Εθισμός

safe12Εθισμός στο Διαδίκτυο μπορεί να προκύψει με την πολύωρη ενασχόληση ατόμων σε διαδικτυακές δραστηριότητες όπως είναι τα παιχνίδια, δωμάτια συζητήσεων, ηλεκτρονικός τζόγος και άλλα.

Ένα άτομο είναι εθισμένο όταν χαρακτηρίζεται από τουλάχιστο τρία από τα πιο κάτω:

  • Χρήση του Διαδικτύου για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το προτιθέμενο
  • Κατανάλωση υπερβολικού χρόνου ή/και χρήματος σε δραστηριότητες σχετικές με το Διαδίκτυο
  • Συμπτώματα Συνδρόμου Απόσυρσης, όπως για παράδειγμα άγχος, έμμονη σκέψη για το Διαδίκτυο, όνειρα για το Διαδίκτυο
  • Χρήση Διαδικτύου προκειμένου να αποφευχθούν συμπτώματα απόσυρσης
  • Μείωση λειτουργικότητας του ατόμου. Συνήθως παραμελούν την προσωπική τους υγεία, γευματίζουν ανθυγιεινά, σταματούν τα αγαπημένα τους ενδιαφέροντα, εγκαταλείπουν το σχολείο, συγκρούονται έντονα στο σπίτι με τους γονείς τους, έχουν μεγάλη ένταση και θυμό που οδηγεί ακόμα και στη βία (Chakraborty, 2010)
  • Συνέχιση χρήσης του Διαδικτύου παρά τη γνώση της παραπάνω δυσλειτουργίας

Εκφοβισμός

Εκφοβισμός είναι δυνατό να συμβεί μέσω του Διαδικτύου και περιλαμβάνει εσκεμμένη, επαναλαμβανόμενη και εχθρική συμπεριφορά απέναντι σε άτομο ή ομάδα ατόμων με σκοπό την πρόκληση συναισθηματικής και ψυχολογικής βλάβης.

Ο Διαδικτυακός Εκφοβισμός συνήθως έχει τη μορφή ενός εκφοβιστικού, ρατσιστικού, προσβλητικού ή πρόστυχου ηλεκτρονικού μηνύματος, φωτογραφίας ή βίντεο. Κάποιες φορές o εκφοβισμός μπορεί να οδηγήσει στο να περιθωριοποιηθούν και να αποκλειστούν άτομο ή άτομα από άλλους. Ο Διαδικτυακός Εκφοβισμός διαφέρει από τα άλλα είδη εκφοβισμού αφού επεμβαίνει στον προσωπικό χώρο του παραλήπτη. Ο εκφοβισμός αυτός είναι δύσκολο να περιοριστεί, αφού δεν υπάρχει περιορισμός ούτε των μηνυμάτων που διανέμονται ηλεκτρονικά, ούτε του αριθμού των παραληπτών που μπορούν να γίνουν δέκτες αυτών των μηνυμάτων. H σύγχρονη έρευνα έχει δείξει ότι το σχολείο, όταν υπάρχει πληροφόρηση και ενημέρωση του προσωπικού, μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα

Ηλεκτρονικός Τζόγος

Με τον όρο Ηλεκτρονικός Τζόγος εννοούμε τη δραστηριότητα κατά την οποία δύο ή περισσότερα άτομα συναντώνται διαδικτυακά με σκοπό την ανταλλαγή στοιχημάτων. Μια τέτοια δραστηριότητα περιλαμβάνει το ρίσκο της πραγματικής οικονομικής απώλειας ή του κέρδους.

Ένα από τα βασικότερα προβλήματα του τζόγου είναι η απώλεια χρημάτων. Κάποιος μπορεί να χάσει τις οικονομίες του, το σπίτι του, την περιουσία του ακόμη και το/τη σύζυγό της/του. Πολλοί είναι αυτοί που εθίζονται και δεν μπορούν να σταματήσουν πιστεύοντας πως στον επόμενο γύρο θα πάρουν τα λεφτά τους πίσω. Έτσι εκτός από την σπατάλη πολλών χρημάτων οδηγούνται παράλληλα στη σπατάλη πολλού χρόνου, παραμέληση των υποχρεώσεών τους με όλες τις επακόλουθες συνέπειες του εθισμού. Είναι γνωστό ότι ακόμα και η ενασχόληση με περιβάλλοντα τζόγου, στα όπου δεν γίνεται χρήση πραγματικών χρημάτων, μπορεί να προκαλέσει τον εθισμό

Ιοί

safe13Ιός είναι κακόβουλο πρόγραμμα, το οποίο εγκαθίσταται στον υπολογιστή, συνήθως εν αγνοία του χρήστη, και ενεργοποιείται είτε κάποια προκαθορισμένη χρονική στιγμή είτε ύστερα από κάποια συγκεκριμένη ενέργεια. Η ενεργοποίηση ενός ιού μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα διάφορες συνέπειες, επικίνδυνες ή μη. Συγκεκριμένα, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα το συνεχές άνοιγμα διαφόρων παραθύρων στην οθόνη, μπορεί όμως και να προκαλέσει την καταστροφή δεδομένων σε αρχεία ή άλλες βλάβες. Ένας ιός ενσωματώνεται σε ηλεκτρονικά μηνύματα και προγράμματα, έτσι ώστε όταν ανοίξουμε τα μηνύματα αυτά ή εκτελέσουμε τα προγράμματα, ενεργοποιούμε άθελά μας και τον ιό.

Παιδική πορνογραφία

Παιδική πορνογραφία ορίζεται ως οι αναπαραστάσεις ανηλίκων που συμμετέχουν σε σεξουαλικές πράξεις ή καταστάσεις που υποδηλώνουν σεξουαλικές δραστηριότητες. Μερικές φορές ο ορισμός περιλαμβάνει εικόνες που έχουν υποστεί επεξεργασία από ηλεκτρονικό υπολογιστή. Η παιδική πορνογραφία θεωρείται έγκλημα και υπόκειται σε ποινικές κυρώσεις. Η παιδική πορνογραφία έχει τις εξής μορφές:

  • Ένας ανήλικος που συμμετέχει σε σεξουαλική δραστηριότητα.
  • Ένα άτομο που συμμετέχει σε σεξουαλική δραστηριότητα προσποιούμενο ότι είναι ανήλικο.
  • Ρεαλιστικές εικόνες που αναπαριστούν ένα ανήλικο να συμμετέχει σε σεξουαλικές δραστηριότητες.

Παραποίηση Γλώσσας

Η ανάγκη για γρήγορη και εύκολη επικοινωνία, μια συνήθεια που την αποκτήσαμε με την είσοδο της κινητής τηλεφωνίας και του Διαδικτύου στη ζωή μας, άρχισε να οδηγεί στην Παραποίηση της Γλώσσας μας. Αντί ελληνικά, δηλαδή, χρησιμοποιούνται τα ?greeklish?, ελληνικά γραμμένα με λατινικούς χαρακτήρες, στα οποία ο τονισμός και η ορθογραφία δεν είναι σημαντικά.

Αυτό ξεκίνησε, επειδή η χρήση του ελληνικού αλφαβήτου στην τεχνολογία ήταν είτε αδύνατη είτε δύσκολη. Παρόλο που τα τελευταία χρόνια πολλοί υπολογιστές και προγράμματα χρησιμοποιούν την ελληνική γλώσσα, πάρα πολλοί δεν επικοινωνούν στα ελληνικά αλλά σε greeklish όταν στέλνουν μηνύματα στο κινητό ή όταν χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο. Υπάρχουν επίσης ιστοσελίδες όπου η γλώσσα που χρησιμοποιείται δεν είναι τα Ελληνικά αλλά τα greeklish και σε σελίδες του Διαδικτύου διατίθενται greeklish converters, προγράμματα που μετατρέπουν greeklish σε Ελληνικά και το αντίστροφο. Όλα αυτά μπορούν να οδηγήσουν όχι μόνο στη παραποίηση της γλώσσας μας αλλά, όπως κάποιοι υποστηρίζουν και στην αλλοίωση της ταυτότητας των Ελλήνων.

Φυσικές Παθήσεις

safe14Η πολύωρη χρήση του Διαδικτύου είτε είναι για έρευνα είτε για παιχνίδι είτε για κοινωνικοποίηση εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία μας. Πέρα από τις διαταραχές στην όραση και τις υποψίες για ενδεχόμενα προβλήματα εξαιτίας της έκθεσης σε ακτινοβολία, κυρίως από τις οθόνες, εκείνοι που ασχολούνται για ώρες μπροστά στον υπολογιστή χωρίς διάλειμμα ή εναλλαγή δραστηριοτήτων κάνοντας μεγάλο αριθμό επαναλαμβανόμενων κινήσεων μπορεί να προσβληθούν από διάφορες μυοσκελετικές παθήσεις. Κακώσεις όπως ο ευθειασμός του αυχένα, ο πόνος του αγκώνα (tennis elbow), τενοντίτιδα, πηχαιοκαρπική άρθρωση και άλλες παθήσεις έχουν συνδέσει το όνομά τους με την υπερβολική χρήση του υπολογιστή.

Δήλωση αυτοκτονίας

Περισσότεροι από 170 άνθρωποι έχουν προσπαθήσει να αυτοκτονήσουν μέσω διαδικτύου πρόσφατα γεγονός τραγικό.

Πηγή : http://www.pi.ac.cy/InternetSafety/kindinoi.html

Έρευνα : Βούλγαρης Γρηγόρης

 


Διαδίκτυο - Διασκέδαση ή Κίνδυνος;

Σάκα1Στις μέρες μας το Διαδίκτυο [internet] είναι ένα χρήσιμο εργαλείο. Καθημερινά εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο το χρησιμοποιούν για την εργασία τους, για την επικοινωνία τους, για άντληση πληροφοριών, για διασκέδαση ή ακόμα άσκοπα και αλόγιστα με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν.safe17

Άθελά τους μπορεί να κατεβάσουν προγράμματα που υποκρύπτουν «ιούς» και έτσι τα αρχεία του υπολογιστή τους να κινδυνεύουν, αφού ίσως κάποιος ανεπιθύμητος ή κακόβουλος χρήστης [hacker] θα εισβάλει στον υπολογιστή τους και θα καταστρέψει τον σκληρό δίσκο όπου είναι αποθηκευμένα ή μέρος αυτών.

safe18Υπάρχουν κι άλλοι κίνδυνοι όπως το ανεξέλεγκτο ηλεκτρονικό εμπόριο και ο ηλεκτρονικός τζόγος. Αρκετοί άνθρωποι για να γλιτώσουν την ακρίβεια που επικρατεί σε ορισμένα είδη ένδυσης και υπόδησης κλπ αγοράζουν από ιστοσελίδες αυτά που χρειάζονται, με αποτέλεσμα να δίνουν τους αριθμούς των πιστωτικών καρτών τους και αυτοί που κρύβονται πίσω από αυτές τις «πονηρές» ιστοσελίδες να παίρνουν τον αριθμό αυτό και να τον χρησιμοποιούν προς όφελός τους.

safe19Αλλά ένας από τους μεγαλύτερους είναι η παιδική πορνογραφία. Η παιδική πορνογραφία ορίζεται ως η αναπαράσταση ανηλίκων που συμμετέχουν σε σεξουαλικές πράξεις ή καταστάσεις που υποδηλώνουν σεξουαλικές δραστηριότητες. Μερικές φορές αυτός ο ορισμός περιλαμβάνει εικόνες που έχουν επεξεργαστεί από ηλεκτρονικό υπολογιστή και σε αυτό συμβάλουμε άθελά μας και εμείς με τη δημοσίευση φωτογραφιών της καθημερινής μας δράσης, δίνοντας έτσι υλικό στους επιτηδείους. Η παιδική πορνογραφία θεωρείται έγκλημα και υπόκειται σε ποινικές κυρώσεις.

Άλλο ένα πρόβλημα είναι πως πολλά άτομα υποκλέπτουν, κατεβάζοντας ταινίες και τραγούδια και τα εμπορεύονται. Έτσι τα πνευματικά δικαιώματα [copyrights] των παραγωγών θίγονται.

safe20Όλα τα παραπάνω ανήκουν στο ηλεκτρονικό έγκλημα. Το ηλεκτρονικό έγκλημα διώκεται από την Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, μια υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας.

Επίσης υπάρχουν και άλλοι κίνδυνοι οι οποίοι δεν ανήκουν στο ηλεκτρονικό έγκλημα αλλά αξίζει να αναφερθούμε:

Με την διάδοση του internet η φυσική επαφή ανάμεσα στους ανθρώπους μειώθηκε, αφού αρχίσαμε να επικοινωνούμε μέσω των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης [Facebook,Twitter], αντικαθιστώντας έτσι την παρέα, το γέλιο την επαφή. Γινόμαστε μονότονοι, μοναχικοί, σκλάβοι ενός υπολογιστή. Μην έχοντας προσωπική επαφή (οπτική κλπ) με τον απέναντι δεν μπορούμε να καταλάβουμε το χαρακτήρα του, δεν ξέρουμε αν λυπάται ή χαίρεται πραγματικά, χάνουμε τα συναισθήματά μας και την έκφραση του σώματος μας.

safe21Ο εθισμός σε παιχνίδια ή στο «σερφάρισμα» αποτελεί ακόμα ένα πρόβλημα της εποχής του διαδικτύου. Τα παιδιά εθίζονται με αποτέλεσμα να ζουν σε ένα εικονικό κόσμο. Σε αυτόν τον κόσμο δεν έχουν φίλους πραγματικούς παρά μόνο εικονικούς.

Ειδικά για εμάς τους μαθητές που για τις ανάγκες του σχολείου αναζητούμε πληροφορίες καθημερινά το βρισκόμαστε μπροστά σε ένα νέο μεγάλο κίνδυνο. Ο μεγάλος όγκος πληροφοριών στο διαδίκτυο δεν είναι πάντα αποτελεσματικά και ορθά αξιοποιήσιμος. Οι πληροφορίες που αφειδώς προσφέρονται μπορεί μερικές φορές να είναι λανθασμένες, ελλιπείς και παραπλανητικές. Για παράδειγμα εάν γράψεις στην αναζήτηση «Ελ. Βενιζέλος» μπορεί σαν πρώτο αποτέλεσμα να σου δοθεί το αεροδρόμιο και αν εσύ δεν ξέρεις ότι ήταν ένας μεγάλος πολιτικός της Ελλάδας, μπορεί να νομίζεις ότι είναι αεροδρόμιο.

Αλλά το μεγαλύτερο κακό που σου κάνει το διαδίκτυο είναι ότι υποβαθμίζει την σκέψη και τον προβληματισμό σου. Υποκαθιστά τη δημιουργική σκέψη και τις αναζητήσεις μας με έτοιμη και «μασημένη τροφή», μας μαθαίνει στην τεμπελιά, μας κάνει υποχείρια των ηλεκτρονικών μηχανών και απλούς ανειδίκευτους εργάτες.

Προσωπικά πιστεύω πως η πλοήγηση στο διαδίκτυο μπορεί να είναι ασφαλής. Αυτό που απαιτείσαι είναι να βλέπουμε τη χρήση του σαν ένα εργαλείο. Εργαλείο μάθησης, επικοινωνίας, δράσης, έκφρασης, ψυχαγωγίας κλπ. Όταν το χρησιμοποιούμε αυτό να γίνεται με κανόνες, προσοχή και σύνεση. Θα πρέπει να το χρησιμοποιούμε αφού πρώτα φιλτράρουμε τις πληροφορίες που μας έχουν δοθεί. Επίσης σαν βοήθημα για το σχολείο μας χωρίς αυτό να αντικαθιστά το προσωπικό διάβασμα και τον προβληματισμό μας.. Μα πάνω από όλα θα πρέπει να προσέχουμε μην πέσουμε θύματα ηλεκτρονικού εγκλήματος.

Έρευνα - Σχολιασμός : Ακριβούση Ελένη

 


 

Τα παιδιά, οι κίνδυνοι του διαδικτύου και ο ρόλος των γονιών.

ΣάκαΟι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και το διαδίκτυο έχουν καθιερωθεί στο πνεύμα όλων μας σαν αξιόπιστες και σωστές πηγές πληροφόρησης.

Όμως, εκτός απ' όλα τα καλά που φέρνει το διαδίκτυο, κρύβει και πραγματικούς κινδύνους για ένα ανυποψίαστο παιδί.

Είναι πολύ σημαντικό οι γονείς και αυτοί που έχουν την ευθύνη να επιβλέπουν τα παιδιά, να γνωρίζουν τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα και τους κινδύνους που έχει το διαδίκτυο και οι διάφοροι τρόποι επικοινωνίας που μπορούν να γίνουν μέσω του.

Τα παιδιά μπορούν να βρουν στο διαδίκτυο μια πληθώρα πληροφοριών από διάφορες πηγές μάθησης όπως εγκυκλοπαίδειες, βιβλιοθήκες, ειδησεογραφικά πρακτορεία και πολλούς άλλους οργανισμούς. Επίσης μπορούν να παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια και να επικοινωνούν με φίλους τους.

Η φύση του διαδικτύου είναι τέτοια που ελκύει τα παιδιά. Το γεγονός ότι με το πάτημα ενός κουμπιού μπορούν να επισκεφθούν τόσα ελκυστικά πράγματα και να επικοινωνούν με φίλους τους, ικανοποιεί το φυσιολογικό για την ηλικία τους αυθορμητισμό, την περιέργεια και την ανάγκη τους για άμεση ανταπόκριση και ικανοποίηση.

safe15Οι γονείς διδάσκουν τα παιδιά τους να μη μιλούν με άγνωστους, να μην ανοίγουν την πόρτα σε άγνωστους εάν είναι μόνα στο σπίτι και να μην δίνουν πληροφορίες σε άγνωστα άτομα όταν τηλεφωνούν στο σπίτι μας. Αρκετοί γονείς μάλιστα παρακολουθούν που πάνε τα παιδιά τους, με ποιόν παίζουν, τι βλέπουν στην τηλεόραση, τι βιβλία και τι περιοδικά διαβάζουν.

Δυστυχώς όμως είναι γεγονός ότι πολλοί γονείς δεν έχουν ακόμη αντιληφθεί ότι χρειάζεται η ίδια προσοχή, επίβλεψη και καθοδήγηση για τα παιδιά τους σε θέματα που αφορούν το διαδίκτυο.

Οι γονείς δεν πρέπει να επαναπαύονται ότι τα παιδιά τους μπορούν να προστατευτούν απ' αυτούς που προσφέρουν κάθε μορφής υπηρεσίες στο διαδίκτυο. Πολλές ομάδες συζητήσεων παιδιών στο διαδίκτυο ("chat rooms", "news groups") δεν επιβλέπονται από κανένα.

Υπάρχει πλήρης ανωνυμότητα και τα ονόματα που χρησιμοποιούνται για την αναγνώριση και επικοινωνία μεταξύ των παιδιών πολύ συχνά είναι ψευδώνυμα. Είναι αδύνατο να γνωρίζει σε τέτοιες περιπτώσεις το παιδί εάν αυτός με τον οποίο επικοινωνεί είναι πράγματι παιδί ή για παράδειγμα κάποιος ενήλικας που να θέλει να του κάνει κακό.

safe16Όταν το παιδί τους λαμβάνει κανονικό ταχυδρομείο ή όταν δέχεται επισκέψεις στο σπίτι μπορούν να ελέγχουν την κατάσταση. Στο διαδίκτυο όμως είναι αδύνατο να γνωρίζουν τι μπορεί να συμβαίνει ή να λέγεται στους διάφορους τρόπους επικοινωνίας που διεξάγονται.

Δυστυχώς μπορεί να υπάρξουν πολύ σοβαρές συνέπειες εάν το παιδί πεισθεί από κάποιον επιτήδειο και δώσει προσωπικές πληροφορίες όπως όνομα, κωδικούς, αριθμό τηλεφώνου, αριθμό πιστωτικής κάρτας και διεύθυνση.

Ακόμη χειρότερα σε περίπτωση που πεισθεί να συναντήσει κάποιον άγνωστο με τον οποίο επικοινωνούσε μέσω διαδικτύου.

Υπάρχουν και άλλοι κίνδυνοι εκτός από τους πιο πάνω όπως οι εξής:

  • τα παιδιά μπορεί να επισκέπτονται ιστοσελίδες που είναι ακατάλληλες γι' αυτά
  • μπορεί να βρεθούν σε ιστοσελίδες ομάδων που προωθούν το μίσος, τη βία και την πορνογραφία
  • τα παιδιά μπορεί να παραπλανηθούν και να πέσουν θύματα μια έντονης καλοστημένης διαφημιστικής εκστρατείας
  • υπάρχουν ιστοσελίδες που για να προσελκύσουν τα παιδιά να τους παραχωρήσουν ευαίσθητες πληροφορίες, τους υπόσχονται δώρα
  • όταν τα παιδιά ξοδεύουν πάρα πολλές ώρες στο διαδίκτυο υπάρχει ο κίνδυνος να χάνουν πολύτιμο χρόνο που θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν για να αναπτύξουν κοινωνικές ικανότητες.

safe22Τι μπορείτε λοιπόν εσείς σαν γονείς να κάνετε για να είναι το διαδίκτυο περισσότερο ασφαλές και περισσότερο εκπαιδευτικό για τα παιδιά σας;

  • πρέπει να βάλετε κάποιο όριο στο χρόνο που ξοδεύει το παιδί σας στο διαδίκτυο
  • είναι καλά να διδάξετε στα παιδιά σας ότι όταν συνομιλούν με κάποιον σε μια ομάδα συζήτησης στο διαδίκτυο, δεν μπορούν να ξέρουν ποιο είναι το άτομο αυτό και ότι τα ονόματα που χρησιμοποιούνται είναι συχνά ψευδώνυμα
  • πρέπει να διδάξετε στα παιδιά σας ουδέποτε να δίνουν προσωπικές πληροφορίες σε άλλα άτομα ή σε ιστοσελίδες στο διαδίκτυο
  • πρέπει να διδάξετε τα παιδιά σας ουδέποτε να δέχονται να συναντήσουν κάποιον που γνώρισαν μέσω του διαδικτύου
  • πρέπει να είσαστε προσεκτικοί για να μη δώσετε σε καμία περίπτωση αριθμούς πιστωτικής κάρτας ή άλλους κωδικούς στα παιδιά σας για ν' αγοράσουν αγαθά ή υπηρεσίες ή για να μπορούν να βλέπουν κάποιες ιστοσελίδες, που πιθανόν να είναι ακατάλληλες γι' αυτά
  • πρέπει να εξηγήσετε στα παιδιά για να καταλάβουν ότι πολλά απ' όσα βλέπουν ή διαβάζουν στο διαδίκτυο μπορεί να μη είναι αληθινά
  • είναι καλό σαν γονείς να χρησιμοποιήσετε υπηρεσίες ή λογισμικά προγράμματα που δίνουν γονικό έλεγχο στο τι μπορούν να επισκεφθούν τα παιδιά στο διαδίκτυο και να αποκόπτονται ακατάλληλες ιστοσελίδες
  • να προμηθεύσετε τα παιδιά με διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μόνο στις περιπτώσεις όπου τα παιδιά είναι αρκετά ώριμα για να το χειρίζονται και κατά καιρούς είναι καλά να παρακολουθούμε τη δραστηριότητά τους
  • πρέπει να διδάξετε στα παιδιά να συμπεριφέρονται στο διαδίκτυο με την ίδια ευγένεια και καλούς τρόπους όπως και στην κανονική ζωή
  • πρέπει να μάθετε στα παιδιά σας ν' ακολουθούν την ίδια συμπεριφορά στο διαδίκτυο που τους διδάσκουμε, όταν χρησιμοποιούν οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρονικό υπολογιστή εκτός από το σπίτι τους, δηλαδή στο σχολείο, σε βιβλιοθήκες ή ακόμη σε σπίτια φίλων τους.

Οι γονείς είναι καλά να θυμούνται ότι οι εμπειρίες των παιδιών στο διαδίκτυο δεν τα προετοιμάζουν για τις πραγματικές διαπροσωπικές σχέσεις.

Είναι χρήσιμο οι γονείς να αφιερώνουν κάποιο χρόνο με τα παιδιά τους για να εξερευνούν μαζί κάποιους ισόχωρους και κατά καιρούς να συμμετέχουν στις δραστηριότητες του παιδιού τους στο διαδίκτυο. Αυτό θα τους επιτρέπει να επιβλέπουν, να παρακολουθούν την δραστηριότητα του παιδιού τους και ταυτόχρονα να διδάσκονται μαζί.

η πηγή που χρησιμοποιήθηκε για όλο το παραπάνω κείμενο είναι American Academy of Child and Adolescent Psychiatry. American Academy of Pediatrics. Journal of Family Psychology

Βιβλιογραφία:

American Academy of Child and Adolescent Psychiatry

American Academy of Pediatrics

Journal of Family Psychology

Σάκα1Συμπερασματικά πρέπει οι γονείς να επιβλέπουν τα παιδιά τους έτσι ώστε να εξασφαλίσουν την ασφάλειά τους και να τηρούν τους παραπάνω κανόνες. Οι γονείς πρέπει να αντιλαμβάνονται τα μειονεκτήματα αλλά και τα πλεονεκτήματα του Διαδικτύου. Αυτό το θέμα αφορά τόσο τους γονείς όσο και τα παιδιά τα οποία από μικρά πρέπει να διδάσκονται πώς να προστατεύουν τον εαυτό τους από τους τυχόν κινδύνους που επιφυλάσσει το Διαδίκτυο.

Έρευνα - Σχολιασμός : Γκολτσίδου Αναστασία

stk-fgr6 Copyright: Βάσω Βούλγαρη, καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ20-01 9ου Γυμνασίου Βόλου, Οκτώβρης 2012 stk-fgr6


Σύνδεση διαχειριστή       Εκτεταμένη διαχείριση