6η Μάρτη 2016
Ημέρα ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό
Το πρωί στην προσευχή η ομάδα διάβασε το κείμενο ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό που η ίδια είχε συντάξει και κάλεσε τους μαθητές να υπογράψουν, αν επιθυμούν, το ψήφισμα στο χώρο των εκδηλώσεων.
Η εκδήλωση αποτελούνταν από τρεις δραστηριότητες.
Η πρώτη έλαβε χώρα στην αίθουσα διδασκαλίας, η δεύτερη στην αίθουσα εκδηλώσεων και η τρίτη στα γήπεδα του σχολείου.
Πρώτη Δραστηριότητα: «Η Ιδανική Τάξη».
Χώρος: Η αίθουσα διδασκαλίας.
Διάρκεια: 2 ώρες
Αριθμός μαθητών: Όλο το τμήμα.
Εμψυχωτές/τριες: Αγγελική Βαλσάμη - Ελισάβετ Κίσσα, Βάσω Βασιλάκου - Κατερίνα Κατούνη, Θεοφανία Δουλά - Ζωή Γιάνναρου, Γωγώ Κωνσταντίνου - Ανθή Ματσούκα, Φιόρα Νταλάνι - Λάμπρος Σεφέρης, Ηλέκτρα Παπαευαγγέλου - Νίκος Στογιαννίδης.
Καλέσαμε τους μαθητές να συζητήσουν και να συμφωνήσουν τη διάταξη της σχολικής τάξης που επιθυμούν. Επίσης τους ζητήσαμε να συζητήσουν και να αποφασίσουν σχετικά με το τι λείπει και το τι θα ήθελαν να αλλάξουν στην αίθουσά τους, π.χ. Η/Υ, projector, αλλαγή χρώματος στους τοίχους, ντουλάπες, γκράφιτι, κ.α. Καταγράψαμε την ομαδική απόφαση σε ένα χαρτί.
Μετά τους αφήσαμε ελεύθερους να «στήσουν» τη διάταξη της τάξης που συμφώνησαν και να πάρουν οι ίδιοι και ο καθηγητής θέση στο χώρο. Κατόπι, στις νέες τους θέσεις, συζήτησαν για την εμπειρία και τα συναισθήματά τους και έγινε διάλογος με τον καθηγητή για το αν μπορούσε να γίνει πράξη η επιθυμία του τμήματος.
Τοποθετήσαμε σε σημείο που να βλέπουν όλοι οι μαθητές από τις νέες τους θέσεις 3 καρέκλες.
Ζητήσαμε ένα εθελοντή να καθίσει στην πρώτη καρέκλα και να υποδυθεί το «Παιδί που ασκεί σχολικό εκφοβισμό». Ζητήσαμε να μας περιγράψει τον εαυτό του, τον χαρακτήρα του, τα βιώματά του, τις ανάγκες του και γιατί έχει αποφασίσει να φέρεται έτσι στο θύμα.
Ζητήσαμε ένα δεύτερο εθελοντή να καθίσει στη δεύτερη καρέκλα. Του ζητήσαμε να υποδυθεί το «Παιδί που παρακολουθεί το σχολικό εκφοβισμό», να μας περιγράψει τον εαυτό του, τον χαρακτήρα του, τα βιώματά του, τις ανάγκες του και γιατί πιστεύει ότι του ασκεί εκφοβισμό ο θύτης.
Ζητήσαμε ένα τρίτο εθελοντή να καθίσει στην τρίτη καρέκλα. Του ζητήσαμε να υποδυθεί το «Παιδί που ασκεί σχολικό εκφοβισμό», να μας περιγράψει τον εαυτό του, τον χαρακτήρα του, τα βιώματά του, τις ανάγκες του, τι θέση κρατά ο ίδιος απέναντι στο γεγονός και πως αισθάνεται γι' αυτό.
Οι εθελοντές επέστρεψαν στη θέση τους ανάμεσα στους συμμαθητές τους. Τους ζητήσαμε να μας πουν πως ένιωσαν όταν υποδύονταν το ρόλο και πως ένοιωθαν μετά.
Ζητήσαμε από τα υπόλοιπα παιδιά να μας πουν πως ένιωσαν παρακολουθώντας τους συμμαθητές τους.
Δεύτερη Δραστηριότητα: Γωνιές.
Χώρος: Αίθουσα Εκδηλώσεων.
Αριθμός μαθητών: 2 τμήματα κάθε φορά.
Πρώτη Γωνιά: «Θέλω - Δεν θέλω στη σχολική ζωή».
Εμψυχώτριες: Βαρβάρα Χουσιάφη ? Μάγδα Ντόκα
Αριθμός μαθητών: 8.
Κρεμάσαμε διαφανείς ζελατίνες, αφήνοντας ένα διάδρομο ανάμεσά τους. Η μία είχε τίτλο «ΘΕΛΩ» και η άλλη «ΔΕ ΘΕΛΩ». Οι μαθητές ζωγράφισαν, έγραψαν συνθήματα ή μηνύματα με χοντρούς μαρκαδόρους. Στο τέλος «ταξίδεψαν» ανάμεσα στις ζελατίνες διαβάζοντας τι έγραψαν τα άλλα παιδιά.
Δεύτερη Γωνιά: «Λέω ΟΧΙ». (Χρόνος: 10')
Εμψυχώτριες: Κατερίνα Κόκκαλη - Εύα Αλμπανούδη
Αριθμός μαθητών: 10.
Τα παιδιά έπαιξαν παιχνίδι ρόλων με θέμα «Λέω ΟΧΙ».
Χωρίσαμε τα παιδιά σε ομάδες Α και Β. Επιλέξαμε μια από τις περιπτώσεις κάθε φορά.
Α' Περίπτωση:
Στην Α ανήκει ο δανειστής και στη Β ο δανειζόμενος.
Ο Β ζητά χρήματα και ο Α δεν θέλει να του δανείσει. Και οι δύο προσπαθούν να πείσουν τον άλλο με κάθε τρόπο γι' αυτό που επιθυμούν. Οι ομάδες μπορούν να υποστηρίξουν τον εκπρόσωπό τους.
Μετά οι ρόλοι εναλλάχθηκαν.
Β' Περίπτωση:
Μερικοί φίλοι θέλουν να κάνουν μια πλάκα σε ένα συμμαθητή σου και εσύ δε θέλεις να συμμετέχεις. Και οι δύο προσπαθούν να πείσουν τον άλλο με κάθε τρόπο γι' αυτό που επιθυμούν. Οι ομάδες μπορούν να υποστηρίξουν τον εκπρόσωπό τους.
Γ' Περίπτωση:
Είσαι στο σπίτι ενός φίλου και εκείνος επιμένει να καπνίσεις. Εσύ δε θέλεις. Και οι δύο προσπαθούν να πείσουν τον άλλο με κάθε τρόπο γι' αυτό που επιθυμούν. Οι ομάδες μπορούν να υποστηρίξουν τον εκπρόσωπό τους.
Ακολούθησε σύντομη συζήτηση για το πώς αισθάνθηκαν.
Τρίτη Γωνιά: «Πες μου κάτι να νοιώσω ωραία».
Εμψυχώτριες: Ιωάννα Χριστογιαννούλα - Ελένη Ρεχμάν
Αριθμός μαθητών: 8.
Τα παιδιά ήταν σε κύκλο. Κρατούσαν από μια κάρτα στην οποία είχαν γράψει το όνομά τους. Όσο έπαιζε μουσική οι κάρτες άλλαζαν χέρια. Όταν σταματύσε η μουσική το κάθε παιδί έγραφε στην κάρτα ένα θετικό στοιχείο για το παιδί στο οποίο ανήκε η κάρτα που κρατούσε. Αυτό θα έγινε τρεις φορές. Στο τέλος κάθε παιδί έπαιρνε την κάρτα του και διάβαζε δυνατά: «Είμαι ο/η... και οι συμμαθητές μου πιστεύουν για μένα ότι είμαι...».
Τέταρτη Γωνιά: «Δώσε τόπο στην οργή σου».
Εμψυχωτές/τριες: Δημήτρης Μπιλιούρης ? Κωνσταντίνα Λούπη
Αριθμός μαθητών: 6.
Με μουσική, χωρίς λόγια, μόνο με κίνηση και με το σώμα, οι δύο μαθητές της ομάδας καθοδήγησαν τους μαθητές σε μια κινησιολογική δραστηριότητα στο να αποβάλλουν το θυμό τους.
Πέμπτη Γωνιά: «Βγάλε μια φωτό με τους φίλους σου με θέμα: Βάλε τέλος στο Διαδικτυακό Εκφοβισμό!».
Εμψυχωτές/τριες: Μάρκος Παπουτσής, Σοφία Σωτηρίου
Αριθμός μαθητών: 6.
Αφού οι εμψυχωτές τους εξήγησαν τι εννοούμε με τον όρο Διαδικτυακό Εκφοβισμό, οι μαθητές συζήτησαν και αποφάσισαν το στήσιμό τους για τη λήψη φωτογραφίας με θέμα «Βάλε τέλος στο Διαδικτυακό Εκφοβισμό! (cyber bullying)».
Έκτη Γωνιά: «Δείξε μου εμπιστοσύνη».
Εμψυχώτριες: Αλεξάνδρα Παπαμαργαρίτη - Μαρία Σταματίου
Αριθμός μαθητών: 6.
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ζευγάρια. Ο ένας από κάθε ζευγάρι έδεσε τα μάτια του και ακούμπησε το χέρι του στον ώμο του άλλου και αφέθηκε να τον καθοδηγήσει στο χώρο. Μετά άλλαξαν θέσεις. Στο τέλος περιέγραψαν πως ένιωσαν.
Έβδομη Γωνιά: «Ψήφισμα 6ης Μαρτίου 2016 του 9ου Γυμνασίου Βόλου κατά του σχολικού εκφοβισμού».
Εμψυχώτριες: Γεωργία Χατζηκυριάκου, Ανδριάνα Σαλιάρη.
Στο χώρο των εκδηλώσεων, οι δύο μαθήτριες της ομάδας είχαν το κείμενο προς υπογραφή και ήταν έτοιμες να απαντήσουν σε απορίες που τυχόν προέκυπταν σε σχέση με το θέμα.
Τρίτη Δραστηριότητα: «Ευγενής Άμιλλα». (4 τμήματα τη φορά)
Χώρος: Τα γήπεδα του σχολείου.
Αριθμός μαθητών: 2 τμήματα σε κάθε γήπεδο.
Έγιναν αθλοπαιδιές μεταξύ των μαθητών. Πέρα από τους παίχτες υπήρχαν οι ρόλοι των διαιτητών, των εποπτών και των προπονητών.
Φωτογράφοι:
Βάσω Βούλγαρη, Ιωάννα Δημητριάδη, Μάρκος Παπουτσής, Σοφία Σωτηρίου.
Ευχαριστούμε πολύ τους μαθητές μας οι οποίοι έδωσαν τον καλύτερό τους ευατό για να πάρει σάρκα και οστά αυτό το σχέδιο..
Εμψυχωτές καθηγητές:
Βάσω Βούλγαρη, Κώστας Γιάνναρος.