Προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων σχ. έτους 2015-16
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας στα πλαίσια της κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών
Μαθαίνω να διεκδικώ σωστά τα δικαιώματά μου
Παιδαγωγικοί στόχοι του προγράμματος
- Αναγνώριση της σωστής (αποφασιστικής) και λανθασμένης διεκδικητικής (επιθετικής & παθητικής) συμπεριφοράς,
- Αναγνώριση των ατομικών δικαιωμάτων του κάθε ανθρώπου,
- Κατανόηση της υποχρέωσης σεβασμού των αναγκών, συναισθημάτων και δικαιωμάτων του εαυτού αλλά και των άλλων,
- Κατάκτηση σωστής διεκδικητικής συμπεριφοράς σε καθημερινές καταστάσεις κοινωνικής αλληλεπίδρασης.
Μεθοδολογία υλοποίησης ? Συνεργασίες με φορείς
- Παρουσίαση-επίδειξη,
- Ελεύθερος συνειρμός,
- Παιχνίδι ρόλων,
- Συζήτηση,
- Εργασία σε ομάδες,
- Φύλλα εργασίας,
- Μελέτη περίπτωσης,
- Ατομικές εργασίες,
- Φύλλα αξιολόγησης,
- Συνεργασία με Ψυχολόγο.
Γνωρίσαμε τους τρεις βασικούς τύπους συμπεριφοράς:
- επιθετικός,
- παθητικός,
- διεκδικητικός.
Μάθαμε για τα ατομικά μας δικαιώματα.
Μάθαμε (με διεκδικητικό τρόπο):
- Πως να λέω και να δέχομαι θετικά σχόλια,
- Πως να εκφράζω ένα αίτημα,
- Πως να ζητάω στήριξη-βοήθεια,
- Πως να λέω όχι,
- Πως να αντιμετωπίζω την επιμονή του άλλου,
- Πως να δέχομαι το όχι του άλλου,
- Πως να σκέφτομαι θετικά,
- Πως να δέχομαι την κριτική,
- Πως να επιλύω σωστά μια σύγκρουση.
Γενικά μας άρεσαν...
- τα παιχνίδια ρόλων,
- η αξία της διεκδικητικής συμπεριφοράς στην επικοινωνία των ανθρώπων,
- η ομαδικότητα που αναπτύχθηκε,
- οι διάφορες διδακτικές ιστορίες,
- η επίσκεψη της Ψυχολόγου κας Κωστοπούλου,
- οι συναντήσεις για τη διαχείριση του θυμού, και της επίλυσης συγκρούσεων,
- τα ατομικά μας ταμπελάκια!!!
Και δεν μας άρεσε...
- ο περιορισμός και το άγχος του χρόνου λόγω εξωσχολικών υποχρεώσεων,
- η μη τήρηση μερικές φορές των κανόνων που εμείς συμφωνήσαμε,
- η φασαρία που γίνονταν, σαν επακόλουθο της μη τήρησης των κανόνων,
- η κόπωση που έρχονταν λόγω του προηγούμενου σχολικού επτάωρου.
Συμπέρασμα:
εάν θέλουμε ειλικρινείς, ισότιμες σχέσεις,
όπου ο καθένας σέβεται και καταλαβαίνει τον άλλον,
τότε η σωστή διεκδικητική συμπεριφορά
είναι το ευκολότερο (και ίσως το μοναδικό) μέσον για να τις πετύχουμε!
Συμμετέχοντες μαθητές:
Ευανθία Αλμπανούδη, Ζωή Γιάνναρου, Κατερίνα Κατούνη, Ελισσάβετ Κίσσα, Κωνσταντίνα Λούπη, Ανθή Ματσούκα, Ελένη Ρεχμάν-Κουκουλέτσου, Λάμπρος Σεφέρης, Νίκος Στογιαννίδης, Βαρβάρα Χουσιάφη.
Ο Συντονιστής καθηγητής: Κώστας Γιάνναρος, ΠΕ11