Αριθμός Επισκεπτών

Η ώρα είναι...

Links

Προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων σχ. έτους 2015-16

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας στα πλαίσια της κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών

Μαθαίνω να διεκδικώ σωστά τα δικαιώματά μου

teamsmallΠαιδαγωγικοί στόχοι του προγράμματος

  • Αναγνώριση της σωστής (αποφασιστικής) και λανθασμένης διεκδικητικής (επιθετικής & παθητικής) συμπεριφοράς,
  • Αναγνώριση των ατομικών δικαιωμάτων του κάθε ανθρώπου,
  • Κατανόηση της υποχρέωσης σεβασμού των αναγκών, συναισθημάτων και δικαιωμάτων του εαυτού αλλά και των άλλων,
  • Κατάκτηση σωστής διεκδικητικής συμπεριφοράς σε καθημερινές καταστάσεις κοινωνικής αλληλεπίδρασης.

Μεθοδολογία υλοποίησης ? Συνεργασίες με φορείς

  • Παρουσίαση-επίδειξη,
  • Ελεύθερος συνειρμός,
  • Παιχνίδι ρόλων,
  • Συζήτηση,
  • Εργασία σε ομάδες,
  • Φύλλα εργασίας,
  • Μελέτη περίπτωσης,
  • Ατομικές εργασίες,
  • Φύλλα αξιολόγησης,
  • Συνεργασία με Ψυχολόγο.

Γνωρίσαμε τους τρεις βασικούς τύπους συμπεριφοράς:

  • επιθετικός,
  • παθητικός,
  • διεκδικητικός.

Μάθαμε για τα ατομικά μας δικαιώματα.

Μάθαμε (με διεκδικητικό τρόπο):

  • Πως να λέω και να δέχομαι θετικά σχόλια,
  • Πως να εκφράζω ένα αίτημα,
  • Πως να ζητάω στήριξη-βοήθεια,
  • Πως να λέω όχι,
  • Πως να αντιμετωπίζω την επιμονή του άλλου,
  • Πως να δέχομαι το όχι του άλλου,
  • Πως να σκέφτομαι θετικά,
  • Πως να δέχομαι την κριτική,
  • Πως να επιλύω σωστά μια σύγκρουση.

Γενικά μας άρεσαν...

  • τα παιχνίδια ρόλων,
  • η αξία της διεκδικητικής συμπεριφοράς στην επικοινωνία των ανθρώπων,
  • η ομαδικότητα που αναπτύχθηκε,
  • οι διάφορες διδακτικές ιστορίες,
  • η επίσκεψη της Ψυχολόγου κας Κωστοπούλου,
  • οι συναντήσεις για τη διαχείριση του θυμού, και της επίλυσης συγκρούσεων,
  • τα ατομικά μας ταμπελάκια!!!

Και δεν μας άρεσε...

  • ο περιορισμός και το άγχος του χρόνου λόγω εξωσχολικών υποχρεώσεων,
  • η μη τήρηση μερικές φορές των κανόνων που εμείς συμφωνήσαμε,
  • η φασαρία που γίνονταν, σαν επακόλουθο της μη τήρησης των κανόνων,
  • η κόπωση που έρχονταν λόγω του προηγούμενου σχολικού επτάωρου.

Συμπέρασμα:

εάν θέλουμε ειλικρινείς, ισότιμες σχέσεις,

όπου ο καθένας σέβεται και καταλαβαίνει τον άλλον,

τότε η σωστή διεκδικητική συμπεριφορά

είναι το ευκολότερο (και ίσως το μοναδικό) μέσον για να τις πετύχουμε!

Συμμετέχοντες μαθητές:

Ευανθία Αλμπανούδη, Ζωή Γιάνναρου, Κατερίνα Κατούνη, Ελισσάβετ Κίσσα, Κωνσταντίνα Λούπη, Ανθή Ματσούκα, Ελένη Ρεχμάν-Κουκουλέτσου, Λάμπρος Σεφέρης, Νίκος Στογιαννίδης, Βαρβάρα Χουσιάφη.

Ο Συντονιστής καθηγητής: Κώστας Γιάνναρος, ΠΕ11

stk-fgr6 Copyright: Βάσω Βούλγαρη, καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ20-01 9ου Γυμνασίου Βόλου, Οκτώβρης 2012 stk-fgr6


Σύνδεση διαχειριστή       Εκτεταμένη διαχείριση