09Οκτώβριος2024

Α΄ Τάξη

Documents

Order by : Name | Date | Hits [ Ascendant ]

Διδασκαλία Γλώσσας - Α' Δημοτικού - Ζαρικάκη Ε. Διδασκαλία Γλώσσας - Α' Δημοτικού - Ζαρικάκη Ε.

hot!
Filesize: 8.08 MB
Downloads: 14171

Τρόποι προσέγγισης της Ανάγνωσης στην Α' Δημοτικού  - Παραγωγή του γραπτού λόγου 

της Ελισάβετ Ζαρικάκη

Διατροφή και Υγεία Διατροφή και Υγεία

hot!
Filesize: 19.85 MB
Downloads: 3099

Τμήμα Α1 17ου Δημοτικού Σχολείου Θεσ/κης
Υπεύθυνη κ. Σιούρλα Πολύμνια
Υλοποιήθηκε στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης
Καλύφθηκαν ενότητες από τη Μελέτη Περιββάλοντος, Γλώσσα και Μαθηματικά

Αναπτύχθηκε και το παραμύθι "Ο παππούς Ροδαλός και η μαγική συνταγή

Λίγα λόγια από την κ. Σιούρλα....

Η σημερινή κοινωνία χαρακτηρίζεται από ταχύτητα. Αυτό φαίνεται ακόμα και στη διατροφή μας. Γρήγορο φαγητό, ανύπαρκτο πολλές φορές πρωινό, τυποποιημένα φαγητά στο διάλειμμα. Αποτέλεσμα: παχυσαρκία, κακές διατροφικές συνήθειες, κλπ. Τα παιδιά μας όσο μεγαλώνουν, τόσο περισσότερο δε δίνουν σημασία στο τι τρώνε. Γι? αυτό καλό είναι από μικρά να μάθουν τι σημαίνει σωστή και υγιεινή διατροφή και πόσο σημαντική είναι αυτή στην ανάπτυξη και την υγεία τους.
.Το πρόγραμμα διέτρεξε όλη τη σχολική χρονιά και αποτέλεσε μια «ομπρέλα» κάτω από την οποία αναπτύχθηκαν και άλλα επιμέρους θέματα, που θα μπορούσαν κάλλιστα να αποτελέσουν ξεχωριστά projectς, όπως οι εποχές (και τα φρούτα κάθε εποχής), η ελιά, το αμπέλι, η πατάτα, ο κύκλος του ψωμιού -από το σιτάρι στο αλεύρι και από το αλεύρι στο ψωμί- η παρασκευή του ψωμιού άλλοτε και σήμερα, η έλλειψη τροφής ? φτώχεια άλλων λαών ? (στα πλαίσια των δικαιωμάτων του παιδιού), ο κύκλος του φυτού, η σπορά και η ανάπτυξή του, το σώμα μας και οι αισθήσεις μας, αγωγή καταναλωτή κ.ά.

Το παραμύθι "Ο παππούς Ροδαλός και η μαγική συνταγή", ως κείμενο, το βρήκα στο διαδίκτυο, ψάχνοντας υλικό για το project . Προσπαθώντας να κάνω πιο ελκυστικό το κείμενο, αποφάσισα να το «ζωντανέψω» με εικόνες. Έτσι ετοίμασα ένα PowerPoint με το κείμενο και εικόνες που βρήκα πάλι στο διαδίκτυο.

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν, διότι εκτός από την αφήγηση του παραμυθιού μέσω ενός υπολογιστή, είχαν την ευκαιρία να δραματοποιήσουν κάποια κομμάτια του. Επίσης χρησιμοποίησα το παραμύθι για παραγωγή γραπτού λόγου, κόβοντας το παραμύθι σε κάποιο σημείο και ζητώντας από τα παιδιά να γράψουν τη συνέχειά του. Πολλές φορές, ως εκπαιδευτικοί, αναζητούμε στις νέες τεχνολογίες ιδιαίτερα λογισμικά για να κάνουμε τη διδασκαλία μας πιο ελκυστική και ενδιαφέρουσα. Ας μη ξεχνάμε όμως ότι απλά πράγματα, όπως ένα PowerPoint, μπορεί να μας εξυπηρετήσει πολύ καλύτερα από οτιδήποτε σύνθετο!

Τα παιδιά, εκτός από τις γνώσεις που απέκτησαν, χάρηκαν, έπαιξαν, διασκέδασαν, ευχαριστήθηκαν, εντυπωσιάστηκαν, συμμετείχαν, εκφράστηκαν.

Η συνέλευση των ζώων - Κασαπίδου Ε. Η συνέλευση των ζώων - Κασαπίδου Ε.

hot!
Filesize: 12.97 MB
Downloads: 2838

Της Έλσας Κασαπίδου

Περιέχει παρουσίαση με υποστηρικτικό υλικό για τη διδασκαλία των συνδυασμών αυ ευ και των δίψηφων συμφώνων μπ,ντ, γκ, γγ, τσ, τζ.

Για να μεταφορτώσετε και το "Τραγούδι του Παπαγάλου" (του Δ. Κορκοριάδη) κάντε κλικ εδώ

Δημιουργία εφημερίδας στο Νηπιαγωγείο Δημιουργία εφημερίδας στο Νηπιαγωγείο

hot!
Filesize: 1.67 MB
Downloads: 2360

Της Αλεξάνδρας Νάκου

Ο χώρος του Νηπιαγωγείο υιοθετεί ένα τρόπο διδασκαλίας και εξοικείωσης των νηπίων με τη γλώσσα και τον έντυπο λόγο σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου. Η διαδικασία αυτή χαρακτηρίζεται όχι τόσο ως αυτόνομη δραστηριότητα ? μάθημα αλλά ως μία διαδικασία βιωματική, μία ενεργή εμπλοκή με τον γραπτό κώδικα επικοινωνίας, ως μέσο αλληλεπίδρασης αλλά και ως ένα εργαλείο απόκτησης γνώσης και δεξιοτήτων σε όλα τα γνωστικά πεδία.

Ποικίλες δραστηριότητες που οργανώνονται στο Νηπιαγωγείο όπως η δανειστική βιβλιοθήκη, η επαφή των νηπίων με λογοτεχνικά κείμενα, τα ποιήματα και τα τραγούδια αποσκοπούν στην καλλιέργεια των γλωσσικών δεξιοτήτων των νηπίων (ανάγνωσης, γραφής, προφορικού λόγου).

Ωστόσο μία δραστηριότητα όπως η ανάπτυξη εφημερίδας με την ενεργή εμπλοκή και συμμετοχή των νηπίων είναι μία συνολική δραστηριότητα που συγκεντρώνει όλα αυτά τα θετικά σημεία επιπροσθέτως με την ομαδική εργασία, την κοινωνική αλληλεπίδραση και την εξοικείωση με τη χρήση της τεχνολογίας. Κυρίως, όμως, είναι μια διαδικασία θα μπορούσαμε να πούμε «εξομοίωσης», μία διαδικασίας όπου τα παιδιά «ντύνονται» το ρόλο του δημοσιογράφου, του ερευνητή, του γραφίστα αλλά και του φωτογράφου. Στο παρακάτω κείμενο περιγράφεται ο τρόπος ανάπτυξης της σχολικής εφημερίδας με τα νήπια τις σχολικές χρονιές 2002-2003, 2003-2004, 2004-2005, 2005-2006 και 2010-2011 σε νηπιαγωγεία της Ανατολικής Αττικής, της Βοιωτίας και της Ζακύνθου.

Φθινοπωρινά φύλλα μέσα από ένα πίνακα - Νάκου Α. Φθινοπωρινά φύλλα μέσα από ένα πίνακα - Νάκου Α.

hot!
Filesize: 1.04 MB
Downloads: 3382

Της Αλεξάνδρας Νάκου

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το κλασικό τμήμα του Νηπιαγωγείου, βάσει του οποίου θέματα από το ετήσιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου θα δουλευτούν μέσα από την Εικαστική Τέχνη. Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με γνωστά έργα Ελλήνων και ξένων ζωγράφων.

Σχέδιο εργασίας που αναπτύχθηκε στα πλαίσια του προγράμματος της Μείζονος Επιμόρφωσης