Κιονωτός κρατήρας ύψος 49,5 εκ. διάμετρος 42 εκ. 480-470 π.Χ., Harvard University Art Museums, 1960.339
Σύμφωνα με την παράδοση ο Ποσειδώνας κοιμήθηκε με τη μητέρα του Θησέα, την Αίθρα, την ίδια νύχτα με τον Αιγέα. Συνεχίζοντας με τους μύθους γύρω από τον Θησέα, φτάνουμε στη συνάντησή του με τον Μίνωα. Όταν ο Μίνωας ήρθε στην Αθήνα, για να ζητήσει να τους στείλουν τους επτά νέους και τις επτά νέες, βγήκε μπροστά του ο Θησέας και του είπε πως ήταν το ίδιο ευγενής με εκείνον, αφού ο Μίνωας ήταν γιος του Δία ενώ ο Θησέας του Ποσειδώνα. Ο Μίνωας, για να τον δοκιμάσει έριξε ένα δαχτυλίδι στη θάλασσα και ζήτησε να του το φέρει. Ο Θησέας βούτηξε αμέσως στα νερά, συνάντησε τον Ποσειδώνα, ο οποίος και του έδωσε το δαχτυλίδι. Εκεί η Αμφιτρίτη έδωσε στον Θησέα ένα θεϊκό στέμμα το οποίο φωτοβολούσε. Με τη βοήθεια του στέμματος αυτού ο Θησέας κατάφερε να βγει από τον λαβύρινθο, αφού σκότωσε τον Μινώταυρο.
Στην α' πλευρά του αγγείου εικονίζεται η συνάντηση του Θησέα με τον Ποσειδώνα. Αριστερά ο Νηρέας και μια Νηρηίδα και δεξιά η Αμφιτρίτη.
Ο Θησέας παρουσιάζεται αγένειος, με στεφάνι στα μαλλιά και ένα σπαθί στη μέση. Πρόκειται για το σπαθί που είχε κρύψει ο Αιγέας κάτω από ένα βράχο. Φοράει χιτωνίσκο και μανδύα. Στο αριστερό του χέρι κρατάει κάποιο αντικείμενο, ίσως φρούτο, ενώ δίνει το δεξί για χειραψία με τον Ποσειδώνα. Ο γενειοφόρος Ποσειδώνας κρατάει την τρίαινα, η οποία ξεπερνά το διακοσμητικό πλαίσιο της σύνθεσης. Έχει κορδέλα στα μαλλιά και φοράει χιτώνα και ιμάτιο.
Ο Νηρέας, που αποδίδεται με λίγα μαλλιά, φορώντας χιτώνα και ιμάτιο, είναι στραμμένος προς τη Νηρηίδα, η οποία κρατά στα χέρια της μια μαύρη oινοχόη και μια φιάλη. Η Αμφιτρίτη, πίσω από τον Θησέα, είναι έτοιμη να τον στεφανώσει. Λεπτομέρειες από τις μορφές εδώ. Το ίδιο θέμα απεικόνισε κι ο ζωγράφος της Βρισηίδος.
Στη β' όψη του αγγείου, στα αριστερά, ένας νέος με ιμάτιο κάνει κάποιες χειρονομίες σ' ένα γενειοφόρο άντρα, που επίσης φορά ιμάτιο και που στηρίζεται σε μια ράβδο. Ακολουθεί ένας νέος κιθαρίστας. Κρατάει με το αριστερό χέρι την κιθάρα και με το δεξιό το πλήκτρον. Μπροστά του ένας γενειοφόρος άντρας που στηρίζεται σε μία ράβδο. Προφανώς είναι κάποιος κριτής.
Πηγές: Perseus , Harvard University Art Museums,