ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΣΤΟ Σ/Ν ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ Δ.Ε. & ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

ΠΑ.ΣΥ.ΛΕ.ΣΥ.Π.

Αθήνα  19/08 /13

Προς

–          Yπουργό  Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού

κ. Αρβανιτόπουλο Κ.

Κοιν.

–          Πρόεδρο της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

–          Πρόεδρο της ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π.

–          Πρόεδρο Ε.Τ.Ε.

–          Πρόεδρο Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.

ΘΕΜΑ : ¨ Βελτιώσεις στο Σ/Ν για την Αναδιάρθρωση της Δ.Ε. & Λοιπές Διατάξεις¨

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Σε ότι αφορά την εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών¨. Η ΑΣΕΤΕΜ ΣΕΛΕΤΕ και η διάδοχη ΑΣΠΑΙΤΕ αποτελούν την μοναδική και βασική Σχολή εκπαίδευσης λειτουργών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Είναι θετικό ότι αποδεχθήκατε το αίτημα της Σχολής των φορέων της, μεταξύ αυτών και του Συλλόγου μας για αυτόνομη λειτουργία σε ότι αφορά στο σχέδιο ¨ΑΘΗΝΑ¨.

Είναι επίσης θετικό ότι το άρθρο 29 επιλύει  επιτέλους μετά από σχεδόν μια δεκαετία το πρόβλημα των 4+1 χρόνων φοίτησης που παρείχε δυο πτυχία στους αποφοίτους της ΑΣΠΑΙΤΕ προκαλώντας την διεθνή επιστημονική κοινότητα αφού αποτελούσε παγκόσμια πρωτοτυπία το γεγονός μετά το βασικό πτυχίο να παρακολουθείς ακόμη 1 έτος, ουσιαστικά μεταπτυχιακών σπουδών, παρέχοντας στους απόφοιτους της ΑΣΠΑΙΤΕ δεύτερο πτυχίο. Παράλληλα επιλύει και το πρόβλημα ουσίας που ήταν η ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων ειδικότητας επαναφέροντας την ομαλότητα και στιβαρότητα του curriculum της ΑΣΕΤΕΜ ΣΕΛΕΤΕ αφού πλέον θα επανασχεδιασθεί εξ ολοκλήρου στην νέα ΑΣΠΑΙΤΕ.

Παρόλα τα προαναφερθέντα εξακολουθεί να αποτελεί κόλαφο για το Εκπαιδευτικό μας Σύστημα και ειδικά για το ¨κύρος¨ της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη χώρα μας το γεγονός πως συνεχίζεται η λάθος πολιτική επιλογή που χάραξε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας το 2002 δημιουργώντας με το Ν.3027/28-6-2002 για τη Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε. το κενταυροειδές μοντέλο της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. (Ανώτατη αλλά με αποστολή συμπίπτουσα με τα Τ.Ε.Ι.) μη εντάσσοντάς την στην Πανεπιστημιακή βαθμίδα. Γεγονός όμως, που σωστά ίσχυσε και ισχύει για όλες τις λεγόμενες ¨Καθηγητικές¨ αλλά και Παιδαγωγικές Σχολές που παράγουν εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ακολουθώντας την διεθνή πρακτική.

Αξιότιμε Υπουργέ Παιδείας κ. Κ. Αρβανιτόπουλε,

Είναι μοναδική ευκαιρία σήμερα

να ενταχθεί η ΑΣΠΑΙΤΕ στην Πανεπιστημιακή βαθμίδα

αφού έχει πλέον υπερπεντηκονταετή αξιοζήλευτη παρουσία στον χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης ώστε να επιλυθούν και τα συσσωρευμένα προβλήματα εκτός των άλλων και όλων των αποφοίτων που παρακολούθησαν μεταπτυχιακά προγράμματά της όπως για παράδειγμα οι απόφοιτοι της Συμβουλευτικής μέλη του Συλλόγου μας και της Γενικής Τεχνολογίας, οι οποίοι σε κάθε περίπτωση πρέπει να το επισημαίνουν στην πολιτεία ώστε να δημιουργούνται οι κατάλληλες νομοθετικές διατάξεις και να μην αδικούνται.

Έτσι θα ολοκληρωθεί και το όραμα του Εθνάρχη Κωνσταντίνου Καραμανλή που ίδρυσε την ΣΕΛΕΤΕ μετά από την εισήγηση της αείμνηστης καθηγήτριας κας Νίκης Δενδρινού – Αντωνακάκη.

Σε ότι αφορά την Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (ΣΥ-Π)

θα πρέπει να επανέλθει ο θεσμός ΣΥ-Π στα σχολεία.

Να επαναπροσδιορισθεί ο ρόλος του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και να ξεκινάει από τις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού μέχρι το Λύκειο. Να είναι δε ιδιαίτερα ενισχυμένος στην Γ΄ Γυμνασίου και στην Α΄ Λυκείου. Παράλληλα ένα Γραφείο Συμβούλων θεωρείται απαραίτητο σε κάθε σχολική μονάδα που θα στελεχώνεται οπωσδήποτε με Συμβούλους Επαγγελματικού Προσανατολισμού προκειμένου να ασκείται Συμβουλευτική και να διεξάγονται στους μαθητές/τριες που θα το θελήσουν και θα απαιτείται τα τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού ώστε να βοηθούνται οι μαθητές/τριες ποικιλοτρόπως. Σε ότι αφορά δε, τα Σχολεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης τα συγκεκριμένα Γραφεία θα μπορούσαν να εποπτεύουν την Πρακτική Άσκηση αλλά και την Μαθητεία σε συνεργασία με εκπαιδευτικό του εκάστοτε τομέα. Κάτι τέτοιο άλλωστε προβλέπονταν και για τα Γρα..ΣΥ. για τα οποία δυστυχώς ανεστάλη η λειτουργία τους.

Τέλος επιθυμούμε να επανεξετάσετε το ζήτημα των εκπαιδευτικών κλάδων που πρόσφατα καταργήσατε διότι εκτός των εκπαιδευτικών θίγονται άμεσα οι μαθήτριές μας από πλευράς επιλογών αλλά και όλοι οι μαθητές/τριες που ανήκουν στα χαμηλά οικονομικά στρώματα της κοινωνίας μας. Ζητούμε επομένως:

Να επαναφέρετε όλους τους τομείς και τις ειδικότητες στα επαγγελματικά σχολεία μαζί με το εκπαιδευτικό προσωπικό που θέσατε σε διαθεσιμότητα.

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση και ευελπιστούμε σε μια εποικοδομητική συνεργασία, αλλά και στήριξη των προσπαθειών μας για βελτίωση.

Με τιμή

Ο                                                                    Η

Πρόεδρος                                                    Γραμματέας

Κ.Β.Χατζησταμάτης                                      Ε. Παπαδοπούλου