ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΟΥ ΣΧΕΔΙΑΖΕΤΑΙ

ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΟΥ ΣΧΕΔΙΑΖΕΤΑΙ

Από το 1999 έως το 2001 διεξήχθη στα πλαίσια των Προγραμμάτων Leonardo da Vinci πιλοτικό πρόγραμμα που αφορούσε την ¨Εναρμόνιση των Ηλεκτρολόγων στις Χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.)¨. Συμμετείχαν εκτός του συντονιστή που ήταν η Σουηδία, η Γερμανία, η Αυστρία, η Ελλάδα και η μόνη χώρα εκτός τότε Ε.Ε., η Τσεχία. Η κάθε χώρα αντιπροσωπεύονταν από 3 μέλη εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που στην προκειμένη περίπτωση ήταν από την Χίο οι: Ε. Κοκκώδης, K.B. Χατζησταμάτης και Δ. Τσίχλα.  Στο πλαίσιο του Προγράμματος μελετήθηκε όλο το φάσμα του επαγγέλματος Ηλεκτρολόγου Εσωτερικών Εγκαταστάσεων από την εκπαίδευση την κατάρτιση μέχρι και την Αγορά Εργασίας. Θα πρέπει να επισημανθεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι προβλεπόταν η συμμετοχή όλης της ομάδας επί μια εβδομάδα προκειμένου να γίνει αντιληπτή η εκπαίδευση, η κατάρτιση αλλά και η λειτουργία του επαγγελματία ηλεκτρολόγου σε κάθε χώρα με την καταγραφή των όποιων διαφοροποιήσεών του προκειμένου να προταθεί η εναρμόνιση του συγκεκριμένου επαγγέλματος σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. Φυσικά στο πρόγραμμα συμμετείχαν εταιρείες και τα σωματεία σε τοπικό και Πανελλήνιο επίπεδο. Το πρόγραμμα κατέληξε σε ένα ογκωδέστατο υλικό  το οποίο παραδόθηκε φυσικά στις Βρυξέλλες αλλά και σε όλα τα Υπουργεία Παιδείας των συμμετεχόντων χωρών προκειμένου να ληφθούν υπόψη σε επόμενους εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς. Δεν είναι φυσικά στις προθέσεις μου να αναλύσω, ειδικά σε ένα μονοσέλιδο άρθρο ούτε τις διαδικασίες αλλά ούτε και τα αποτελέσματά του.  Όμως, επειδή πρόσφατα δημοσιοποιήθηκε το ωρολόγιο πρόγραμμα του νέου ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟY με μαθήματα και ώρες διδασκαλίας αλλά και συγκρίσεις με προγενέστερους τύπους σχολείων της Τεχνικοεπαγγελματικής Εκπαίδευσης θα πρέπει να αναφερθεί στους υπεύθυνους σχεδιασμού του Υπουργείου Παιδείας πως:

Oλες οι προαναφερόμενες Ευρωπαϊκές χώρες με πρώτους τους Γερμανούς θα είχαν εκφράσει τις ενστάσεις τους για ότι είδε το φως της δημοσιότητας ως σήμερα σε σχέση με το Τεχνικό Λύκειο που σχεδιάζεται.

Το γιατί δίνεται στην παρακάτω διαφάνεια που αφορά τον σχεδιασμό ενός τετραετούς μοντέλου εκπαίδευσης του Ηλεκτρολόγου Εσωτερικών Εγκαταστάσεων:

ΤΕΤΡΑΕΤΕΣ ΜΟΝΤΕΛΟ ΕΕ

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

  1. Όπως εμφανίζεται στον παραπάνω πίνακα έχουμε συνολικά:
  • Γενικά Μαθήματα: 600 ώρες,
  • Θεωρητικά Μαθήματα του Ηλεκτρολόγου: 900-1100 ώρες,
  • Εργαστηριακά Μαθήματα: 600 + 480 ώρες από την Πρακτική Άσκηση.
  • Σύνολο: 1980 ώρες ?2180 ώρες
  • Ακολουθούσε Μαθητεία 1600 ώρες
  • Τελικό σύνολο περίπου: 4100 -4300 ώρες
  1. Οι διακεκομμένες γραμμές στα αριστερά του πίνακα αφορούν την πρόταση για την πρακτική άσκηση που προτάθηκε από την Ελληνική Ομάδα και όπως φαίνεται περιλαμβάνονται 160 ώρες στα Σχολικά Εργαστήρια και όχι στην εταιρεία. Αυτή έγινε αποδεκτή αρχικά και από τους Σουηδούς και με επιφυλάξεις από τις υπόλοιπες χώρες προκειμένου όπου δεν υπάρχει επαρκής αριθμός επιχειρήσεων να πραγματοποιείται η πρακτική άσκηση στα σχολικά εργαστήρια φυσικά με την εποπτεία από υπεύθυνο εκπαιδευτικό.
  2. Στην ένσταση που η Ελληνική ομάδα και η Σουηδική έθεσε περί αύξησης των μαθημάτων Γενικής Παιδείας η σύσσωμη απάντηση των υπολοίπων χωρών που πρωτοστατούσε η Γερμανία η οποία και είχε αναλάβει τον σχεδιασμό του επιστημονικού υλικού ήταν ότι δεν γίνεται αποδεκτό αφού: «αν ο μαθητής δεν έχει μάθει να γράφει και να μιλάει τη γλώσσα του σωστά και να κάνει υπολογισμούς μέχρι το τέλος του Γυμνασίου έχει άλλα προβλήματα και πρέπει να πάει σε άλλο τύπο σχολείου».

Αθήνα 5-8-2013

Mε εκτίμηση

Κωνσταντίνος-Βίκτωρ Χατζησταμάτης

Εκπαιδευτικός Τεχνολόγος Μηχανολόγος Μηχανικός ΠΕ1702

ΕΠΙΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ART DESIGN AND TECHNOLOGY IN THE UNIVERSITY OF MIDDLESEX