ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ 14 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΩΝ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ 14 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΩΝ

Κυρίες & Κύριοι,

Πρόσφατα δημοσιεύθηκε από τον γράφοντα σχετική επιστολή με τίτλο ¨ΣΕ ΤΙ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ Η ΣΕΛΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΑΣΕΠ;¨ δίνοντας απάντηση σε όλο το φάσμα των θεμάτων που ετέθησαν από γνωστή δημοσιογράφο της εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ. Στις 29/07/2007 δημοσιεύεται και πάλι επιστολή διαμαρτυρίας στο site ΑΛΦΑΒΗΤΑ όπου οι δεκατέσσερις υπογράφοντες Κοινωνιολόγοι αποδεικνύονται επιμένοντες στις απόψεις τους, όχι τυχαία, ¨διυλίζοντες τον κώνωπα, την δε κάμηλον καταπίνοντες¨ εξυπηρετώντας αποκλειστικά και μόνον το ¨ίδιον συμφέρον¨ τους.

Ο σκοπός της παρούσης απαντητικής επιστολής είναι να φωτίσει κατά την άποψη του γράφοντος τρία ακόμη βασικά σημεία  προβληματισμού των συνταξάντων την επιστολή και να δοθούν ικανοποιητικές απαντήσεις.

  1. Για τον διορισμό των Κοινωνιολόγων στην εκπαίδευση το Υπουργείο Παιδείας είναι σαφές. Απαιτείται η συμμετοχή τους στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ όπου εκ των προτέρων οι συμμετέχοντες γνωρίζουν πως οι επιτυχόντες διορίζονται στην συνέχεια με σειρά προτεραιότητας όπου προηγούνται οι έχοντες πιστοποιητικό ΑΣΠΑΙΤΕ. Εξ αυτού γίνεται απολύτως κατανοητό και είναι απολύτως σωστό πως το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί ανεπαρκή για τον διορισμό στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το προσόν μόνον της επιτυχίας στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Επομένως:

?  Γιατί οι επιτυχόντες διαμαρτύρονται εκ των υστέρων;

?  Γιατί επιμένουν να διορισθούν αδικώντας όλους τους έχοντες περισσότερα προσόντα από αυτούς αλλά και όλους τους χιλιάδες συναδέλφους τους που έχουν έως τώρα διορισθεί;

Για την ανεπάρκεια του διαγωνισμού έγινε αναφορά στην προηγούμενη επιστολή αλλά θα αναφερθεί ένα ακόμη υποθετικό παράδειγμα προκειμένου να γνωστοποιηθεί μια ακόμη παράμετρός της.  Προκειμένου αύριο να προσληφθούν Κοινωνιολόγοι στην εκπαίδευση και μάλιστα οι ¨καλύτεροι¨ πραγματοποιείται διαγωνισμός του ΑΣΕΠ. Στα προσόντα συμμετοχής αναφέρεται ότι μπορεί να συμμετέχει ο οποιοσδήποτε ακόμη και με χωρίς πτυχίο Πανεπιστημίου. Τι θέση άραγε θα είχαν οι Κοινωνιολόγοι της Παντείου; Μήπως θα ήταν εκτός των πρώτων θέσεων ενώ τις πρώτες θέσεις θα κατελάμβαναν άτομα από άλλα Πανεπιστήμια ή και χωρίς τίτλους Πανεπιστημιακούς; Tι θα έλεγαν τότε οι δεκατέσσερις αυτοί μελλοντικοί συνάδελφοί μας; Κάτι ανάλογο δεν ζητούν τώρα και αυτοί;

2        Γιατί οι Κοινωνιολόγοι δεν ανήκουν στις Καθηγητικές Σχολές; Διότι κατά γενικό κανόνα επιτελούν το έργο τους στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και όλοι οι καθηγητές που διδάσκουν εκεί θα πρέπει να έχουν το Παιδαγωγικό πτυχίο ή πιστοποιητικό ΕΠΠΑΙΚ ΑΣΠΑΙΤΕ. Λογικό αφού οι μαθητές που παρακολουθούν στην Επαγγελματική Εκπαίδευση έχουν περισσότερη ανάγκη παιδαγωγικής στήριξης. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν το χρειάζονται πλέον και οι υπόλοιπες Καθηγητικές Σχολές. Άλλωστε είναι θεσμός στην Ευρωπαϊκή Ένωση η παρακολούθηση μεταπτυχιακού έτους Παιδαγωγικών Σπουδών προκειμένου να διδάξεις στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Επιμένουν επομένως να διαπράξουν μια ακόμη μεγαλύτερη αδικία αφού θέλουν να διορισθούν με μειωμένα προσόντα έναντι και όλων των άλλων ειδικοτήτων μονίμων εκπαιδευτικών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης;

3        Όσα απαξιωτικά αναφέρονται στην επιστολή για την ΑΣΠΑΙΤΕ και την σημασία του Παιδαγωγικού της Πτυχίου έχουν ήδη απαντηθεί στην προηγηθείσα επιστολή που ο τίτλος της αναφέρεται στην αρχή του παρόντος κειμένου. Να σημειωθεί επιπροσθέτως ότι το ήθος του γράφοντος δεν επιτρέπει να παρασυρθεί στον ολισθηρό δρόμο που επέλεξαν οι μελλοντικοί συνάδελφοί μας. Πιστεύεται όμως πως αρκεί προς το παρών η δημοσίευση τμήματος από e-mail συναδέλφου Κοινωνιολόγου μόνιμου εκπαιδευτικού που απέστειλε στον γράφοντα, μετά την δημοσιοποίηση του όλου θέματος, αναφέροντας τα παρακάτω: «Κώστα καλημέρα. Είμαι από αυτούς που επιλέγουν να δουλεύουν νύχτα, γιατί ως γνωστόν «οι νύχτες μας είναι καλύτερες από τις ημέρες τους». Έτσι λοιπόν, διάβασα το μήνυμα που έστειλες και θέλω να σου πω ότι, όπως ξέρεις είμαι Κοινωνιολόγος και έχω τελειώσει την πρώην ΠΑΤΕΣ-ΣΕΛΕΤΕ και εντίμως σου λέω ότι είμαι στη διάθεσή σου για να τεκμηριώσουμε, πόσο πολύ με βοήθησε στην ειδικότητα του Κοινωνιολόγου, η εκπαίδευσή μου στην ΠΑΤΕΣ -ΣΕΛΕΤΕ, τόσο στην Ειδική , όσο και στη Γενική Διδακτική του μαθήματος, αλλά και τη χρήση όλων εκείνων των οπτικοακουστικών υλικών, αλλά κυρίως την φυσική παρουσία μου στην τάξη(ενδυματολογική, λεκτική, χωροταξική, κ.λ.π.).  Είμαι στη διάθεσή σου για οποιαδήποτε ενέργεια, γιατί φθάνει πλέον ο πόλεμος κατά της ΑΣΠΑΙΤΕ?»

Έως τώρα αναφέρθηκε το θέμα της ¨διύλισης του κώνωπα¨ ας δούμε όμως τι γίνεται και με την ¨κάμηλο¨ την οποία δυστυχώς επιθυμούν οι συνάδελφοι να εξαφανίσουν. Η ¨κάμηλος¨ παραλληλίζεται εδώ με τις ουσιαστικές και παράλληλα ολοκληρωμένες Παιδαγωγικές Γνώσεις & Δεξιότητες απαραίτητες της Παιδαγωγικής Πράξης. Είναι γεγονός ότι ακόμη και με την υπάρχουσα κατάσταση μπορούν και διορίζονται εκπαιδευτικοί χωρίς τα απαραίτητα Παιδαγωγικά εφόδια με δυσμενή επακόλουθα για την Δημόσια Εκπαίδευση στη χώρα μας, πόσο μάλλον όταν ποθούμε όλοι και την αναβάθμισή της. Έτσι η πρόταση που θα έπρεπε να έχει ήδη εφαρμόσει από την πρώτη στιγμή η  ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, εφόσον επιμένει στον διαγωνισμό, για όλους τους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να διδάξουν στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προκειμένου να μην υπάρχει κανενός είδους σύγχυση και διάκριση, θα έπρεπε να είναι μία:

¨Για να συμμετέχει κανείς στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θα πρέπει να  έχει τελειώσει  Παιδαγωγικό τμήμα Πανεπιστήμιου ή ΑΣΠΑΙΤΕ ή να κατέχει το πτυχίο του ΕΠΠΑΙΚ της ΑΣΠΑΙΤΕ¨.

Εννοείτε φυσικά ότι στην δεδομένη περίπτωση θα πρέπει να αυξηθεί και ο αριθμός των εισακτέων στο ΕΠΠΑΙΚ της ΑΣΠΑΙΤΕ.

Αθήνα 29 Ιουλίου 2007

Με εκτίμηση

Κωνσταντίνος-Βίκτωρ Χατζησταμάτης

Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων & ΜΜΕ της ΕΤΕ