Τα προβλήματα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις φαίνεται να συνεχίζονται και τη σκυτάλη τώρα μετά το μάθημα της Φυσικής που εξεταζόταν οι μαθητές της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης στα Ενιαία Λύκεια φαίνεται ότι πήραν τα Στοιχεία Μηχανών που εξεταζόταν οι απόφοιτοι των ΤΕΕ του Τομέα Μηχανολόγων την Πέμπτη 16 Ιουνίου 2005. Εκεί διαπιστώθηκαν τα ακόλουθα:
- Συνήθως το δύσκολο θέμα ήταν το τέταρτο. Σ? αυτές τις εξετάσεις ήταν κατά την άποψή μου το πρώτο με συνέπεια οι μαθητές πιθανόν λόγω αιφνιδιασμού να αποθαρρυνθούν και να μην γράψουν καλά.
- Η λύση σε αντίστοιχο παρόμοιο παράδειγμα στο βιβλίο είναι σωστή όμως δεν γράφει καθαρά τους τύπους επίλυσης του θέματος. Δίνει ανάμεικτους μαθηματικούς τύπους με αριθμούς και μεταβλητές χωρίς εξήγηση των μεταβλητών με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουν οι μαθητές ποια στοιχεία αλλάζουν για να κάνουν τον υπολογισμό. Αντιγράφω τον τύπο από το βιβλίο σελ 313:
τ = 8000kp
π*d12 *2*3
4
Ενώ ο τύπος έπρεπε να είναι γραμμένος με σαφήνεια έτσι:
τεπ ? Q (1)
π*d12 *m*z
4
όπου:
τεπ: Επιτρεπόμενη τάση διάτμησης υλικού
Q: Το φορτίο της ήλωσης
π: 3,14
d1: Η διάμετρος του συμπιεσμένου ήλου
m: Ο αριθμός των τομών
z : Οαριθμός των ήλων
ώστε ο μαθητής να λύσει ως προς d1 και να κάμει αντικατάσταση.
Και πιο κάτω το βιβλίο στην ίδια σελίδα αναφέρει:
A=(b-3d1)*s
Ενώ έπρεπε να είναι γραμμένος με σαφήνεια έτσι:
A=(b-z*d1)*s
και μετά να κάμει αντικατάσταση.
- Το σημαντικότερο όμως είναι ότι ο Τομέας Μηχανολόγων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Π.Ι) απέστειλε από την περασμένη σχολική χρονιά πίνακα διορθώσεων και παροραμάτων του βιβλίου Στοιχεία Μηχανών που ενώ δέχεται σαν d1 την διάμετρο της οπής της ήλωσης ή του συμπιεσμένου ήλου αλλάζει το d1σε d στον παραπάνω τύπο (1) (μάλλον από αβλεψία) κάνοντας τον μαθητή να υπολογίζει την ήλωση με αδιαμόρφωτο ήλο που αυτό δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα αφού ο ήλος στην ήλωση είναι διαμορφωμένος όταν θα πάρει το φορτίο. Φυσικά αυτό που συνιστά ο τομέας Μηχανολόγων του Π.Ι. δεν συναντάται στην βιβλιογραφία των Στοιχείων Μηχανών και ο μαθητής που θα το ακολουθήσει λύνει την άσκηση λάθος. Να σημειώσω ότι το θέμα του λάθους του πίνακα διορθώσεων του βιβλίου επισημάνθηκε προφορικά στα αρμόδια όργανα όμως δεν άλλαξε .
Και τα ερωτήματα στην προκειμένη περίπτωση παραμένουν αναπάντητα:
- Θα ακολουθήσουν οι διορθωτές την λάθος διόρθωση του Τομέα Μηχανολόγων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου;
- Τι θα γίνει με τους απόφοιτους παλαιότερων ετών που έδωσαν εξετάσεις και διάβασαν από μόνοι τους χωρίς να έχουν τον πίνακα διορθώσεων; Να σημειωθεί ότι τότε εξεταζόταν άλλο μάθημα ειδικότητας.
Να ευχηθώ το Υπουργείο Παιδείας που πραγματικά θέλω να πιστεύω, πασχίζει για το καλύτερο της εκπαίδευσης και ο θεσμός των Πανελληνίων όντως έχει καταξιωθεί ως αδιάβλητος θεσμός εισαγωγής στην ΑΝΏΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ θα ασχοληθεί και θα δώσει εγκαίρως τη σωστή λύση στα παραπάνω ερωτήματα.
Χίος 17/06/2005
Με τιμή
Κωνσταντίνος-Βίκτωρ Χατζησταμάτης
Εκπαιδευτικός Τεχνολόγος Μηχανολόγος Μηχανικός ΠΕ1702
ΕΠΙΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ART DESIGN AND TECHNOLOGY IN THE UNIVERSITY OF MIDDLESEX