ΛΥΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ 2011

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

«ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ ΙΙ»

ΘΕΜΑ Α

Α1.   α ? Σ

β ? Λ

γ ? Σ

δ ? Σ

ε ? Λ

Α2.

  • Θερμοκρασία του σημείου δρόσου είναι η θερμοκρασία του αέρα στην οποία, αρχίζει η υγροποίηση των υδρατμών που περιέχει.

ΘΕΜΑ Β

Β1.   Το μέγεθος του ψυκτικού φορτίου από αγωγιμότητα εξαρτάται:

  • Από το μέγεθος της επιφάνειας.
  • Από την αγωγιμότητα των υλικών κατασκευής της επιφάνειας, μέσω της οποίας ρέει η θερμότητα.
  • Από τη διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ της εξωτερικής επιφάνειας του τοίχου και της θερμοκρασίας του χώρου.

Β2.    Τα στοιχεία που απαιτούνται για την επιλογή των στομίων οροφής και οι μονάδες μέτρησής τους είναι:

  • Η παροχή του κλιματιζόμενου αέρα σε L/s.
  • Η ταχύτητα του αέρα κατά την έξοδό του από το στόμιο σε m/s.
  • Η μέγιστη ακτίνα διάχυσης σε m.

ΘΕΜΑ Γ

Γ1.   Ονομαστικά , τα πέντε βασικά είδη, στα οποία διακρίνονται οι κλιματιστικές μονάδες είναι:

  • Τοπικές κλιματιστικές μονάδες (ΤΚΜ).
  • Ημικεντρικές κλιματιστικές μονάδες (ΗΚΜ).
  • Κεντρικές κλιματιστικές μονάδες (ΚΚΜ).
  • Μονάδες κλειστού κυκλώματος.
  • Βιομηχανικές κλιματιστικές μονάδες.

Γ2.   Με τον τεχνικό όρο θερμικά φορτία εννοούμε το ποσό της θερμότητας που πρέπει να αφαιρείται από τον κλιματιζόμενο χώρο στη μονάδα του χρόνου, μέσω της κλιματιστικής εγκατάστασης.

ΘΕΜΑ Δ

Δ1.   Τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για τον υπολογισμό των διαστάσεων ενός αεραγωγού είναι:

  • Η μορφή του δικτύου των αεραγωγών σε κάτοψη (μονογραμμική). Δηλαδή την αποτύπωση της διαδρομής του αέρα από τη μονάδα κλιματισμού μέχρι τα στόμια.
  • Αν το δίκτυο θα κατασκευαστεί με κυκλικούς ή ορθογώνιους αεραγωγούς.
  • Το διάκενο μεταξύ της οροφής και της ψευδοροφής του κλιματιζόμενου χώρου. Έτσι θα μπορεί να οριστεί η κάθετη διάσταση των αεραγωγών (κρέμασμα).
  • Τα σημεία του χώρου που θα τοποθετηθούν τα στόμια για την ισοκατανομή του κλιματισμένου αέρα.
  • Το μήκος κάθε τμήματος αεραγωγού
  • Το είδος του χώρου που πρόκειται να κλιματίσουμε για να επιλέξουμε τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα στους κύριους και δευτερεύοντες αεραγωγούς.

( Θα αναφερθούν από τα παραπάνω στοιχεία μόνον 3)

Δ2.   Όπου η αλλαγή κατεύθυνσης είναι πολύ ¨κλειστή¨ (με μικρή ακτίνα καμπυλότητας) χρειάζεται η τοποθέτηση πτερυγίων κατεύθυνσης (οδηγά πτερύγια) του αέρα ώστε αυτός να αλλάζει κατεύθυνση με ομαλό τρόπο και να αποφεύγονται έτσι τα κτυπήματα στην απέναντι πλευρά του αεραγωγού.

Αν δεν τοποθετηθούν πτερύγια ο αέρας μετά το κτύπημά του στην απέναντι πλευρά του αεραγωγού επιστρέφει πάλι πίσω εμποδίζοντας την ομαλή ροή της μάζας του αέρα που ακολουθεί. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι να αυξάνονται σε μεγάλο βαθμό οι απώλειες τριβών και ο θόρυβος από τα κτυπήματα του αέρα πάνω στη λαμαρίνα.

Αθήνα 30-5-2011

Mε εκτίμηση

Κωνσταντίνος-Βίκτωρ Χατζησταμάτης

Εκπαιδευτικός Τεχνολόγος Μηχανολόγος Μηχανικός ΠΕ1702

ΕΠΙΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ART DESIGN AND TECHNOLOGY IN THE UNIVERSITY OF MIDDLESEX

ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ 2011 ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ ΙΙ