ΛΥΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΣΤΑ ΜΕΚΙΙ 2011

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

«ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΙΙ»

ΘΕΜΑ Α

Α1.   α ? Σ

β ? Σ

γ ? Λ

δ ? Σ

ε ? Λ

Α2.

  • Μανομετρική πίεση η διαφορά της απόλυτης πίεσης από την αντίστοιχη ατμοσφαιρική.
  • Απόλυτη πίεση είναι η συνολική πίεση ή αλλιώς το άθροισμα της ατμοσφαιρικής και της μανομετρικής πίεσης.

ΘΕΜΑ Β

Β1.   Τα πλεονεκτήματα των μηχανικών υπερσυμπιεστών είναι:

  • Σταθερή σχέση πιέσεων σε χαμηλές και υψηλές στροφές.
  • Παροχή αέρα ανεξάρτητη από την πίεση και ανάλογη με τον αριθμό στροφών.
  • Ταχεία ανάπτυξη της απαιτούμενης πίεσης.
  • Εξασφάλιση υψηλής ροπής και σε χαμηλές στροφές.

Β2.    Ένας τεχνίτης για να επιλέξει ένα μπεκ πρέπει να γνωρίζει:

  • Την πίεση ψεκασμού.
  • Την ποσότητα του ψεκαζόμενου καυσίμου σε cm3/min.
  • Τη γωνία ψεκασμού που ορίζει ο κατασκευαστής.

ΘΕΜΑ Γ

Γ1.   Οι κίνδυνοι που μπορεί να οδηγήσουν στην καταστροφή του καταλυτικού μετατροπέα ενός αυτοκινήτου είναι:

  • Κακή λειτουργία της ανάφλεξης (χαλασμένα μπουζί, ελαττωματικά μπουζοκαλώδια, ¨μικροδιακοπές¨ στη λειτουργία του κινητήρα κλπ) από την οποία άκαυστο μείγμα καταλήγει στον καταλύτη.
  • Παρατεταμένη ρυμούλκηση με ζεστό κινητήρα στην προσπάθεια να εκκινήσουμε ένα όχημα, που παρουσιάζει βλάβη ή είναι κακοσυντηρημένο.
  • Χρήση μολυβδούχων καυσίμων.
  • Εξωτερικά κτυπήματα στο κέλυφος του καταλύτη ( από πέτρες κλπ) που οδηγούν στο σπάσιμο του κεραμικού μονόλιθου.

Γ2.   Οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να αναγνωστούν οι κωδικοί βλαβών στις βενζινομηχανές είναι:

  • Τα LED εγκεφάλου όταν υπάρχουν.
  • Τη συσκευή διακλάδωσης μετρήσεων.
  • Τις συσκευές αυτοδιάγνωσης ή τέστερ.
  • Την ενδεικτική λυχνία στο ταμπλό.
  • Την ενδεικτική λυχνία καυσαερίων.
  • Το σύστημα διάγνωσης στο ταμπλό OBD.
  • Τον αυτοδιαγνωστικό εγκέφαλο.

( Θα αναφερθούν από τους παραπάνω τρόπους μόνον 3)

ΘΕΜΑ Δ

Δ1.   Τα πλεονεκτήματα του συστήματος Common-Rail στους πετρελαιοκινητήρες είναι:

  • Δυνατότητα υψηλών πιέσεων ψεκασμού.
    • Μεταβλητές πιέσεις ψεκασμού ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα.
    • Η αρχή ψεκασμού καθορίζεται από τον εγκέφαλο.
    • Δυνατότητα προγραμματισμού της μονάδας ψεκασμού.
    • Ευκολία τοποθέτησης σε διαφορετικούς κινητήρες.

Δ2.   Ειδική κατανάλωση καυσίμου είναι ο λόγος της ποσότητας του καυσίμου που καταναλώνεται από τον κινητήρα σε σχέση με την ενέργεια, που αποδίδεται.         Η χαμηλότερη ειδική κατανάλωση καυσίμου εμφανίζεται στην περιοχή των μεσαίων στροφών λειτουργίας ενός κινητήρα, δηλαδή στην περιοχή αυτή παρατηρείται η πιο αποδοτική λειτουργία του.

Αθήνα 30-5-2011

Mε εκτίμηση

Κωνσταντίνος-Βίκτωρ Χατζησταμάτης

Εκπαιδευτικός Τεχνολόγος Μηχανολόγος Μηχανικός ΠΕ1702

ΕΠΙΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ART DESIGN AND TECHNOLOGY IN THE UNIVERSITY OF MIDDLESEX

ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ 2011 ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΕΩΣ ΙΙ